Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
No ei todellakaan, luuletko että olisin mistään hinnasta sinne muuttanut edes väliaikaisesti? Saimme kattavan listan paikkakuntalaisilta minne ei kannata mennä. Se oli kaikilla sama, eivätkä nämä infoojat olleet toistensa tuttuja saati jotain (ainakaan tiedossamme ei ole) "mamuvastaisia".exPertti kirjoitti:^ Suvilahti?
Ristinummi (joka on tällä hetkellä pahin) on 2km säteellä.
Kuvaavaa on se, että kun lähdin ovesta ulos ensimmäistä kertaa muuton jälkeen; ensimmäiset vastaantulijat ---> iso skinijoukko, seuraavat vastaantulijat ---> täyskaavutettu naisryhmä. Siinä vaiheessa tiesin, että vituiksi meni.
-
- Kitisijä
Mihin tämä liittyy Pertti? Kehtaatko tarkentaa niin voin ottaa osaa keskusteluun, jos on siis jotain ottamista.exPertti kirjoitti:
Hämärämies huom. Kannabista oli meidän 21v lukiolaisella hallussa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Ahaa. Onko mielestäsi kannabiksen hallussapito jotenkin relevanttia tietoa asian kannalta?exPertti kirjoitti: Ei liity mihinkään muuhun kuin, että pidettiin tarpeellisena huomauttaa että huumehemmohan tämä on (alkuperäisessä uutisessa). Se oli ilmeisesti tärkeä huomio.
Oletin, että sinua olisi kiinnostanut.
Mietin vaan, kun hyvä osa nuorista on koettanut / käyttää kannabista säännöllisen epäsäännöllisesti, niin tuollainen löytö ei yllätä ketään. Olisin kyllä olettanut että kaveri on humalassa, koska hatsipäät ei päihtyneenä kovinkaan osaa riehua.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard kirjoitti:Voihan lollero mitä possea.
http://www.iltalehti.fi/viihde/20101020 ... 0_vi.shtml
![]()
![]()

Hyppäänkin ohi leegojen valkaisun ja laitan suoraan kunnon grillit.
"30 päiväsakkoa".So Hard kirjoitti:
Se on sitä samaa nuorisoa, josta tulee 21-vuotiaita lukiolaisia.
Mä sain nuorena poikana 50 päiväsakkoa portsarin tönäisemisestä. No okei, ne oli jostain syystä virkamiehiä silloin, mutta kuitenkin. Harmi, ettei kännyköitä oltu keksitty vielä silloin, olisin varmaan päässyt vähemmällä nakkaamalla oviapinaa luurilla otsaan. No okei, oli silloin niitä kiukaan kokoisia Mobiroita mutta sellaisella olisi tullut tuomio ainakin taposta, murhapoltosta ja kannibalismista.
Miten tämä nyt oikein menee? Jos ajaa kaverin/firman/faijan autoa niin asennetaanko alkolukko niihin? Vai omaan autoon? Mitä jos vaihtaa autoa? Saako vuokrata auton ilman alkolukkoa?
Paskalakien säätövimma on tavaton.
-
- Kitisijä
No tietenkin omaan ja ajettuun autoon. Ja tietenkin rattijuopon kustannuksellaelco kirjoitti:Miten tämä nyt oikein menee? Jos ajaa kaverin/firman/faijan autoa niin asennetaanko alkolukko niihin? Vai omaan autoon? Mitä jos vaihtaa autoa? Saako vuokrata auton ilman alkolukkoa?

Life is complex, it has real and imaginary parts.
Eikö rattijuopoilta vaan voitaisi katkoa käsiä? Eihän siinäkään mitään järkeä olisi, mutta käytäntö olisi nyt kaavailtua huomattavasti selkeämpi.
Joo, nyt niitä näyttäis tulevan kuin sieniä alkon auetessa.elco kirjoitti: Paskalakien säätövimma on tavaton.
Mun mielestä tuo on ihan ok suunnitelma. Autoa ei saa ajaa yli 0.5 promilllea alkoholia veressä. Jos olet jäänyt kiinni näin tehdessäsi, niin selkeästi et noudata ko. lakia.exPertti kirjoitti:En oikein tykkäile tästä ehdotuksesta. Eli kenellekään ei jatkossa anneta edes yhtä tyräämisen mahdollisuutta?elco kirjoitti:Miten tämä nyt oikein menee? Jos ajaa kaverin/firman/faijan autoa niin asennetaanko alkolukko niihin? Vai omaan autoon? Mitä jos vaihtaa autoa? Saako vuokrata auton ilman alkolukkoa?
Mun mielestä tämä alkolukko pakolliseksi kärähtäneille on aivan ok.
Tietty siinä varmastikin tulee olemaan joku raukeamisaika. Jos esim. 18 vuotiaana kärähtää kerran, niin ei ole järkevää jos sen takia vielä 70-vuotiaana pitää käyttää alkolukkoa. Mutta esim. 5 vuotta kärähtämisestä on ok.
