Lomamatkaretostelua
-
- Kitisijä
Re: Lomamatkaretostelua
Pietariin kesän alussa. Neverbeen, joten vinkkejä otetaan vastaan. Hotla on, mutta muunlaiset ehdotukset teretulemast ja Здравствуй!
Prepare for the worstest.
Tuli viimein Luftwaffelta kerjuukirje. Tahtoisivat tosiaan 200€ lisää hilloa, kun normaalihintainen lippu ilrtoaisi 232€ lisäpanostuksella. Jollen valita viikon sisällä, hylkäävät diilin ja palauttavat lippurahat ilman luottokorttikuluja tilille. Aion valittaa.
Lufthansa - siististi cool.
Lufthansa - siististi cool.
-
- Kitisijä
Siskoni, joka on kokenut varsin kovia viime aikoina, täyttää kesäkuussa 30 ja tahdon ilahduttaa häntä. Ajattelin viedä hänet jonnekin kivalle kaupunkilomalle, sellaiseen paikkaan jonne pääsee halpalennoilla ja jossa hotellit ja muukin on kohtuuhintaista. Tarkoitus olisi olla siellä torstaista sunnuntaihin ja meitä olisi ehkä lähdössä isompikin porukka, jos saadaan aikataulut sovitettua yhteen.
Ajatuksissa oli alunperin Barcelona, mutta nyt se on alkanut tuntua tylsältä. Meri ja luonto ovat meille tärkeämpiä kuin shoppailu tai esim. museot ja arkkitehtuuri, vaikka nekään eivät ole haitaksi. Vinkkejä siis kaivataan. Minne kannattaa mennä? Ajankohta on kesä-elokuussa, ei ole vielä mitään tarkkaa suunnitelmaa.
Ja se siskon kasvain oli muuten hyvälaatuinen. Viime viikolla tuli viimein tulokset![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Ajatuksissa oli alunperin Barcelona, mutta nyt se on alkanut tuntua tylsältä. Meri ja luonto ovat meille tärkeämpiä kuin shoppailu tai esim. museot ja arkkitehtuuri, vaikka nekään eivät ole haitaksi. Vinkkejä siis kaivataan. Minne kannattaa mennä? Ajankohta on kesä-elokuussa, ei ole vielä mitään tarkkaa suunnitelmaa.
Ja se siskon kasvain oli muuten hyvälaatuinen. Viime viikolla tuli viimein tulokset
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
-
- Kitisijä
Barcelonassahan on meri ja luonto, shoppailujen ja museoiden lisäksi!swirl kirjoitti:Siskoni, joka on kokenut varsin kovia viime aikoina, täyttää kesäkuussa 30 ja tahdon ilahduttaa häntä. Ajattelin viedä hänet jonnekin kivalle kaupunkilomalle, sellaiseen paikkaan jonne pääsee halpalennoilla ja jossa hotellit ja muukin on kohtuuhintaista. Tarkoitus olisi olla siellä torstaista sunnuntaihin ja meitä olisi ehkä lähdössä isompikin porukka, jos saadaan aikataulut sovitettua yhteen.
Ja se siskon kasvain oli muuten hyvälaatuinen. Viime viikolla tuli viimein tulokset
Hyvät siskolle että oli hyvä

Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Elämätön Kitisijä
Itse olen menossa Barcelonaan jokusen viikon päästä, joten kaikenmoiset vinkit kyseisestä kaupungista ja sen nähtävyyksistä otetaan ilolla vastaan.
Loppuiko data & argumentit?
-
- Kitisijä
Eihän tuosta kity enää asiallisemmaksi muutu. Gaudín luomukset eivät ole ihan mitään perusarkkitehtuuria: mun mielestä niiden tönöjen ja Parque Güelliin katsastaminen on vähänniinq vetäisi kaalin sekaisin jollain hallusinogeenillä.swirl kirjoitti: Ajatuksissa oli alunperin Barcelona, mutta nyt se on alkanut tuntua tylsältä.
