Mitäs pahaa siinä on, että tietää mitä haluaa?RP kirjoitti:Tiedän että olen paha
edit: Jos olisin aina ollut sata varma piuhojen katkaisemisesta, niin se olisi jo tehty. Nyt olen ollut noin 60/70.
Mitäs pahaa siinä on, että tietää mitä haluaa?RP kirjoitti:Tiedän että olen paha
En kysy wattuillakseni vaan aivan uteliaisuudesta: mikä siinä uudessa vauvassa olisi niin kauheaa?RP kirjoitti:--
En mä osaa selittää sitä muutoin kuin että mua nyt ei yksinkertaisesti ole luotu perheelliseksi ihmiseksi. Tämän yhden kanssa pärjään juuri ja juuri, parasta mitä elämä on antanut, mieheni lisäksi. Toinen olisi elämäni loppu, henkisessä mielessä. Sitä on varmaan hyvin vaikea ymmärtää jos itse on perhe henkinen ihminen.Dave kirjoitti:En kysy wattuillakseni vaan aivan uteliaisuudesta: miksä siinä uudessa vauvassa olisi niin kauheaa?RP kirjoitti:--
Njoo. Musta se tosiasia, että sulla on jo yksi lapsi, ei kauheasti enää muutu siitä, onko kaksi. Sä olet perheenäiti.RP kirjoitti:En mä osaa selittää sitä muutoin kuin että mua nyt ei yksinkertaisesti ole luotu perheelliseksi ihmiseksi. Tämän yhden kanssa pärjään juuri ja juuri, parasta mitä elämä on antanut, mieheni lisäksi. Toinen olisi elämäni loppu, henkisessä mielessä. Sitä on varmaan hyvin vaikea ymmärtää jos itse on perhe henkinen ihminen.Dave kirjoitti:En kysy wattuillakseni vaan aivan uteliaisuudesta: miksä siinä uudessa vauvassa olisi niin kauheaa?RP kirjoitti:--
CD: meinasin että olen paha kun naureskelin tuolle KK:n jutulle vaikka voin aika hyvin fiilistellä tuntemuksensa tuolloin. Ei naurun asia.
Dave ei joudu hoitamaan lapsia kun on ite töissä, tai muutenkaan taida huushollissa ihmeitä tehdä verrattuna vaimoon. Joten aika vaikeahan hänen olisi suhtautua ymmärtäväisestiRP kirjoitti:Joo, no aika vaikea sitä sitten on ymmärtää tätä mun kantaani jos ei näe eroa yhdessä tai kahdessa lapsessa.
Extreme fiiliksille pitää nauraa ja hymyillä. Siis nimenomaan jälkeenpäin. Se on terapiaa - no aikankin omalla kohdalla.RP kirjoitti:CD: meinasin että olen paha kun naureskelin tuolle KK:n jutulle vaikka voin aika hyvin fiilistellä tuntemuksensa tuolloin. Ei naurun asia.
Mä olin aikanaan hyvin jyrkästi kahta vastaan. Olen kuitenkin hieman joutunut tarkistamaan kantaani. Onhan kahdesta 2½ kertaa enemmän hommaa kuin yhdestä - nyt kun molemmat ovat pieniä. On niille kuitenkin jo seuraa toisistaan ja isompi pyytää välillä jo pienempää leikkimäänkin.RP kirjoitti:Joo, no aika vaikea sitä sitten on ymmärtää tätä mun kantaani jos ei näe eroa yhdessä tai kahdessa lapsessa.
Mitäs sitä sitten arpomaan? Päätäntävalta on sinun omissa käsissä.küllküll kirjoitti:Joten jos joku minulta kysyy - ja toivottavasti kysyy - niin two is quite enough, thank juu.
Joo, vatsanväänteitä nimenomaan. Reppana ei pysty olla oikein missään asennossa. Koitan toki kanniskella ja hyssyttää sitä ja pitää pystyssä..josko se vähän auttais..mutta en mäkään tota koko yötä pysty tehdä, ja huutaa se siltikin. En tiedä, mikä avuksi. Viime yönä huudettiin taas monta tuntia, kolmeen asti yöllä. Mun toinen diagnoosi on että se Tutteli ei sovi sille. Kokeilen seuraavaks muita merkkejä, jos tuota vastiketta joutuu antamaan. Yllättävän kivasti on taas parisen päivää tuo imetys kyllä toiminut..Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mitä oireita tähän huutoon liittyy? Onko esmes vatsanväänteitä, jotka tunnistaa, kun vauva kiemurtelee, kai ne piereskeleekin? Jos jatkuu yli kaks viikkoa, niin yksi keino on akupunktiopisteisiin eli lähinnä jalkapohjan hierontaan perustuva vyöhyketerapia. Muutama kerta viikon välein usein auttaa. Taitaa olla joku 25e/kerta. Meillä auttoi tosi hyvin. Miten ripeämmin keinoa käyttää, sen tehokkaampi.
Kitinässä se on aivan väärä asenne, täällä se on DTPküllküll kirjoitti:^ Oon sefferran tissiposki, että ajattelin kuunnella toisenkin osapuolen näkemyksiä...
