Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Ai perkele kun tekisi mieli hakata lapiolla kyseisen kusipään naama paskaksi, katkoa sormet ja sytyttää sen perse palaamaan. :twisted:
Eikös siinä jossakin Vares-kirjassa Vares laittanut palavan kynttilän jonkun hänet perusteettomasti vanginneen lääkärin ahteriin palamaan ja kaverin sidottuna odottaman?
Hui kauheeta!

Miten lääkäri Vareksen oli vanginnut?

Toki lääkäri voi tehdä lähetteen tahdosta riippumattomaan hoitoon, tai syyllistyä laittomaan vapauden riistoon, mutta vangita lääkäri ei kyllä ketään lääkärinä voi.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Unenpuute. Valvoin yhdestä neljään ja sen jälkeen torkuin puoli seitsemään noin kymmenellä herätyksellä.

Aamulla räjähdin miehelle mielipide-eroista koskien Naantalin omakotitalopalon onnettomuustutkinnan tuloksia. Palossa siis kuoli viisi nuorta vuosi sitten, jäivät loukkuun. Okt kaksiosainen, toisella puolella asuintilat, toisella askarteluhuone ja sauna, näitä erottamassa välitila, josta myös ainoa uloskäynti. Hillityt bileet, ei ankaraa ryyppäämistä. Illalla olohuoneessa oli särkynyt lasi, yksi nuorista oli lähtenyt etsimään imuria (saunasta) ja koska sieltä oli palanut lamppu tms oli sytyttänyt kynttilän nähdäkseen ja unohtanut sen saunan lauteille.

Tuli kyti kolme tuntia ja sen huomasivat ensimmäisenä ovenraosta tulevasta savusta saunan viereisessä askarteluhuoneessa olleet neljä poikaa. Avasivat oven välitilaan, joka oli (tai ainakin oven avaamisen jälkeen leimahti) ilmiliekeissä. Paniikki, yksi syöksyi ulos huppari niskassa liekkien läpi ja paloi erittäin pahoin. Kaksi pelastautui kattoikkunoista autokatokseen, soittivat heti häkeen.

Minuuutia myöhemmin kuin nämä, huomasivat savusta myös talon toisella puolella olevat tulipalon. Avasivat hekin ovea välitilaan, joka siis ilmiliekeissä. Paniikki, ikkunoita alettiin heti särkeä mutta ei saatu kolminkertaisia lämpölaseja rikki. Kolme poikaa linnoittautui kauimmaiseen makuuhuoneeseen ja soitti häkeen myös sieltä. Lopulta oh:n ikkuna saatiin rikotuksia ja kuusi nuorta pelastautui. Yksi tyttö kuoli makuuhuoneeseen, jossa oli ollut nukkumassa, kolme poikaa sinne makkariin, jonne olivat menneet.

Kauhea tapaus, itketti lukea. Ja se vitutus syntyi uskomattomasta riidasta. Miehen mielestä ensimmäisenä pelastautuneen pojan olisi pitänyt hoitaa tilanne ja varoittaa muita. Minä väitin että minuutin ero palon huomaamiseen eri puolilla taloa kului pelastastautumispaniikkiin eikä kolmannen asteen palovammoja saanut muutenkaan olisi pystynyt auttamaan.

No vittu joo, onneksi lähti töihin ja pääsin itse nukkumaan mutta olen edelleen samaa mieltä. Tarkistakaa asuntonne paloturvallisuus, ennen kaikkea tulipalossa tarvitaan aikaa pelastautumiseen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
NuoriD

Mikä sua valvottaa?
Melnais
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Mikä sua valvottaa?
Tuo 6,5-kuukautinen. Sano nyt että minä olin oikeassa!!1
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vituttaa se että hesarin nyt-liitettä löydy ikinä kun on menossa paskalle!!1
Monta vuotta sen pystyi duunissa lukemaan paskalla ja nyt se kaikki on mennyttä :evil:
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dumis kirjoitti:Monta vuotta sen pystyi duunissa lukemaan paskalla ja nyt se kaikki on mennyttä
Get a job!
NuoriD

Melnais kirjoitti:
Mitä mies tarkoitti tällä "Miehen mielestä ensimmäisenä pelastautuneen pojan olisi pitänyt hoitaa tilanne ja varoittaa muita"?

Jos sinne oli vain se yksi sisäänkäynti, josta se syöksyi ulos, niin miten se olisi hoitanut tilanteen/varoittanut muita?