Niillä on biitsi ja sitten se huvipuisto, jossa on kauhujen talossa tmv ihmissäikyttelijät; loistava ruoka- ja juomakulttuuri ynnä muuta ynnä muuta.
-
- Kitisijä
http://arktinenhaapa.wordpress.com/2009/05/03/barca/Sleazoid kirjoitti:Itse olen menossa Barcelonaan jokusen viikon päästä, joten kaikenmoiset vinkit kyseisestä kaupungista ja sen nähtävyyksistä otetaan ilolla vastaan.
Kirjoituksessa on mainittu Tarragona, mut muitakin kohteita on ihan lähialueella, esim Torresin viinitila jos semmoinen kiinnostaa. Sinne oli helppo mennä ja kierros oli mukava. Muitaki tiloja löytyy jos tämä merkki on väärä http://www.cellartours.com/spain/spanish-wineries/.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Mä en nyt vaan keksi Barcelonaa asiallisempaa kaupunkilomakohdetta mistään päin Eurooppaa vaikka kuinka yrittäisin. Biitsi on käytännössä ihan keskustassa, kaupunki on siisti, elää 24/7, siellä on ihan järjetön tarjonta kaikkea ja tunnin reissulla mihin suuntaan tahansa on keskellä jylhänkomeita vuoristoja.swirl kirjoitti:Siskoni, joka on kokenut varsin kovia viime aikoina, täyttää kesäkuussa 30 ja tahdon ilahduttaa häntä. Ajattelin viedä hänet jonnekin kivalle kaupunkilomalle, sellaiseen paikkaan jonne pääsee halpalennoilla ja jossa hotellit ja muukin on kohtuuhintaista. Tarkoitus olisi olla siellä torstaista sunnuntaihin ja meitä olisi ehkä lähdössä isompikin porukka, jos saadaan aikataulut sovitettua yhteen.
Ootko sä käyny siellä vai mistä toi "tylsä" tuli?
Montjüicin vuori ja linna kandee käydä köysiradalla, varaa rutkasti aikaa. Makea mesta lojua päivänpaisteessa lammen rannalla katsellen maisemia kaupungin yli.Sleazoid kirjoitti:Itse olen menossa Barcelonaan jokusen viikon päästä, joten kaikenmoiset vinkit kyseisestä kaupungista ja sen nähtävyyksistä otetaan ilolla vastaan.
Kaikki Gaudit on hyvä käydä kun menette turistikauden ulkopuolella.
Biitsi ja biitsin bilemeininki illalla on must.
Park Güell totta kai kuten Elco mainitsi.
W-hotellin yläkerran drinkkibaari - drinkit on ihan pimeitä ja näköala kaupungin yli varsinkin illalla mainio.
Viime keikan paras ateria oli La Ramban kaupungin puoleisen pään suunnalla sijaitsevassa Attic-raflassa. Mainio kattoterassiravintola josta La Ramblan vilinää voi katsella erinomaisen paikallisen sapuskan ja loistavan sangrian kera.
Pari muuta paikallisoppaalta saatua hyvää ruokapaikkaa löytyy jostain ylhäältä mitä voin suositella jos haluat syödä paremmin. Noin pääsääntöisesti kaikkia muita Ramblan ruokapaikkoja kannattaa välttää.
-
- Kitisijä
^^En oo käynyt siellä, mutta tuli vain sellainen fiilis, että olisiko jotain jännempää. Espanja kun on muuten aikalailla nähty. Mutta luulenpa näiden kommenttien perusteella, että Barcelona on se oikea valinta.
-
- Kitisijä
Muhun taas ei oo Barca tehny ihan mitään ässävaikutusta. Oon vasta opiskelemassa epsanjalaista sielunmaisemaa, enkä oikeen pääse siihen sissään. Liikaa tupakansavua, karvasia naisia ja huolettomuutta!11
Eipä noille nähtävyyksille oikein vastaankaan voi sanoa, mutta itse en samalla tavalla rakastunut tähän kuin moniin muihin kaupunkeihin. Makunsa kullakin. Tosin olen päättänyt antaa sille vielä jokusen mahdollisuuden, kuhan tässä nyt ehtis...

