Pappailu?
-
- Kitisijä
Re: Pappailu?
Mietin vaan että jos tuosta tuli nyt noin raaka rangaistus niin mitäköhän sitten juomisesta? Ja millaisen rangaistuksen tyttö olettaa saavansa juomisesta? Uskaltaako se edes tulla sen pelossa kotiin? Helpompi jäädä johonkin pusikkoon/oudon tyypin luo nukkumaan?
Yhden kaverini vanhemmat antoivat kaikesta aina rangaistukseksi kotiarestia. Pienistäkin jutuista, ja jos arestin aikana teki jotain "pahaa" tuli lisää arestia. Hyvällä käytökselläkään ei saanut lyhennettyä tuomiota. Ja uudet tuomiot tuli sitten siihen perään... Jossain vaiheessa sitä arestia oli edessä useita kuukausia, eikä tosiaan mistään isosta (jätetty tiskaamatta, saatu huono numero...). Kaverini näki tilanteen turhauttavana ja ettei se siitä enää huonommaksi voi mennä, joten rupesi karkailemaan ulos illalla/yöllä. Vanhemmat rupesivat seuraavaksi lukitsemaan sen huoneen oven yöksi... joten karkasi ikkunasta. Muistan useemman kerran oottaneeni sitä muitten kavereitten kanssa, mukana kengät ja takki sille. Sieltä se sitten kirmaskin sukkasillaan hangen poikki.
Eli kun rangaistus muuttuu kohtuuttomaksi ei sitä edes yritetä kärsiä. Yllättäen tilannetta ei parantanut se että sai noista tietenkin rangaistukseksi kotiarestia.
Yhden kaverini vanhemmat antoivat kaikesta aina rangaistukseksi kotiarestia. Pienistäkin jutuista, ja jos arestin aikana teki jotain "pahaa" tuli lisää arestia. Hyvällä käytökselläkään ei saanut lyhennettyä tuomiota. Ja uudet tuomiot tuli sitten siihen perään... Jossain vaiheessa sitä arestia oli edessä useita kuukausia, eikä tosiaan mistään isosta (jätetty tiskaamatta, saatu huono numero...). Kaverini näki tilanteen turhauttavana ja ettei se siitä enää huonommaksi voi mennä, joten rupesi karkailemaan ulos illalla/yöllä. Vanhemmat rupesivat seuraavaksi lukitsemaan sen huoneen oven yöksi... joten karkasi ikkunasta. Muistan useemman kerran oottaneeni sitä muitten kavereitten kanssa, mukana kengät ja takki sille. Sieltä se sitten kirmaskin sukkasillaan hangen poikki.
Eli kun rangaistus muuttuu kohtuuttomaksi ei sitä edes yritetä kärsiä. Yllättäen tilannetta ei parantanut se että sai noista tietenkin rangaistukseksi kotiarestia.
Me transmitte sursum, Caledoni!
-
- Kitisijä
Jäsen M syö itse ruokansa lusikalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Likes this!Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jäsen M syö itse ruokansa lusikalla.

Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
masa kirjoitti:Ollaanpas taas varovaisia siellä kotona
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... tyi/192519

-
- Kitisijä
Noni, itkut heti aamusta, kiitos masaNuoriD kirjoitti:masa kirjoitti:Ollaanpas taas varovaisia siellä kotona
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... tyi/192519