Tietysti ehkä olisi voinut hakata jotain ikkunaa, mutta olisiko ne sitä kuulleet?
Dumis

sivustahuutaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Monta vuotta sen pystyi duunissa lukemaan paskalla ja nyt se kaikki on mennyttä
Get a job!
Noin ne naisetkin aina sanoo "millon sä lopetat sen pelleilyn siellä rannassa ja alat tekemään kunnollisten ihmisten töitä??".

Tapan sen posteljoonipojan, on vielä Blues-fanikin, ainakin vittuilen sille!
Melnais
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:
Melnais kirjoitti:
Mitä mies tarkoitti tällä "Miehen mielestä ensimmäisenä pelastautuneen pojan olisi pitänyt hoitaa tilanne ja varoittaa muita"?

Jos sinne oli vain se yksi sisäänkäynti, josta se syöksyi ulos, niin miten se olisi hoitanut tilanteen/varoittanut muita?

Tietysti ehkä olisi voinut hakata jotain ikkunaa, mutta olisiko ne sitä kuulleet?
Ajatteli varmaan että olisi nopeammin saanut yhteyden häkeen ja ehtinyt toisia varoittaa. Kaverinsa soittivat kyllä heti ulos päästyään ja pidän todennäköisenä että pelastautumisessa meni jo se minuutti jonka jälkeen muut loukkuun jääneet huomasivat palon itsekin.

Ongelmana tuossa oli tosiaan se, etteivät asunnon puolella olleet nuoret saaneet ikkunoita hakattua rikki. Palo oli jo leimahtanut, ainoa uloskäynti liekeissä eikä aikaa ollut. :( Sijoitan tästä säikähtäneenä varmaan vasaran joka ikkunan päälle kotona.
NuoriD

Dumis kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Get a job!
Noin ne naisetkin aina sanoo "millon sä lopetat sen pelleilyn siellä rannassa ja alat tekemään kunnollisten ihmisten töitä??".
Paksu lompakko, helppo on lempeä pyytää! Luulisi ahtonomin scorettavan.
NuoriD

Melnais kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Tuo 6,5-kuukautinen. Sano nyt että minä olin oikeassa!!1

Ajatteli varmaan että olisi nopeammin saanut yhteyden häkeen ja ehtinyt toisia varoittaa. Kaverinsa soittivat kyllä heti ulos päästyään ja pidän todennäköisenä että pelastautumisessa meni jo se minuutti jonka jälkeen muut loukkuun jääneet huomasivat palon itsekin.
Eli eikö se hemmo sitten soittanut 112:een, kun pääsi ulos? Oliko sillä kännyä?
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tuossa ovien aukomisessa vaan saattoi viedä aika monta minuuttia toisilta kun liekit saivat lisää happea.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Melnais kirjoitti: Palo oli jo leimahtanut, ainoa uloskäynti liekeissä eikä aikaa ollut.
Palohan oli kehittynyt jo mahdollisesti kauan. Kun ovia sitten availtiin, niin savukaasut pääsivät joka paikkaan ja saivat lisää happea. Siinä vaiheessa kun katon rajan savukaasut leviävät ja syttyvät, niin aikaa on pari minuuttia. Osahan ei ollut löytänyt edes ikkunoita ja taloon palannut sankari kuoli. Saunahan oli täynnä rojua, eli se on ollut ihan pommi ja todennäköisesti monen oven takana.

Miehesi on tyypillinen sankaruuden ihannoija. Naantalin palon aiheutti huolimaton tulenkäsittely, eikä se että 'äijä ei osannut toimia tosipaikassa!'. Sankaruus vaatii aina pahojen asioiden päästämistä tapahtumaan, jotta joku voisi toimia sankarina.
Dumis

NuoriD kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Get a job!
Luulen että valelääkärinä heruttais paremmin!!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Paniikkitilanteessa ei aina toimi niin kuin on opetettu eli kuten aasi totesi, jos savua tulee/tai ovi on kuuma niin sitä ei missään olosuhteissa saa avata. Jos kerran tosiaan sitä savua nähty, aina sitä ei nähdä tai kuumuutta tunneta.

Varmaan aika moni on nähnyt sen palolaitoksen markkinoiman "miten palo etenee"-pätkän. Se on viisi minuuttia kun koko huone on ilmiliekeissä, siihen nähden minuuttikin on erittäin ratkaiseva.... kuten huutaa kurkku suorana tulipaloa.

Mutta miten sitten tositilanteessa. Ei koskaan tiedä miten ihmiset reakoi.

