Nokiaa vai iUskovaisuutta?
Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?
Eikö tuo ~miljardi euroa tukea 5+ vuoden ajalle nyt ole aika hyttysen kusi jos nokian tutkimus- ja tuotekehitysbudjetti on ollut ~3 miljardia euroa / vuosi?
1/(3*5) ei ole prosentuaalisesti juuri mitään, vaikka "miljardi euroa" on noin muuten käsittämätön määrä rahaa normi lottoajalle ja näyttää paperilla hienolta.
1/(3*5) ei ole prosentuaalisesti juuri mitään, vaikka "miljardi euroa" on noin muuten käsittämätön määrä rahaa normi lottoajalle ja näyttää paperilla hienolta.
Viimeksi muokannut Manaaja, 08.03.2011 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Just tästä puhuttiin meediaasiantuntijan kanssa ennen tämän päivän ilmoitusta että näin se homma etenee. Digia ilmoittaa ostavansa QT-palveluliiketoiminnan ja lehdet uutisoi että Nokia myy Qt:n kokonaan. Tai ainakin ihmiset ymmärtää asian niin. Ihme ku yt-ilmoituksesta ei oo revitty pelihousuja.exPertti kirjoitti:Palveluliiketoiminnan ja silleen. Noksu väittää jatkavansa itse QT:n kehittämistä.Boner kirjoitti:Eikös Digia just ilmoittanut ostavansa noksun Qt-jutut?
Että en usko enää mitään mitä luen lehdestä! Tai intternetistä!!111
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Varmaankin sellaisten palveluiden kehittäjät, jotka haluavat myös nuo käyttäjät.
Suurin osa mobiilisovelluksista on ihan paskoja turhakkeita, ne muutamat hyvät ja tarpeelliset todennäköisesti kannattaa portata/tehdä jokaiselle mahdolliselle alustalle.
Sitä sitten joutuu, eli saa, päivittää tuon iPhone 3:n neloseen. Ennenkuin menen tuonne hopeiseen omenaan sukkuloimaan, niin olisko jollain heittää pikaisesti kommenttia siihen, että saako nuo nykyisen puhelimen kaikki tiedot (viestit ja ohjelmat mukaan lukien) helposti kopsattua uuteen myllyyn?
-
- Kitinän uhri
Onneksi sen verran tarpeettomat päivitykset mun kohdalla, että ei tarvi enää jännittää että pitääkö tuo päivittää. Resoluution parannus olisi ollut jo silleen kiikunkaakun.Haemaeraemies kirjoitti:iPad2 ulkona.
Pröötprööt
-
- Kitisijä
Ai, ok. Pelin kehittäjä-kaverit on ihan tulessa tuplaytimestä ja parantuneesta näyttötehoista, sekä kiihtyvyysmittareista.pierupylly kirjoitti:Onneksi sen verran tarpeettomat päivitykset mun kohdalla, että ei tarvi enää jännittää että pitääkö tuo päivittää. Resoluution parannus olisi ollut jo silleen kiikunkaakun.Haemaeraemies kirjoitti:iPad2 ulkona.
Peruskäyttäjät diggailevat tuosta suojakanneta, ja pakko sanoa että on perinteisen omenamaisen fiksua suunnittelua. Niin, ja toimii sitten skype/videokommunikaatio alustanakin.
Moni iPaditon on tuon tilaukseen laittanut, yleensä testattuaan jonku kaverin vanhempaa mallia.
MIten vaan, tulee myymään niin ettei ole taas mitään tolkkua ja kilpailijat saa tyytyä murusiin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitinän uhri
No itse en tuolla pelaile, enkä ymmärrä miksi tuota pelilaitteena kukaan käyttäisi. Juu, kyllä tuolla on mahdollista saada tosikin näyttävää grafiikkaa aikaiseksi, mutta ei tuo silti sovellu minusta kuin noiden simppeleiden kosketuspelien satunnaiseen pelaamiseen. Angrybirdsit ja flight controlit tuskin noista tehoista hyötyvät.Haemaeraemies kirjoitti:Ai, ok. Pelin kehittäjä-kaverit on ihan tulessa tuplaytimestä ja parantuneesta näyttötehoista, sekä kiihtyvyysmittareista.pierupylly kirjoitti:Onneksi sen verran tarpeettomat päivitykset mun kohdalla, että ei tarvi enää jännittää että pitääkö tuo päivittää. Resoluution parannus olisi ollut jo silleen kiikunkaakun.Haemaeraemies kirjoitti:iPad2 ulkona.
