Sä et nyt tajua pointtia ollenkaan: mä en ole kerjäämässä valtuuksia, ajatusmalli nimenomaan "jos minä olisin.. " ja "jos minä olisin siinä asemassa..". Mua vaan vituttaa TJ:n käytös ja päätökset. Saa vituttaa. Eikö?So Hard kirjoitti:Musta jotenkin tuntuu että maalaat nyt itteäs nurkkaan ton esimieshomman kanssa. Ei sulla ole esimiehenä yhtään enempää valtuuksia kuin mitä oma esimiehesi antaa. Jos alat kiukuttelemaan siitä, että esimiehesi päättää niistä asioista voi olla ettet ole kovin kauan esimies.Elppis kirjoitti:Ihan zenisti kävin äsken kysymässä että MITÄ VITTUA, on taas tänään pois. Homma on selkeesti niin, että mä olen työasioissa esimies, mutta sit taas näissä poissoloissa ja mistä maksetaan palkkaa ja miten menetellään, kelle annetaan varoitukset jne. on TJ:n vastuulla. Näköjään.
Ihme firma sanon minä.
Kohta mä isken vatsani pöydälle
Ole zen. Mieti miten haluaisit omien alaistesi käyttäytyvän sinua kohtaan silloin kun heidän mielestään kaikki tekemisesi eivät mene ihan putkeen
Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
The great club outshines the individual, always and forever.
Pointti oli, että ei ole sinun asiasi vittuuntua tai olla vittuuntumatta TJ:n päätöksistä. Eikä varsinkaan näyttää sitä hänelle. TJ päättää miten firmaa pyöritetään. Muut joko nielee sen tai vaihtaa firmaa.Elppis kirjoitti:Sä et nyt tajua pointtia ollenkaan: mä en ole kerjäämässä valtuuksia, ajatusmalli nimenomaan "jos minä olisin.. " ja "jos minä olisin siinä asemassa..". Mua vaan vituttaa TJ:n käytös ja päätökset. Saa vituttaa. Eikö?
En mä edes ymmärrä miksi niin vittuunnut. Jos jollain ihmisellä on elämässään ongelma niin ei se yleensä ainakaan sillä korjaannu että saa kenkää duunistaan. Se, että se ongelma häiritsee sun työntekoa ja aiheuttaa lisäharmia on kosmisessa mittakaavassa pienempi juttu kuin se, että hän alkoholisoituu kokonaan, ryhtyy yhteiskunnan elätiksi ja läpsii muksut huostaanottoon.
Niin kauan kun sun vastuullesi ei ole annettu huolehtia muiden tekemisistä niin huolehdi vaan omasta tekemisestäsi. Mitä ilmeisimmin olet onnistunut niin tähän asti tekemään ja se on vienyt sinua eteenpäin. Right?
-
- Kitisijä
^Jeesustelua.
Whåtevö.Elppis kirjoitti:^Jeesustelua.
Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistille on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.So Hard kirjoitti: Se, että se ongelma häiritsee sun työntekoa ja aiheuttaa lisäharmia on kosmisessa mittakaavassa pienempi juttu kuin se, että hän alkoholisoituu kokonaan, ryhtyy yhteiskunnan elätiksi ja läpsii muksut huostaanottoon.
Lisäksi omassa ammatissani näen, että sellaisiakin ihmeitä tapahtuu, että henkilö raitistuu, kun tehdään virallinen puheeksiotto ja hoitoonohjaus ja alkon vähentäminen tai kenkää päätös.
-
- Kitisijä
Näistä mä olisin henk. koht. tyytyväinen ko. henkilön osalta. Mun mielestä tää ihminen ei edes tiedä, että "rikkoo sääntöjä". Hoitoonohjaus olisi todella fiksua..NuoriD kirjoitti:virallinen puheeksiotto ja hoitoonohjaus.
