Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Pulkannaru
Kitisijä

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Statistiikkaa auton ajotietokoneelta

After Reset: 245.54h
14 985 km 60 km/h
7.8L /100km
Mulla juhannuksesta 2010 alkaen:
15.500km
63km/h
5.0 l/100km
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
prosessi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Paitsi tietysti ivallisesti sen nollaluonnetta, kuten joku muurahaiskommentillaan tekikin.
Hyvinpä sinä minun mieheni motiivit näytät tietävän, ottaen huomioon että hän on kyseisen kommentin takana...
Ja mitä blogikommentointiin tulee, niin oleellista ei ole argumenttien osoittaminen vääräksi (if one could reason with religious people, there would be no religious people) vaan, kuten nämä halla-aho-hölmöläiset osoittavat, että olemassaoleva nettikeskustelu luo pelkällä olemassaolollaan, sisällöstä riippumatta, vaikutelman, että tässä olisi jotain huomionarvoista meneillään. Siksi ei kommentteja, edes killerargumentteja, blogiin. Vaikeneminen on kultaa.
Kannattaisi ehkä kuitenkin miettiä vähän tarkemmin. Tuota viimeisintä hihhulivertausta lukuunottamatta blogikirjoitusteni aiheet ovat nähdäkseni ihan oikeasti tärkeitä, siinäkin tapauksessa että itse sattuisin olemaan väärässä mielipiteineni. Jos noista aiheista saataisiin aikaan kunnollista poliittista keskustelua, koska ihmiset olisivat saaneet sen vaikutelman, että jotain huomionarvoista on meneillään, poliittinen keskustelu olisi sitä mitä sen kuuluukin olla, politiikkaa eikä populismia.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ihan Stetson-Harrisonilla: mun käsittääkseni pariutumisrituaaleilla on tarkoitus varmistaa, että samaa lajia olevat pariutuvat keskenään ja että kopulaatiopartneri on kelvollista geenipoolia.

En heti näe, miten uskontoa voisi verrata tähän.
prosessi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Kuten Zebkin tuossa totesi, paremmin sinä minun projektini torpedoit blogissa kuin täällä. Tosin en kyllä ollut ajatellut kerätä pelkkiä hajaääniä. Kun nyt kerran hommaan ryhdyin, teen sen myös niin hyvin kuin osaan. Kyllä minä aina yhden Mikan peittoan.
Mitä hienoa on yhden kaupunginvaltuutetun peittoamisessa? Vai onko se edes sitä? Ei se takaa sitä että mahdollisesti keräämäsi äänet eivät joutuisi hihhulien laariin.
Mika oli se, joka 1999 olisi päässyt läpi, jos puolue olisi saanut runsaat 300 ääntä lisää. Samaten hän on se ainoa henkilö ehdokaslistalla, jonka läpimeno olisi oikeasti paha asia, eli hän on se joka on pakko peitota, jotta ei olisi osallisena vakavaan vääryyteen. Pääosin puolueessa on joko entisiä kokoomuslaisia, yrittäjyyteen ja sen opettamiseen erikoistuneita tahoja tai asialleen omistautuneita sairaiden ja vammaisten etujen ajajia, joista jälkimmäisissä tuskin on läpimenijöitä.

Porukasta löytyy myös yksi diabetestutkija, jolle minä mielelläni lahjoittaisin omat ääneni. Käsittääkseni hän olisi nykyisellään todennäköisin läpimenijä, itsehän olen musta hevonen jolle voi käydä ihan miten tahansa.
Nähdäkseni kompastuskivesi on se, että sinulla ei ole lainkaan poliittista kokemusta etkä myöskään ole julkkis. Jos olisit kokenut kunnallispoliitikko tai edes minijulkkis, jotain saumaa läpipääsyyn voisi edes teoriassa olla. Kaikissa muissa tilanteissa kynnys äänestää KD:tä on todella raju jos ei ole hihhuli.
Mistä sinä minun poliittisen kokemukseni tiedät? Politiikkaa on muuallakin kuin valtuustoissa, valitettavasti.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Paitsi tietysti ivallisesti sen nollaluonnetta, kuten joku muurahaiskommentillaan tekikin.
Hyvinpä sinä minun mieheni motiivit näytät tietävän
En mä sun miehen motiiveista tiedä. Tiedän vain mitä näin: Kommentti itsessään oli aika ilkeä.
Kannattaisi ehkä kuitenkin miettiä vähän tarkemmin.
Nääh. Mä luulen, että sun tässä kannattaisi miettiä tarkemmin, mitä olet tekemässä ja minkälaisin seurauksin. Jos aiot poliittisesti aktivoitua noilla teemoilla, voidaan niistä keskustella toisessa kontekstissa kuin tässä hörhöjen Arakdianmäelle tuuppaamisprosessissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Mistä sinä minun poliittisen kokemukseni tiedät? Politiikkaa on muuallakin kuin valtuustoissa, valitettavasti.
Moneeko poliittiseen luottamustehtävään sinut on äänestetty? Siitähän vaaleissa on kyse. Eduskuntaan mennään yleensä kunnanvaltuustojen kautta.

