Mä sanoisin, että EW:llä kyllä saattaisi olla läpipääsyn mahdollisuuksia Vihreiden tai Sekoomuksen listoilta.urpiainen kirjoitti:Sä alat kuulostaa pelottavasti EW:ltä. Vielä kun lisäisit, että keskeisin keinosi muiden eduskuntavaaliehdokkaiden patistelemiseksi ja lopulta koko Suomen poliittisen kulttuurin muuttamiseksi on vaatesuunnittelu amerikkalaisten elämäntapaoppaiden antamalla vimmalla, alkaisi paketti olla kasassa.prosessi kirjoitti:se paras asia, minkä voin kampanjallani saada aikaiseksi, on edes yrittää pakottaa muutkin ehdokkaat kertomaan ihan oikeasti miten he asioista ajattelevat. Vasta sitten tämä suomalainen konsensushyminä alkaa muuttua oikeaksi politiikaksi.
Kiviäkin kiinnostaa
Re: Kiviäkin kiinnostaa
Jos nyt joku Helsingin vaalipiirissä äänestävä harkitsisi äänestävänsä kristillisdemokraattien ehdokasta, miksi ko. henkilö äänestäisi nimenomaan prosessia eikä jotakuta muuta kaikista kuudestatoista ehdokkaasta?
Jos Prossu on Valittu.Gaia kirjoitti:Jos nyt joku Helsingin vaalipiirissä äänestävä harkitsisi äänestävänsä kristillisdemokraattien ehdokasta, miksi ko. henkilö äänestäisi nimenomaan prosessia eikä jotakuta muuta kaikista kuudestatoista ehdokkaasta?
-
- Kitisijä
Niinpä tosiaan. Olinpas kömpelö.NuoriD kirjoitti:Jos Prossu on Valittu.Gaia kirjoitti:Jos nyt joku Helsingin vaalipiirissä äänestävä harkitsisi äänestävänsä kristillisdemokraattien ehdokasta, miksi ko. henkilö äänestäisi nimenomaan prosessia eikä jotakuta muuta kaikista kuudestatoista ehdokkaasta?
Ja koska kaikki pikku yksityiskohdat kaivellaan esille jos niin halutaan tehdä, joku vielä iskee naamalle sillä tosiasialla, että on aika epäkristillistä olla kahdesti eronnut. Ym.
-
- Kitisijä
Toisaalta, nuo messiaskompleksin ensioireet saattavat istua luontevammin juuri kristillisiin. Sinänsä olen kyllä varma, että EW lähtisi hommaan vähintään yhtä veretseisauttavalla itsevarmuudella ja uskolla omiin mahdollisuuksiin. Pelottavaa tästä tekisi se, että EW.llä on kai omalla alallaan aika vakuuttavia, tunnustettuja ja ennen kaikke kohtalaisesti uutisoituja näyttöjä kiistattomasta kyvykkyydestään ja aikaansaavasta luonteestaan, eli mahdollisuuksia saattaisi oikeasti ollakin. Se jos jokin olisi aika kova juttu.NuoriD kirjoitti:Mä sanoisin, että EW:llä kyllä saattaisi olla läpipääsyn mahdollisuuksia Vihreiden tai Sekoomuksen listoilta.urpiainen kirjoitti:Sä alat kuulostaa pelottavasti EW:ltä. Vielä kun lisäisit, että keskeisin keinosi muiden eduskuntavaaliehdokkaiden patistelemiseksi ja lopulta koko Suomen poliittisen kulttuurin muuttamiseksi on vaatesuunnittelu amerikkalaisten elämäntapaoppaiden antamalla vimmalla, alkaisi paketti olla kasassa.prosessi kirjoitti:se paras asia, minkä voin kampanjallani saada aikaiseksi, on edes yrittää pakottaa muutkin ehdokkaat kertomaan ihan oikeasti miten he asioista ajattelevat. Vasta sitten tämä suomalainen konsensushyminä alkaa muuttua oikeaksi politiikaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinän uhri
???urpiainen kirjoitti:Sä alat kuulostaa pelottavasti EW:ltä. Vielä kun lisäisit, että keskeisin keinosi muiden eduskuntavaaliehdokkaiden patistelemiseksi ja lopulta koko Suomen poliittisen kulttuurin muuttamiseksi on vaatesuunnittelu amerikkalaisten elämäntapaoppaiden antamalla vimmalla, alkaisi paketti olla kasassa.prosessi kirjoitti:se paras asia, minkä voin kampanjallani saada aikaiseksi, on edes yrittää pakottaa muutkin ehdokkaat kertomaan ihan oikeasti miten he asioista ajattelevat. Vasta sitten tämä suomalainen konsensushyminä alkaa muuttua oikeaksi politiikaksi.
