Meillä menty 1,5v nukkumaan klo 19-20. Vaikea sanoa voiko lasta "pakottaa" nukkumaan tiettyyn aikaan, mutta meillä tuo nukkumaanmeno aloitetaan vireystasosta riippumatta samaan aikaan joka päivä, ellei ulkopuolinen pakottava tekijä muuta aiheuta.RP kirjoitti:Semmonen max. ysiltä nukkumaan olis ihan kiva.
Pappailu?
-
- Kitisijä
Re: Pappailu?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Tuollainen rytmi saatiin pidettyä noin puoli vuotta kunnes palasi vanhaansa. Neuvolassa sanottiin että jokaisella on luontainen rytminsä ja sitä on hankala, ellei mahdoton siirtää ellei ne joka iltaiset säännölliset toimet sitä saavuta. Nyt viikon ajan olen vienyt ysiltä sänkyynsä, siellä rupattelee vähintään 23 asti itsekseen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Meillä menty 1,5v nukkumaan klo 19-20. Vaikea sanoa voiko lasta "pakottaa" nukkumaan tiettyyn aikaan, mutta meillä tuo nukkumaanmeno aloitetaan vireystasosta riippumatta samaan aikaan joka päivä, ellei ulkopuolinen pakottava tekijä muuta aiheuta.RP kirjoitti:Semmonen max. ysiltä nukkumaan olis ihan kiva.
-
- Kitisijä
^Ole onnellinen että rupattelee.
Meillä tv ja cd:t veke viim. klo 19.30 jolloin iltapala. Tämän jälkeen leikitään, siivotaan huone ja käydään iltapesulla. Rasvaukset (atooppinen iho jalassa) ja yökkäri päälle. Sohvanreunalla iltasatu ja kävellään sänkyyn, ja sinne jää klo 20.30-20.45.
Meillä tv ja cd:t veke viim. klo 19.30 jolloin iltapala. Tämän jälkeen leikitään, siivotaan huone ja käydään iltapesulla. Rasvaukset (atooppinen iho jalassa) ja yökkäri päälle. Sohvanreunalla iltasatu ja kävellään sänkyyn, ja sinne jää klo 20.30-20.45.
The great club outshines the individual, always and forever.
Voi ja pitää. Sekä omista, että jälkikasvun, säännöllisistä ja riittävistä yöunista saa ja pitää pitää kiinni. Pää tyynyyn ja valot pois. Aamusta saa sitten kukkua kun unitarve on tullut täyteen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaikea sanoa voiko lasta "pakottaa" nukkumaan tiettyyn aikaan
-
- Kitisijä
Kontekstihan oli RP:n viesti. Lue muuten RP:n vastaus.CeDell Davis kirjoitti:Voi ja pitää.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaikea sanoa voiko lasta "pakottaa" nukkumaan tiettyyn aikaan
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Did. Rytminmuutos. Vrt aikaero. No siis sen verran joustan, että jos jompi kumpi vanhempi on kotona, niin ei ehkä ole niin olennaista pitää kiinni noista. Eli siis jos voi joustaa aamusta, niin joustakoot. Mutta kun päiväkoti joskus koitttaa, niin silloin ollaan aamupalapöydässä klo 8 ja viimeistään silloin, ellei isin ja äidin pidä olla jo ennen sitä duunissa. That's it. Enkä mä nää ollenkaan pahana sitä että se aamuvirkku rytmi lähtee käyntiin jo heti alkuunsa. Sitten nukutaan päikkäriä ja mennään aikaisemmin nukkumaan jos unitarve ei muuten tule täytettyä. Ja kaikessa pitää muistaa myös vanhempien unitarve. Työssäkäyvä vanhempi voi täyttää unitarpeen vain menemällä ajoissa unilaaksoon.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kontekstihan oli RP:n viesti. Lue muuten RP:n vastaus.CeDell Davis kirjoitti:Voi ja pitää.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaikea sanoa voiko lasta "pakottaa" nukkumaan tiettyyn aikaan
^ Joo, joo, mutta nyt oli puhetta luontaisesta unirytmistä. Mulla ei ole 28-vuoden ikään mennessä rytmi muuttunut mihinkään vaikka nukkuisinkin kiltisti opiskellessa taikka työskennellessä sen 24-7 välisen ajan. Parhaimmillani olen aina ollut kun saan valvoa yöt ja nukkua päivät. Unen määrällä ei ole merkitystä vaan sillä että nyt vaan satun olemaan yöihminen.
Siksi kärsinkin usein unettomuudesta, koska kroppa ei vaan anna nukahtaa vaikka huutaisi hoosiannaa kello kahdeksalta illalla. Se on vaan mulle sula mahdottomuus, aina ollut ja näemmä aina tulee olemaan.
Nyt voin fyysisesti ja henkisesti parhaiten kun menen nukkumaan klo 3 yöllä ja herään noin klo 9 aamulla virkeänä. Jos villiksi heittäydyn niin nukun viikonloppuisin tuonne klo 12 asti. Useimmiten se on ennemminkin loikoilua kuin nukkumista.
