Manaaja kirjoitti:Ottaen huomioon että noin neljä viidestä suomalaisesta kuuluu kirkkoon, on pakko myöntää että vastausjakauma on vähintäänkin hämmästyttävä.
Oletko nähnyt lukuja kirkkoon kuulumisesta ikäjakauman mukaan? Minä en. Olisivat mielenkiintoisia.
Edit: googlailin vähän. Ei löytynyt. Kumma juttu, luulisi kiinnostavan.
Manaaja kirjoitti:Ottaen huomioon että noin neljä viidestä suomalaisesta kuuluu kirkkoon, on pakko myöntää että vastausjakauma on vähintäänkin hämmästyttävä.
Oletko nähnyt lukuja kirkkoon kuulumisesta ikäjakauman mukaan? Minä en. Olisivat mielenkiintoisia.
Edit: googlailin vähän. Ei löytynyt. Kumma juttu, luulisi kiinnostavan.
Tosiaan outoa, ettei löydy ainakaan kovin helposti. Parin vuoden takaisena tietona toisaalta kyllä löytyy, että "Kirkkoonkuulumisprosentit Helsingin seurakuntayhtymän suomenkielisissä seurakunnissa vaihtelevat Paavalin seurakunnan 62,4 prosentista Munkkiniemen seurakunnan 80,7 prosenttiin", joka antaisi ymmärtää, että Munkan minkkimummomafiaa lukuunottamatta Helsingissä kuulutaan kirkkoon muuta maata vähemmän. Lisäksi kirkko itse tietosivuillaan kertoo, että 70% eroajista on 20-39 -vuotiaita, ja eroaminen on voimakkainta suuremmissa kaupungeissa. Tästä kai voisi spekuloida, että Kitinässä oletusarvo kirkkoon kuulumiselle olisi lähellä jotain 50%:ia. Tämä ei kuitenkaan poista vastausjakauman hämmästyttävyyttä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
^Mutta miksi kirkko ei tutki/julkaise kirkkoon kuulumisen ikäjakaumaa? Foliohattu päässä veikkaan, että tulos olisi kirkolle epämukava.
Kitinäläisten kirkkoon kuulumattomuus ei yllätä. Kitinä on trendsettereiden koti ja zeitgeistin suunnannäyttäjä. Mitä kitinäläiset tänään, sitä ylioppilaat huomenna ja muu kansa viikon päästä.
^ Tai sit Luket ei osaa käyttää Googlea. Sivut 55-56.
En tosin jaksa kaivaa, onko tuo jossain vakioitu asuinpaikan, koulutustason, tulotason, kengännumeron tai jonkun muun kiinnostavan tekijän suhteen.
Viimeksi muokannut urpiainen, 22.10.2010 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
En kuulu enkä usko, mutta lupaan ryhtyä uskomaan heti, jos kiistattomia todisteita esitetään.
Ja vaikka uskoisin, en kyllä suostuis uskomaan sellaiseen suvaitsemattomaan ja takakireään ukkoon, jonka mielestä elämä pitää elää ihmisten kirjoittaman väkivaltaisen ohjesäännöstön mukaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
urpiainen kirjoitti:^ Tai sit Luket ei osaa käyttää Googlea. Sivut 55-56.
En tosin jaksa kaivaa, onko tuo jossain vakioitu asuinpaikan, koulutustason, tulotason, kengännumeron tai jonkun muun kiinnostavan tekijän suhteen.
Kyse oli kait uskosta, te puhutte tiedosta jos todisteita vaaditte.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kirkkoon kuuluvien suuri määrä myös nuoremmissa sukupolvissa selittynee sillä, että useimmat ovat vauvasta asti jäseniä. Ja veikkaan suhtautuvat asiaan yhtä väljästi kuin minä ja sukuni. Eroaminen olisi joo minulle kuin vasta nyt olisin hokannut että humpuukiahan se. Tiedetään että on, entäs sitten?
Mitähän ne jotka ketjussa sanovat "Uskovansa Jumalaan" oikein tarkoittavat?? Raamatun Jumalaako? Sehän oli hirviö. Ja tieteen, historian ja ei-sitoutuneen raamatuntutkimuksenkin mukaan: Vaikka Jumala olisi olemassa, se ei ole Raamatun Jumala. Koska Raamatun Jumalaa ei voi nykytiedon valossa olla olemassa. Usko ei siihen auta, sellainen on jo itsepetosta.
Kuitenkin kun jankkaamme onko Jumala sitä tai tätä, oletusarvoisesti kaikki mietteemme tulevat Raamatun Jumalasta ja ihmisten kerrostuneista perinteistä. Yhtä koomista kuin miettiä onko Krisna vai Shiva korkeampi jumala.