Tais osua johonkin hermoon kun meni noin defenssit päälle.
urpiainen
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Mistä sinä minun poliittisen kokemukseni tiedät?
Mä näkisin, että sä olet nyt asian ytimessä. Eiks tää just ollu SH:n pointti?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri

NuoriD kirjoitti:Ihan Stetson-Harrisonilla: mun käsittääkseni pariutumisrituaaleilla on tarkoitus varmistaa, että samaa lajia olevat pariutuvat keskenään ja että kopulaatiopartneri on kelvollista geenipoolia.

Siten, että ne tutkitut kärpäset olivat muilta osin kelvollista, suorastaan identtistä geenipoolia, vain rituaalit pitivät ne erillään toisistaan.
So Hard

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mistä sinä minun poliittisen kokemukseni tiedät?
Mä näkisin, että sä olet nyt asian ytimessä. Eiks tää just ollu SH:n pointti?
Mua vähän nauratti sama.
NuoriD

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ihan Stetson-Harrisonilla: mun käsittääkseni pariutumisrituaaleilla on tarkoitus varmistaa, että samaa lajia olevat pariutuvat keskenään ja että kopulaatiopartneri on kelvollista geenipoolia.

Siten, että ne tutkitut kärpäset olivat muilta osin kelvollista, suorastaan identtistä geenipoolia, vain rituaalit pitivät ne erillään toisistaan.
Niin. Mutta pariutumisrituaalin tarkoitus on varmistaa, ettei panostus mene hukkaan. Mainitsemassasi tapauksessa rituaalit olivat vain yhteensopimattomia.
prosessi
Kitinän uhri

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Hyvinpä sinä minun mieheni motiivit näytät tietävän
En mä sun miehen motiiveista tiedä. Tiedän vain mitä näin: Kommentti itsessään oli aika ilkeä.
Tai sitten sinä halusit lukea sen ilkeäksi, vaikkei se sitä ollutkaan.
urpiainen
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Hyvinpä sinä minun mieheni motiivit näytät tietävän
Toivotaan näin. Muuten asia on tosiaan aika ikävä.
prosessi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mistä sinä minun poliittisen kokemukseni tiedät? Politiikkaa on muuallakin kuin valtuustoissa, valitettavasti.
Moneeko poliittiseen luottamustehtävään sinut on äänestetty? Siitähän vaaleissa on kyse. Eduskuntaan mennään yleensä kunnanvaltuustojen kautta.

Tais osua johonkin hermoon kun meni noin defenssit päälle.
Yhteen on äänestetty aikoinaan, vastoin omaa tahtoani. Pääosin kuitenkin yhteyteni politiikkaan on ollut poliitikkojen ja toteuttajien välisessä rajapinnassa, setvimässä molempien osapuolten keskinäisiä ymmärrysongelmia. Se, ettei joku espoolainen juristi tiedä mitä olen tehnyt, ei ole vaalikampanjani osalta olennaista, kunhan ne joiden elämään ja työhön olen vaikuttanut tietävät. Minun hermooni ei osunut mikään, ihmettelin vain miksi tämä espoolainen juristi oletti, että asia jota hän itse ei tiedä, ei ole kenenkään muunkaan tiedossa.
So Hard

