Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti::sir:

Ylättävää, mutta positiivista.
Avovankilasta pakeneminen ei ole rikos eli olit oikeassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti::sir:

Ylättävää, mutta positiivista.
Avovankilasta pakeneminen ei ole rikos eli olit oikeassa.
Kui?
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Bhven kirjoitti:Jännä nähdä minkälaisia turbomutantteja supersankareita Japanissa tulee syntymään lähitulevaisuudessa, kun ne on jo nyt rodullisesti täysin ylivertaisia muihin nähden (subjektiivinen mielipide).
Oletko käynyt katsomassa tätä herrakansaa in äksön?

Jollain noista videoista näkyy kun konttorissa järisee niin mitä tekee jaappanialainen nörde: tietokoneilee villisti!
Dave

elco kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Jännä nähdä minkälaisia turbomutantteja supersankareita Japanissa tulee syntymään lähitulevaisuudessa, kun ne on jo nyt rodullisesti täysin ylivertaisia muihin nähden (subjektiivinen mielipide).
Oletko käynyt katsomassa tätä herrakansaa in äksön?

Jollain noista videoista näkyy kun konttorissa järisee niin mitä tekee jaappanialainen nörde: tietokoneilee villisti!
Ollaan nähty varmaan sama video :)

Mäkin kiinnitin huomiota samaan, kun konttorin väliseinät kaatuilee, niin yks hemmoo vaan hakkaa konetta vimmana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Dave kirjoitti:Kui?
Eikös kyseessä ollut Suomenlinnan avovankila.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dave

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:Kui?
Eikös kyseessä ollut Suomenlinnan avovankila.
Joo, kylä kylä, mutta mulle käsite "avo" vankila on epäselvä. Eikö se siis ole vankila, josta ei saa karata? Mikä se sitten on?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^ Valtion Hotelli.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Dave kirjoitti:Eikö se siis ole vankila, josta ei saa karata? Mikä se sitten on?
Mä luulen, että luvattomasta poissaolosta seuraa vain ns. hallinnollinen sanktio.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jenkkien mielestä kyseessä on Japanin paska karma.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

exsu kirjoitti:Jenkkien mielestä kyseessä on Japanin paska karma.
:facepalm:
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/110143 ... ahdyksessa

Tais olla lööpit ydinreaktoreista siinä. Jäähtyvät koko ajan ja sitä myöten tilanne helpottuu.

Jos selvittiin tällä, niin voi kyllä sanoa että huipputurvallistahan ydinvoima on. Vanha voimala, iso maanjärjestys ja tsunami, ja silti vain lievästi radioaktiivinen höyrypilvi ulos.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/110143 ... ahdyksessa

Tais olla lööpit ydinreaktoreista siinä. Jäähtyvät koko ajan ja sitä myöten tilanne helpottuu.

Jos selvittiin tällä, niin voi kyllä sanoa että huipputurvallistahan ydinvoima on. Vanha voimala, iso maanjärjestys ja tsunami, ja silti vain lievästi radioaktiivinen höyrypilvi ulos.
No niin. Nyt se on sitten tullut testattua vanhan mallisen reaktorin kestokyky järistyksellä ja tsunamilla yhtäaikaa. Johtopäätökseni on: Ydinvoimaa pitää välittömästi rakentaa ihan vitusti lisää. Uudet myllyt kestää tsunamin ja järistyksen lisäksi myös tulivuoret ja kuuta pienemmät asteroidit.
Boner

sivustahuutaja kirjoitti:
aasi kirjoitti:http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/110143 ... ahdyksessa

No niin. Nyt se on sitten tullut testattua vanhan mallisen reaktorin kestokyky järistyksellä ja tsunamilla yhtäaikaa. Johtopäätökseni on: Ydinvoimaa pitää välittömästi rakentaa ihan vitusti lisää. Uudet myllyt kestää tsunamin ja järistyksen lisäksi myös tulivuoret ja kuuta pienemmät asteroidit.

Taitaa Sinnemällä mennä lausunnot ydinvoiman vaarallisuudesta taas uusiksi.
Dave

Mutta jos tulee maanjäristys, tsunami, asteroidi ja terroristihyökkäys yhtä aikaa!
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Mistä näille jätkillemaksetaan:

"13.47 Säteilyturvakeskuksen ryhmäpäällikkö Keijo Valtosen mukaan Fukushiman tilanne muistuttaa Tshernobylin onnettomuutta, mutta reaktori on puolta pienempi."