Kaikki kotityötkin hoituu parhaiten alkuillasta taikka illalla kun olen parhaimmillani. Harmi ettei öisin voi kovinkaan suhata. Tiskikone ainoastaan pyörii silloin, välillä kokkaan päivän ruoat.
Siksi kärsinkin usein unettomuudesta, koska kroppa ei vaan anna nukahtaa vaikka huutaisi hoosiannaa kello kahdeksalta illalla. Se on vaan mulle sula mahdottomuus, aina ollut ja näemmä aina tulee olemaan.
Nyt voin fyysisesti ja henkisesti parhaiten kun menen nukkumaan klo 3 yöllä ja herään noin klo 9 aamulla virkeänä. Jos villiksi heittäydyn niin nukun viikonloppuisin tuonne klo 12 asti. Useimmiten se on ennemminkin loikoilua kuin nukkumista.
Kaikki kotityötkin hoituu parhaiten alkuillasta taikka illalla kun olen parhaimmillani. Harmi ettei öisin voi kovinkaan suhata. Tiskikone ainoastaan pyörii silloin, välillä kokkaan päivän ruoat.
Vaikea sanoa kun en ole kokenut eli reissannut.CeDell Davis kirjoitti:^ miten sun rytmi reagoi aikaeroon?
Pupu: Samikset.
Luontainen rytmi on mitä on, ei sitä voi muuttaa. Aikuinen voi pakottaa itsensä toki normi työssäkäyntirytmiin, mutta itsellä ainakin tahtoo lomilla palata vanhaan. Sillä lailla saa toki uutta rytmiä vähän päälle kun herää väkisin aikaisin vaikka kuinka väsyttäisi, ja pitää pientä univelkaa jolloin nukahdus tulee paremmin.
Meilläkin tyttö tuntuu olevan äitinsä kopio, valitettavasti. Kukkuu mokoma. Meillä tosin yöt sujuvat muutenkin vaihtelevasti sen mukaan onko allergiaoiretta vai ei. Jos on, niin nukkuu 8-9 tuntia ja jos ei, niin nukkuu 11-12 tuntia.
Mihinkään rajuihin unikouluihin ei olla haluttu lähteä vielä tässä iässä ainakaan. Varsinkaan kun meillä usein univaikeudet johtuu vatsakivuista. Saas katsoa kun pitää töihin mennä, sitten on pakko saada tyyppi nukkumaan aikaisemmin, muuten ei jaksa. Varmaan mennään sillä systeemillä että aamusta aikaisin ylös niin kaipa sen jossain vaiheessa on pakko nukkua.
Nykyään nukutustoimet saattaa huonona iltana kestää esim. kolme tuntia, niin kuin eilen kun aloin nukuttaa 21.30 ja nukahti 00.30. Hohhoijaa. Varmaan 50 kertaa laitoin sänkyyn ja peittelin ja 49 kertaa nousi ylös ja alkoi karjua, jolloin uudelleen syliin, hyshys, ja sänkyyn ja sama uudelleen. Sitten suvaitsi nukkua parilla hyssytyksellä 8.5 tuntia. Että hohhoijaa. Vässyttää!
Luontainen rytmi on mitä on, ei sitä voi muuttaa. Aikuinen voi pakottaa itsensä toki normi työssäkäyntirytmiin, mutta itsellä ainakin tahtoo lomilla palata vanhaan. Sillä lailla saa toki uutta rytmiä vähän päälle kun herää väkisin aikaisin vaikka kuinka väsyttäisi, ja pitää pientä univelkaa jolloin nukahdus tulee paremmin.
Meilläkin tyttö tuntuu olevan äitinsä kopio, valitettavasti. Kukkuu mokoma. Meillä tosin yöt sujuvat muutenkin vaihtelevasti sen mukaan onko allergiaoiretta vai ei. Jos on, niin nukkuu 8-9 tuntia ja jos ei, niin nukkuu 11-12 tuntia.
Mihinkään rajuihin unikouluihin ei olla haluttu lähteä vielä tässä iässä ainakaan. Varsinkaan kun meillä usein univaikeudet johtuu vatsakivuista. Saas katsoa kun pitää töihin mennä, sitten on pakko saada tyyppi nukkumaan aikaisemmin, muuten ei jaksa. Varmaan mennään sillä systeemillä että aamusta aikaisin ylös niin kaipa sen jossain vaiheessa on pakko nukkua.
Nykyään nukutustoimet saattaa huonona iltana kestää esim. kolme tuntia, niin kuin eilen kun aloin nukuttaa 21.30 ja nukahti 00.30. Hohhoijaa. Varmaan 50 kertaa laitoin sänkyyn ja peittelin ja 49 kertaa nousi ylös ja alkoi karjua, jolloin uudelleen syliin, hyshys, ja sänkyyn ja sama uudelleen. Sitten suvaitsi nukkua parilla hyssytyksellä 8.5 tuntia. Että hohhoijaa. Vässyttää!
