Niin, meillä on erilaisia tarpeita ja valintoja. Ajan 0 tkm vuodessa pk-seudun työmatkaliikenteessä, joten mun ei tarvi siitä välittää. Siihen automaatti varmasti soveltuu hyvin.Boner kirjoitti: No jos haluat viettää intohimoisia hetkiä 50 tkm vuodessa pk-seudun työmatkaliikenteessä,
Autoilu 2
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Re: Autoilu 2
Kauheen hitaat vaihdot tossa.Boner kirjoitti:Ai niinkus noin?


Re: Autoilu 2
Urg.Vagabondo kirjoitti:Patongilla
Kyllähän ne 7-portaiset kuivakytkin-DSG:t kuluttaakin. Sama ei taida päteä noihin 6-portaisiin märkäkytkinversioihin, joissa on enemmän voimansiirtohäviötä mutta jotka kestävät enemmän vääntöä.Mulla on sellainen käsitys, joillain uusilla autoilla automaatti kuluttaa vähemmän kuin manuaali ja muistelin että uudet volkkaritkin olisi tälläisiä.
Miksei täysautomaatilla voisi? Johan sitä on viime vuosisadan puolesta välistä saakka ollut käytännössä kaikissa henkilöautoissa pakkovaihteet pienemmälle kaikissa automaateissa. Chevroletin TH700R4 joka lienee suunnilleen universumin eniten valmistettu automaagi tarjoaa sekin ihan bulkkikamana OD, D, 2, 1. Siitä vaan kakonen kehiin jo ennakolta jos maantiellä ohittamaan haluaa.Jos luit tekstini ajatuksella, varmaankin huomasit etten puhunut äkkitilanteesta, vaan kyse kaarreajosta tai ohitustilanteessa, jolloin manuaalilla tai puoliautomaatilla pystyy toppuutteluvaiheessa ennakoimaan tulevaa tarvetta.
Re: Autoilu 2
Älä vain sano että olet testaillut patongin robottivaihteista "automaattia?" Se on kyllä ihan kamala keksintö ja jää toiseksi manuaalille koska tahansa.Vagabondo kirjoitti:]
Patongilla![]()
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
Ei noin.Boner kirjoitti:Ai niinkus noin?Vagabondo kirjoitti:minusta auton pitää vaihtaa pienempää jarrutettaessa ja liikkua silloin kun kaasua painetaan, eikä jäädä arpomaan vaihteita.
Vaan enempi silleen, kun lähestyt jyrkkää mutkaa, painat jarrua ja hyppäät sen jälkeen kaasulle, niin sulla on oikea vaihde käytettävissä ja voima välittyy renkaisiin ja kaasupolkimen asennolla voi kontrolloida vedon määrää kaarteen aikana, eikä niin että veto alkaa vasta arpajaisten päätyttyä kaarteen jälkeen, niin kuin esim. muutaman vuoden takaisella mustangilla oli tapana. (Vuokra-auto ei oma, eikä edes tarkoituksella valittu.)
En nyt sano, ettei hyvää automaattilaatikkoa voisi olla tai ettei nykyiset laatikot sopisi jonkun muun tarpeisiin. Mä en vaan ole vielä ajanut automaattilaatikolla jonka toimintaan olisin niin tyytyväinen että haluaisin luopua manuaalilaatikosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Autoilu 2
En en. Meinasin sanoa etten ole koskaan ajanut Ranskalaista automaattia, mutta olenhan mä kerran rellun automaatilla 10km ajanut.Boner kirjoitti:Älä vain sano että olet testaillut patongin robottivaihteista "automaattia?" Se on kyllä ihan kamala keksintö ja jää toiseksi manuaalille koska tahansa.Vagabondo kirjoitti:]
Patongilla![]()
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Re: Autoilu 2
No ei se nyt ihan lahna näytä specsien mukaan olevan pasaatin verrattaessa. Jos löysin siis oikeat datat?Manaaja kirjoitti:Kauheen hitaat vaihdot tossa.Boner kirjoitti:Ai niinkus noin?Ja muutenki näyttäis olevan vähän lahna.
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=x-sZRX-JeCE
E 350 268 hp @6000 350 N·m 6.9 sec 0-100
Passat 250 hv @6200 320 Nm 7,2 sec 0-100
Re: Autoilu 2
No ei, mutta videon perusteella olin laskevinani kokonaisen sekunnin verrattuna eroa nollasta sataan seittemäänkymppiin paskatin hyväksi.Boner kirjoitti:No ei se nyt ihan lahna näytä specsien mukaan olevan pasaatin verrattaessa. Jos löysin siis oikeat datat?

