Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
^Lapissa Liisa Kulhian vierailulla aikoinaan oli myös ongelmia, kun hänen ystävättärensä huhuili häntä.
-
- Kitisijä
Hämis, kontrollikysymys: onko ihminen käynyt Kuussa?
-
- Kitisijä
Noissa alkuperäiskielellä olevissa jutuissa se on vetänyt nimen omaan kylpysuolana myytävää muuntohuumetta, eikä ns. markettikylpysuolaa muuntohuumeena. http://www.theregister.co.uk/2011/05/04/goat_death/
-
- Kitisijä
Käsittäkseni kyllä, mutta voin olla väärässä. Kuten myös voin olla väärässä universumin laajuudesta ja jumalhahmojen olemassa olosta, psykedeelien vaarallisuudesta, laakereideni pyörimisnopeudesta sekä kannettavan tietokoneeni prosessorin laskentatehosta.elco kirjoitti:Hämis, kontrollikysymys: onko ihminen käynyt Kuussa?
Minulla on näkemykseni moneen asiaan, mutta kuten jo todettu, voin olla ihan vitun metsässä niiden kanssa, ja osa on varmasti monen mielestä aivan totaalisen pähkähulluja sekä typeriä.
Tietenkin olen valmis tarkistamaan kaikki kantani kun esitetään todisteita jotka on vakavasti otettavia ja puolueettomia.
Kuten kuun tapauksessa, on monia keinoja todeta että ihminen on ollut kuussa, muitakin kuin NASA:n sanominen, joten minulla ei ole syytä vääntää siitä onko kuussa käyty.
Mutta siitä, että photoshoppaako NASA kuvista pois jotain, on ihan eri asia, eikä minulla ole siihen tukevaa mielipidettä esittää, heilun puolesta ja vastaan rajalla. Foliohattuista? Kyllä, mutta tykkään antaa niille hulluillekin teorioille mahdollisuuden, kunnes toisin todistetaan-periaatteella. Occam on toimiva, mutta sen liikakäyttö ei tuota myöskään sen varmempaa tietoa, vaan sulkee mahdollisuuksia pois.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Se just on Occamin periaatteen idea.Haemaeraemies kirjoitti:sulkee mahdollisuuksia pois.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mä tiedän, ja sen takia sen sanoinkin. Joskus Occamia heilutellaan niin, että se sulkee pois niitä realistisiakin vaihtoehtoja. Jos ei tiedetä tarpeeksi taustoja ja vaikuttajia, niin occam voi tiputtaa laskuista niitä oikeatakin vaihtoehtoja.urpiainen kirjoitti:Se just on Occamin periaatteen idea.Haemaeraemies kirjoitti:sulkee mahdollisuuksia pois.
-
- Kitisijä
Sanokaas viisaampina kumpi on Occamin partaveihin mukaan oikein:
1: Ihminen lensi nestemäisellä raketilla Kuuhun ja takas kuusi kertaa
2. NASA lavasti koko paskan
Mä voin vastata:elco kirjoitti:Sanokaas viisaampina kumpi on Occamin partaveihin mukaan oikein:
1 on todennäköisempi, koska kohta 2 vaatisi niin laajamittaisen salaliiton, että sen toteuttaminen ja salassapitäminen olisi 1:stä vaikeampaa ja epätodennäköisempää ja vaatisi enemmän oletuksia. Mm. sen, että neukut eivät olisi huomanneet asiaa/olisivat huomanneet, mutta eivät olisi puuttuneet asiaan.
-
- Kitisijä
Kumpi olisi sulle helpompaa: ampua itsesi kuuhun vai kuvata itseäsi kuupuvussa studiossa?Dave kirjoitti: 1 on todennäköisempi, koska kohta 2 vaatisi niin laajamittaisen salaliiton, että sen toteuttaminen ja salassapitäminen olisi 1:stä vaikeampaa ja epätodennäköisempää ja vaatisi enemmän oletuksia.
Mulle jälkimmäinen vaihtoehto olisi helpompi. Jos kuvaisin itsestäni videon kuupuvussa studiossa ja näyttäisin sen sulle, niin mitä ajattelisit?elco kirjoitti:Kumpi olisi sulle helpompaa: ampua itsesi kuuhun vai kuvata itseäsi kuupuvussa studiossa?Dave kirjoitti: 1 on todennäköisempi, koska kohta 2 vaatisi niin laajamittaisen salaliiton, että sen toteuttaminen ja salassapitäminen olisi 1:stä vaikeampaa ja epätodennäköisempää ja vaatisi enemmän oletuksia.
-
- Kitisijä
Ei tarvitse Occamin partahöylää.elco kirjoitti:Sanokaas viisaampina kumpi on Occamin partaveihin mukaan oikein:
Tavan foliohattu nimittäin tietää kuulennoista vain pari videopätkää. Eikä sitä, että laitteistöt ja niiden suunnitteluvaiheet ja lentojen tieteellinen data on huolellisesti dokumentoitu. Itsekin olen nähnyt sitä hyllymetreittäin. Astronauttien muistelmat vielä päälle. Olisi tarvittu väärentäjien armeija kirjoittamaan niitä ja vielä niin yhteensopivasti, että laitteet näyttävät nykyäänkin mahdolliselta ja tutkimustulokset Kuusta nykytietoa tukevilta. Lisäksi vielä kymmenettuhannet ihmiset aerospaceteollisuuden alihankkijoina. Liikaa ihmisiä lahjoa tai uhkailla, joku olisi laulanut kumminkin. Lisäksi vempeleet rakennettiin ja ne olisivat toimineet, joten miksi ei olisi käytetty?
Samaa 911-spekulaatiosta.