Joo, kyllä mä ymmärrän sen kannan ettei siitä nyt niin hirveästi enemmän jne. Itse vaan koen että pienikin lisätyö tähän arkeen on niin suuri ei, että ei helvetissä.küllküll kirjoitti:Mä olin aikanaan hyvin jyrkästi kahta vastaan. Olen kuitenkin hieman joutunut tarkistamaan kantaani. Onhan kahdesta 2½ kertaa enemmän hommaa kuin yhdestä - nyt kun molemmat ovat pieniä. On niille kuitenkin jo seuraa toisistaan ja isompi pyytää välillä jo pienempää leikkimäänkin.RP kirjoitti:Joo, no aika vaikea sitä sitten on ymmärtää tätä mun kantaani jos ei näe eroa yhdessä tai kahdessa lapsessa.
Kolmas ei toisi kuitenkaan mitään sellaista, mitä ei olisi jo kahdella voinut saavuttaa - paitsi perkeleesti enemmän tilanahtautta ja rahanmenoa. Joten jos joku minulta kysyy - ja toivottavasti kysyy - niin two is quite enough, thank juu.
En usko, että tuo kenellekään sen kummempi ongelma on, kunhan moni varmasti ihmettelee asiaa. Itse kuulun ihmettelijöihin, koska itse olen reagoinut päinvastaisella tavalla tähän ensimmäiseen. Minulle ei pitemmän päälle ja vanhetessani riittänyt ollenkaan duuni+harrastukset-yhtälö. Tuossa ei ollut sinänsä mitään vikaa, mutta siitä puuttui juuri se merkityksellisyys. Merkityksellisyys pitää sisällään monia muita isoja asioita, kuten mielekkyyden ja jopa motivaation elämiseen.RP kirjoitti:Joskus istun vessassa parkumassa sitä että nyt elän sitä elämää mitä mä en koskaan ikinä halunut, sitä mikä oli kauheinta mitä pystyin kuvittelemaan. Mä en häpeä myöntää tätä, se ei ole mun ongelma jos se on jollekin ongelma.
Niin no. Mulle mies oli, ja on varmaan vieläkin, se juttu. Siis mä olisin ihan onnellisena täytenä porskuttanut tämän elämän loppuun sen kanssa kaksin. Mussa on semmonen ominaisuus kuin vapausgeeni. Se meinaa sitä että se tärkein on saada mennä, tulla ja olla miten mä itse haluan. Joku kutsuu sitä itsekkyydeksi. Ihan miten vain, sama se millä kutsuu. Pointti on se että semmonen mä oon ja sillä mennään. Lapsen kanssa mulla ei oo enää sitä optioo, mut se geeni ei oo hävinny yhtikäs mihinkään. Joten se on jatkuvaa ristiriitaa sen kanssa et tosi ihkuu mut ei sit kuitenkaan. So not, elämä on.Ylermi Ylihankala kirjoitti:En usko, että tuo kenellekään sen kummempi ongelma on, kunhan moni varmasti ihmettelee asiaa. Itse kuulun ihmettelijöihin, koska itse olen reagoinut päinvastaisella tavalla tähän ensimmäiseen. Minulle ei pitemmän päälle ja vanhetessani riittänyt ollenkaan duuni+harrastukset-yhtälö. Tuossa ei ollut sinänsä mitään vikaa, mutta siitä puuttui juuri se merkityksellisyys. Merkityksellisyys pitää sisällään monia muita isoja asioita, kuten mielekkyyden ja jopa motivaation elämiseen.RP kirjoitti:Joskus istun vessassa parkumassa sitä että nyt elän sitä elämää mitä mä en koskaan ikinä halunut, sitä mikä oli kauheinta mitä pystyin kuvittelemaan. Mä en häpeä myöntää tätä, se ei ole mun ongelma jos se on jollekin ongelma.
Mä niin symppaan pupusta. Meillä tota kutsutaan Camel Boots-geeniksi. Oon siis vuosia opetellu ottamaan miehen huomioon ja mulle on ihan kamalaa että en voi enää tulla ja mennä miten tahon. Kun tuo nölliäinen. Sitten ihmiset on alkaneet kyselemään että millos sitten tulee seuraava. Eikä ajatus houkuta pätkääkään. Ihan aidosti ajatus ahistaa että pitäs toinen tommonen vääntää.RP kirjoitti:Mussa on semmonen ominaisuus kuin vapausgeeni. Se meinaa sitä että se tärkein on saada mennä, tulla ja olla miten mä itse haluan. Joku kutsuu sitä itsekkyydeksi. Ihan miten vain, sama se millä kutsuu. Pointti on se että semmonen mä oon ja sillä mennään. Lapsen kanssa mulla ei oo enää sitä optioo, mut se geeni ei oo hävinny yhtikäs mihinkään. Joten se on jatkuvaa ristiriitaa sen kanssa et tosi ihkuu mut ei sit kuitenkaan. So not, elämä on.
Löytyy minulta myös. Useimmilta ihmisiltä löytynee.par-sky kirjoitti:Meillä tota kutsutaan Camel Boots-geeniksi.
Tänne kirjoittamasi perusteella ei tää geeni taida olla kuitenkaan kovin dominantti?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Löytyy minulta myös. Useimmilta ihmisiltä löytynee.par-sky kirjoitti:Meillä tota kutsutaan Camel Boots-geeniksi.
Vaikea tietenkään sanoa mitään ehdotonta, mutta väittäisin, että keskimääräistä dominoivampi.Vesper kirjoitti:Tänne kirjoittamasi perusteella ei tää geeni taida olla kuitenkaan kovin dominantti?