Mä en saa enää yöllä nukuttua ollenkaan, aamut on sellasia hihhuli-hihihi-hetkiä täynnä. Kohta vähän aamupuuroa napaan ja ehkä se uni tulee kun talossa ei ole muita kuin minä.
Ei taida mitalia tulla tätä menoa..

Pimppi ja urheilu, voiko olla muuta?ninnithequeen kirjoitti:Mitäs nussukoilla mielessä?
Etkä mee, sieltä tulee barcan ja realin toinen osaottelu kakkoseltaDumis kirjoitti:Perkele et jäi unet taas vähille, tänään meen aikaseen koisaa.
Räkätauti
Kyllä mä valkkaan unet sen hyppimisen katselun sijaan. Kekkiviikkona on taas kuitenkin iltamatsi.Elppis kirjoitti:Etkä mee, sieltä tulee barcan ja realin toinen osaottelu kakkoseltaDumis kirjoitti:Perkele et jäi unet taas vähille, tänään meen aikaseen koisaa.
Räkätauti
Eiks toi meinaa, että sulla edelleen pysyy siis asumismenot suhteellisen korkeana koko tulotasoon nähden?ninnithequeen kirjoitti:Tää täti muuttaa seinän taakse 4 h ja keittiö ja sauna kämppään. JEEEE! Lapsille ihan omat huoneet, Nita on jo valitsemassa verhoja uuteen huoneeseensa
Asiaan liittyen; katson noita stadinasunnot.fi- vaihtoasuntopörssin ilmoituksia päivittäin, josko joku haluaisi vaihtaa päittäin (neliö -> kolmio) ja siellä on kyllä aika kukkasia niissä ilmoituksissa:huima kirjoitti:Eiks toi meinaa, että sulla edelleen pysyy siis asumismenot suhteellisen korkeana koko tulotasoon nähden?ninnithequeen kirjoitti:Tää täti muuttaa seinän taakse 4 h ja keittiö ja sauna kämppään. JEEEE! Lapsille ihan omat huoneet, Nita on jo valitsemassa verhoja uuteen huoneeseensa
Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Kyllä.Vagabondo kirjoitti:Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Isäni vuokralaiset maksavat keskustakolmiostaan (84 m2) 2100 e/kkVagabondo kirjoitti:Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?Vagabondo kirjoitti:Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.
Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Tuntematon käsite suurimmalle osalle. Ilmenee monessakin asiassa.So Hard kirjoitti:Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?Vagabondo kirjoitti:Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.
Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Thaikuissa eivät ymmärrä tätä. Sesongin aikana oli hiton halpaa esim yöpyä, sesongin ulkopuolella oli perkeleen kallista verrattuna sesonkiin. Kaveri, joka on asunutkin Thaikuissa, ihmetteli samaa asiaa, kyseessä ei siis ollut yhden paikan kieroutunut tapa vana ihan yleinen käytäntö siellä. Jännä juttu!Dave kirjoitti: Mun appiukkoni, joka on fiksu mies, on todennut että "kysynnän ja tarjonnan laki on maailman rautaisin laki". Ts. sitä vastaan on mahdotonta kamppailla.
No kun nyt on osoittautunut kiistattomaksi, että Vagabondo on tiukan linjan demari (tämän päivän Hesarihan uutisoi demarien vaativan tiukempaa julkisen talouden ssästöpolitiikka kuin Käteinen hallituspuoleilta edellyttää), niin lukisin tämän pikemminkin perisos.demokraattiseksi huoleksi siitä, että vuokratason holtiton nousu lisää valitettavia luokkaeroja omistusasujien ja vuokralaisväen välillä: Jos on säästövarallisuutta ja/tai uskottava työtilanne, voi hankkia asuntolainan avulla asumistason, joka vuokrapohjalta tulisi merkittävästi kalliimmaksi. Näin omaisuus kertyy sinne, missä sitä jo on, ja ilman pesämunaa/uskottavaa työnäkymää vailla olevat eivät sitä saa lainkaan kerättyä, kun sikavuokrat syövät kaiken pois.So Hard kirjoitti:Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?Vagabondo kirjoitti:Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.
Olen, mutta olen myös kuullut järjenkäytöstä raha-asioissa. Sijoittajien toiminnan mä kyllä ymmärrän, mutta en oikein hahmota maksavan portaan logiikkaa. Myönnetään kuitenkin, ettei keskusta tarjoa mitään lisäarvoa minulle, joten on ole siitä valmis extraa maksamaan. 20km on mulle ihan riittävän lähellä.So Hard kirjoitti: Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?