Eipä noille nähtävyyksille oikein vastaankaan voi sanoa, mutta itse en samalla tavalla rakastunut tähän kuin moniin muihin kaupunkeihin. Makunsa kullakin. Tosin olen päättänyt antaa sille vielä jokusen mahdollisuuden, kuhan tässä nyt ehtis...
No, mä meen sinne parin viikon päästä kolmatta kertaa vuoden sisään ja voisin helposti muuttaakin sinne joksikin aikaa jos sais jonkun järkevän duunin sieltä suunnalta. Tai sen paljonpuhutun lottovoiton.swirl kirjoitti:^^En oo käynyt siellä, mutta tuli vain sellainen fiilis, että olisiko jotain jännempää. Espanja kun on muuten aikalailla nähty. Mutta luulenpa näiden kommenttien perusteella, että Barcelona on se oikea valinta.
Samalla voinkin kaikkia siellä kävijöitä suositella lukemaan Meren katedraalin, jos tykkää historiallisista romskuista. Hyvä kirja ja tulee ihan eri fiilis paikkoja katsellessa kun on jo lukenut niiden historiasta.
-
- Kitisijä
Samat sanat kirjoista Enkelipeli ja Tuulen varjo. Nämä kirjat vaan oli NIIIIN älyttömiä että ei tienny että itkiäkö vai nauraa, ja siis kyseessä olivat mystiset jännärit. Sekava mielenmaisema sopi erittäin hyvin Barcelonan henkeen, että sikäli suosittelen.So Hard kirjoitti: Samalla voinkin kaikkia siellä kävijöitä suositella lukemaan Meren katedraalin, jos tykkää historiallisista romskuista. Hyvä kirja ja tulee ihan eri fiilis paikkoja katsellessa kun on jo lukenut niiden historiasta.
-
- Kitisijä
Kertokee mulle, mikä se Barcelonan henki on. Se on jääny mulle vähän epäselväksi. Aika monien muiden kaupunkien hengistä oon päässy perille 

-
- Kitisijä
En tiedä MIKÄ se henki on mutta tiedän MINKÄLAINEN se on. Se on eläväinen, vivahteikas, jännittävä, erilainen, hämmentävä, ystävällinen, monipuolinen, lämmin.
-
- Kitisijä
Hmm. Niin on imo moni muukin kaupunki
Ehkäpä otan kesälomalla jokusen noista teoksista biitsille ja perehdyn sitä kautta tarkemmin 

-
- Kitisijä
Tukholmahan olisi tosi mukava.
-
- Kitisijä
Älä nyt. On siellä kirpputori ja maatilamatkailumahdollisuus: http://www.uusikaarlepyy.fi/vierailijoi ... elamyksia/Bruce Willisika kirjoitti:^Tai Uusikaarlepyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mentäiskö hei jonnekin ryhmämatkalle? Esim. Riikaan on ihan sikamaisen halpoja lentoja ja käsittääkseni siellä ei muutenkaan mikään maksa mitään. Oisin ryhmämatkan tarpeessa, ja sellainen on tarjolla vasta syksyllä, aiheeseemme liittyen opiskelijareissu Barsseloonaan.
-
- Kitisijä
Mä oon valmis ryhmämatkailemaan!
-
- Kitisijä
Tulen, jos saan nähdä Kitinämisun alastomana, muuten en tule. Latviaan en tule edes noilla ehdoilla, mesta on nähty.
-
- Kitisijä
Käykö Latvia jos näet jonkun paikallisista kaunottarista nakuna?
-
- Kitisijä
Voin _näyttäytyä_ Sikikselle nakuna (selkeesti sulla on vielä opittavaa biznezmaailmasta, kun noin heikot ehdot neuvottelit;) ) jos lähdet turvaamaan mun ja exsun turvallisuutta. Ja hei ties mihin ois suostuttu jos oisit tajunnu vaatia enemmän, daah!111