The great club outshines the individual, always and forever.
Meillä on sälekaihtimissa/rullaverhoissa semmoset tikkusäätimet eli ei ole naruja. On kai olemassa sellasiakin jossa kaikki on verhon sisällä eli ei ole sitä tikkuakaan.
Suosittelen, on muutenkin kätevämpiä. Tuli vaan mieleen siitäkin kun torstaina tytsä katseli ulos ikkunasta sängyltämme ja jotenkin ehti nappaamaan narusta kiinni (ainoa narullinen kaihdin) ja kiersi kaulan ympärille, ja mä siis olin samassa huoneessa, joten ehdin kyllä nappaamaan pois jne. mutta ehti kuitenkin tekemään sen pöllön työnsä siinäkin.
Mutta silloin päätin ettei uuteen kotiin tule yhtään narullista kaihdinta. Nämä kun pääsee niin ihmeellisiin paikkoihin, aina ei edes tajua tai voi ajatella mitä kaikkia vaaroja siellä kotona onkaan.
Suosittelen, on muutenkin kätevämpiä. Tuli vaan mieleen siitäkin kun torstaina tytsä katseli ulos ikkunasta sängyltämme ja jotenkin ehti nappaamaan narusta kiinni (ainoa narullinen kaihdin) ja kiersi kaulan ympärille, ja mä siis olin samassa huoneessa, joten ehdin kyllä nappaamaan pois jne. mutta ehti kuitenkin tekemään sen pöllön työnsä siinäkin.
Mutta silloin päätin ettei uuteen kotiin tule yhtään narullista kaihdinta. Nämä kun pääsee niin ihmeellisiin paikkoihin, aina ei edes tajua tai voi ajatella mitä kaikkia vaaroja siellä kotona onkaan.
-
- Kitisijä
Miks mun mielestä haiskahtaa, jos 3-vuotias tukehtuu rullaverhon naruun, vaikka paikalla on vanhemmat ja selkeästi vanhemmat sisaruksetkin? Joku tossa yhtälössä mättää...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
^Eivät olleet samassa huoneessa vaan toisella puolella taloa. Toisaalta kun tytsä sääsi narunsa kanssa niin kiristi vaan silmukkaa eikä pitänyt mitään ääntä esim.
Jenkeissähän noihin kuolee joku 500 lasta vuodessa vai miten se masa meni?
RP kirjoitti:
Ei, vaan kyllä ne on ne vanhemmat jotka lapsensa kuristavat noihin.

Kakssataa se tais olla.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201001 ... 6_ul.shtml
-
- Kitisijä
Jenkeissä ne pistää pyykkikoneet ja kuivurit päälle kersat sisällä. Ne osaa sen homman.masa kirjoitti:RP kirjoitti:
Ei, vaan kyllä ne on ne vanhemmat jotka lapsensa kuristavat noihin.![]()
Kakssataa se tais olla.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201001 ... 6_ul.shtml
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
No mutta kuolihan Mike Tysonin 3-vuotias tytärkin juoksumaton sähköjohtoon kuristumalla. Jotenkin vielä rullaverhon ja sälekaihtimet ymmärrän, mutta sähköjohto? Totuus on tarua ihmeellisempää, lapsi on hauras ja ei kai pieni lapsi osaa itseään äkkiä irrottaa kaulaan kiertyneestä narusta, varsinkin jos on jo jalat mennyt alta tai rullaverho kiskoo ylöspäin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
About vuosi takaperin kuoli Vaasassa? vauva lastenvaunuhin, kun tukehtui jotenkin peittoon, remmiin, vyöhän tms..Lolita kirjoitti: ei kai pieni lapsi osaa itseään äkkiä irrottaa kaulaan kiertyneestä narusta,
EDIT: ei sinne päinkään
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008102 ... 4_uu.shtml
Kauheita uutisia
Mä olen pelännyt meilläkin noita säleverhojen naruja. Ne on tuolla ikkunanpuiden sisuksissa sellaisen kääntönupin takana, mutta kun tyyppi on alkanut räplätä niitä kääntönuppeja ja joskus saanut hiukan naruakin esiin. En tiedä pitääkö ne nupit teipata sitten kiinni vai mitä ihmettä.

-
- Kitisijä
Miten minä sitten selvisin hengissä pentuajoistani, jolloin ei nuita suojajuttuja mietitty, kenelläkään ei ollut turvaistuinta autossa, tulitikkuja oli saatavilla ja seinä täynnä aseita, joiden patruunat löytyi nurkkakaapista? 