Poliittista kulttuuria muutetaan käsittääkseni tekemällä itse erilaista poliittista kulttuuria. Näkyvyys ja äänestäjien reaktiot sitten ratkaisevat, leviääkö tapa. Vertauksesi EW:hen on pösilö, sillä vertaus toimisi vain, jos EW väittäisi parhaan keinonsa vaikuttaa vaatesuunnitteluun olevan vaatesuunnittelun tekeminen uudella, aiempaa toimivammalla tavalla. Aivan kuten se onkin.
-
- Kitisijä
Mä viittasin enemmän tuohon reality check -teemaan. Vaikea uskoa, mutta ihan kuin sä et tosiaan huomaisi, miten sua käytetään hyväksi. Ja tähän sitten ne voin olla väärässäkin jne.prosessi kirjoitti:???
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinän uhri
Gaia kirjoitti:Ja koska kaikki pikku yksityiskohdat kaivellaan esille jos niin halutaan tehdä, joku vielä iskee naamalle sillä tosiasialla, että on aika epäkristillistä olla kahdesti eronnut. Ym.

-
- Kitisijä
Älkää lannistako. On hyvä että ihmisellä on unelmia ja se tekee töitä saavuttaakseen ne. Minusta tätä on hauska seurata ja toivon että prossu pääsee läpi ihan sen takia että se vois saada aikaan hämminkiä piireissä. Sen lisäksi aatoksensa tuntuu minusta aika järkeviltä joten hämmingin lisäksi saatettais saada myös jotain muuta.
Miksi te lyttäätte tämän projektin ihan kokonaan? En minä sanoisi että läpipääsy on noin helppoa mitä prosessi esittää tai antaa ymmärtää, enkä tiedä uskonko läpipääsyyn vai en. Ainoita kommentteja mitä täällä on tullut on "et voi olla tosissasi", "et varmasti pääse läpi" ja "epäkristillistä". Ei hyvää päivää. Ootteko te kateellisia kun ette itse uskalla vai miksi se on niin hankalaa kannustaa?
Miksi te lyttäätte tämän projektin ihan kokonaan? En minä sanoisi että läpipääsy on noin helppoa mitä prosessi esittää tai antaa ymmärtää, enkä tiedä uskonko läpipääsyyn vai en. Ainoita kommentteja mitä täällä on tullut on "et voi olla tosissasi", "et varmasti pääse läpi" ja "epäkristillistä". Ei hyvää päivää. Ootteko te kateellisia kun ette itse uskalla vai miksi se on niin hankalaa kannustaa?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Nä tämähän tässä on ikävää: en pidä siitä, minkälainen latistaja minusta tässä kontekstissa jotenkin väistämättä tulee. Toistankin edelleen sen, että olisin riemuissani, jos Prosessi läpi pääsisi. Tosiasioiden tunnustaminen on kuitenkin viisauden alku: tosiasiassa Prosessi tekee nyt parhaansa auttaakseen mahdollisimman vastenmielisiä konservatiivihihhuleita vallankahvaan - toimintansa on siis sekä typerää että moraalitonta. Prosessin into, kyvyt ja oikeasti ihan hyvät ideat ansaitsisivat paljon paremman kontekstin, jossa häntä voisi hyvällä omalla tunnolla kannustaakin.annepa kirjoitti:Älkää lannistako. On hyvä että ihmisellä on unelmia ja se tekee töitä saavuttaakseen ne. Minusta tätä on hauska seurata ja toivon että prossu pääsee läpi ihan sen takia että se vois saada aikaan hämminkiä piireissä. Sen lisäksi aatoksensa tuntuu minusta aika järkeviltä joten hämmingin lisäksi saatettais saada myös jotain muuta.
