Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nowaysis
Kitisijä

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja muista Dave, että jos muinaiset seksijumalattaret, siis mä ja patsy(eikä varmaan moni muukaan) ei pantu 14-vuotiaina(juu, ei myöskään keskenämme!11) niin ihan oikeasti sunkin tyttö voi olla pussailuasteella, ja vielä vuosia.

Ei muakaan totta puhuen 14-vuotiaana edes kiinnostanu seksin harrastaminen, pussailu ja fritsut riitti ihan hyvin. Mut en kyllä sillon seukkaillutkaan. Jotenkin säälin niitä, jotka jo 13-vuotiaina pyöri baareissa parikymppisten miesten kanssa.

Sivustahuutaja muistaa myös, että laki katsoo 16-vuotiaan olevan itsemääräämisoikeuksinen seksielämästään. Minä sanoisin vinkiksi, että aloita seksielämä juuri sillä hetkellä kuin itse haluat. Siis haluat. Silloin mitä suurimmalla todennäköisyydellä on myös valmis. Ja jos on tarpeeksi hyvä itsetunto nuorella, se myös toimii sen mukaan. Herran haltuun :paavi:

Mitä enemmän sitä hyväksyntää on saanut lapsena ja kotoa, sitä myöhemmin seksielämä yleensä alkaa. Toki 40v ja neitsyt ei nyt ihan ole sitä mitä haen. Mutta tiettyyn rajaan saakka joo. [/b]
Prepare for the worstest.
nowaysis
Kitisijä

Manaaja kirjoitti: "en tahdo isoisäksi tässä iässä" -jutulla seksuaalivalistustaa.
Mun mielestä tollaisen voi heittää vaikka just sellanen iskä, joka osaa suhtautua asiaan vähän myös huumorilla, ja jolla on hyvät välit ja luottamusta tyttäreensä ja sen huumorintajuun.

Ja varmaan Dave katsoi voivansa puhua asiasta jos se nyt jotenkin tuli esille, ei sitä äiskää siihen välttis tarvita. Tyttö sai tietää, että iskä välittää eikä ota ehkä sitä romanssia nyt haudanvakavasti kun heitti "läpän", ehkä likalle tuli kiva olo että faija huolehtii. Minusta ulkopuolisena on tosi huono lähteä arvioimaan millainen tapa jonkun toisen perheessä on hyvä tai huono.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: "en tahdo isoisäksi tässä iässä" -jutulla seksuaalivalistustaa.
Mun mielestä tollaisen voi heittää vaikka just sellanen iskä, joka osaa suhtautua asiaan vähän myös huumorilla, ja jolla on hyvät välit ja luottamusta tyttäreensä ja sen huumorintajuun.

Tyttö sai tietää, että iskä välittää eikä ota ehkä sitä romanssia nyt haudanvakavasti kun heitti "läpän", ehkä likalle tuli kiva olo että faija huolehtii.
Aijaa. Mä olin lukevinani iskältä aika yksiselitteistä tekstiä sen suhteen että tytär loukkaantui.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Nojaa, itselläni oli jo 14-vuotiaana seksielämä vaikka olin saanut sitä hyväksyntää yms. kotona ja muutenkin. Tapasin ensimmäisen poikaystäväni kuudennen luokan lopulla ja seukattiin yläasteen ysiluokan loppupuolella asti. Irtopimperoa tuskin olisi irronnut eli jos olisin ollut seukkailematta niin ensikokemuksiin olisi varmaan mennyt enemmän aikaa.

Täydellinen ensirakkaus, ihku ihku poitsu. Vuoden vanhempi vain ei siis aikuinen mies.

Seksuaalisestihan lähdin ihan päin pöpelikköä (omasta mielestäni tietenkään en ;)) joskus parikymppisenä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täällä ketjussa on selvästi joku, joka tietää muiden puolesta. Rappiossa rypevä kansakuntamme tarvitsee sellaisia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:Tunnelmaa oli kuitenkin alkuun jo lämmitelty riitelemällä pianotunnille menosta ja kokeeseen lukemisesta vs. tarpeesta lähteä ostamaan kaverille synttärilahjaa.
Minulle "vapaan kasvatuksen uhrille" (ja katsokaa miten hyvä tuli :D) tuokin hieman särähtää.

Mieleen tulee jopa tylsistä tylsin kirjanpitäjä-työkaverini, joka aina iltapäivällä soitti töistä 11-vuotiaalle tyttärelleen tai tytön velvollisuus oli raportoida iltapäivisin. Tyttö mankui eiko saisi lähteä kavereiden kaa ja isänsä teksti meni näin: "Onko läksyt tehty? Onko varmasti läksyt tehty? Kaikki läksyt? Luehan vielä. Muista miten sait matematiikan kokeesta huonon numeron". Tuota joka päivä.