Gat kirjoitti:Miten minä sitten selvisin hengissä pentuajoistani, jolloin ei nuita suojajuttuja mietitty, kenelläkään ei ollut turvaistuinta autossa, tulitikkuja oli saatavilla ja seinä täynnä aseita, joiden patruunat löytyi nurkkakaapista?
No mitäs siellä perunakellarissa lukkojen takana ois sit voinut tapahtua?
-
- Kitisijä
Kyllä se oli paremminkin päinvastoin. Minä kerran kysyin vanhemmiltani, saanko ajaa pyörällä kaupungin toiselle puolelle. Nuo ihmettelivät, että eihän sitä ole kukaan koskaan kieltänytkään.masa kirjoitti:No mitäs siellä perunakellarissa lukkojen takana ois sit voinut tapahtua?Gat kirjoitti:Miten minä sitten selvisin hengissä pentuajoistani, jolloin ei nuita suojajuttuja mietitty, kenelläkään ei ollut turvaistuinta autossa, tulitikkuja oli saatavilla ja seinä täynnä aseita, joiden patruunat löytyi nurkkakaapista?
Olin niin kiltti ja harkitsevainen lapsi. Esim. kun kaverini kanssa leikimme 10-12 -vuotiaina länkkäriä isän revolverilla, sehän oli meille kenenkään käskemättä ihan itsestäänselvää, että sitä ei 1.) Ladata (patruunoita toki oli), 2.) viedä ulos 3.) Ammuta ihmisiä tai mitään.
Ehkäpä nykykasvatus suojeluineen ja komentoineen juuri tekeekin lapsista itsevastuuttomia, aikuisten käskyjen ja kieltojen varaisia idiootteja?
Jaa niin, te muuthan OLETTE idiootteja, synnynnäisesti. Paimennettava kuin karjaa.
Gat kirjoitti: Jaa niin, te muuthan OLETTE idiootteja, synnynnäisesti. Paimennettava kuin karjaa.
Sun kannattas perustaa Rollon kanssa bändi. Tai vaikkapa kokonaan uusi ihmisrotu!
Joo, kannatetaan! Mutta mistä munasolu?masa kirjoitti:Gat kirjoitti: Jaa niin, te muuthan OLETTE idiootteja, synnynnäisesti. Paimennettava kuin karjaa.
Sun kannattas perustaa Rollon kanssa bändi. Tai vaikkapa kokonaan uusi ihmisrotu!
Zeb kirjoitti:Joo, kannatetaan! Mutta mistä munasolu?masa kirjoitti:Gat kirjoitti: Jaa niin, te muuthan OLETTE idiootteja, synnynnäisesti. Paimennettava kuin karjaa.
Kyllä noin edistykselliset kaverit lisääntyy jo kuule jakaantumalla!
No, ei Gat nyt sentään ihan kuusessa ole, vaikka perunakellarin kasvatilta kuulostaakin.

Gat kirjoitti:Miten minä sitten selvisin hengissä pentuajoistani, jolloin ei nuita suojajuttuja mietitty, kenelläkään ei ollut turvaistuinta autossa, tulitikkuja oli saatavilla ja seinä täynnä aseita, joiden patruunat löytyi nurkkakaapista?
Voisko tässä olla sellainen looginen virhe, että jos et olisi selvinnyt, et olisi kirjoittamassa kitinään?
Muslimien taivaasta ei taida olla nettiyhteyksiä tänne päin?
-
- Kitisijä
Sälenaruun kuristuminen on luokkaa todella paska säkä. En laittaisi vanhempien piikkiin. Samalla leimaan syyllistäjät moralistiksi. Vaaroja on maailma täynnä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Jäsen M tottui läsnäolooni pitkällä saikullani - oli kannellut koko aamun t-paitaani nuuhkien sitä ja hokien isi isi. Söpöjä nuo lapsukaiset.
Tytsä itkee nykyään miehen perään. Tänäänkin kun mies tuli hakemaan kauppalapun, lähti sitten mukaan. On niin isän tyttö, aina ollut.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jäsen M tottui läsnäolooni pitkällä saikullani - oli kannellut koko aamun t-paitaani nuuhkien sitä ja hokien isi isi. Söpöjä nuo lapsukaiset.