Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Zeb

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Tarttis muovittaa isoja rakennepiirroksia, kun tuo pelkkä paperi ei oikein kestä kuraa ja märkää. Kuka/mikä moista hommaa tekee ja onkohan kallistakin lystiä?
Kysy jostain kopsufirmasta. Eikös se ole laminointi miksi tuota kutsutaan?
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti: Kysy jostain kopsufirmasta. Eikös se ole laminointi miksi tuota kutsutaan?
Ah, niinhän se olikin joo :sir:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Laminoituja ei sitten kyllä enää juurikaan taitella...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:^ Rakennuspaperit ovat kymmenen A4:sen kokoisia. Aika vittumainen homma kontaktimuovilla tehtäväksi..
Jos tuo tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin älä missään nimessä tapetoi seiniä.

Yksi vaihtoehto voisi olla paperilakka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Käytin joskus karttojen päällä+alla moottorilakkaa. Se aikankin pidensi karttojen ikää kombossa tasku+märkä metsä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kirjastonhoitajaäiteen poekana:
Halvin ja minkä itse voi tehdä, on se sama liimamuovikalvo jota kirjastot käyttää lainakirjoihin. Saa kirjakaupoista. Olen laittanut joihinkin omiinkin pehmytkantisiin kirjoihini. Laittaessa kantsii olla tarkka, ei sitä enää irti saa. Ja kuplat ja poimut pitää heti painella pois käsin tai vaikka puukalikalla tai kivellä.

Helvetin isoihin piirustuksiin sitä tosin tarvittaisiin aika paljon. Tavallisista kartoista olen joistakin muovittanut pelkät taitoksien kulmat, eivät sillon kulu ja reikiinny.
Viimeksi muokannut Gat, 25.10.2010 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti: Jos tuo tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin älä missään nimessä tapetoi seiniä..
No mikäs siinä jos duunin, lastenhoidon, raksan ja kaiken muun ohella haluaa vielä uhrata aikaansa kymmenien rakennuskuvien muovittamiseen. Minä en halua.
Gaia

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti: Jos tuo tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin älä missään nimessä tapetoi seiniä..
No mikäs siinä jos duunin, lastenhoidon, raksan ja kaiken muun ohella haluaa vielä uhrata aikaansa kymmenien rakennuskuvien muovittamiseen. Minä en halua.
No eiks se ole kooltaan jotain 70 x 100 (10 aanelosta).
Kaksi suikaletta kontaktimuovia/puoli. Kustannukset noin kolme euroa. Helppoa, kun voi vetää suoraan rullasta.
Laminoitu paperi on sitten taitettavuudeltaan pleksin luokkaa. :wink:

edit. Tuo se paperi mulle, mä voin muovittaa. Hinta se muoveihin kuluva noin 3e + 76 e/tunti. Minimiveloitus yksi tunti. ;)
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti: No eiks se ole kooltaan jotain 70 x 100 (10 aanelosta).
Kaksi suikaletta kontaktimuovia/puoli. Kustannukset noin kolme euroa. Helppoa, kun voi vetää suoraan rullasta.

Mulla ei vaan yksinkertaisesti riitä aika, eikä into alkaa liimailemaan jotain vatun tarrapapereita kaiken muun ohessa :kontrolli:
Gaia kirjoitti: edit. Tuo se paperi mulle, mä voin muovittaa. Hinta se muoveihin kuluva noin 3e + 76 e/tunti. Minimiveloitus yksi tunti. ;)

Paperi? Ai yksi paperi? Oliskin.
Gaia

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

masa kirjoitti:
Gaia kirjoitti: No eiks se ole kooltaan jotain 70 x 100 (10 aanelosta).
Kaksi suikaletta kontaktimuovia/puoli. Kustannukset noin kolme euroa. Helppoa, kun voi vetää suoraan rullasta.