En usko, että edes Bushin hallinto olisi ollut niin mulkku, että olisi tappanut noin paljon omia siviileitään. Ja taas kerran olisi tarvittu liikaa järjestäjiä joita pitää hiljaisina. Ja jos tuon olisivat lavastaneet, mikseivät paljon helpommin "löytäneet" joukkotuhoaseita jostain keskeltä Irakin asumatinta aavikkoa, ja saaneet todistettua "oikeutuksen" sillekin sodalle.
Mutta joku pienimuotoisempu keikka kuten Kennedyn murha olisi vielä ollut järkättävissä pienemmällä porukalla.
Varkaudessa vai Orimattilassa?Gat kirjoitti:Itsekin olen nähnyt sitä hyllymetreittäin.
-
- Kitisijä
Siis kuka muka sanoo, ettei Nasalla ole vain tyhjiä mappeja niissä hyllyriveissä ja joku lääkäri kuupuvussa keekoilemassa studiossa? Samaten en mä tunne ainuttakaan aerospacen alihankkijaa ja miksi Nasa olisi muka voinut ihan oikeasti ostaa niiltä kaikenlaisia höpöprojekteja lavastukseksi?
En mä tosissani näitä kysele. Sovittelen tässä vaan foliohattua päähäni ja kokeilen kuinka helppoa on vääntää skeidaa. Enkä lainkaan epäile sitä, etteikö joku heikompi mieli ihan oikeasti uskoisi kaikenmaailman 9/11-, bin Laden ja kuukäyntisalaliittoihin.
En mä tosissani näitä kysele. Sovittelen tässä vaan foliohattua päähäni ja kokeilen kuinka helppoa on vääntää skeidaa. Enkä lainkaan epäile sitä, etteikö joku heikompi mieli ihan oikeasti uskoisi kaikenmaailman 9/11-, bin Laden ja kuukäyntisalaliittoihin.
-
- Kitisijä
Itse asiassa ne on mulla kahdessa isossa matkalaukussa. Totta.Dave kirjoitti:Varkaudessa vai Orimattilassa?Gat kirjoitti:Itsekin olen nähnyt sitä hyllymetreittäin.
-
- Kitisijä
Varmaan jotain vähemmän drastista, kuin jos virittäisit itsesi kantorakettiin kiinni ja tekisit lähtöä Kuuhun.Dave kirjoitti: Mulle jälkimmäinen vaihtoehto olisi helpompi. Jos kuvaisin itsestäni videon kuupuvussa studiossa ja näyttäisin sen sulle, niin mitä ajattelisit?
No tämä mun mielestä todistaa, että ihminen on käynyt kuussa. Case is closed.Gat kirjoitti:Itse asiassa ne on mulla kahdessa isossa matkalaukussa. Totta.Dave kirjoitti:Varkaudessa vai Orimattilassa?Gat kirjoitti:Itsekin olen nähnyt sitä hyllymetreittäin.
-
- Kitisijä
Eihän poikuus ole ihminen!Dave kirjoitti: No tämä mun mielestä todistaa, että ihminen on käynyt kuussa. Case is closed.
Niin niin. Se on myöhäistä nyt.elco kirjoitti: En mä tosissani näitä kysele. .
Löysit aukon logiikassa. Katotaas sitä salkkua uudestaan.elco kirjoitti:Eihän poikuus ole ihminen!Dave kirjoitti: No tämä mun mielestä todistaa, että ihminen on käynyt kuussa. Case is closed.
-
- Kitisijä
Yritän vältellä viranomaisten (siis kirjastovirkailijoiden useammasta kirjastosta) huomiota. Olen vaarassa.
-
- Kitisijä
Noh, noh, ei ne hölöä ole jos asiakas kerran tilasi.elco kirjoitti:... ja miksi Nasa olisi muka voinut ihan oikeasti ostaa niiltä kaikenlaisia höpöprojekteja lavastukseksi?
-
- Kitisijä
Nyt kun mietitte kävikö ihmisiä kuussa vai, niin tutkijat ovat painineet maan ja kuun välisen etäisyyden mittausongelmien kanssa
Article: Mystery of Faint Moonlight Finally Solved

Article: Mystery of Faint Moonlight Finally Solved
space.com kirjoitti:Murphy leads an effort to precisely measure the distance from Earth to the moon by timing the pulses of laser light that reflect off targets left on the lunar surface 40 years ago by Apollo astronauts.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
-
- Kitisijä
Ei ei, kun jos tosi foliohatulta kysytään niin ei kuussa mitään heijastimia ole. Eikä kuu ole välttis pölyinen/kivinen jne. Oikeestihan se on metallia! Siksi se heijastaa laserin takas. Ja hei eihän se muuten loistas tolla tavalla. Se mitään aurinkoa heijastas jos on semmonen kun kuvissa. Kuu on metallia! Foliota!
Me transmitte sursum, Caledoni!
-
- Kitisijä
Kumpi olisi sinulle helpompi valita ampua itsesi vai ampua itsesi?elco kirjoitti:Kumpi olisi sulle helpompaa: ampua itsesi kuuhun vai kuvata itseäsi kuupuvussa studiossa?Dave kirjoitti: 1 on todennäköisempi, koska kohta 2 vaatisi niin laajamittaisen salaliiton, että sen toteuttaminen ja salassapitäminen olisi 1:stä vaikeampaa ja epätodennäköisempää ja vaatisi enemmän oletuksia.
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Huh, onneksi en ole tosi foliohattu. Oon vissin aika wannabe sitten, kun en ollenkaan oo menossa mukana noissa kaikkein eniten flipauttavissa ideoissa. No okei, jotku WTC näkemykset voi tuoda suljettua osastoa jos kadulle menee huutelemaanpar-sky kirjoitti:Ei ei, kun jos tosi foliohatulta kysytään niin ei kuussa mitään heijastimia ole.