-
- Kitisijä
Koska suositut ehdokkaat saavat sitä rahaa käytettäväksi. Nimim. luin taas Freakonomicsia.So Hard kirjoitti:^ Tuota, miksi liki järjestään eniten rahaa kampanjoihinsa käyttäneet pääsevät läpi, jos sisällöttömällä mediamainonnalla ei saa ääniä?
annepa: Minä ajattelen aika samalla tavalla kuin sinä, kiva kun on rohkeutta yrittää.
Realiteetit on silti olemassa ja kyllä minäkin pidän läpipääsyä mahdottomana tavoitteena.
Realiteetit on silti olemassa ja kyllä minäkin pidän läpipääsyä mahdottomana tavoitteena.
Mietin tuota lannistamisasiaa itsekin. En halua lannistaa. Toivon Prossun vaalikamppanjalle menestystä, ja toivon Prossun nousua eduskuntaan, koska aidosti uskon, että hän olisi keskivertokansanedustajaa parempi tehtävässään.
Eihän tämä ole lyttäämistä. Kyseenalaistaminen on eri asia kuin lyttääminen.annepa kirjoitti: Miksi te lyttäätte tämän projektin ihan kokonaan? En minä sanoisi että läpipääsy on noin helppoa mitä prosessi esittää tai antaa ymmärtää, enkä tiedä uskonko läpipääsyyn vai en. Ainoita kommentteja mitä täällä on tullut on "et voi olla tosissasi", "et varmasti pääse läpi" ja "epäkristillistä". Ei hyvää päivää. Ootteko te kateellisia kun ette itse uskalla vai miksi se on niin hankalaa kannustaa?
Jos -herranjestas sentään- Kitinän kritiikki tuntuu huonolta, miten voi ikinä kestää ihan oikeat keskustelut aiheesta kun vastassa on vuosikymmenien kokemuksen omaava väittelijä ja ammattikyseenalaistaja?

Kateudesta tuskin on kysymys. Mä en ainakaan uskaltaisi olla kateellinen helvetillisestä työmäärästä, josta tuskin saa positiivista palautetta.
Kansanedustaja (myös -ehdokas) on ihmisten enemmistön mielestä säkki, jossa lukee "Potki Mua".
-
- Kitisijä
Siis sinä et pidä siitä mitä prosessi tekee. Pysyttele sitten moraalittomuusteemassa ja siinä että "en tykkää" äläkä vedä messiaskomplekseja mukaan. Ymmärrän kyllä tuon ääniä väärään laariin -ajatelman ja olen itsekin sitä mieltä, mutta Suomessa on ihmisiä jotka ajattelevat kuten Räsänen, kyllä heitäkin pitää kuulla (mutta minusta heidän ei pitäisi päättää juurikaan muusta kuin omasta elämästään, riistiriitaista kyllä).urpiainen kirjoitti:Tosiasioiden tunnustaminen on kuitenkin viisauden alku: tosiasiassa Prosessi tekee nyt parhaansa auttaakseen mahdollisimman vastenmielisiä konservatiivihihhuleita vallankahvaan - toimintansa on siis sekä typerää että moraalitonta. Prosessin into, kyvyt ja oikeasti ihan hyvät ideat ansaitsisivat paljon paremman kontekstin, jossa häntä voisi hyvällä omalla tunnolla kannustaakin.annepa kirjoitti:Älkää lannistako. On hyvä että ihmisellä on unelmia ja se tekee töitä saavuttaakseen ne. Minusta tätä on hauska seurata ja toivon että prossu pääsee läpi ihan sen takia että se vois saada aikaan hämminkiä piireissä. Sen lisäksi aatoksensa tuntuu minusta aika järkeviltä joten hämmingin lisäksi saatettais saada myös jotain muuta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
En sanonut että KAIKKI kommentit olivat lyttäämistä, esim sinä et käsittääkseni vetänyt messiaanista esiintymistä mukaan keskusteluun. Minusta on kuitenkin omistuista että toistellaan että "et sinä voi päästä läpi" sen sijaan että joko a) yritettäisiin aktiivisesti estää läpipääsy tai b) ehdotettaisiin hyviä tapoja läpipääsyn varmistamiseksi. Siis jos nyt kerran on pakko keskustelua käydä. Tuo "et sinä ole mitenkään erikoinen, et voi päästä läpi" käy vähän tylsäksi.Gaia kirjoitti: Eihän tämä ole lyttäämistä. Kyseenalaistaminen on eri asia kuin lyttääminen.