Tuo Garageband ois varmaan ihan jees, luultavimmin ykkösPadilla tökkii jos on tuolle optimoitu. Mutta kun digitaalinen kasiraituri löytyy jo tuohonkin hommaan.
Oma käyttö siis 98-prosenttisesti nettiä, sähköposteja ja digilehtiä. Näihin ei noi uudistukset vaikuta juuri lainkaan, mutta tarkempi resoluutio olisi pieni parannus. Eiköhän kolmosversiossa.
Pröötprööt
-
- Kitisijä
Ai, mä kyllä näen potentiaalia strategia-puolella, en yllättyisi vaikka Civ-sarja saisi oman osansa iPadille, kuten myös C&C. Itse tykkään pelata ipodilla,vaikka näyttö on pelaamisen semipieni. Omia suosikkeja on Mirrors Edge, GTA:Chinatown Wars ja Switch, jotka kaikki ovat myös loistavia iPadille.pierupylly kirjoitti:
No itse en tuolla pelaile, enkä ymmärrä miksi tuota pelilaitteena kukaan käyttäisi. Juu, kyllä tuolla on mahdollista saada tosikin näyttävää grafiikkaa aikaiseksi, mutta ei tuo silti sovellu minusta kuin noiden simppeleiden kosketuspelien satunnaiseen pelaamiseen.
Mutta niin, kai se on taas mistä tykkää..
Voiko iPad 2:lla pelata Mafia Warsia naamakirjassa? Jos voi, niin ostan sen, että poika voi pelata Angry Birdsiä jollain muulla vehkeellä kun mun kännyllä, stana. Iltaisin voin sitten höylätä MW:tä samalla kun pan... run... kattelen telkkaria :)
-
- Kitinän uhri
Tuota Mirrors Edgeä kokeilin, ja mun mielestä se oli ihan kauhea. Kyseessähän on aivan täysin eri peli kuin se "isojen" koneiden versio, tosin en kauheasti digannut siitäkään.Haemaeraemies kirjoitti:Ai, mä kyllä näen potentiaalia strategia-puolella, en yllättyisi vaikka Civ-sarja saisi oman osansa iPadille, kuten myös C&C. Itse tykkään pelata ipodilla,vaikka näyttö on pelaamisen semipieni. Omia suosikkeja on Mirrors Edge, GTA:Chinatown Wars ja Switch, jotka kaikki ovat myös loistavia iPadille.
Juu, kyllä voin kuvitella että joku noilla pelaileekin enemmän, mutta itse pelaan mielummin isolla kuvalla. Kannettavaksi pelilaitteeksi taas luulisin noiden Nintendon ja Sonyn käsikonsoleiden passaavan paremmin.
Toki tuo iso kosketusnäyttö antaisi vaikka minkäänlaisia mahdollisuuksia strategiapeleihin. Mutta niiden kai luulisi onnistuvan tuolla vanhallakin pädillä.
Pröötprööt
-
- Kitisijä
Niin, iPhone/iPod on pahin kilpailija sonyn ja nintendon käsikonsoleille, enkä näe niissä mitään muuta eroa kuin fyysiset napit.pierupylly kirjoitti:Kannettavaksi pelilaitteeksi taas luulisin noiden Nintendon ja Sonyn käsikonsoleiden passaavan paremmin.
Toki tuo iso kosketusnäyttö antaisi vaikka minkäänlaisia mahdollisuuksia strategiapeleihin. Mutta niiden kai luulisi onnistuvan tuolla vanhallakin pädillä.
Wanhan pädin graffapiirii kyykyttää aika hät-hätäseen, samoin kuin muisti, jonka takia wanhalle padille ei noita mmmasive strategioita ole tarjolla. Onhan siellä kämäsempää strategiaa, kuten carcassone ja muitakin. Mutta uskon pelaamisen tuolla siirtyvän ns. nextille levelille parannusten myötä.
