Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Mirkku
Kitisijä

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

McJanne kirjoitti:^selkäsaunan puute?
En kyllä selkään anna, se on varma :evil:. Eniten tässä vituttaa se, kun ei naapurin äitee tajua, että senkin poika on ollut töllöilemässä, mun lapsukainen vaan. Kumma juttu, että mun pentu ei kenenkään muun kakaran kans tee tollasia juttuja :evil:. Ehkäpä poikien yhteiset leikit on nyt vähäksi aikaa loppu.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Mirkku
Kitisijä

Haista P! Tiedän kyllä, että oma kakara on ollu ihan yhtä kusipäänä menossa mukana. Vituttaa vaan se, kun sitten "pihapalavereissa" mun kakara saa kaikki syyt niskoilleen ja tää toinenhan on ihan enkelinä... siis oman äiteensä mielestä :evil: . Mä sille kantturalle sanon pari valittua sanaa, perkele! Kumma, etttei tosiaan muiden pihan pentujen kaa tee tollasia juttuja?!?!? (tänään on ihan vitun huono päivä!!!)
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

saira kirjoitti:Naapurin pumpulissa pidetty lapsukainen ei saa poistua leikkikenttää pidemmälle, mutta kielloista huolimatta seuraa meidän tyttöä joka paikkaan. Naapurin mummon mielestä Mimma on vastuussa siitä, että heidän murunsa ei osaa sanoa jos ei saa jonnekin mennä.
Siis sun lapsi on vastuussa siitä mihin jonkun toisen lapsi menee? Ja sen pitää tietää mihin se toinen lapsi saa mennä ja ei saa mennä? Kyllä minä näyttäisin pyrssiä tuommoisille mummoille, ainakin henkisesti :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Hienoa kuulla Suvinen <3

Meillä uusi virstaanpylväs saavutettu tänään. Tytsä osaa tehdä niskalenkin jaloillaan. Kuule, mulla alkaa olemaan aikamoinen taistelukone täällä <3
Mirkku
Kitisijä

exPertti kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Haista P!
Häh?

Kerrot, että "poikasi ei yleensä noin töllöile" ja "että tekee vaikka mitä tyhmää naapurin pojan kanssa ollessaan".

Minä poistaisin häiriötekijän.
Lahtaanko Keravanjokeen betonipainot jalassa?? :lol: Ei vaan... näin meinaankin. Ihan vaan huomaamatta, varovaisesti "vähennän" noiden kahden yhdessäolon joko a) helvetillisen pieneen b) valvottuihin oloihin niin, että itse olen valvojana (uskallan komentaa kunnolla pikku herranterttusia silläkin uhalla, että naapurin pallero käy itkemään. Näin siis käy 8krt kymmenestä :evil:)
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuli taas tuosta Sairan kertomuksesta mieleen se idiootti venäläispoika siel Kivikossa joka seuras Nitaa kotiin, haki sitä ulos klo 23, rikko mein pihalta mun kukkaruukut ja jäi irvistelemään aina portin taakse eikä mikään menny jakeluun...Koita siinä grillata perheen kesken ku tää pikkuryssä tuli pelleilee perkele siihen aidalle ja heittelemään pikkukiviä. Ttu et teki mieli antaa selkään.

*kylmät väreet ku ajatteleekin moista pentua*
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