prosessi kirjoitti:Yhteen on äänestetty aikoinaan, vastoin omaa tahtoani. Pääosin kuitenkin yhteyteni politiikkaan on ollut poliitikkojen ja toteuttajien välisessä rajapinnassa, setvimässä molempien osapuolten keskinäisiä ymmärrysongelmia. Se, ettei joku espoolainen juristi tiedä mitä olen tehnyt, ei ole vaalikampanjani osalta olennaista, kunhan ne joiden elämään ja työhön olen vaikuttanut tietävät. Minun hermooni ei osunut mikään, ihmettelin vain miksi tämä espoolainen juristi oletti, että asia jota hän itse ei tiedä, ei ole kenenkään muunkaan tiedossa.
Error! Ketään ei voi äänestää poliittiseen luottamustehtävään vastoin tämän tahtoa, koska ehdolle pitää asettua ja tehtävä ottaa vastaan. Eli olet poliittisesti kokematon, kuten arvelinkin. Työskentely poliitikkojen ja virkamiesten parissa ei ole poliittista kokemusta, jos nyt ei suoraan jonkun kansanedustajan avustajana tms. tehtävässä.

Tekstisi ei kuulostanut lainkaan ihmettelyltä, kuten ei myöskään vastauksesi Urpiaiselle. Defenssien päällä olo jatkuu - enhän minä ole olettanut, että työskentelysi ei ole kenenkään tiedossa. Poliittisesti kokenutta se ei sinusta tee. Relaapas vähän.
NuoriD

prosessi kirjoitti: Pääosin kuitenkin yhteyteni politiikkaan on ollut poliitikkojen ja toteuttajien välisessä rajapinnassa
Demokraattisissa vaaleissa tuosta nyt kuitenkaan ei ole apua. Ensimmäinen ehto läpipääsylle on, että potentiaalisten äänestäjien täytyy kuulla sinusta.

Arkadianmäellä on seiväshyppääjää, hiihtäjää, iskelmälaulaajaa ja alusasvaatemallia. Heitä kaikkia yhdistää se, että äänestäjät ovat kuulleet heistä ennen vaaleja. Ei se, että heillä ennen valituksi tuloaan olisi ollut joitain poliittisia ansioita.
So Hard

NuoriD kirjoitti:Arkadianmäellä on seiväshyppääjää, hiihtäjää, iskelmälaulaajaa ja alusasvaatemallia. Heitä kaikkia yhdistää se, että äänestäjät ovat kuulleet heistä ennen vaaleja. Ei se, että heillä ennen valituksi tuloaan olisi ollut joitain poliittisia ansioita.
Niin, ja sitten siellä on esim. entinen opettajani, joka lähti kunnallispolitiikkaan ja teki siellä kärsivällisesti äänestäjäkuntansa eteen töitä useamman kunnallisvaalikauden.

Toki Halla-Ahomaisen nettijulkisuuden voisi jotenkin rajusti repimällä saadakin, mutta homokeskustelukin alkaa olla jo vähän passé.
prosessi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:Error! Ketään ei voi äänestää poliittiseen luottamustehtävään vastoin tämän tahtoa, koska ehdolle pitää asettua ja tehtävä ottaa vastaan.
Niin kuitenkin tapahtui. Äänestyksen jälkeen olisin halunnut kieltäytyä tehtävästä, mutta minut ylipuhuttiin. Kuulemma yli 90% kannatus velvoitti, vaikken ollut itse ilmaissut tahtoani ehdolle asettumiseeni. Kyseessä siis oppilaskunnan lehden päätoimittajuus.
Eli olet poliittisesti kokematon, kuten arvelinkin. Työskentely poliitikkojen ja virkamiesten parissa ei ole poliittista kokemusta, jos nyt ei suoraan jonkun kansanedustajan avustajana tms. tehtävässä.
Sovitaan sitten niin.
Tekstisi ei kuulostanut lainkaan ihmettelyltä, kuten ei myöskään vastauksesi Urpiaiselle.
:D Jos suora kysymys ei ole ihmettelyä, mikä sitten olisi?
So Hard