Re: Autoilu 2
^ paljonko muuten passatti painaa?
Unladen Weight: 3704.4 lbs (1680 kg)
Gross Weight Limit: 4862 lbs (2205 kg)
http://www.autoevolution.com/engine/mer ... e-350.html
Edit: näköjään painavampi!
Unladen Weight: 3780.9 lbs (1715 kg)
Gross Weight Limit: 5180.9 lbs (2350 kg)
http://www.autoevolution.com/engine/vol ... 6-fsi.html
Unladen Weight: 3704.4 lbs (1680 kg)
Gross Weight Limit: 4862 lbs (2205 kg)
http://www.autoevolution.com/engine/mer ... e-350.html
Edit: näköjään painavampi!
Unladen Weight: 3780.9 lbs (1715 kg)
Gross Weight Limit: 5180.9 lbs (2350 kg)
http://www.autoevolution.com/engine/vol ... 6-fsi.html
Re: Autoilu 2
Juu, on se melkonen tonnari. Neliveto ja DSG taitaa tuoda yhteensä toistasataa extrakiloa. On se siihen nähden ihan reipas poika noinkin pienimoottoriseksi nuhapumpuksi.Boner kirjoitti:Edit: näköjään painavampi!
Re: Autoilu 2
Paskatin suoritusarvoja on ilmeisesti tahallisesti vähätelty tehtaalta tehden virtuaalista hajurakoa Golf R32:een. Autobildin vertailussa missä oli paskatti, 330i bemari, mazda 6 mps ja opel vectra OPC, paskatti liikahti mittausten mukaan satkuun 6,6 sekunnissa.Boner kirjoitti:Passat 250 hv @6200 320 Nm 7,2 sec 0-100
Golf R32:llehan ilmotetaan jotain matalia kuussekkasia sataseen. Tossa on video josta näkee miten paljon noilla autoilla on sitten todellisuudessa suorituskykyeroa suoralla: http://www.youtube.com/watch?v=mKnIinU77rM Lopputulos saattaa yllättää.
Re: Autoilu 2
^ Takaa ihan kiva, edestä hirveä. Moottorivalikoimakin kaipaisi vähän voimaa.
Re: Autoilu 2
Veikkaan että julkistamisesta vuoden päästä tulee isommat ja tehokkaammat dieselit kaupan. Toki nekin jäänevät jonnekin 170 humman tienoille.Manaaja kirjoitti: Moottorivalikoimakin kaipaisi vähän voimaa.
Enkä yhtään ihmettelisi jos tarjolle tulisi joku parisataa hummainen V6 -rakkine..
Re: Autoilu 2
Ohhoh. Sitä tuli näemmä ostettua autoharvinaisuus..
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyo ... taa?page=1
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyo ... taa?page=1
-
- Kitisijä
- Viestit: 4924
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Autoilu 2
Onpas tossa uudessa Focuksessa paljon hassua ajoautomatiikkaa. Ihan kiva.
Mainoksia puskee koko ajan.
Mainoksia puskee koko ajan.
Re: Autoilu 2
Käyn kamppailua sisäisen juutalaiseni kanssa. Ehkä kenties mahdollisesti voisin seuraavaksi firman autoksi liisata jonkun näistä:
-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5
90k ohjehintana on ehdoton katto.
Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.
Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.
Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.
Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5
90k ohjehintana on ehdoton katto.
Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.
Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.
Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.
Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
Re: Autoilu 2
Miksi sen sitten pitää ylipäätänsä olla maasturi?
Audin Q7 on aivan julmetun iso millekään parkkikselle. Cayenne on ruma kuin saatana, jokseenkin saattaa olla noista paras ajaa. X5 ei oikein iske, joten jäljelle jäisi Grand Cherokee tai ML. Eka on vähän punaniskalöllykkä ollu perinteisesti, mutta pirun mukava ja omaa sentään vähän rebeliä. Lisäksi siinä uudessa on vähän Rangemaista näköäkin jo. Marsu nyt on sitten pappa.
Ota suosiolla Range Rover.
Audin Q7 on aivan julmetun iso millekään parkkikselle. Cayenne on ruma kuin saatana, jokseenkin saattaa olla noista paras ajaa. X5 ei oikein iske, joten jäljelle jäisi Grand Cherokee tai ML. Eka on vähän punaniskalöllykkä ollu perinteisesti, mutta pirun mukava ja omaa sentään vähän rebeliä. Lisäksi siinä uudessa on vähän Rangemaista näköäkin jo. Marsu nyt on sitten pappa.
Ota suosiolla Range Rover.

Re: Autoilu 2
Cayenne on ilman muuta asiallisin vehje noista, mutta X5 varmaan paras auto.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Land Rover ei mun korvissa oikein kuulosta riittävän hyvältä (siis nimi). Range Rover Sport taas halvimmillaankin maksaa 95k, eli menee yli budjetin.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18379
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Tää on musta ihan hyvä kysymys. Eikö vaikka BMW:n 5-sarjan Gran Turismo kävisi? Tai X-sarjasta oliko se sitten X6 olisi vähemmän pappa?Manaaja kirjoitti:Miksi sen sitten pitää ylipäätänsä olla maasturi?
(Mä en voi uskoa, että osallistun tähän aiheeseen. Mä ajan fillaria ja -98 Astraa, ja pidän noita kaikkia aika moisina mauttomuuden temppeleinä. Enkä tiedä asiasta mitään.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
^ Älä siinä kehuskele noin uudella Astralla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.