Dumis kirjoitti:Vesper kirjoitti:Se on eka keski-ikäistymisen merkki, kun alkaa hiihto ja mäkihyppy kiinnostamaan telkkarissa.
Vissiin oon ollut sit 10-vuotiaana erittäin keski-ikäinen!
Minulla niinpäin, että kun olin pieni, oli jotenkin itsestäänselvää katsoa kisoja ja jännittää Suomen puolesta. Vaikka olin huono liikunnassa.
Vanhemmiten olen sitten kelannut varsinkin noista hiihdosta ja mäkihypystä ja yleisurheilustakin (varsinkin kepinheitoista ja hyppelyistä), että vittuako ne minua kiinnostaa. Hiihtänyt en ole sitten koulun ja armeijan, silloinkin vähän. Eikä tuo luistelutyyli edes ole sitä oikeaa, hyödyllistä hiihtämistä liikkumiskeinona. Mäkeä meistä tuskin kukaan on hypännyt. Teknisesti nuo lajit eivät siis minua kiinnosta. Hyviä suorituksia huippukuntoisilta kyllä, mutta voihan mitä vaan tehdä paremmin kuin muut, vaikka piereskellä. Jotkut kamppailulajit ehkä kiinnostavat teknisesti, mutta silloinkin minulle sama mitä kansalaisuutta ovat.
Suomalaisen/suomalaisten puolesta hurraamisesta sitten, että tietysti olen epäsosiaalinen... mutta mitä vittua minulle merkitsee, että ne ovat suomalaisia? Kun Suomi voittaa, hoetaan "Me voitettiin". Ketkä me? En minä ainakaan. En minä niitä tunne, ja jos tuntisin, todennäköisesti minulla olisi niiden kanssa vähemmän yhteistä kuin joidenkin ulkomaalaisten kanssa. Ja urheilijoissahan on kaikenmaailman hihhulihörhöä ja vittu Jari Sarasvuon eukkokin. Jippii. Mutta suomalaisia, ihanaa.
Eli siis totaalisen alkeellista laumahenkeä tuollainen, ja lapsuusajan tuntoihin tuossa palatakseni tarvitsisin lobotomian.