Jos -herranjestas sentään- Kitinän kritiikki tuntuu huonolta, miten voi ikinä kestää ihan oikeat keskustelut aiheesta kun vastassa on vuosikymmenien kokemuksen omaava väittelijä ja ammattikyseenalaistaja?![]()
Zeb: realiteetit on varmaan selvillä itse kullakin. Onhan se silti hyvä toistella niitä koska kertaus on opintojen äiti. Tykkään suomalaisista sananlaskuista.
Itse olen sitä mieltä että hulluhan tuo prosessi on mutta ei pösilö. Toivoisin vaan että ois toisen puoleen listoilta mukana. En aio sinua prosessi äänestää tämän puolue-asian takia, valitan

Ei kait kukaan näin ole sanonut? Jos Prossu tekee systemaattisesti töitä, niin esim kahdeksan vuoden päästä hän voi päästä läpi. Kyse on siitä, voiko hän ensi kevään vaaleissa päästä läpi.annepa kirjoitti:"et sinä ole mitenkään erikoinen, et voi päästä läpi" käy vähän tylsäksi.
-
- Kitinän uhri
Tietenkin huomaan, enhän minä tyhmä ole. Huomionarvoista kuitenkin on, että Helsingin piiristä löytyy vain pari ollenkaan strategiointikykyistä henkilöä, joista toinen siis on kaavaillut minun keräävän suomenruotsalaisia ja liberaaleja ääniä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun ilmoitin kieltäytyväni käyttämästä ruotsinkielisiä nimikkeitä vaali-ilmoituksissa ja kerroimme toisen ehdokkaan kanssa olevamme aikeissa järjestää noita terveydenhuoltoon liittyviä tilaisuuksia, hän taisi vasta tajuta, että on olemassa riski, että saankin enemmän ääniä kuin hihhulit. Se hermostuminen oli käsinkosketeltavaa.urpiainen kirjoitti:Mä viittasin enemmän tuohon reality check -teemaan. Vaikea uskoa, mutta ihan kuin sä et tosiaan huomaisi, miten sua käytetään hyväksi. Ja tähän sitten ne voin olla väärässäkin jne.prosessi kirjoitti:???
Todettakoon vielä, että olen kyllä taktikoinut itselleni tarpeen vaatiessa pätevän takaportin poiskin ehdokkuudesta hyödynnettäväksi ennen maaliskuuta, jos alkaa näyttää siltä, että saattaisin oikeasti auttaa jonkun ääliön (=ME) eduskuntaan. Eli luulevat hyväksikäyttävänsä, mutta eivät oikeasti voi.
Mä itse asiassa sanoin MELKEIN noin. En tiedä nappasiko annepa tuon siitä:NuoriD kirjoitti:Ei kait kukaan näin ole sanonut? Jos Prossu tekee systemaattisesti töitä, niin esim kahdeksan vuoden päästä hän voi päästä läpi. Kyse on siitä, voiko hän ensi kevään vaaleissa päästä läpi.annepa kirjoitti:"et sinä ole mitenkään erikoinen, et voi päästä läpi" käy vähän tylsäksi.