Miten juuri se alkolukon asentaminen veisi työt talon ja perheen, jos varsinainen ratista kärähtäminen ei kuitenkaan vie?exPertti kirjoitti:
Kiinnijäämisen satunnaisuus ja ajokunnon arvioinnin vaikeus tekee tuosta todellisen lottoautomaatin. Oikea 90-luvun Iiron onnenpyörä, joka vie työt, talon ja perheen.
.
Vaikka pidän mahdollisena (toki epätodennäköisenä, mutta mahdollisena), että joskus itse kärähtäisin la aamuna töihin kruisaillesani ja minua äärettömästi vatuttaisi, jos sen jälkeen joutuisin alkolukkoon puhaltelemaan, niin en vastusta lakia. Oma vikanihan se olisi.exPertti kirjoitti: Ajattelin ihan sitä, että vaikkakin nykyään todennäköisyys missään kohdassa ajaa autoa edes 0.1 promillen humalassa lähestyy itselläni nollaa niin kyllä alkolukon asentaminen jokaiselle laskuhumalaiselle 0.5 juuri ja juuri kerran eläissään puhaltaneelle on oikea uusi haja-asutusalueen paskalaki.
.
En nyt ihan tajua, mikä tässä tarkalleen on se ongelma. Se, että kiinnijääminen on satunnaista? Vai se, että joutuisi ottamaan alkolukon ja maksamaan siitä 1500 euroa ? Vai joku muu?exPertti kirjoitti:Ei kun se onnenpyörä, joka oli 90-luvulla. Todennäköisyys jäädä aamumaistista kiinni joittenkin massatapahtumien ulkopuolella on aika uskomattoman olematon. Joku voisi pitää sitä jopa huonona tuurina tai lottoamisena.NuoriD kirjoitti:Miten juuri se alkolukon asentaminen veisi työt talon ja perheen, jos varsinainen ratista kärähtäminen ei kuitenkaan vie?exPertti kirjoitti:
Kiinnijäämisen satunnaisuus ja ajokunnon arvioinnin vaikeus tekee tuosta todellisen lottoautomaatin. Oikea 90-luvun Iiron onnenpyörä, joka vie työt, talon ja perheen.
.
Eli tästäkin oltaisiin tekemässä samanlaista lottoautomaattia kuin päiväsakoille joutumisesta.
Suomessa muuten puhallutetaan maailman ahkerimmin.
Tuota. Eikös alkolukko nimenomaan vaikuta niihin taparattijuoppoihin? Jos oletetaan, että autoa ei luovuteta käyttöön ilman alkolukkoa. Toki, jos homma menee niin, että annetaan pelkkä määräys alkolukon asentamisesta, niin sittenhän se ei vaikuta.exPertti kirjoitti:Ongelma on, että tämä ei vaikuta taparattijuoppoihin mutta tekee saman keskivertopulliaiselle kuin älytön sakotuskäytäntö.NuoriD kirjoitti:En nyt ihan tajua, mikä tässä tarkalleen on se ongelma. Se, että kiinnijääminen on satunnaista? Vai se, että joutuisi ottamaan alkolukon ja maksamaan siitä 1500 euroa ? Vai joku muu?
Suomessa muuten puhallutetaan maailman ahkerimmin.
Eli kun ei pystytä vaikuttamaan pulmatapauksiin keskitytään isojen pääasiassa hyvin pärjäävien massojen kiristämiseen. Ja toisaalta esim itse ajan päivittäin isommalla kaupunkialueella ja en ole kertaakaan puhaltanut viiteen vuoteen. Vielä maksimoin mahdollisuuteni välttää ongelmat jos voin vaihtaa ne saunakaljat sieltä apteekista ilman reseptiä saataviin pkv-lääkkeisiin, mitä visioimme tässä aiemmin. Niitähän ei valvo tehokkaasti kukaan.
Toivottavasti laki säädetään niin, että kun olet kärähtänyt, niin auto takavarikoidaan ja luovutetaan takaisin vasta alkolukko asennettuna.
Kyllä mä tämän pointin ymmärrän, mutta tietysti tuota vaaraa ei ole, jos ei mene rattiin yli 0.5 promillea veressään.exPertti kirjoitti: Mutta peruspertti taas ei halua lasta päiväkodista hakiessa puhaltaa päiväkodin pihassa tötteröön
-
- Kitisijä
Mä oon kyl sitä mieltä että jos kielletään autoilu, niin kukaan ei voi ajaa kännissä, yksinkertaista.
-
- Kitisijä
^ Julistetaan elämä laittomaksi niin kukaan ei tee rikoksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Postit saattaa stadissa jäädä jakamatta;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102 ... 5_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102 ... 5_uu.shtml
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nokia ... 5261066353
En ihan tajua, miten ne puhelimet siitä paranee, että annetaan kenkää. Mutta ei sillä olekaan väliä (tajunako mä).
En ihan tajua, miten ne puhelimet siitä paranee, että annetaan kenkää. Mutta ei sillä olekaan väliä (tajunako mä).
"Nokia ilmoittaa osavuosikatsauksessa vähentävänsä Suomesta enintään 750 miljoonaa työpaikkaa. Myöhemmin yhtiö tarkensi, että työpaikkoja vähennetään Suomesta enintään 850 työpaikkaa."NuoriD kirjoitti:...nokia...