En pidä sienten tekstuurista enkä mausta, joten ei, ei edes kanttarelleja kermakastiikkeella.masa kirjoitti:Edes kantarelleja kermakastikkeella?Haemaeraemies kirjoitti: Sieniä ei syödä jos ne ei mene päähän,
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Tässä sen näkee, että naiset ovat vain rahan ja statuksen perään.Zeb kirjoitti:Höh, ehdit ensin!Gaia kirjoitti:Rekkiksen brittiversio
-
- Kitisijä
Rivejä löytyy Suomesta kyllä, mutta ei ihan täysin oman alan hommista niin paljoa. Tämä oli hyvä huomio, voi hyvinkin olla että ulkomailla saadut työkokemukset epäilyttävät suomalaista työnantajaa.elco kirjoitti:Eli siis hänellä on CV:ssä rivejä Suomesta (mainitsit yllä, että työkokemuksessa löytyy)? Miten tämä suhtautuu siihen, ettei hän saa nimensä vuoksi töitä ikinä Suomesta?Haemaeraemies kirjoitti: Kaveri ei oo ulkkis, vaan ihan täysin suomen kansalainen jolla on ulkomaalainen nimi. Syntynyt, elänyt ja asunut suomessa valtaosan ajastaan poislukien koulut ulkomailla.
Itse odotan mielenkiinnolla hetkeä kun mobilisoi itsensä suomen rajojen ulkopuolelle ja koittaa työllistyä. IT-ala lienee yksi helpoimpia kenttiä työllistyä ulkomailla. Tai mistä mä oikeasti mitään tiedän, kunhan mutuilen sen pohjalta mitä nähnyt omassa piirissä tapahtuvan.
Miten sä ne hallusienet kokkaat?Haemaeraemies kirjoitti:En pidä sienten tekstuurista enkä mausta, joten ei, ei edes kanttarelleja kermakastiikkeella.masa kirjoitti:Edes kantarelleja kermakastikkeella?Haemaeraemies kirjoitti: Sieniä ei syödä jos ne ei mene päähän,
-
- Kitisijä
Öö,miksi ihmeessä kuvittelet että ne kokataan jotenkin? Raakana vaan ääntä kohti appelsiinimehun kanssa, tai jos on isompi jengi niin kuumaa vettä( ei kiehuvaa) pannuun, mustaa teetä ja inkivääriä seuraksi rauhoittamaan vatsaa.Zeb kirjoitti:Miten sä ne hallusienet kokkaat?Haemaeraemies kirjoitti:En pidä sienten tekstuurista enkä mausta, joten ei, ei edes kanttarelleja kermakastiikkeella.masa kirjoitti:
Edes kantarelleja kermakastikkeella?
Toi syöminen on ehdottomasit vaikein osa, en todellakaan arvosta raakojen sienien makua, vielä vähemmän mitä valmistettujen. Tuoreet on huomattavasti vaikeampi saada alas kuin kuivat, ja tryffelit ovat olleet vaikein pala tähän mennessä. Suomisienet on sinällään helppoja kun varret ovat ohuita eivätkä muutenkaan ole niin lihaisia mitä esim: meksikolaiset tai equadorilaiset.
Sorry hämis, mutta en voi kun nauraaHaemaeraemies kirjoitti:
Öö,miksi ihmeessä kuvittelet että ne kokataan jotenkin? Raakana vaan ääntä kohti appelsiinimehun kanssa, tai jos on isompi jengi niin kuumaa vettä( ei kiehuvaa) pannuun, mustaa teetä ja inkivääriä seuraksi rauhoittamaan vatsaa.
Toi syöminen on ehdottomasit vaikein osa, en todellakaan arvosta raakojen sienien makua, vielä vähemmän mitä valmistettujen. Tuoreet on huomattavasti vaikeampi saada alas kuin kuivat, ja tryffelit ovat olleet vaikein pala tähän mennessä. Suomisienet on sinällään helppoja kun varret ovat ohuita eivätkä muutenkaan ole niin lihaisia mitä esim: meksikolaiset tai equadorilaiset.

-
- Kitisijä
Ei mitään, on hyvä kun on hauskaa. Kerrotko vielä että mille naurat niin voin ehkä osallistua riemuun. Tod. näköisesti naurat jollekin mitä sanoin, mutta kerro nyt kuiteskinmasa kirjoitti:
Sorry hämis, mutta en voi kun nauraa