annepa kirjoitti:
saira kirjoitti:Naapurin pumpulissa pidetty lapsukainen ei saa poistua leikkikenttää pidemmälle, mutta kielloista huolimatta seuraa meidän tyttöä joka paikkaan. Naapurin mummon mielestä Mimma on vastuussa siitä, että heidän murunsa ei osaa sanoa jos ei saa jonnekin mennä.
Siis sun lapsi on vastuussa siitä mihin jonkun toisen lapsi menee? Ja sen pitää tietää mihin se toinen lapsi saa mennä ja ei saa mennä? Kyllä minä näyttäisin pyrssiä tuommoisille mummoille, ainakin henkisesti :shock:
Kyllä, mummo on sitä mieltä, että mun tyttöni pitäisi tietää heidän lapsensa rajat ja KIELTÄÄ tätä tulemasta mukaan jos tämä pikkumuru lähtee seuraamaan. Mietin vaan, et sillä logiikalla lapseni pitäisi tietää myös pihan muiden lasten rajat ja pitää huolta siitä, että muutkaan eivät tee mitään. Lisäksi mä sain torut, koska luvan omalle tytölleni antaessa en huomannut sanoa erikseen, että Muru ei saa tulla mukaan. Vaikka koitin selittää mummulle, että en edes tiennyt Murun olevan mukana, koska tämä (Mimman tietojen mukaan) oli kysymässä lupaa omalta äidiltään. "Mutta kun sinun olisi pitänyt kuitenkin varmuuden vuoksi sanoa." Ilmoitin vaan, että tässä asiassa en ota vastuuta omille niskoillenikaan. Tietysti katson perään jos tiedän Murun olevan porukassa, mutta hiukan eri asia kuin muuten vain varoitella...

Ja kyllä, taatusti näytän henkisesti!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
ninnithequeen

Tässäpä taas yksi tarina: naapuritalon likka, 11v, tulee tänne vaikkei Nitsku oliskaan kotona. Haluaa olla mun kanssa. Samoin hänen 14 v isosiskonsa. Jos isi ja äiti on kännissä...

Eilen tää heidän äitinsä sai mut raivopäiseksi. Tiesi hyvin että Nitskun kans tehdään ruokaa yhdessä, no eiköhän soittanut juuri perunankuorimisen ja vihannesten pilkkomisen (jotka Nitsku halusi itse tehdä) että sä ku oot nii peeaa ni pääääästä se ny piknikille meijän kaaaaa! En päästäny ja totaalinen sota käynnissä.

Luvatuista pidetään kiinni. Piknikki naapurien juoppojen kans on parempi ku äidin kans yhdessä tekeminen? Joo, ku luvataan jätskiä ja karkkia hein 4 v poikansa kanssa..."No eihä sul oo varaa oshtaa shille jätskiii!"

Ja olin itsekäs lehmä ja vaikka mitä. Voi christ...
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:parempi ku äidin kans yhdessä tekeminen?
Now where have I seen this before...
Mirkku
Kitisijä

^ Ja sitten siellä kärvistellään huulet sinisenä, hampaat kalisten niin, ettei puheesta saa mitään selvää. Mutta poiskaan ei voi tulla kuin helvetillisen huudon kera. Ei tajuu, ei :roll:

Tajusin tänään, että mun poika osaa lukea. Tavasi tankkiauton kyljestä v-e-t-t-ä. Kysyin: "mitä se on?". "No Vettä", sanoi poika. Ja täyttää kuun lopussa 5v. Oon niin ylpee 8)
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miksi alle kouluikäisen tulisi osata lukea? Ei ummarra, sillä koulussa sen oppii ja toisaalta lukevalla tulee olemaan tylsää, kun muut vasta aloittelevat. Mukavampaa, jos osaisi hypätä vaikka kolmiloikkaa, lihasmuistin harjoittaminen kun kannattaa aloittaa jo varhaisessa vaiheessa.
Paras päivä ikinä.
Riemumieli
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Six, kun se on vajukki jos ei osaa. Tiätty. :)
Ennen vanhaan ilmeisesti lasten ei tarvinnut assbukkailla ja mesettää, joten käytettävissä oleva aika käytettiin ulkona puuhasteluun.
Paras päivä ikinä.
Mirkku
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:Miksi alle kouluikäisen tulisi osata lukea? Ei ummarra...
Jospa se on kutakuinkin yksikseen oppinu (eli siis joskus sen kaa lueskeltu ja kirjoiteltu juttuja, ei muuta), niin mitä teen? Sanonko, että sellasta ei saa tehdä?? :roll:
Riemumieli
Kitisijä

