Dumis.. mä saan kyllä tiputtaa vielä ihan kunnolla painoa, ennen kuin alan olla "kuihtunut" .. reilu 64 kg kuitenkin vielä
Mutta siis joo, ruokavalion ja urheilu merkityksestä. Pelkällä ruokavaliollahan saa paljon isompia muutoksia painoon kuin pelkällä liikunalla. Nyt siis puhutaan normi liikkumisesta. Itse onnistui laihduttamaan 58 kiloon kolmisen vuotta sitten karppaamalla, ilman mitään liikuntaa.. mutta.. silloin en ollut kuitenkaan yhtä pienessä kunnossa kuin nyt... tai no .. en mä nytkään oon enää pieni, on lihaksia, mutta rasva% on varmasti pienempi nyt kuin silloin.
Mä oon myöskin elämässäni urheillut paljon, vuosi saksassa oli aikaa jolloin treenasin salilla 5-6 kertaa viikossa.. ja olin silti auttamattomasti ylipainoinen ja läde... huitelin reilusti 70 kilossa.. varmaan lähemmäs 75. Silloin taasen en kiinnittänyt ruokaan mitään huomiota, kuvittelin että tuolla liikuntamäärällä saa syödä mitä sattuu.. ihme ettei peilikuva herättänyt missään vaiheessa.
Isoimmillani olin kuiten vielä tuossa reilut neljä vuotta sitten, painoin silloin 80 kg.
Mä en oo ikinä ollut fyysisesti sekä psyykkisesti näin hyvässä kunnossa, kun on ruokavalio sekä liikkuminen balancessa.