-
- Kitisijä
Kaverisi on nyt EU-syöttiläs. Onko siis ihme, jos 'oman alan' työkokemus ulkomailla arveluttaa? Ranskassa toiminut EU-syöttiläs on aika arveluttava rekry kun ei voi olla varma tuleeko heppu toimimaan suomlaisessa organisaatiossa 'kuten kuuluu'.Haemaeraemies kirjoitti:Rivejä löytyy Suomesta kyllä, mutta ei ihan täysin oman alan hommista niin paljoa. Tämä oli hyvä huomio, voi hyvinkin olla että ulkomailla saadut työkokemukset epäilyttävät suomalaista työnantajaa.
-
- Kitisijä
Ei ollut vielä ranskassa eu:n leivissä, vaan koulussa siellä. Vasta suomessa päätyi eu:lle. Mutta niin, varmasti tuokin osasyy monessa tapauksessa haastattelukutsun eväämiselle.sivustahuutaja kirjoitti:Kaverisi on nyt EU-syöttiläs. Onko siis ihme, jos 'oman alan' työkokemus ulkomailla arveluttaa? Ranskassa toiminut EU-syöttiläs on aika arveluttava rekry kun ei voi olla varma tuleeko heppu toimimaan suomlaisessa organisaatiossa 'kuten kuuluu'.Haemaeraemies kirjoitti:Rivejä löytyy Suomesta kyllä, mutta ei ihan täysin oman alan hommista niin paljoa. Tämä oli hyvä huomio, voi hyvinkin olla että ulkomailla saadut työkokemukset epäilyttävät suomalaista työnantajaa.
Haemaeraemies kirjoitti:Ei mitään, on hyvä kun on hauskaa. Kerrotko vielä että mille naurat niin voin ehkä osallistua riemuun. Tod. näköisesti naurat jollekin mitä sanoin, mutta kerro nyt kuiteskinmasa kirjoitti:
Sorry hämis, mutta en voi kun nauraa
Noo lähinnä naureskelen sille, että miten kovan työn takana sienihomma on. Alkon kanssa kun homma on hieman inhimillisempää ja nautinnollisempaa

Kun ekoja kertoja pussikaljoittelin teininä, niin ei ollut helppoa sekään. Väkisin meinasi potkia takaisin.masa kirjoitti:
Noo lähinnä naureskelen sille, että miten kovan työn takana sienihomma on. Alkon kanssa kun homma on hieman inhimillisempää ja nautinnollisempaa
Jos sun teiniaikaasi olisi ollut kaikki pimpinpesuvedet tarjolla mitä tänäpäivänä on, ei olis taatusti ollut mitään ongelmaa.NuoriD kirjoitti:Kun ekoja kertoja pussikaljoittelin teininä, niin ei ollut helppoa sekään. Väkisin meinasi potkia takaisin.masa kirjoitti:
Kyllä minäkin jätin ekoja kännejä hakiessani minttusuklaan juomati, kun ei vaan mennyt alas. :oksu:
Sitä paitti, hämis tai elco ei ole enää teinejä.
-
- Kitisijä
Bullshit, sanon minä. Maullisesti nautinollisempaa ehkä joo, mutta kuka oikeasti jaksaa juosta vessassa kusella pitkin iltaa kun pitänyt litkiä juomaa kurkku pitkänä. Tosiaan tuo sienten makuongelma on minun henk.koht helvettini, teessä ne menee ilman mitään yrittämistä. Ja se on siitä kiva että kerran ne syö, niin loppuillan huvit on taattu. Tykkään päihteistä joita ei tarvi re-dosettaa vaan kerta-annos riittää.masa kirjoitti:
Alkon kanssa kun homma on hieman inhimillisempää ja nautinnollisempaa
Muista että niitä tarvii syödä kuivana 0.5g- 3g, eli ei kovin paljoa. Isoissa sienissä 1 kuiva voi painaa jo helposti gramman ellei enemänkin.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 20.09.2010 13:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitisijä
Tartteehan se punkkukin ne herkkutatit sinne risottoon?masa kirjoitti:Noo lähinnä naureskelen sille, että miten kovan työn takana sienihomma on. Alkon kanssa kun homma on hieman inhimillisempää ja nautinnollisempaa
Tätä minä hainkin.Haemaeraemies kirjoitti: Maullisesti nautinollisempaa ehkä joo, .
Eikä siellä kusellakaan tarvitse rampata jatkuvasti, kun ei kisko mietoja juomia litratolkulla.
Joka tapauksessa, kuulostaa vaan jokseensakin huvittavalta että päästäkseen fiiliksiin, pitää olla oksun rajamailla. Toista se on sm-viskien tai hyvän punkun kanssa. Slurps!

