Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Lolita
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musii ... yllatysero

Tämä vain alleviivaa sitä faktaa, että maailmassa ei ole niin upeaa naista, jota joku ei ole kyllästynyt panemaan.
Oliko Jessica eilisessä Housen jaksossa lesboilemassa? Kovasti oli näköinen, mutta sitten taas ei ihan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Noup.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Japanissa on räjähtänyt ydinreaktori :/
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

RP kirjoitti:Japanissa on räjähtänyt ydinreaktori :/
:?

Pitää saada lisää tietoa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Dave kirjoitti:
RP kirjoitti:Japanissa on räjähtänyt ydinreaktori :/
:?

Pitää saada lisää tietoa.
Kyllä suomilehdistä löytyy jo vahvistettu tieto. Mä kuuntelen suoria lähetyksiä eri puolilta. En siis linkitä lehtijuttuja kun en niitä nyt ehdi lukemaan. Mutta on vahvistettu jo suomimediassakin. Oisko aamulehdessä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin ja jutskailin ukkelini kanssa ja kertoilin havainnoista niin totesi jo aikaisemmin että on räjähtänyt. On itse työskennelyyt useampaan otteeseen Loviisan ydinvoimalassa, joten sille toki rinkutin myös kun kuulin valkoisesta savusta yms.
Dave

Mä tarkoitin, että pitää saada lisää tietoa, mitä on tapahtunut. Jokin räjähdys on tapahtunut, se on selvä.

Itse kevytvesireaktorin uraani ei voi räjähtää. Se on fysikaalinen mahdottomuus.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Täytyy kyllä ihailla jaappanialaisia kuinka osaavatkin rakentaa, jos kuolleita on oikeasti vaan joku tuhat. Jos vastaava järistys/aalto olisi osunut jonnekin Mombasaan niin kuolleita olisi satoja tuhansia. Täältäkinkun katsoo videota "Massive wave flattens buildings in Japan" niin tuhat kuullostaa todella vähältä.

Eniten ihmetyttävät uutiset, että "juna on kateissa". WTF?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Toisaalta kun tämä tapahtui hyvinkin kehittyneessä valtiossa niin kuvamateriaali on erilaista verrattuna muihin tapauksiin. Tai ainakin siltä nyt näyttää.

Eikös muista ole ollut lähinnä turistien/asukkaiden kuvamateriaalia? Nyt saa erilaisen näkökulman kun on noita uutiskoptereita pörrännyt heti kuvaamassa. Toivottavasti niistä on vaikka jotain apua kun varaudutaan tsunameihin vastaisuudessa?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Harmittaa, mitä tämä tekee ydinvoiman tulevaisuudelle. No onneksi Suomessa ehdittiin antaa ne kaksi lupaa.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vankikarkuri jäi sentään satimeen.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mitäs nyt: Kaveri palautetaan Suokin avovankilaan?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:^ Mitäs nyt: Kaveri palautetaan Suokin avovankilaan?
No varmaankin. Saiko se Nikitakaan aikoinaan mitään sanktioita karkureissuistaan?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Saiko se Nikitakaan aikoinaan mitään sanktioita karkureissuistaan?
Muistelisin, että ottivat pleikkarin pois yhdeksi illaksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
RP kirjoitti:Saiko se Nikitakaan aikoinaan mitään sanktioita karkureissuistaan?
Muistelisin, että ottivat pleikkarin pois yhdeksi illaksi.
Mä pyörittelin mielessäni vaihtoehtoa että olisi päässyt aikaisemmin ulos kun ei selkeästi hotellissaan halunnut olla :D
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Katoin eilen jotain asiaohjelmaa Yleltä, siinä suomalainen ydinekspertti kertoi että tässä nimenomaisessa voimalassa on (oli) onneton varavoimasysteemi ja kun se ei toiminut kunnolla niin jäähdytysvettä ei saatu sauvojen päälle. Jenkeissä on kuulema samanlaisia, Suomessa asia on tältä osin kunnossa. Sanoi että he ovat ihmetelleet että miksi Japanissa ei hoideta asiaa kuntoon. Varmaan nyt japanilaisetkin ihmettelee samaa....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Mun käsittääkseni vangin karkaaminen ei ole laissa kiellettyä, ts siitä ei saa penalttiakaan.

Mutta siihen voi vaikuttaa, että vapaudet vähenevät. Ts. tod. näk. tämä hemmo siirretään pois Suomenlinnasta.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

annepa kirjoitti:Katoin eilen jotain asiaohjelmaa Yleltä, siinä suomalainen ydinekspertti kertoi että tässä nimenomaisessa voimalassa on (oli) onneton varavoimasysteemi ja kun se ei toiminut kunnolla niin jäähdytysvettä ei saatu sauvojen päälle. Jenkeissä on kuulema samanlaisia, Suomessa asia on tältä osin kunnossa. Sanoi että he ovat ihmetelleet että miksi Japanissa ei hoideta asiaa kuntoon. Varmaan nyt japanilaisetkin ihmettelee samaa....
Mä ihmettelin miten noin teknologisesti kehittynyt maa ei olisi hoitanut asioita kuntoon ts. ovat kuulemma jonkun varoituksenkin saaneet.

Siis maa jolla on kunnon suunnitelmat tämmösen katastrooffinkin varalta, ja näemmä toteuttavat suunnitelmaansa kohtuullisen hyvin niin sitten tuossa asiassa on menty ihan metikköön ja jätetty huomiotta tiedossa olevat uhat.

Ja Suomessa nyt on pullat hyvin uunissa ydinvoimaloiden suhteen, en tosin tiedä onko tsunamiin varauduttu sentään ;)
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Veikkaan jotain kulttuurista juttua, joku menettäisi kasvonsa jos myöntäis että on tehty vituilleen tms.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Mun käsittääkseni vangin karkaaminen ei ole laissa kiellettyä, ts siitä ei saa penalttiakaan.
RL 16:16 § (24.7.1998/563) Vangin karkaaminen. Vanki, pidätetty tai viranomaisen huostassa oleva kiinniotettu taikka sotilaskurinpitolaissa tarkoitettuun arestiin määrätty henkilö, joka karkaa tai yrittää karata rangaistuslaitoksesta tai muusta säilöstä taikka häntä vartioivan, saattavan tai kuljettavan henkilön huostasta, on tuomittava vangin karkaamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

aasi kirjoitti:Veikkaan jotain kulttuurista juttua, joku menettäisi kasvonsa jos myöntäis että on tehty vituilleen tms.
Juu nyt, mutta jos se ois aikaisemmin "nykyaikaistettu" niin tuskin siinä ois kasvoja menetetty. Nyt saatetaan menettää useampi, ihan konkreettisesti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jännä nähdä minkälaisia turbomutantteja supersankareita Japanissa tulee syntymään lähitulevaisuudessa, kun ne on jo nyt rodullisesti täysin ylivertaisia muihin nähden (subjektiivinen mielipide).
If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
Dave

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mun käsittääkseni vangin karkaaminen ei ole laissa kiellettyä, ts siitä ei saa penalttiakaan.
RL 16:16 § (24.7.1998/563) Vangin karkaaminen. Vanki, pidätetty tai viranomaisen huostassa oleva kiinniotettu taikka sotilaskurinpitolaissa tarkoitettuun arestiin määrätty henkilö, joka karkaa tai yrittää karata rangaistuslaitoksesta tai muusta säilöstä taikka häntä vartioivan, saattavan tai kuljettavan henkilön huostasta, on tuomittava vangin karkaamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
:sir:

Ylättävää, mutta positiivista.