Gaia kirjoitti: Taito puhua julkisesti ja kirjoittaa ihan sujuvasti ja ymmärrettävästi löytyy kyllä lähes kaikilta ehdokkailta. Et ole siinä mielessä mitenkään ainutlaatuinen.
^^Mikset sä käyttäisi ruotsinkielikorttia varovasti? Ethän sä siinä mitään väärää tekisi ja jos olet mielestäsi oikealla asialla, niin miksi et repisi muutaman ruotsinkielisen KD äänen sillä?
Minusta ei tuohon ehdokashommaan olisi. Aloitetaan vaikka nollaa lähenevästä kritiikinsietokyvystä.
-
- Kitinän uhri
Koska väärä kieli vaalijulisteissa karsii enemmän ääniä kuin tuo niitä. Kyllä nimeni riittää kertomaan taustani. Ruotsinkielisiä ääniä voin repiä vaikka Husiksen mielipidekirjoituksista ja niistä vaalikeskusteluista, joihin jo olen lupautunut.NuoriD kirjoitti:^^Mikset sä käyttäisi ruotsinkielikorttia varovasti? Ethän sä siinä mitään väärää tekisi ja jos olet mielestäsi oikealla asialla, niin miksi et repisi muutaman ruotsinkielisen KD äänen sillä?
-
- Kitisijä
Varmaan tosiaan kannattaa kohdistaa - vaikka sitten muusta kampanjasta erillistä - huomiota aika systemaattisesti myös sinne ruotsinkieliseen todellisuuteen. Olen ollut ymmärtävinäni, että RKP menettää Pohjanmaalla ääniä aika lailla juuri kristillisiin, ja kai joku pohjalainen ruotsinkielinen on nyt sitten äänestämässä Helsingissäkin, ja saattaisi näin kaivata hyvää ruotsinkielistä ehdokasta kristillisistä. Tässä on tosin se sama aiemmin mainitsemani ongelma: nämä äänet lienevät pääosin aika äärikonservatiivisia hihhuliääniä, joita sinun voi olla vaikea kerätä. Eritoten kun ME on kai nimen tasolla lähes yhtä ruotisinkielinen (onko se sitä muutenkin?).prosessi kirjoitti:Koska väärä kieli vaalijulisteissa karsii enemmän ääniä kuin tuo niitä. Kyllä nimeni riittää kertomaan taustani. Ruotsinkielisiä ääniä voin repiä vaikka Husiksen mielipidekirjoituksista ja niistä vaalikeskusteluista, joihin jo olen lupautunut.NuoriD kirjoitti:^^Mikset sä käyttäisi ruotsinkielikorttia varovasti? Ethän sä siinä mitään väärää tekisi ja jos olet mielestäsi oikealla asialla, niin miksi et repisi muutaman ruotsinkielisen KD äänen sillä?
-
- Kitinän uhri
Kahdeksan vuoden päästä julkinen terveydenhuolto on nykymenolla jatkuessaan jo kuollut, ei minulla silloin enää ole hirveästi syitä hakeutua tuonne. Samaten kunnallispolitiikka on tavoitteilleni ihan väärä foorumi, se olisi parhaimpien vuosieni hukkaan heittämistä. Eli jos en pääse läpi, täytyy minun vain keskittyä noiden ajatusten läpi viemiseen muilla keinoilla, ihan kuten tähänkin asti olen tehnyt. Silloin vaalikampanjani kuitenkin on toiminut markkinointikanavana myös muille poliitikoille, joten todennäköisesti muiden kanavien käyttö ainakin tehostuu tämän kampanjan jälkeen.NuoriD kirjoitti:Ei kait kukaan näin ole sanonut? Jos Prossu tekee systemaattisesti töitä, niin esim kahdeksan vuoden päästä hän voi päästä läpi. Kyse on siitä, voiko hän ensi kevään vaaleissa päästä läpi.annepa kirjoitti:"et sinä ole mitenkään erikoinen, et voi päästä läpi" käy vähän tylsäksi.