-
- Kitisijä
No mutta TJ ohjaa laivaa ja päättää säännöt. TJ:n ongelma on, ettei hän selitä päätöksiään Ellulle ja Ellu tuntee nyt olonsa kuin klassiseksi IT-yrityksen ryhmänvetäjäksi, jolla on (ehkä) vastuuta lisää - mutta ei valtaa.NuoriD kirjoitti: Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistelle on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.
Mutta SO Hardilla oli hyvät neuvot.
Take it easy. It is just a job.
Ja Ritva saattaa olla kummin kaiman isoserkun pikkuveljen isotäti tms. Tai muuten vaan jostain kummasta syystä erikoisasemassa - tai sitten vaan joulupukki ja derp derp.
-
- Kitisijä
Joudun väkisinkin skippaamaan ne polttarit, josta vinguin, koska mulla ei yksinkertaisesti ole rahaa. Tuli jenkkireissulla vingutettua luottokorttia aika reippaasti ja tässä kuussa lankeaa maksettavaksi kaikki auto- ja muut vakuutukset, sähkölaskut sun muut ja vielä joulukin tulossa. Vituttaa olla matti kukkarossa, en oo tottunut tällaiseen.
Mulla ei ole varaa ostaa kunnon talvitakkiakaan (vanha meni keväällä roskikseen), joten mulla on miehen talvitakki. Vain muutaman numeron liian iso
Hukun siihen ja hihatkin on kääritty ku pikkulapsella. Mut ainaki se on lämmin.
Mulla ei ole varaa ostaa kunnon talvitakkiakaan (vanha meni keväällä roskikseen), joten mulla on miehen talvitakki. Vain muutaman numeron liian iso

Minä taas olen nähnyt omassa ammatissani useinkin sitä, että siinä vaiheessa kun kenkää on saatu, elämä menee lopullisesti viemäristä alas. Usein työssäkäynti ja työnteon selvänäolemisvaade on se joka pitää elämän jotenkin hallinnassa.NuoriD kirjoitti:Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistille on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.
Lisäksi omassa ammatissani näen, että sellaisiakin ihmeitä tapahtuu, että henkilö raitistuu, kun tehdään virallinen puheeksiotto ja hoitoonohjaus ja alkon vähentäminen tai kenkää päätös.
Mitä ilmeisimmin yrityksen toimitusjohtaja katsoo kyseisen ihmisen työpanoksen ja hänen aiheuttamansa kulungin toistaiseksi kohtaavan toisensa. Eipä ole myöskään Daven asia päättää miten hyödyllinen joku ihminen yritykselle on tai ei ole ongelmistaan huolimatta.
Totta kai olisi hyvää esimiestyötä laittaa ihminen hoitoon.
Selvyyden vuoksi: Jos TJ antaa homman jatkua, niin mikäs siinä.So Hard kirjoitti:Minä taas olen nähnyt omassa ammatissani useinkin sitä, että siinä vaiheessa kun kenkää on saatu, elämä menee lopullisesti viemäristä alas. Usein työssäkäynti ja työnteon selvänäolemisvaade on se joka pitää elämän jotenkin hallinnassa.NuoriD kirjoitti:Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistille on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.
Mitä ilmeisimmin yrityksen toimitusjohtaja katsoo kyseisen ihmisen työpanoksen ja hänen aiheuttamansa kulungin toistaiseksi kohtaavan toisensa. Eipä ole myöskään Daven asia päättää miten hyödyllinen joku ihminen yritykselle on tai ei ole ongelmistaan huolimatta.
Totta kai olisi hyvää esimiestyötä laittaa ihminen hoitoon.
Tarkoitin vain, että työpaikan kannalta se, että ihmisen vointi tod. näk. romahtaa potkujen jälkeen, ei ole relevanttia.
Työpaikka on työpaikka. Sosiaalitoimistot, päihdehuoltolat ja päivähoitopaikat ovat muualla.