prosessi kirjoitti:oppilaskunnan lehden päätoimittajuus
Pidät tuota poliittisena luottamustehtävänä? :roll:
Sovitaan sitten niin.
Konsensus! Rasti seinään.
Ei-defenssimäinen vastaus heittooni olisi ollut oikaista väärä tieto, mutta kun väärää tietoa ei ollut, niin eipä tietysti ollut mitä oikaista.
prosessi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:oppilaskunnan lehden päätoimittajuus
Pidät tuota poliittisena luottamustehtävänä? :roll:
Juu, pääosin siitä syystä, että se on.
Sovitaan sitten niin.
Konsensus! Rasti seinään.
Ei-defenssimäinen vastaus heittooni olisi ollut oikaista väärä tieto, mutta kun väärää tietoa ei ollut, niin eipä tietysti ollut mitä oikaista.
Minähän totesin kysymyksen jälkeen, että valtuustojen ulkopuolellakin on politiikkaa, eli valtuustot eivät ole ainoa kanava kerätä poliittista kokemusta. Päätöksenteon prosesseihin pääsee tutustumaan muidenkin kanavien kautta, kuten nyt vaikka tuon dissaamasi poliitikkojen ja virkamiesten kanssa työskentelyn kautta.
prosessi
Kitinän uhri

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Pääosin kuitenkin yhteyteni politiikkaan on ollut poliitikkojen ja toteuttajien välisessä rajapinnassa
Demokraattisissa vaaleissa tuosta nyt kuitenkaan ei ole apua. Ensimmäinen ehto läpipääsylle on, että potentiaalisten äänestäjien täytyy kuulla sinusta.

Arkadianmäellä on seiväshyppääjää, hiihtäjää, iskelmälaulaajaa ja alusasvaatemallia. Heitä kaikkia yhdistää se, että äänestäjät ovat kuulleet heistä ennen vaaleja. Ei se, että heillä ennen valituksi tuloaan olisi ollut joitain poliittisia ansioita.
Melkein erehdyin avaamaan sissimarkkinointistrategioitani, mutta taidan kuitenkin jättää väliin.
So Hard

prosessi kirjoitti:Melkein erehdyin avaamaan sissimarkkinointistrategioitani, mutta taidan kuitenkin jättää väliin.
ND uskoo enemmän tissimarkkinointistrategiaan.
prosessi
Kitinän uhri

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: En mä sun miehen motiiveista tiedä. Tiedän vain mitä näin: Kommentti itsessään oli aika ilkeä.
Toivotaan näin. Muuten asia on tosiaan aika ikävä.
Ottaen huomioon, että hän haluaa minun näkevän/kuulevan kommenttinsa aina ennen postaamista, voit ottaa ihan rauhallisesti. Meistä kumpikaan ei nähnyt kommentissa mitään ilkeää tai ivallista ennen sen postaamista, joten sellaiseksi sitä ei missään tapauksessa ollut tarkoitettu. Vähän surullisen kuvan sinun tavastasi lukea ihmisten mielipiteitä tämä tulkintasi kyllä antaa.
prosessi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Melkein erehdyin avaamaan sissimarkkinointistrategioitani, mutta taidan kuitenkin jättää väliin.
ND uskoo enemmän tissimarkkinointistrategiaan.
Hmmm... Sissimarkkinointia HUS:in suuntaan, espoolaisen mieslääkärin rohkea kalenteri varustettuna Prossun kuolemattomilla vaalisloganeilla, kuten "Jeesuskin keskittyi terveydenhuoltoon!"
urpiainen
Kitisijä

prosessi kirjoitti:voit ottaa ihan rauhallisesti.
Huh. Ehkä tämä tärinä kohta lakkaa!
prosessi kirjoitti:Vähän surullisen kuvan sinun tavastasi lukea ihmisten mielipiteitä tämä tulkintasi kyllä antaa.
Älä sure, en minäkään aio. Joulu on riemun juhla!
prosessi
Kitinän uhri

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Vähän surullisen kuvan sinun tavastasi lukea ihmisten mielipiteitä tämä tulkintasi kyllä antaa.
Älä sure, en minäkään aio. Joulu on riemun juhla!
En sure. Meinasin unohtaa vastata armaalle miehelleni blogissani, mutta nyt avullasi muistin tehdä sen. Vastauksestani näet myös, miksi minulla ei ollut tarvetta vastustaa hänen kommenttinsa kirjoittamista.