Vagabondo kirjoitti:
just, mutta lisäisin vielä palvelevat liha-, kala-, leikkele- ja juustotiskit siltä varalta, että haluan ostaa jotain laadukkaampaa viikonlopuksi, juhlankunniaksi tai kokatakseni parempaa ruokaa. Arvostan että voin valita raaka-aineen myös vähän harvinaisempien tuotteiden kohdalla ja ennen kaikkea, että kaupasta varmasti löytyy kaikki mitä olen lähtenyt ostamaan, eikä tarvitse etsiä useasta kaupasta että saa kaikki reseptin aineet kasaan.
Jep, ruokaa tulee laitettua myös ihan harrastushenkisesti. Hyvän ruuan valmistaminen on mukavaa silloin kun siihen on kunnolla aikaa.
Tämä yllä oleva on niin täydellisessä ristiriidassa kokemusteni kanssa kuin olla ja voi.
Juuri cittarista ja prismasta on nuo huonoimmat kokemukset juurikin tuoretiskeiltä. Kalaa myyvät opiskelijapimutjannut myyvät vanhentunutta kalaa väittäen että siinä ei ole mitään vikaa ja "
kalassa kuuluukin olla pieni tuoksu." Juustotiskiltä on jäänyt niin monesti ikivanhoja ja pilaantuneita juustoja, ja tällöinkin joku juustomyyjä väitti kivenkovaa, että jooO!,
manchegon kuuluukin maistua kellarilta.
Toki nämä ovat myymäläkohtaisia juttuja, mutta juurikin jäken molemmat marketit ovat olleet niin monesti niin isoja pettymyksiä kuin olla ja saattaa.
Vastaavasti taas lidlistä olen saanut tuoreimmat lohet torstaiaamuna, kun sinne tulee joku pieni erä. Erä on tuoretta ja niin pieni, että se on loppu puolilta päivin. Paikallinen cittari taasen vetää about tuhannen kilon erän ja myy sitä vielä 5:n päivän päästä "tuoreena kalana", jonka jälkeen se tietenkin jatkojalostaa vanhentuneen fisun savukalaksi 28€/kg.
Ja joo, myös minä kokkaan paljon ja en pidä itseäni ihan aloittelevana kokkina.. Kalan ostossa minä suosin kauppahallia tai kalatukkua. Niissä ei tarvitse pettyä.
Mut joo. Tankkaan minä teboilillakin. Minä haen niiltä vain polttoainetta, enkä elämyksiä tyyliin ABC.