Tainnut Kekeltä lähteä vähän mopo lapasesta tuon lausunnon kanssa.

Keke ei kuitenkaan lietso suoranaista paniikkia Suomessa, koska säteilyvuoto ei koske Suomea.
Dave

Tshernobyl oli grafiittihidasteinen, mitä mallia ei ole länsimaissa koskaan rakennettu. Grafiittihidasteisen etu on, että sillä on helppo tuottaa plutoniumia ja siksi se oli itäblokissa suosittu.

Haittana sen epävakaus ja grafiitin paloturvallisuus, Tshernobylissä se syttyi tuleen.

Kevytvesireaktorit ovat sisäsyntyisesti vakaita, koska veden loppuminen lopettaa ketjureaktion. Luulen, että STUK:issa tämä tiedetään. En sitten tiedä, miksi tuollaisia lausuntoja annetaan. Ehkä media ymmärsi väärin.
Dave

Mutta harmillista, että tämä tod. näk. lietsoo ydinvoiman vastaisia pelkoja. Vaikka nythän tosiaan tuli todistettua, että worst case -skenaario (iso maanjäristys ja tsunami) ei saa pahaa onnettomuutta aikaan.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä ehkä venaisin tässä vielä jokusen tovin ennen lopullisen ydinturvallisuuspäätöslausunnon antamista. Mutta onneksi näyttää nyt noinkin hyvältä, pieni ydinlaskeuma sinne tahi tänne aina toisinaan ei haittaa tee..
Prepare for the worstest.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Viherpiiperömäinen kommentti, tuiksuu tänne asti.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

nowaysis kirjoitti:Mä ehkä venaisin tässä vielä jokusen tovin ennen lopullisen ydinturvallisuuspäätöslausunnon antamista. Mutta onneksi näyttää nyt noinkin hyvältä, pieni ydinlaskeuma sinne tahi tänne aina toisinaan ei haittaa tee..
Onneksi joku sentään on jo sitä mieltä että ei lisää ydinvoimaa!

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 29148.html
Dave

nowaysis kirjoitti:, pieni ydinlaskeuma sinne tahi tänne aina toisinaan ei haittaa tee..
Pieni annos piristää :wink:

Ei ku oikeesti: kannattaa muistaa, että esim pelkästään hiilikaivoksissa kuolee vuosittain useampi tuhat henkeä.
Dave

aasi kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Mä ehkä venaisin tässä vielä jokusen tovin ennen lopullisen ydinturvallisuuspäätöslausunnon antamista. Mutta onneksi näyttää nyt noinkin hyvältä, pieni ydinlaskeuma sinne tahi tänne aina toisinaan ei haittaa tee..

nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

RP kirjoitti:^Viherpiiperömäinen kommentti, tuiksuu tänne asti.
Sulla tais tosiaan olla vähän nenä tukossa, eikö?

Ydinvoimahan on useasta näkökulmasta tarkastelutuna aikas vihreää, jos nyt ohitetaan se fakta, että ympäristö ei ehkä hirveesti tykkää MIKÄLI ydinjätettä pääsee jonnekin joku jumalanpäivä vuotamaan.

Arhinmäen sanomaan viitaten, tottakai ydinvoimaan liittyy aina "katastrofaalisen onnettomuuden riski". Riskin suuruus olisi kuitenkin hyvä huomioida. Samoin kuten elämiseen liittyy aina kuolemisen riski, ja elämän jälkeiseltä kuolemalta ei voi edes välttyä. *grin*

Realisti kannattaa olla aina, silti vanhaa epävakaalla maaperällä olevaa ydinreaktoria ja uudempia vakaammilla alueilla sijaitsevia ei mielestäni kannata vertailla. Toisaalta, hittojakaan kiinnosta, sähkö tulee töpselistä eiku pistorasiasta ja silleen. Helppoa kun osaa. Järjen käyttö sallittua ennen vittuilua ja vihjailua, kiitos.
Prepare for the worstest.
Boner

Dave kirjoitti:
aasi kirjoitti:

Arhinmäki on myöhässä.

http://www.iltasanomat.fi/vaalit2011/Si ... 69962.html
Boner