Itse en kuitenkaan ruksannut mitään. Vaikka kuulun kirkkoon, Jumalaa ei määritelty kysymyksessä. Jos sanoisin olevani "ateisti" sekin olisi yksinkertaistus ja kuulostaa joltakin lattealta materialismilta. "Agnostikko" taas kuulostaa kuin pitäisin vaikkapa Raamatun Jumalaa tai Allahia sittenkin "ehkä" mahdollisena muutenkin kuin symboleina. Kun en pidä.
Silti en kokonaan laske pois yliluonnollisuuden mahdollisuutta. Maailma on moniulotteisempi kuin ihan raivoateismissa. Rukoileminenkin voi jopa tavalla tai toisella toimia, ollen silloin oikeastaan magiaa. Sama sitten rukoili vaikka Lentävää Spagettihirviötä.
urpiainen kirjoitti:^ Tai sit Luket ei osaa käyttää Googlea. Sivut 55-56.
En tosin jaksa kaivaa, onko tuo jossain vakioitu asuinpaikan, koulutustason, tulotason, kengännumeron tai jonkun muun kiinnostavan tekijän suhteen.
urpiainen kirjoitti:^ Tai sit Luket ei osaa käyttää Googlea. Sivut 55-56.
En tosin jaksa kaivaa, onko tuo jossain vakioitu asuinpaikan, koulutustason, tulotason, kengännumeron tai jonkun muun kiinnostavan tekijän suhteen.
annepa kirjoitti:Kyse oli kait uskosta, te puhutte tiedosta jos todisteita vaaditte.
annepa on naulan kannassa, ei sitä uskoksi enää sitten sanottaisi jos tiedettäisiin varmuudella että jessen faijja stondii jossain pilven reunalla.
No tämä on tyypillistä väärää kaksiarvologiikka. On vissi ero (i) täysin perusteettoman huuhaa "uskomuksen", (ii) perustellun, rationaalisen mielipiteen (= uskomus) ja (iii) varman, todistetun tiedon välillä. En oikein näe, mitä arvoa (i):llä on. Tässä yhteydessä kai tavataan siteerata W. K. Cliffordia ja todeta sen olevan jopa eettinen kanta, että on yksinkertaisesti väärin uskoa mitään ilman järkeviä perusteita.
NuoriD kirjoitti:Ps ketjussa taas legendaarista EW:lyä. Popper ilmestyy mukaan sivulla 2.
Toisaalta, sivulla 2 ja erityisesti 3 Urpiainen saa EW:ltä ilmeisen ansaitusti vakavat haukut siitä, että EW alkoi name-droppailla ja elvistellä. Vain Kitinässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:Tässä yhteydessä kai tavataan siteerata W. K. Cliffordia.
Allekirjoitusmatskua.
Mun mielestä sun edellinen allekirjoitus oli jotenkin päräyttävämpi, kuten nuoriso kai nykyisin sanoo.
Mediapersoonien kautta homma pyörähtää vääjäämättä siihen, että päräyttävän korvaa agressiivin yhteydessä esiintyvänä adverbina "räsähtävä." Käyttö: "Siis vittu se homoläppä oli räsähtävää settiä."
urpiainen kirjoitti:^ Tai sit Luket ei osaa käyttää Googlea. Sivut 55-56.
En tosin jaksa kaivaa, onko tuo jossain vakioitu asuinpaikan, koulutustason, tulotason, kengännumeron tai jonkun muun kiinnostavan tekijän suhteen.
ÄÖ:n
"Mitä korkeampi ÄO ihmisellä on, sitä epätodennäköisempää on, että hän olisi uskovainen tai että hänellä olisi muitakaan uskomuksia."
- Richard Dawkins, Jumalharha
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD kirjoitti:^Mutta miksi kirkko ei tutki/julkaise kirkkoon kuulumisen ikäjakaumaa? Foliohattu päässä veikkaan, että tulos olisi kirkolle epämukava.
Kitinäläisten kirkkoon kuulumattomuus ei yllätä. Kitinä on trendsettereiden koti ja zeitgeistin suunnannäyttäjä. Mitä kitinäläiset tänään, sitä ylioppilaat huomenna ja muu kansa viikon päästä.
Niin. Ei sitä kait kirkkoa ja jumalaa kaipaa, kun saa yliluonnollisen kokemuksen tai hengelisen herätyksen vatkaamalla kyrpää. Lääkärille runkkaus on täällä ihme ja muille sakramentti.
Itse aiheesta. Ymmärrän jotekin jos on ortodoksi ja kuuluu kirkkoon. Rakennukset on oikeasti kauniita ja häät sun muut idioottien juhlat kauniita ja seuraamisen arvoisia. Lisäksi papit ei saarnaa, naispapeille näytetään sentteriä lähes kaikkien toimesta jne.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin