Kuulostaa ihan manolito-Jaguarilta. Mitäs tuossa tilanteessa tehdään jos start-stop on unavailable? Ajetaan kunnes tankki on tyhjä tai ei lähdetä minnekään? Eikä kai polttoaineensyötön failuret niin kamalia voi olla...liikkuuhan se starttimoottorillakin? Ai perkele, eihän sekään ollut käytössä. Joo, selvä välimeren Jaguar.sanctus kirjoitti:No niin. Alfa Romeo Mito. Reilu kuukausi kikkailtu, takana n. 1200 kilometriä ja varoitusvaloista tai -teksteistä ovat tulleet tutuiksi jo "start-stop unavailable" ja klassinen "EOBD/injection system failure". Muuten ihan jeppismeno. Vaimokin tykkää.
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Ko. lisävaruste on kytkettävissä myös pois päältä manuaalisesti eikä sen toiminta päällekytkettynä "start-stop unavailable" ilmoituksen palaessa konsolissa ole ainakaan vielä vaikuttanut mitenkään moottorin toimintaan. Tällöin moottori hyrisee "ihan normaalin kuuloisesti" pysähdyttäessä, kuten meillä amatööripiireissä sanotaan.Manaaja kirjoitti:Mitäs tuossa tilanteessa tehdään jos start-stop on unavailable?
Ja mitäkö tekstin ilmestyessä tehdään? No ensimmäinen kerta oli diilerin mukaan tulosta siitä, että auton akun varaus oli laskenut liian alas pitkän käyttämättömyyden takia, jolloin tehtiin se, että n. 30 kilometriä ajetun auton akku liitettiiin akkulaturin jatkeeksi. Näiden loppujen osalta ollaan ajettu vähän lisää ja lopultahan tämä start-stop-ominaisuus on aina kytkeytynyt päälle. Vaikea sanoa. Kuulemma Boschin kehittämää tekniikkaa tämä Alfan start-stop-ominaisuus.
Re: Autoilu 2
Doh, niinpä tietenkin. Siinä siis on joku automaattinen moottorinsammutus pysähtyessä. Mä ajattelin ajattelematta että kyse on vain jonkinlaisesta elektronisesta virhetilanteesta liittyen virta-avaimen ja auton väliseen kommunikointiin, jos auto käynnistetään nappulasta. Mulla se Start/Stop kun lukee siinä nappulan yläpuolella mistä auto sormella tökkäämällä painetaan käyntiin kun virta-avainta ei lainkaan ole.sanctus kirjoitti:tämä Alfan start-stop-ominaisuus.Manaaja kirjoitti:Mitäs tuossa tilanteessa tehdään jos start-stop on unavailable?
Re: Autoilu 2
Doh, niinpä tietenkin. Siinä siis on joku automaattinen moottorinsammutus pysähtyessä. [/quote]Manaaja kirjoitti:quote="sanctus"]tämä Alfan start-stop-ominaisuus.Manaaja kirjoitti:Mitäs tuossa tilanteessa tehdään jos start-stop on unavailable?
Nimenomaan näin. Nyt ilmoitusta ei ole enää näkynyt, joten ehkä se liittyi jotenkin uuden auton.....johonkin.
Alfa Romeo Mito toimi tänään erinomaisesti sadekelillä ajettaessa matkanopeudella 130 km:ä tunnissa Turun moottoritiellä. Kulku oli erinomaisen vakaata ja kiihtyvyys tarvittaessa vitosvaihteella kohdallaan.
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 593
- Liittynyt: 14.08.2005 21:20
Re: Autoilu 2
Start-stop ei toimi, jos moottori ei ole riittävän lämmin, on liian kylmää/kuumaa, akussa liian vähän virtaa tai jostain muusta syystä auto päättää, että on parempi pitää moottori käynnissä vaikka pysähdyttin. Ainakin pyörät linkussa taisi olla yksi näistä.
Re: Autoilu 2
^Tuo taitaa olla aika tyhjentävä lista. Pääasia lienee näin peruskäyttäjän näkökulmasta se, että auto ei jätä tielle pelkästään sen takia, että ominaisuus on "unavailable".
Re: Autoilu 2
Ymmärtääkseni ainakin tuossa Boschin järjestelmässä auto käynnistyy stop-start-järjestelmän moottorisammutuksen jälkeen kytkimen painalluksesta. Eli stop-start-järjestelmä sammuttaa moottorin vain, kun vaihde on vapaalla.exPertti kirjoitti:Ja vaatiko se joissakin automalleissa vielä vaihteen vapaalle laiton?ak kirjoitti:Start-stop ei toimi, jos moottori ei ole riittävän lämmin, on liian kylmää/kuumaa, akussa liian vähän virtaa tai jostain muusta syystä auto päättää, että on parempi pitää moottori käynnissä vaikka pysähdyttin. Ainakin pyörät linkussa taisi olla yksi näistä.