Mulla ei vaan yksinkertaisesti riitä aika, eikä into alkaa liimailemaan jotain vatun tarrapapereita kaiken muun ohessa :kontrolli:
Johan mä tarjosin liimauspalvelua :P
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mitäs josko rouva ilta-askartelisi?

Aikoinaan muovitin 300-500 kirjaa/6h, joten tuon luulisi käyvän käden käänteessä amatööriltäkin :]
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Gaia kirjoitti:
masa kirjoitti:
Gaia kirjoitti: No eiks se ole kooltaan jotain 70 x 100 (10 aanelosta).
Kaksi suikaletta kontaktimuovia/puoli. Kustannukset noin kolme euroa. Helppoa, kun voi vetää suoraan rullasta.

Mulla ei vaan yksinkertaisesti riitä aika, eikä into alkaa liimailemaan jotain vatun tarrapapereita kaiken muun ohessa :kontrolli:
Johan mä tarjosin liimauspalvelua :P
Tuo masa taitaa olla laiska ja/tai tumpelo.
Minä osaan tump.. muovittaa, Äiti opetti.

Mutta sinut Gaia voisin palkata muovittamaan kirjojani. Mutta vain jos nähteni muovittaisit alastomana, mistä maksaisin extraa.
Zeb

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gaia kirjoitti:Laminoitu paperi on sitten taitettavuudeltaan pleksin luokkaa.
Voikohan noitakin olla erilaisia? Mies joskus laminoi yhden sellaisen merikartan kun niillä oli joku sellainen vehje töissä. Minusta se oli kyllä ihan rullattavissa vielä, ei toki taiteltavissa.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Fucking joulu tulee taas ja pitää ostaa lahjoja. Avovaimo on täsmätoivonut yhtä korua Tiffanyltä, mutten tahtoisi ostaa sitä, kun se on niin ilmiselvä lahja. Lisäksi olen 7 viikkoa reissussa ja silloin aikomuksena on rentoutua eikä stressata joidenkin lahjojen kanssa.

Jossain välissä syksymmällä oli kumppanilla selkäkipuja ja hän mietti kiropraktikolle menoa, mutta sitten pihinä juutalaisena jätti menemättä. Visio lahjasta on nyt jonkinmoinen hyvinvointipaketti, jossa olisi osakomponentteina kiropraktikko, hieronta ja joku kosmetologijutska.

Olen 130%, joten en tajua kiropraktikoista, hierojista saati kosmetologeista mitn. Voin toki googlata ja ampua haulikolla pimeään, mutta osaako joku suositella kiropraktikkoa, hierojaa ja/tai kosmetologia keskustassa? Paljonko noihin pitäisi käyttää rahaa, ettei pidetä ihan kommarina ja köyhänä; onko esim. satanen per operaattori liian vähän? Kannattaako panostaa 1:1:1 vai painottaa jotain enemmän tai jättää joku pois? Tavoitehinta koko paskalle ehkä 250 euroa.
Gaia

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Kiropraktikosta ja hierojasta mulla ei valitettavasti ole tietoa mutta viimeiseksi mainitsemastasi; tämän olen hyväksi kokenut, kuten myös monet tutut naiseläjät lähipiirissä.
Noin 120 euroa palaa kerralla, toki riippuu siitä mitä haluaa.
So Hard

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gaia kirjoitti:^Kiropraktikosta ja hierojasta mulla ei valitettavasti ole tietoa mutta viimeiseksi mainitsemastasi; tämän olen hyväksi kokenut, kuten myös monet tutut naiseläjät lähipiirissä.
Noin 120 euroa palaa kerralla, toki riippuu siitä mitä haluaa.
Loput kannattaa sijoittaa Selkäcenterin lahjakorttiin. Siellä on asiallisia koulutettuja fysioterapeutteja jotka paitsi laittaa selän kondikseen manipulaatiolla ja hieronnalla (paremmin kuin kukaan hieroja tai niksauttelija) todella asiantuntevasti, myös neuvovat miten kivut välttää jatkossa. Saa sieltä ihan pelkkää hierontaakin jos haluaa.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Gaia kirjoitti:^Kiropraktikosta ja hierojasta mulla ei valitettavasti ole tietoa mutta viimeiseksi mainitsemastasi; tämän olen hyväksi kokenut, kuten myös monet tutut naiseläjät lähipiirissä.
Noin 120 euroa palaa kerralla, toki riippuu siitä mitä haluaa.
Helvetti, noiltahan saa sen hieronnan kanssa! Eikä sijainti voisi olla parempi. Kiitos!

