Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Dave

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kaasuautoista: veikkaan suurimmaksi syyksi epäluuloa, kun muutkaan ei osta. Eli kun joku kriittinen massa ylittyy, niin äkisti kaikki ostavat. Ja siinä vaiheessa valtio nostaa kaasun verotusta, ettei kansa vaan pääse liian halvalla.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Jaggesta vaimo sanoi, että se on naisten auto. :(
Eiks se ole nainen?

Lyöt vain miehekkäästi nyrkkiä pöytään ja sanot, että tiedustelit asiaa Kitinäyhteisöltä, joka päätyi Jaggeen.

Eiku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Kaasuautoista: veikkaan suurimmaksi syyksi epäluuloa, kun muutkaan ei osta. Eli kun joku kriittinen massa ylittyy, niin äkisti kaikki ostavat. Ja siinä vaiheessa valtio nostaa kaasun verotusta, ettei kansa vaan pääse liian halvalla.
Tai epätietoutta ylipäätänsä. En mäkään vielä kuukaus sitten tiennyt että noilla voi ajaa kaasuverkon ulkopuolellakin. Eikä ehkä urpiainenkaan listaamastaan kakkoskohdasta päätellen.

Passatista kun kattelin tarkempia teknisiä tietoja jokunen aika sitten, niin sillä taisi ajaa yli 500 kilsaa pelkällä bensapuolellakin. Se mikä mulle on jäänyt noista epäselväksi on, että miten tuo vaihto tapahtuu kaasun ja bensan välillä, ja että onko se jotenkin täysautomaattinen systeemi joka käyttää aina kaasua kun sitä on, ja jos ei ole, niin sitten bensaa. Tuossa voi vaan sitten käydä silleenkin, että bensa "vanhenee" tankkiin, jos ajetaan jatkuvasti vain kaasuasemien vaikutuspiirissä.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:Eikä ehkä urpiainenkaan
Tiesin mä - koska Dave oli sen minulle tässä ketjussa opettanut.

Kun sanoin, että listaamani kohdat ovat toisiinsa liittyviä, tarkoitin just sitä, että jengi ei ehkä tiedä bensa-ajomahdollisuduesta, ajattelee Daven tapaan, että kyseessä on pieni (=epäkätevä, ärsyttävä) tankki tai sitten vain ajattelee kolmoskohtani mukaisesti, että ei se varmaan kivasti toimi, kun ei nämä vehkeet kerran yleisty, eikä viitsi ottaa tarkemmin selvää. Tämä viimeisin kohta pätee aika hyvin esim. minuunkin: vaikka just olin oppinut Davelta bensa-ajomahdollisuudesta, olen silti yllättynyt kertomastasi bensan riittävyydestä. Oh well, mä en kuitenkaan aja tarpeeksi, että kannattaisi miettiä, eikä noita vieläkään taida olla mun autokohderyhmässäni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Miten pian bensa vanhenee tankkiin? Muistelen jollakin vanhalla kaasutinautolla ajaneeni talven seisseillä bensoilla ihan tuosta vaan.
Mä en tiedä koska bensaseos on muuttunut, mutta vanhoinan hyvinä aikoina bensa ei vanhentunut. Ainakaan yhtä nopeasti kuin nykyään.

Pienkoneiden polttoaineen sekaan olisi hyvä laittaa säilöntäainetta, kun ne jättää talvisäilytykseen, joten puolessa vuodessa jo pilaantuu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Nää kekkerit ois taas ens viikonloppuna. Vois vähän lähtee volkkarilla kyykyttämään noita kaiken maailman datsuneita.

"Communism, where everyone has a 800hp car."
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Miten pian bensa vanhenee tankkiin? Muistelen jollakin vanhalla kaasutinautolla ajaneeni talven seisseillä bensoilla ihan tuosta vaan.
Mä en tiedä koska bensaseos on muuttunut, mutta vanhoinan hyvinä aikoina bensa ei vanhentunut. Ainakaan yhtä nopeasti kuin nykyään.