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 593
- Liittynyt: 14.08.2005 21:20
Re: Autoilu 2
Manuaaleissa joo.exPertti kirjoitti:Ja vaatiko se joissakin automalleissa vielä vaihteen vapaalle laiton?
Re: Autoilu 2
35tkm mittarissa ja kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Eläköön DSG! Täytyy sanoa 2tkm kokemuksella että ottaisin kyllä muutenkin koska tahansa hyvin toimivan perinteisen automaatin tuon pilipali-DSG:n tilalle.
Re: Autoilu 2
Ei onneksi mene omaan piikkiin. Mutta kyllä tää tuuri näitten kinnereiden kanssa alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Mun mielestä Jaggessa oli jo ihan tarpeeksi kestämistä, en tarttis toista kolkyt tonnia ajettua autoa putkeen, josta hajoaa kaikkea kivaa "pientä". Ois varmaan pitänyt pyytää kytkinpakat vaihdettavaksi samalla...
Re: Autoilu 2
Kyllä mua vaan naurattaisi leveästi. Tuohan on ranskisten mittakaavalla Guinness-kamaa!exPertti kirjoitti:Ei naurata muuten itseänikään. Vaihtoautotakuu ranskiksessani loppuu ihan juuri ja sitten ollaankin omillaan. Jännitystä elämään.
Hiukan vajaaseen vuoteen ei olla tehty kuin vuosihuolto ja bensan lisäystä.
Re: Autoilu 2
Lujaa laatua VAG.Manaaja kirjoitti:35tkm mittarissa ja kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon.
Toista se on näillä miljoonan kilometrin vehkeillä. 8 kk, 30 tkm ja saaliina yksi huolto, jossa vaihdettiin takajarrupalat ja reaktiotanko. Mittarissa noin 250000
Re: Autoilu 2
Jotain positiivista sentään. Haldex 2.0 vaikutti varsin hauskalta ja toimivalta nelivetotekniikalta ensilumien perusteella. Odotin aliohjautuvuutta kiusaksi asti, mutta sen sijaan vehje lähti joka kerta kaasua painettaessa näyttävään, johdonmukaiseen ja helposti hallittavaan nelipyöräkylkimyyryyn.
Re: Autoilu 2
No sitä toi 270cdi kyl on. Tai ehkä paremminkin kuorma-auto.Manaaja kirjoitti:^ Traktoritekniikka on varma valinta!
Maailma tarvitsee esikuvia.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23555
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Suosittelen 10 vuotta vanhempaa mallia. Tekniikka tismalleen sama, luotettavuus tismalleen sama, hintaa 1/5.Bluntly kirjoitti:Vähän tekisi mieli.
Re: Autoilu 2
Haldex tai ei ja lukkoja tai ei niin kyllä täytyy nostaa hattua VAG-ingenjööreille. Paskat ei enää voisi hauskempi olla näillä keleillä ja veto kyllä tuntuu välittyvän ihan joka ikiselle renkaalle.
Re: Autoilu 2
Pitäs ostaa porukoille 3-5 tonnin farkku tai vastaava Suosituksia idiootivarmoista vehkeistä? Kokoluokka = golf.
Peugeot Partner. Kokemuksia?
Peugeot Partner. Kokemuksia?
Re: Autoilu 2
Golf.masa kirjoitti:Pitäs ostaa porukoille 3-4 tonnin farkku. Suosituksia idiootivarmoista vehkeistä? Kokoluokka = golf.
Tuossa hintaluokassa ei yksinkertaisesti ole idioottivarmoja vehkeitä.
Re: Autoilu 2
3-5 tonnin idioottivarma perheauto on vähän oxymoroni, mutta lähtisin varmaan ite kattelemaan jotain focusta.
Re: Autoilu 2
Arvasin.Gaia kirjoitti: Golf.
Ei kiitos.
VW ei ole sillä markilla kovin hyviä kokemuksia tuonut merkki.
Re: Autoilu 2
2 hlöä ja koira.Manaaja kirjoitti:3-5 tonnin idioottivarma perheauto on vähän oxymoroni, mutta lähtisin varmaan ite kattelemaan jotain focusta.
Mites noi vanhemmat skeidat?
Re: Autoilu 2
Eihän sulle noi VAG:it kelvannu ennenkäänmasa kirjoitti:Mites noi vanhemmat skeidat?
Faija on ajanut harrasteissaan kaksi dieselfocusfarkkua jonnekin 200K tienoolle ilman isompia ongelmia. Ei toi manalan aatos ihan huono ole.
Re: Autoilu 2
Vanha skeida on ihan eri asia kuin ylihintainen golf.So Hard kirjoitti:Eihän sulle noi VAG:it kelvannu ennenkäänmasa kirjoitti:Mites noi vanhemmat skeidat?
.