Vahinkoja sattuu, ei siinä mtn. Ajattelin, jos on ehdoin tahdoin opetettu. Seuraavaksi vieraita kieliä puhumaan.
Paras päivä ikinä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jotkut lapset nyt vaan tykkää lukea kovasti, kirjoittaa, piirtää. Sivutuotteena saattaa vahingossa sitten oppia lukemaan ja kirjoittamaan. So what.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Riemumieli kirjoitti:Miksi alle kouluikäisen tulisi osata lukea?
Siksi että kun Ritari Ässä tulee televisiosta, niin juonesta on aika paljon helpompi ymmärtää.
ninnithequeen

Mä opin lukemaan 4-vuotiaana. Aku Ankasta :roll:

Tämä tarina on tosi.
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mä 3,5-v! Pajatin ääneen sanomalehtii, vieraat ihmetteli et onks toi tyyppi opetellu noi ulkoo.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Hieno teoria! Lapsenahan kävi vähän samanlailla. Kun oli lukenut tarpeeksi pitkään, ehti lukemaan jo ala-asteikäisenä läpi esim. lähikirjaston lastenosaston. Sitten joutui siirtymään "mukavuusalueelta" eteenpäin eli aikuisten osastolle, ja sieltä aihealue kerralla etsimään sitä omaa juttua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Tästä voisi tehdä tutkimuksen, kuinka moni kitinäläinen on oppinut lukemaan alle kouluikäisenä. Onko yhdistävä tekijä vihdoin löytynyt???
En ole. Anteeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Pitää kysästä äidiltä, mutta veikkaan ennen kouluikää. En muista aikaa jolloin en olisi lukenut.
ninnithequeen

Iso mies osaa jo monta sanaa.
Äiti, anna, ei, soosoo, kakka, heihei, maato (maito), aato (auto) ja leego. Lisäksi haliessa sanotaan aina "aijaiii". Tavailee kovasti sanoja kissa ja sisko mutta on tuo s-kirjain vähän hakusessa vaikeimmissa sanoissa...
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä on aikamoisen huolehtiva persoona, kuten olen toki aikaisemminkin huomioinut.

Nyt kun omat posket huutaa kaikesta kukkivasta niin silmät vuotaa ja muistuttaa tomaattia väriltään ja turvotukseltaan. Tietysti pieni luuli että äiti pillittää tjmv. ja tuli niin söpösti halaamaan ja taputtelemaan "ei äiti itketä". Ei itketä keskiviikkona, ei.

Haki myös tyynyn, asetellen lattialle "äiti makaamaan". Aaaw.

Nyt pitää kuitenkin siivota kun on niin kauheasti "roskia" lattioilla ja lähti jo hakemaan imuria siivouskaapista. Onneksi on tuo oma laadunvalvoja joka tutkii jokaisen nurkan. Tuomio on joko "vielä roskia" tai "ei enää roskia".
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jännän tarkkoja nuo pienet on kun jonkun asian oppii, meinaan kieltoja.

Tytsän siivousinto on välillä aika hellyyttävää. On hyvin tarkka että sängyt pedataan, pyykit laitetaan aamulla kaappiin pois tieltä ym. Minä kun voisin olla petaamatta ihan onnellisena, ja pyykitkin laittaa kunhan hotsittaa.

Tuossa oli kylässä tuttuja. Tytsä esitteli ylpeänä huonettaan, itse olin vessassa. Siellä selitti vieraille "Oi, oi, roskia sängyn alla, äiti ei siivonnut hyvin, oi oi... missä harja on, oi oi roskia". Oli pakko huudella että hei, just eilen imuroisin!

Hyvä puoli on tietysti se että korjaa omia sotkujaan. Hakee paperia yms. jos jotain pillaantuu sohvalle, lattialle yms. Vie roskiin roskat yms.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Onnea vaan! Nimittäin kun pääsee EI:n makuun niin pahemmaksi tuo muuttuu. Tuo on se hetki kun tulet pian näkemään että joo, lahjonta ja kiristys, tuo ihana autuus.

Onhan se söpöä kun oma lapsi alkaa opettelemaan omia rajojaan. EI:llä se alkaa.