-
- Kitinän uhri
Uusimmissa laitteissa on aika paljonkin eroa taas näihin puhelinvirityksiin. Nintendolla ilman laseja toimiva 3D ja tulevassa PSP:ssä kaiketi suunnilleen PS3:n tasoiset graffat. Sitäpaitsi tuo fyysisten namiskojen puute on ihan älyttömän suuri puute, jos tällaisten perinteisten pelien pelattavuutta ajatellaan. Ei sillä kosketusnäytöllä yksinkertaisesti pysty liikuttamaan hahmoa lähellekään samalla tavalla.Haemaeraemies kirjoitti:Niin, iPhone/iPod on pahin kilpailija sonyn ja nintendon käsikonsoleille, enkä näe niissä mitään muuta eroa kuin fyysiset napit.
Pröötprööt
-
- Kitisijä
Ai jai, mitehän tuollainen hidas puhelin menee edes kaupaksi?
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitinän uhri
Garage Band toimi vanhallakin iPadilla sutjakkaasti. Eihän tuo mitenkään korvaa oikeaa raituria, mutta hauska lelu silti.
Pröötprööt
-
- Kitisijä
Tohon voi sanoa kyllä että väärin tutkittu, jos eivät kerta ole tehneet testiä sillä selaimella joka kys. vehkeeseen on optimoitu.Niba kirjoitti:Ai jai, mitehän tuollainen hidas puhelin menee edes kaupaksi?
-
- Kitisijä
1/5.65 pois laite- ja palveluyksiköstä. Paljonkos tuossa on porukkaa nykyään?
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nokia ... 5265576872
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nokia ... 5265576872
-
- Kitisijä
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kommarilla en pysty linkittämään, mutta katsokaa youtubesta Nokia Sea Rayn viraalimarkkinoiintivideo. Hyvältä näyttää.
Minusta tuon perusteella taas ei näyttänyt oikein yhtään miltään. Ts. Mangosta on ollut paljon fiksumpaakin demoa esillä. Tuossa keskityttiin puolet videosta esittelemään jotain xbox-avataria tai BA:n jakkaranvaraussoftaa, jonka ne lanseeraa kohta varmaan jokaiselle mobiilialustalle, joten blaah. Vähän tuli sellanen "tyhjästä nyhjäisemällä demotetaan kolmannen osapuolen ansioita" -fiilis.NuoriDaavid kirjoitti:Kommarilla en pysty linkittämään, mutta katsokaa youtubesta Nokia Sea Rayn viraalimarkkinoiintivideo. Hyvältä näyttää.
Kyllä N9 vaikutti oman demonsa perusteella olevan paljon enemmän Teh Vehje noin toiminnallisuuden kannalta:
-
- Kitisijä
Hankin viime viikolla E7:n. Olen jo niin vanha, etten oppisi käyttämään muuta kuin Noksua. Toistaiseksi olen tykänny seiskasta aivan älyttömästi. Ja kun itte ei tartte ees maksaa netti- yms kuluja, niin ihan kiva vekotin.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
-
- Kitisijä
Opera Mobile 11.1 selain kaikille alustoille (Paitsi omenalle) (julkaistu jo maaliskuussa, mutta itse asensin vasta äsken.)
Skaalaa todella hienosti lennossa dynaamisesti tekstipalstojen leveydet ja zoomauksessa on paljon portaita. Lisäksi uudet välilehdet avautuvat taustalle, mitä ei jostain käsittämättömästä syystä ole aikaisemmin voinut valita asetukseksi. Edelliselle sivulle siirtyminen tuntuu toimivan nopeammin. Hyviä uudistuksia siis.
Skaalaa todella hienosti lennossa dynaamisesti tekstipalstojen leveydet ja zoomauksessa on paljon portaita. Lisäksi uudet välilehdet avautuvat taustalle, mitä ei jostain käsittämättömästä syystä ole aikaisemmin voinut valita asetukseksi. Edelliselle sivulle siirtyminen tuntuu toimivan nopeammin. Hyviä uudistuksia siis.