Siis vittu Dave, jos tyttäresi ei halua pianotunnille tai lukea kokeeseen, niin mitä vitun väliä sillä oikeasti on? Jospa ei vaan tarvitse pianoa nyt, ja tuskinpa siitä ammattimuusikkoa muutenkaan tulee. Jos aito kiinnostus johonkin instrumenttiin myöhemmin herää, niin hyvä niin ja oma asiansa. Ja mitä perseensudin väliä sillä on, mikä tyttäresi koemenestys on 14-vuotiaana? Kunhan lukioon pääsee niin Ylioppilaskirjoituksiin ehtii prepata vaikka viimeisenä kuukautena.

Minulla on sellainen yleiskutina, että noin huolehtivasti lasta ohjaamalla niin arki- kuin seksiasioissa.. ja myös yhteiskuntamme alati kasvavalla sääntökuormalla meille aikuisille.. meitä kesytetään tahdottomiksi kotieläimiksi. Joille ei kehity mitään omaa harkintaa. On vain käskyt ja lait jostain ulkoa. Ja kuten kotieläimet, sitten karkailemme viettien vietäväksi aina kun silmä välttää.

Pentuna olin kovasti ihmeissäni, kun muut kakarat olivat aina huolissaan tuleeko vanhemmilta "sanomista". Ja toimien salaaminen vanhemmilta oli tärkeää. En myöskään tajunnut, miksi minut meinattiin erottaa meidän poikien "Päiviönsaaren Dynykerhosta", kaikessa viattomuudessani kerrottuani siitä vanhemmilleni ja sanottuani tuon pojille. Vanhempani eivät olleet moksiskaan. Ja kyllhän minä itsekin tajusin olla sytyttämättä tulipaloja vääriin paikkoihin tai olla työntämättä kiinanpommia sieraimeeni.

Samaten kun kaverini kanssa leikimme 11-vuotiaana isän revolverilla, meille oli käskemättäkin ihan selvää, että sitä ei ladata, ammuta ihmisiä tai viedä ulos.

Tuo komento, valvominen ja käskyttäminen veikkaan paradoksaalisesti vie oman harkinnan tyttäreltäsikin, myös seksiasioissa.

Tietty on niinkin, että vanhemmat menevät omien kokemustensa mukaan. Esimerkiksi Äidilläni oli nuorena hankalaa, koska isänsä, tuo Kosolan ja Hitlerin ihailija ja IKL:n jäsen, ei hyväksynyt kun äitini seurusteli 17-vuotiaasta asti 27-vuotiaan duunarikommarin kanssa!! Minäkin ymmärrän vaarini huolen. Ja että vaari oli kovin ilahtunut, kun äitini lopulta toi näytille insinööri-isäni. Ja hyvinhän siinä kävi... ööööh.

Mutta tuosta äitini omaksui periaatteen, että antaisi lapsensa seurustella kenen kanssa lapsi haluaa. Ja on nyttemmin maininnut, että sitten saikin Minut, joka en ole uskaltanut seurustella kenenkään kanssa.
Viimeksi muokannut Gat, 13.11.2010 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Gat kirjoitti:
Ja kuinka onnistunut ja onnellinen ihminen noilla sinun metodeillasi tuli. Nyt, Dave, on löytynyt semmonen lasten kasvatuksen patriarkka että kannattaa laittaa korvat hörölleen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Grattis faijat!
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Jannu huutaa isoon ääneeeen; **** tahtoo pimppaa, tai lisää pimppaa!!

Snif. Isin poika :ohyeah:

No, kyseessä siis tämä ohjelma

http://www.youtube.com/watch?v=7AHvzskE6NQ
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nowaysis kirjoitti:Sivustahuutaja muistaa myös, että laki katsoo 16-vuotiaan olevan itsemääräämisoikeuksinen seksielämästään. Minä sanoisin vinkiksi, että aloita seksielämä juuri sillä hetkellä kuin itse haluat. Siis haluat.
En hahmottanut minulle suunnattua kommenttiasi? Minun pointtinihan on, että ei se oikein ole vanhempien tehtävä siunata lapsensa seksielämää minkään ikäisenä. Vai kuvitteleeko joku oikeasti kykenevänsä vastaamaan 'kyllä/ei' kysymykseen 'saanko panna?' kun lapsi on 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 30 tai 43v? Käytännössä kuka tahansa kuksimaan hinkuva nuori kykenee tekemään sen ilman että vanhemmilla on mitään keinoa estää tai tietää tapahtuneesta. Minä en kertonut vanhemmilleni ihan kaikkea, enkä missään nimessä oleta lasteni kertovan minulle kaikkea.

