NuoriD kirjoitti:
En katsonut, mutta aamun radiouutisten mukaan oli esittänyt tuloverotuksen progression kiristämistä, pääomaverotusta progressiiviseksi ja varallisuusveron palauttamista. Varmastikin ihan fiksuja esityksiä omasta näkökulmastaan.
.
Niin siis en minä sanonut, että olisin hänen kanssaan samaa mieltä kaikissa näissä asioissa - sanoin vain, että kaveri on fiksu.
Itse olen kyllä löytämässä sisäisen kommunistini siinä, että pääomia ja työtä tulisi mielestäni verottaa saman, yhteisen veroasteikon kautta. Ideaalitilanteessa ko. asteikko ei olisi progressiivinen, mutta pidän progressiivistakin oikeudenmukaisempana kuin nykyistä. Tässä vertailun vuoksi pointteri
australian pääoma/tuloveroasteikkoon.
Löytyyhän noita poskettomuuksia muitakin: esim. Soini sanoi, että "palveluihin joudutaan puuttumaan - valitettavasti". Ei siinä ole mitään valitettavaa, että pöhöä leikataan. Toisaalta, onhan tuo paljon enemmän kuin mihin kepulit tai demarit ikinä pystyisivät: kepulit eivät näe tarvetta menoleikkauksille ja demarit haluavat lisätä menoja.
Suurin kivi kengässä Soinissa on kuitenkin luultavasti se, että hän olettaakseni kannattaa aluetukia yms. kepulaista humpuukia.