Pienkoneiden polttoaineen sekaan olisi hyvä laittaa säilöntäainetta, kun ne jättää talvisäilytykseen, joten puolessa vuodessa jo pilaantuu.
Muistikuva, että olisin kuullut 3kk ajasta. Siis 3kk jälkeen nykybensiinistä on haihtunut jotain pois. Kyllä kai toimii, mutta uutta on varmaan hyvä laittaa sekaan.
Manaaja

Tommonen Jeeppi tohtorille, jolla on kiireellisiä päivystystyötehtäviä:

Dave

Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa. Onhan se ulkoisesti julmetun iso auto, 5.1 metriä.

Sisätilat nyt eivät ollet niin suuret kuin olin etukäteen kuvitellut. Ajettavana oli seitsemän paikkainen versio, eli se tietysti vaikeuttaa 5-paikkaisen tilojen hahmottamista.

Koeajattavana olleessa oli sitten vielä 20k:n edestä lisävarusteita, mikä tietysti on koeajon kannalta huono asia. Parempi olisi ajaa perushintaista.

En sitten tosiaan tiedä, mitenkä tuon saa mihinkään kauppakeskukseen parkkiin.
Viimeksi muokannut Dave, 10.05.2011 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa.
:hail:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dave

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:Käytiin eilen koeajamassa Q7:aa.
:hail:
Ei se koeajo mitään maksa :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Ei se koeajo mitään maksa :)
Tyylikästä se on silti 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Jätä Dave hetkeksi ennakkoluulot narikkaan ja käy huviksesi kokeilemassa sitä Lantikan Disco 4:sta. Se ei oikeasti eroa Rangesta kovinkaan paljoa, paitsi hintalappunsa puolesta.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Nnnnngggh. Vaihdoin auton uuteen vähän reilu vuosi sitten (2010 helmikuussa) ja nyt olis jäätävä tarve saada uusi auto :x
AngryBird

^Työnnä ne kolme tonniasi sinne minne aurinko ei paista :P

Ei niinkään tilantarvetta. Uuden auton tarve kyllä. Ei tietty tilakaan pahasta olisi mutta se ei ole ensisijainen asia.
AngryBird

Niin. Siis haluaisin uuden auton. Ihan puhtaan yksinkertaisesti haluaisin. En tarvitse. 8)
Dave

exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jätä Dave hetkeksi ennakkoluulot narikkaan ja käy huviksesi kokeilemassa sitä Lantikan Disco 4:sta. Se ei oikeasti eroa Rangesta kovinkaan paljoa, paitsi hintalappunsa puolesta.
Myönnän, että suuri tietämykseni rangen ja q7:n hinnoista tuli juuri pikaisella googlettamisella, mutta kysyn silti että juuri näitä malleja verratessa mikä vika rangen hintatasossa on?

Hmm, olenkohan katsonut autoverottomia hintoja rangessa?
Range Roverin halvin versio on 95 k€. Q7:n, X5:n ja ML:n Simon vaatehuoneen hinnat ovat n 80 k€.
Manaaja

Se Disco 4 ei ihan oikeasti enää eroa niin järkyttävän paljon Rangen ulkonäöstä varsinkaan päivitetyillä ledivaloumpioilla, eikä sisätilojen laadunkaan suhteen ainakaan esittelyautomalleissa, jotka tosiaan tietty on aina parempaa varustetasoa.

Mut mä menisin kokeilemaan. Yks tuttavaperhe kävi kokeilemassa ja tykkäsivät kovasti, talous ei vain antanut myötä.
Dave

Manaaja kirjoitti:Se Disco 4 ei ihan oikeasti enää eroa niin järkyttävän paljon Rangen ulkonäöstä varsinkaan päivitetyillä ledivaloumpioilla, eikä sisätilojen laadunkaan suhteen ainakaan esittelyautomalleissa, jotka tosiaan tietty on aina parempaa varustetasoa.

Mut mä menisin kokeilemaan. Yks tuttavaperhe kävi kokeilemassa ja tykkäsivät kovasti, talous ei vain antanut myötä.
Täytyy tsekata. Ihan hyvältä näyttää kuvissa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Waimo sanoi, että Land Rover ei käy, ei tykkää ulkonäöstä.

Mersusta tulee uusi malli, tehtaalla muutostyöt käynnissä. Ei siis saa vähään aikaan.

Uutta Grand Cherokeetakaan ei vielä ole myynnissä.