Lääkärihän ei anna potkuja kenellekään.
Ja edelleen toistan, että sellaistakin tapahtuu, että kun henkilö laitetaan selkä seinää vasten niin hän raitistuu.
Viimeksi muokannut NuoriD, 30.11.2010 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Lähinnä naurattaa se, että TJ on tiukka sairauspoissaoloista. Muistaa uudelle työntekijälle (ja vanhoillekin) aina mainita, että ensimmäinen päivä esimiehen (hänen) luvallaan, sen jälkeen PITÄÄ OLLA SAIRAUSLOMATODISTUS. Ei päde tähän yhteen henkilöön. Meihin muihin kyllä. Aiheuttaa pienessä, alle 15 ihmsien firmassa kränää.
Minusta se on relevanttia kun mietitään sitä, että mistä kannattaa vittuuntua. Minua ei henk. kiinnosta kyseisen henkilön elämä tippaakaan, mutta koetin nyt tuoda toisenkin näkökulman siihen että toista vituttaa kuin pientä oravaa.NuoriD kirjoitti:Tarkoitin vain, että työpaikan kannalta se, että ihmisen vointi tod. näk. romahtaa potkujen jälkeen, ei ole relevanttia.
11/10 itsestäänselvyyspistettä. Yksityissektorilla tämä ei yleensä ole ongelma. Julkisella puolella taitaa olla useinkin.Työpaikka on työpaikka. Sosiaalitoimistot, päihdehuoltolat ja päivähoitopaikat ovat muualla.
Toki. Ja olisi hyvää esimiestyötä puuttua ongelmaan mahdollisimman aikaisin, mutta jos ei kiinnosta niin minkäs teet. Kaikki eivät ole hyviä esimiehiä. (13/10 itsestäänselvyyspistettä)Ja edelleen toistan, että sellaistakin tapahtuu, että kun henkilö laitetaan selkä seinää vasten niin hän raitistuu.
Elämä olisi helppoa, jos voisi valita, mistä vittuuntuu.So Hard kirjoitti:Minusta se on relevanttia kun mietitään sitä, että mistä kannattaa vittuuntua.NuoriD kirjoitti:Tarkoitin vain, että työpaikan kannalta se, että ihmisen vointi tod. näk. romahtaa potkujen jälkeen, ei ole relevanttia.
14/10 itsestäänselvyyspistettä.

-
- Kitisijä
Reagoimattomuus ei ole mikään vaihtoehto. Jos jollain on viinaongelma, tulee siihen puuttua. Suomi on aivan liian täynnä tapauksia, jossa mitään ei tehdä suomalaiseen en uskalla puuttua, kun jokaisella on omat asiansa/olen vitun vässykkä -tyyliin ja sitten kosahtaa.
Potkut eivät nekään ole ratkaisu. Varhainen puuttuminen, hoitoon ja työkykyinen tyyppi takaisin. TJ ei todennäköisesti osaa suhtautua ongelmaan oikein, tässä auttaa kaunis puhe, ei vittuuntuminen.
EDIT. Luin tarkemmin. Ratkaisu: vitunko väliä. Ei ole sinulta pois, ei kai hän kuitenkaan etene urallaan niin kuin sinä teet. Missä onkelma?
Potkut eivät nekään ole ratkaisu. Varhainen puuttuminen, hoitoon ja työkykyinen tyyppi takaisin. TJ ei todennäköisesti osaa suhtautua ongelmaan oikein, tässä auttaa kaunis puhe, ei vittuuntuminen.
EDIT. Luin tarkemmin. Ratkaisu: vitunko väliä. Ei ole sinulta pois, ei kai hän kuitenkaan etene urallaan niin kuin sinä teet. Missä onkelma?
Paras päivä ikinä.