Käytännössä ainoa realistinen kontrolli nuoren seksielämään on fiksujen elämänohjeiden antaminen ja luottamuksellinen keskusteluyhteys, jolloin voi toivoa, että nuori tulee puhumaan jos jokin askarruttaa. Jos 13v vain päättää 'tehdä sen' koulun jälkeen olkkarin sohvalla ennen vanhempien tuloa kotiin, niin eipä tuota mitenkään voi estää ja ei tuosta voi mitenkään saada tietoa, ellei nuori asiaa jotenkin ilmaise tai tuo esiin.

Yllä kuvattuun ei luonnollisestikaan päde esiin tuotu rajojen hakeminen. Eli kun nuori riisuu itsensä ja painuu ovesta ulos huutaen 'menen panemaan noita pultsareita!', niin luonnollisesti vanhemmat menevät perään, eivätkä vain katselemaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Jannu huutaa isoon ääneeeen; **** tahtoo pimppaa, tai lisää pimppaa!!

Snif. Isin poika :ohyeah:

No, kyseessä siis tämä ohjelma

http://www.youtube.com/watch?v=7AHvzskE6NQ
Mun mielestä tää on paljon parempi Timmy sing along:

http://www.youtube.com/watch?v=_TANqlCkUbk
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kohtuu hauskoja noin lasten väännökset. Pari kesää sitten miehen veljen tytsä huusi meille kotikadulla kovaan ääneen: "isi kantoi rannalle kivii", hassusti se vaan muotoitui näin: " isi antoi hannalle hivii".

Nauratti. Tytsä sanoo nyt jotain sanaa niin että kuulostaa "vittu".
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Tytöllä kuume vaan nousee :cry:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tytöllä kuume vaan nousee :cry:
Särkylääkekään ei laskenut. Acutaan sitten.
nowaysis
Kitisijä

Paljos on? Eihän normikuume sinällään oo vaarallista ja lapsilla usein on korkee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:Paljos on? Eihän normikuume sinällään oo vaarallista ja lapsilla usein on korkee.
39,5...harmi, et joudun oleen töissä.
nowaysis
Kitisijä

Ei tuo imo ole pienellä paha, ellei ole jatkunut tyyliin viikkoa ja ellei lapsella ole taipumusta kouristella. Voivathan ammattilaisetkin kommentoida ;), mutta ihan mun äitiyskokemuksella sanoisin, että aika perussettiä noin pienelle. Tietty ikävää, varsinkin jos lapsi vaikuttaa kovin kipeältä, mutta en sinuna kauhiasti huolestuisi. Pienet on kestäviä ja kuumuvat helposti korkeammalle kuin aikuiset.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Vaimo vie yksityiselle, kun on vakuutuskin. Ei kai toi vakavaa oo, kun säkin, N, olet sitä mieltä 8)
nowaysis
Kitisijä

Mehujäätä! No kerro nyt onko muksulla ehkä jotain muitakin oireita tai kuume jatkunut pitkään? On mullekin lääkäri joskus sanonut "Ja mitähän sinä haluaisit minun tekevän sille asialle?" 8)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:No kerro nyt onko muksulla ehkä jotain muitakin oireita tai kuume jatkunut pitkään?
Ei muita oireita, eikä kait korvatulehduskaan, kun ei oo ees hoidossa vielä. En tiedä tarkkaan, kun aamulla tuli töihin ja silloin oli lämpöä reilu 38.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Vaola kirjoitti: Sit vaan vaikka mehulla maustettua vettä.
Joi smuuthieta ainaski ihan hyvin. Ollaan vaan yhdessä huolissamme, jos se auttais 8)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Joko on selvinnyt? Lekurit kertoivat että nyt on vaan tosi äkäistä flunssaa liikkeellä, jopa saattaa olla sitä influenssaa kaikki, eikä niinkään sitä tuttua talviflunssaa.

Tosi äkäiseltä tuntui tämä omani ja mieheni flunssa, ja se nimenomaan tuntui flunssalta eikä niinkään influenssalta, kuten esim. viimevuotinen sikailuni tuntui.

Kuumetta ei juurikaan ollut ja olokin ihan ok. Räkää vaan tuli vaikka muille jakaa.

Tytsä ei tautia saanut, rokotukset ehdittiin ottaa, joten siksi mietin olisiko tosiaan ollut nyt ihan influenssa meillä aikuisilla. Josko teilläkin?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Enterorokko kiertää ainakin pk-seutua erittäin tiukasti. Itsekin sen sain.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Normi flunssa tuolla ilmeisesti on, katsotaan miten kävy.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Poika itki pari iltaa ennen nukkumaanmenoa sitä, että hänellä ei ole sisaruksia. Mistä lie oppinut, kotona asiasta ei TODELLAKAAN ole puhuttu? No hoidosta tai jostain, mutta kaikkea ne pikkuihmiset murehtivat. Ei auttanut järkipuhe huutavista vauvoista, rikotuista tavaroista, vanhemman lapsen paitsioon jäämisestä, rakkauden rajallisuudesta jne. jne.
Paras päivä ikinä.