Viimeksi muokannut masa, 20.09.2010 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja kirjoitti: herkkutatit sinne risottoon?
Herkkutatin raiskausta sanon minä.
-
- Kitisijä
Mitä niistä sitten pitäisi tehdä? Voissa paistaminen ei voi olla aina se kokki kolmosen vastaus.masa kirjoitti:Herkkutatin raiskausta sanon minä.
Minkälainen olo noista taikasienistä tulee?Haemaeraemies kirjoitti: Ja se on siitä kiva että kerran ne syö, niin loppuillan huvit on taattu.
-
- Kitisijä
Joka kerta kun olen syönyt yli 2g niin olen oksentanut, ja mielestäni se on tärkeä osa kokemusta. Jokainen luonnon sakramentti sisältää pahoinvointia ( poislukien hamppu), ja sen psykologinen merkitys on valtava. Harvoin on mieleni ja ruumiini ollut niin vastasyntyneen oloinen, euforinen ja kirkas mitä sienioksennuksen jälkeen. Mielenkiintoista on myös ettei se tunnu ikävältä missään vaiheessa, vaan tuntuu todella palkitsevalta. Harvoin sitä edeltää edes mitään pahaa oloa.masa kirjoitti:
Joka tapauksessa, kuulostaa vaan jokseensakin huvittavalta että päästäkseen fiiliksiin, pitää olla oksun rajamailla.:
Esimerkiksi Ayahuascasta lentää laatta oikein huolella, ja se puhdistautuminen on tärkeimpiä osia koko kokemuksessa.
Voi olla.sivustahuutaja kirjoitti:Mitä niistä sitten pitäisi tehdä? Voissa paistaminen ei voi olla aina se kokki kolmosen vastaus.masa kirjoitti:Herkkutatin raiskausta sanon minä.
Osta hyvää vaaleaa leipää ja paista siitä sopivan kokoinen viipale voissa. Leikkaa sienistä niin leveät puolen sentin siivut kuin saat. Paista voissa ja lisää mausteet. Vedä zusammen hyvän juoman kera. Sitä parempaa tapaa ei ole.
No on toki muitakin. Vaikkapa kastiikkeena pyyn kera. Kaikki käy, mutta risotto vähemmän minun makuuni.
-
- Kitisijä
SeksihuumeHaemaeraemies kirjoitti:Joka kerta kun olen syönyt yli 2g niin olen oksentanut, ja mielestäni se on tärkeä osa kokemusta.
Jos joku kertoilisi samoja fiiliksi keskikaljan kittaamisesta, veikkaan että pyörittäisit sormea ohimollasiHaemaeraemies kirjoitti: Joka kerta kun olen syönyt yli 2g niin olen oksentanut, ja mielestäni se on tärkeä osa kokemusta. Jokainen luonnon sakramentti sisältää pahoinvointia ( poislukien hamppu), ja sen psykologinen merkitys on valtava. Harvoin on mieleni ja ruumiini ollut niin vastasyntyneen oloinen, euforinen ja kirkas mitä sienioksennuksen jälkeen. Mielenkiintoista on myös ettei se tunnu ikävältä missään vaiheessa, vaan tuntuu todella palkitsevalta. Harvoin sitä edeltää edes mitään pahaa oloa.
Esimerkiksi Ayahuascasta lentää laatta oikein huolella, ja se puhdistautuminen on tärkeimpiä osia koko kokemuksessa.

-
- Kitisijä
Toivottavasti et luule, että vedän risottona jotain risellaa ja hernemaissipaprikaa?masa kirjoitti:Kaikki käy, mutta risotto vähemmän minun makuuni.
Toivottavasti et luule, että pidän risellaa ja hernemaissipaprikaa risottonasivustahuutaja kirjoitti:Toivottavasti et luule, että vedän risottona jotain risellaa ja hernemaissipaprikaa?masa kirjoitti:Kaikki käy, mutta risotto vähemmän minun makuuni.
-
- Kitisijä
No nyt pistit pahan. Lukuisat kuuluisat kirjailijat ovat koittaneet kuvata psykedeelien vaikutusta, ja se on pirun vaikeaa kun kokemus on jokaiselle omanlaisensa.NuoriD kirjoitti:Minkälainen olo noista taikasienistä tulee?Haemaeraemies kirjoitti: Ja se on siitä kiva että kerran ne syö, niin loppuillan huvit on taattu.
Suomisienet ja meksikolaiset naurattaa, ja naurattaa niin pirusti. Euforia on vahva, ja ruumis tuntuu kevyeltä, lieviä visuaaleja liikkuvista väreistä morffaaviin kuvioihin. Aika vääristyy hitosti, ajatus juoksee kummaa rataa ja meininki on leppoisa.
Tryffeleissä on kova ns.bodyload, eli aikaa tulee vietettyä aika paljon maaten. Ne tunnetaan nimellä philosophers' stone, ja sitä ne onkin, mielenkiintoisia visioita ja jänniä CEV (Closed Eye Visuals) ja OEV ( Open Eye Visuals) sekä ajatus juoksee kummaa rataa.
Hawailaiset on jäykempiä kaikista, vahvoja visuaaleja, de-personisaatioita pienilläkin annoksilla, ja silmät kiinni sängyllä makoilua missä yleensä päätyy jonnekin universumin reunalle tapamaan kone-menninkäisiä jotka kertoo outoja asioita maailmasta.
Tottakai kokemukset on aina henkilökohtaisia, jos kiinnostaa niin erowid.org tietokannasta löytyy vaikka kuinka kokemuskertomuksia.