Näin ollen vaihtoehtoina Q7 ja X5. Molemmista varustelupaketeilla nyt tarjoukset. X5 n 1800 ja Q7 vajaa 1900 /kk, 36kk, 60 000km.

Sisäinen juutalainen pitää äänekästä meteliä. Saa nähdä miten käy.
Mirkku
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Ikäkriisi, joo. Ostin kolme viikkoa sitten rättikattoisen Mini Cooperin (koska halusin, en tarvinnut). Äsken kävin sitten korjauttamassa etuikkunaa, Tampereen motarilla tuli kivi lasiin. Ärrr :evil:
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Mirkku kirjoitti:Ikäkriisi, joo. Ostin kolme viikkoa sitten rättikattoisen Mini Cooperin (koska halusin, en tarvinnut). Äsken kävin sitten korjauttamassa etuikkunaa, Tampereen motarilla tuli kivi lasiin. Ärrr :evil:
Jos ostaa vain sitä mitä tarvitsee, niin eihän sitä tarvitse kuin patjan ja kaksi vaatekerta.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Waimo sanoi, että Land Rover ei käy, ei tykkää ulkonäöstä.

Mersusta tulee uusi malli, tehtaalla muutostyöt käynnissä. Ei siis saa vähään aikaan.

Uutta Grand Cherokeetakaan ei vielä ole myynnissä.

Näin ollen vaihtoehtoina Q7 ja X5. Molemmista varustelupaketeilla nyt tarjoukset. X5 n 1800 ja Q7 vajaa 1900 /kk, 36kk, 60 000km.

Sisäinen juutalainen pitää äänekästä meteliä. Saa nähdä miten käy.
Eikö X6 olisi riittävän turha vehje?

Itsellä ei tulisi tappelua noitten välillä, audin nykymuotoilu on aika pyllystä. Tai muotoilu vielä jotenkin menisi, mutta ne päivävalot ja merkin yleinen nykyinen maine.
Q7 on isompi, eli se venyttää pippeliä enemmän. Mutta saa nyt nähdä, mitä juutalainen sanoo.

Tekee pahaa laittaa vajaa 70k autoon, jota ei saa edes omaksi. Toisaalta 3:n vuoden päästä saa sitten taas uuden. Ja mulla ei oo 90k:a käteistä. Toki voisi myydä osakkeita, mutta se on ehdoton no no. Niihin ei kosketa ennen eläköitymistä, ellei mitään odottamatonta tapahdu.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Q7 on isompi, eli se venyttää pippeliä enemmän. Mutta saa nyt nähdä, mitä juutalainen sanoo.

Tekee pahaa laittaa vajaa 70k autoon, jota ei saa edes omaksi. Toisaalta 3:n vuoden päästä saa sitten taas uuden. Ja mulla ei oo 90k:a käteistä. Toki voisi myydä osakkeita, mutta se on ehdoton no no. Niihin ei kosketa ennen eläköitymistä, ellei mitään odottamatonta tapahdu.
Nykytiedon valossa ei rahoja mukaansakaan saa lähdön hetkellä, joten miksi pihdata jos mahdollisuus moiseen on?
No rahaa ei tietenkään ole rajatta, eli tietysti pisteeseen A laitettu raha aina vähentää rahamäärää, jonka voi laittaa pisteeseen B.

Pitäis ryypätä rahat, niin eivät ainakaan menisi hukkaan.

Mutta joo. Katellaan.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No rahaa ei tietenkään ole rajatta, eli tietysti pisteeseen A laitettu raha aina vähentää rahamäärää, jonka voi laittaa pisteeseen B.

Pitäis ryypätä rahat, niin eivät ainakaan menisi hukkaan.

Mutta joo. Katellaan.
No joo, onhan 1800-1900 kuussa rahaa. Ei itseltä irtoaisi, en sinun kulurakentaistasi tiedä. Tavallaan rahan säästäminen osakkeissa (vanhuuden varalleko?) on viisautta joskus sitä voisi kai harkita hieman elävänsä ennen sitäkin. Tietty tällainen palstanäkemys menostasi on, että suoranaisesta puutteesta (pun intended) kärsi.
Niin siis niihin osakkeisiin en koske missään tapauksessa. Se on selvä. Haluan, että ne on mulla, kun eläköidyn.