Olen huomannut, että siihen voi kuitenkin vaikuttaa. Esimerkiksi lopettamalla Hesarin tilauksen ja kyynistymällä reippaasti!NuoriD kirjoitti:Elämä olisi helppoa, jos voisi valita, mistä vittuuntuu.
14/10 itsestäänselvyyspistettä.
-
- Kitisijä
Se, että jaan työt ja katson että kaikki tulee tehtyä. Kun yksi työntekijä menee ja tulee ja tekee miten sattuu, SE on ongelma. Kun tästä TJ:lle mainitsen, hän nauraa että "se on varmaan krapulassa". HEKO.Riemumieli kirjoitti:Missä onkelma?
Vittu ihan sama, antakaa olla jo. Mä olen väärässä ja se läski alkoholisoitunut palkkaa tilittävä lehmä on oikeassa. *vetäsee Ninnit*
No kun ethän sä ole väärässä. Toimitusjohtaja vaan on aina oikeammassa kuin vaikka kuinka oikeassa oleva alainen.Elppis kirjoitti:Mä olen väärässä ja se läski alkoholisoitunut palkkaa tilittävä lehmä on oikeassa. *vetäsee Ninnit*
-
- Kitisijä
Haha, mä en alunperinkään tajunnu, miks muut ei tajunnu tätä..
Tottakai se on ongelma, jos yks saa tehä vähemmän/huonommin töitä kun muut. (Saa vituttaa. Suorastaa pitää.)
Sivustahuutaja kirjoitteli tuolla kyllä tosi fiksusti..voi mitenhän sitä itekin pääsis semmoseen "se on vain työtä"-ajattelutapaan.. Hmm.
Kaksi ja puoli kuukautta äitiyslomaan.

Tottakai se on ongelma, jos yks saa tehä vähemmän/huonommin töitä kun muut. (Saa vituttaa. Suorastaa pitää.)
Sivustahuutaja kirjoitteli tuolla kyllä tosi fiksusti..voi mitenhän sitä itekin pääsis semmoseen "se on vain työtä"-ajattelutapaan.. Hmm.
Kaksi ja puoli kuukautta äitiyslomaan.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
-
- Kitisijä
Ja taas vituttaa se sama homma. Oon telcon kautta neuvotteluissa.
Ei saatana mitä lätinää.
Ei saatana mitä lätinää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
No nyt ne yllätti! Kohta alkaa tapahtuun. Hyvä. Vasiten ovat venyttäneet hommaa kun eivät ymmärtäneet kysyä mitä mieltä me ollaan O_o Siinä meillä ammattitaitoiset neuvottelijat, voi vittu.exPertti kirjoitti:^ Jotenkin näen sieluni silmin tilanteen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Joo sama täällä. TJ kutsu mut äsken paltsuun huoneeseen, että mitä me tehdään tän tyypin kanssa. Ehdotin tosiaan lääkäriaikaa ainakin ensin, tosin TJ sanoi ettei tää ihminen tule varmastikaan töihin enää ikinä kunnolla, on jo niin fyysisesti kuin henkisesti pihalla.
Miksi se haluaa multa varmistuksen, olis mies!
Miksi se haluaa multa varmistuksen, olis mies!
-
- Kitisijä
Gaia kirjoitti:^TJ lukee kitinää!!!11

-
- Kitisijä
exPertti kirjoitti:Jutuista päätellen TJ on So Hard.Elppis kirjoitti:Gaia kirjoitti:^TJ lukee kitinää!!!11Se oliskin..

Ei se lääkäri yksinään mitään mahda.Elppis kirjoitti:Ehdotin tosiaan lääkäriaikaa ainakin ensin
Ensin puheeksiotto, jossa kirjataan, että asia on otettu puheeksi ja työntekijä allekirjoittaa paperin kanssa.
Samalla kirjataan, että henkilöllä velvollisuus hakeutua hoitoon ja kerrotaan, että jos meno ei muutu, niin irtisanominen edessä.
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_ ... ositus.pdf