Nyt tarvitaan vielä kiropraktiikka ja minimibudjetti, jolla siihen kannattaa edes lähteä, und schnell. Sitten vaan sisäistä juutalaista teleskooppipampulla kaaliin, jako jossain suhteessa tuon kauneushelvetin ja kp:n välillä, lahjakortit tilaukseen ja jouluhässäkkä on osaltani ohi!

EDIT: Jaha, aasinajaja jo ehtikin pistellä. Homma on kuulkaa paketissa vielä tämän viikon aikana!
Viimeksi muokannut elco, 26.10.2010 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So Hard

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
Gaia kirjoitti:^Kiropraktikosta ja hierojasta mulla ei valitettavasti ole tietoa mutta viimeiseksi mainitsemastasi; tämän olen hyväksi kokenut, kuten myös monet tutut naiseläjät lähipiirissä.
Noin 120 euroa palaa kerralla, toki riippuu siitä mitä haluaa.
Helvetti, noiltahan saa sen hieronnan kanssa! Eikä sijainti voisi olla parempi. Kiitos!

Nyt tarvitaan vielä kiropraktiikka ja minimibudjetti, jolla siihen kannattaa edes lähteä, und schnell. Sitten vaan sisäistä juutalaista teleskooppipampulla kaaliin, jako jossain suhteessa tuon kauneushelvetin ja kp:n välillä, lahjakortit tilaukseen ja jouluhässäkkä on osaltani ohi!
http://www.selkacenter.fi/selkacenter/hinnasto/

Kolme lyhyttä tai kaksi pidempää hierontasetti kustantaa 150 euroa.
SikaMika

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Mun kiroileva hierojamies ottaa 40-45 minuutin setistä 50€. Kiroilee jumiutuneiden paikkojen lisäksi auki niskat, ranteet ja nilkat ja hieroo niskat, hartiat ja käsivarret ( + mitä tarvitsee hieroa saadakseen noi kiroillut paikat auki). Varsin toimiva kombo, mutta on aika suosittu, joten en osaa sanoa onko milloin vapaita aikoja. Että siinä mielessä toi Tixin systeemi voi olla toimivampi, ei tarvinne odotella seuraavaan jouluun saadakseen lahjansa avattua. Hintaerokaan ei taida olla päätä huimaava.

EDIT: sijainti Kasarmikadulla.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuulostaa kovin kalliilta teidän hierojat, mulla on muistaakseni 28€/45 min. Ehkä noissa on joku pk-seutulisä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Kuulostaa kovin kalliilta teidän hierojat, mulla on muistaakseni 28€/45 min. Ehkä noissa on joku pk-seutulisä?
Itse käynyt Urheiluhierojakoululla, kolme varttia on kympin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Joo sitä on kehuttu. Mä tykkään siitä, että saan aina saman tyypin, joka tuntee mun krempat ja sietokyvyn valmiiksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Paskin mahdollinen neuvo. Selkäongelmat eivät yleensä johdu lihaksista vaan tukielimistön ongelmista. Runnominen voi vain pahentaa its ongelmaa. Urheiluhierojien koulutus on tarkoitettu nimenomaan rasittuneiden lihasten käsittelyyn.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Olixe sun hyvä ja ja idässäpäin? Laita vaikka yv:tä jos voit suositella meikällekin, varmaan pitänee alkaa käydä itekin.