Sama taittaen ja kahdella kierteellä niin, että ajoissa illalla sänkyyn (jokeltaa omiaan tai ei - aivan sama) ja aamusta ylös, niin unirytmi muuttuu kyllä. Peilaan ihan pikkasen vielä siihen aikaeroon matkustaessa. Molemmat kakarat on kyllä taipuneet uuteen kellonaikaan ja unirytmiin hyvinkin lyhyessä ajassa kun siihen rytmiin vain mennään.Zeb kirjoitti:Varmaan mennään sillä systeemillä että aamusta aikaisin ylös niin kaipa sen jossain vaiheessa on pakko nukkua.
^No, kyllähän me siinä "pakotetussa" rytmissä ollaan lähes koko elinikänsä menty. Mutta kukutaan silti, näemmä. No, tehosi se sen puoli vuotta melkein kahdesta vuodesta.
Nyt olen hiukan sillä mielellä, että kukkukoon mun kanssa, jos on kukkuakseen.
Nyt olen hiukan sillä mielellä, että kukkukoon mun kanssa, jos on kukkuakseen.
Kaipa ne taipuu, mutta luontaisesta rytmistä riippuu varmaan miten helposti. Illanvirkut aamuntorkut eivät ole mielikuvitusolentojaCeDell Davis kirjoitti:Sama taittaen ja kahdella kierteellä niin, että ajoissa illalla sänkyyn (jokeltaa omiaan tai ei - aivan sama) ja aamusta ylös, niin unirytmi muuttuu kyllä. Peilaan ihan pikkasen vielä siihen aikaeroon matkustaessa. Molemmat kakarat on kyllä taipuneet uuteen kellonaikaan ja unirytmiin hyvinkin lyhyessä ajassa kun siihen rytmiin vain mennään.Zeb kirjoitti:Varmaan mennään sillä systeemillä että aamusta aikaisin ylös niin kaipa sen jossain vaiheessa on pakko nukkua.

Toivon että tämä jossain kohtaa iän myötä kävisi helpommaksi tämä nukkumaanmeno. Vielä ei esim. perusta iltasaduista tms. sen vertaa että saisi edes sellaisen varjolla pysymään sängyssään karjumatta. En halua huudattaa joten sitten ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin odottaa että kasvaa. Mistään tassutteluista tai silittelyistä ei perusta ollenkaan, syliin pitää päästä, muuten karjuu.
Ainakin jos on rintamaidolla elellyt niin saattaa tosiaan äidin olla todella vaikea saada lasta tyytymään muuhun kuin siihen rintaan. Äiti kun haiseekin maidolle, niin vihaiseksihan sitä vaan tulee ellei anneta. Isän toteutettavaksihan näitä unikouluja perinteisesti suositellaan. Melko rankkaa vaan, varsinkin työssäkäynnin ohessa.küllküll kirjoitti:Luulen, että tämä on äidille vielä vaikeampaa kuin faijalle. Ainakin eilisen perusteella tuli mutu, että mun kanssa tuo opettelu on helpompaa kun minuun ei ole niin vaffaa tunnesidettä kuin äitiinsä.
Kukin tavallaan. Kyllä sitä itsekin kaipaisi pikku hiljaa keskeytymätöntä unta suht normaaliin aikaan. On se toisaalta ollut helpotuskin kun imetyksen lopettamisen myötä tyyppi nukkuu nykyään omassa sängyssään. Sen minkä nukkuu. Mutta aika aikaansa kutakin ja luulisi että tuokin jossain vaiheessa alkaisi nukkua niin kuin lapsi. Kai sekin sanonta jostain on saanut alkunsa.Mutta pakko nää on läpi käydä, tai ei päästä ikinä ns. normaaleihin nuq-järjestelyihin eli pojat omissaan ja me omassamme.
Unikoulu, II yö
- sänkyyn puoli kasi
- itkua rutinaa ja huutoa 45 min. Kävin taputtelemassa N kertaa
- nukahti, heräsi aamuyöstä minuutiksi ja nukkui sen jälkeen aamuseiskaan asti
Uskomatonta miten paljon parempi vibe kämpässä on, kun kaikki ovat saaneet nukkua kunnolla.
- sänkyyn puoli kasi
- itkua rutinaa ja huutoa 45 min. Kävin taputtelemassa N kertaa
- nukahti, heräsi aamuyöstä minuutiksi ja nukkui sen jälkeen aamuseiskaan asti

Uskomatonta miten paljon parempi vibe kämpässä on, kun kaikki ovat saaneet nukkua kunnolla.
20.12.2010 14:07 3548g 51cm, punainen, äänekäs ja kiukkuinen tyttö.
Koira mukaanlukien, meillä on nyt akkavalta.
Koira mukaanlukien, meillä on nyt akkavalta.
-
- Kitisijä
^
Onnea!!

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Masalle ja kasvaneelle perheelle onnea.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
Onnenvoivotukset.masa kirjoitti:20.12.2010 14:07 3548g 51cm, punainen, äänekäs ja kiukkuinen tyttö.
Unikoulu III: se siitä joulumielestä sitten. Puoli yötä huutoa ja rutinaa. Ttu.