Joskus 14-vuotiaana meillä oli pitsan palaminen uuniin episodi. Veli oli laittanut kännissä pitsan uuniin, mennyt omaan huoneeseen, laittanut oven kiinni ja sammunut sinne.

Heräsin palohälyttimen ja ovikellon ääneen, en siis pelkkään palohälyttimeen. Unenpöpperössä sanoin poikkikselle että ala avaamaan ikkuna-avaimella ikkunoita, katsoin tuleeko savua jostain. Ei tullut, ovi oli viileä.

Kun avasin huoneen oven niin koko helvetin kämppä oli mustan savun peitossa, minnekään ei nähnyt yhtikäs mitään. Menin makuulle, en tuntenut kuumuutta, joten kontaten laitoin keittiön oven kiinni. Ja huusin jatkuvasti tulipaloa, lähinnä ajatellen veljeäni. Konttasin sinne ulko-ovelle, en toki savulta nähnyt mitään, vaan suuntavaistolla seuraten ovikellon ääntä.

Sain oven auki, keittiön ovi kiinni, joten savu alkoi hälvenemään tosi nopeasti. Ja sitten pikajuoksu veljen huoneeseen ja se ei tietty herännyt mitenkään kun oli sammunut ja raahasin semmosta 100kg kädestä vetäen.

Siinä vaiheessa huomattiin jotta palo oli tosiaan uunissa, se helvetin pitsa, eikä missään muualla ollut yhtään mitään.

Poikaystäväni lamaantui täysin, naapurit meni pitkin kämppää aukoen jokaisen läven mitä eteen tuli.

Ei tommosessa tilanteessa tosiaan toimita järjellä, kaikki ainakaan ja ruumiita olisi tullut jos oikeasti olisi palo ehtinyt leviämään.

Ja olihan siellä kissatkin vielä kaikenlisäksi.

Hyh.
NuoriD

Dumis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Noin ne naisetkin aina sanoo "millon sä lopetat sen pelleilyn siellä rannassa ja alat tekemään kunnollisten ihmisten töitä??".
Luulen että valelääkärinä heruttais paremmin!!
Mä olen aina Sääriselällä ahtonomi-valelääkäri-lentokapteeni Mike Sierra. Pippeli tulee kipeäksi!
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
Mä olen aina Sääriselällä ahtonomi-valelääkäri-lentokapteeni Mike Sierra. Pippeli tulee kipeäksi!
Mä tuun moikkaa kun käyn mummin luona :P
The great club outshines the individual, always and forever.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NuoriD kirjoitti:
Poliisina en ole, lennonjohtajana olisin ja palomiehenä olen saanut. Suosittelen siis satsaamaan palomiehekkyyteen. Olen myös saanut ikuisena opiskelijana sekä ins.+ktmjoujou-miehenä, mutta pelkkänä insinöörinä en luultavasti saa kertaakaan. Se ei tosin tilastojenkaan valossa ole mikään ihme.
NuoriD

Elppis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mä tuun moikkaa kun käyn mummin luona :P
Ota mummi mukaan!
Dumis

^ Hyi!

ps. mäkin oon muuten käynyt mummotunnelissa!
Melnais
Kitisijä

Olisinko ollut eilen aamusta hieman tunteellinen ja sekavasanainen, sillä paloaiheesta jatkettiin illalla ja molemmat samoilla linjoilla. Saako tätä nyt vitutusketjussa sanoakaan mutta olen kyllä niin onnekas, kun joku sietää ajoittain haparoivan ulosantini ja jaksaa siitä silpun seasta etsiä tuohduttavan asian. :h:
NuoriD

Melnais kirjoitti:Olisinko ollut eilen aamusta hieman tunteellinen ja sekavasanainen, sillä paloaiheesta jatkettiin illalla ja molemmat samoilla linjoilla. Saako tätä nyt vitutusketjussa sanoakaan mutta olen kyllä niin onnekas, kun joku sietää ajoittain haparoivan ulosantini ja jaksaa siitä silpun seasta etsiä tuohduttavan asian. :h:
Älä nyt rupea pehmoilemaan.

Huudetaan yhteen ääneen: "SE SIKA!!11"
Melnais
Kitisijä

Mä olen pelkkää pumpulia. :dream:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

. .
Viimeksi muokannut Bluntly, 08.10.2010 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Bluntly kirjoitti:Nämä vituttaa.
Miksi?
Pakkoko muuten on pitää facebook-kilkettä joka vituttaa?