Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Mirkku
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

^mahdoitko katsoa, minkä vuoden rötöksistä pääsi istumaan? Vuoden 2009 & 2010. Eikös se vasta sohlannu jotain, mistä pääsi lehtiin saakka. Missä tuomio siitä? Vai onko se vaan: "voi, kun istuu jo. Katellaan sitten syssymmällä?"¨
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Biaudetiskee jälleen. Katto pään päälle ja kouluun!

Miksei Eva ota heitä kotiinsa asumaan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Biaudetiskee jälleen. Katto pään päälle ja kouluun!

Miksei Eva ota heitä kotiinsa asumaan?
Ei vittu mikä valopää. Sehän se oikeuttaakin kaikkeen kun vain tänne onnistuu tunkemaan.

Ihan oikeasti viherhipit: Jos ette julkisesti dissaa Biaudetin lausahduksia, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin tulkita teidän olevan samaa mieltä.

Jos joku Kokkari ryssii, niin olen siellä ensimmäisten kivien heittäjien joukossa.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eva vastaa viran puolesta. onhan hän vähemmistövaltuutettu ja heikon vähemmistön eli svenska talande bättre folkin edustaja. Olisi se hienoa, jos joka loinen ja ihmiskuona maailmassa voisi tulla Suomeen ja saada katon pään päälle ja lapset kouluun. Hyvinvointivaltiosta riittää kaikille, mummot ovat paskat housussa ja lapset voivat pahoin.
Paras päivä ikinä.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Ihan oikeasti viherhipit
Eva edustaa kokoomus-rkp:n porvaririntamaa.
sivustahuutaja kirjoitti:Jos joku Kokkari ryssii, niin olen siellä ensimmäisten kivien heittäjien joukossa.
Joo. Ja tosiaan annatkin tulla todella kovaa ja tuomitsevaa tekstiä:
sivustahuutaja kirjoitti:Surullista, jos asia on tosiaan ihan noin. Vaikka kokoomus on ainoa fiksua talouslinjaa ajava puolue, niin hekin joutuvat tai sortuvat ajamaan myös omien eturyhmiensä politiikkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Noh noh.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Eva edustaa kokoomus-rkp:n porvaririntamaa.
Olen samaa mieltä. Suvaitsevainen mädännäistö elää erityisen voimakkaana RKP:ssä ja virheissä, ja kokoomus myötäilee näitä jostain syystä jota en kykene ymmärtämään.

Näinollen ei nykypaletilla jää hirveästi muita vaihtoehtoja kuin äänestää perussuomalaisia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^Älkää nyt sanoko Evan linjaa porvarilinjaksi. Tuskin pursiseuralla kauheasti Evan mielipiteille hurrataan.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:
Ituhippiteini se on. Kaikesta päätellen identiteetti rakentuu kuitenkin 'bättre folkin' varaan ja taisi suvussa olla rahaakin. Eli RKP pidetään tukiverkkona koska saattaa olla, että kapina ei jaksa loputtomiin. Oliko riittävän kriittistä?
urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos joku Kokkari ryssii, niin olen siellä ensimmäisten kivien heittäjien joukossa.
sivustahuutaja kirjoitti:Surullista, jos asia on tosiaan ihan noin. Vaikka kokoomus on ainoa fiksua talouslinjaa ajava puolue, niin hekin joutuvat tai sortuvat ajamaan myös omien eturyhmiensä politiikkaa.
Olen ihan vakavissani tuossa. On todella kaameaa, että etupolitiikka jyrää yhteisen edun silloinkin kun kyseessä on puolue, joka selvästi ymmärtää kakun leipomisen tärkeyden. Se on vähän vaikea sanoa onko tuossa kyse äänten kalastelusta vai sjuoranaisesta pakosta. Eli pohjimmiltaanhan on kyse siitä, onko kokkareita äänestävä valmis tinkimään omasta edustaan silloin kun kokkareiden poliittinen linja sitä vaatisi.

Suurimman osan aikaa kokoomus kuitenkin pyrkii ajamaan koko kansakunnan etua, joten olisi hassua lähteä vaihtamaan heitä pienten hairahdusten vuoksi. Mitään vaihtoehtoahan ei ole tarjolla, koska muut ajavat täysin yksisilmäistä etupolitiikkaa kokonaisedun kustannuksella. Kokoomus sentään on valmis myös leipomaan sitä kakkua.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Ituhippiteini se on.
Näin. Eva ei ole vain osannut/uskaltanut lähteä ulos ankkalammesta.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:
Kappas vaan, meidän riistäjäpaskojen ylin aviisi on myös kiinnostunut tuosta harmaan talouden muistiosta. Ovat pistäneet tuon päivän pääjutuksi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/article643438.ece
urpiainen
Kitisijä

Olenko mä nyt siis ymmärtänyt oikein - Kitinän pikku-bogomoloffien päissään (no pun intended) piirtämässä poliittisessa kartassa vihervasemmistoa edustavat pääsääntöisesti ne, jotka puhuvat vaikkapa ulkomaalaisten aseman parantamista riippumatta siitä, ovatko vaikkapa rkp:n tai kokoomuksen jäseniä ja ovatko näiden puolueiden äänestäjiltä poliittisen mandaattinsa saaneet? Ja silloin kun tämä luova uusluokittelu ei jääräpäisimmällekään vihervasemmistoallergikolle enää onnistu älyllisen rehellisyyden viimeisiäkin rippeitä hylkäämättä, kuten vaikkapa tässä harmaan talouden torjunta -tapauksessa, niin sitten korostetaan sitä, että vaikka kokoomus-rkp aktiivisesti ja ennenkuulumattoman härskisti hylkää ennen vaaleja antamansa yksiselitteiset ja yksimieliset sitoumukset, ja de facto ajaa typerää ja vastuutonta talouspolitiikkaa, niin kokoomus-rkp on ainoa fiksua ja vastuullista talouslinjaa ajava puolue (vaikka siis ajaa ei-fiksua ja vastuutonta talouslinjaa), joka toisinaan vain joutuu tai sortuu ajamaan jotain muuta? Outo on ideologisen dogmaatikon mielenmaisema.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:Olenko mä nyt siis ymmärtänyt oikein - Kitinän pikku-bogomoloffien päissään (no pun intended) piirtämässä poliittisessa kartassa vihervasemmistoa edustavat pääsääntöisesti ne, jotka puhuvat vaikkapa ulkomaalaisten aseman parantamista riippumatta siitä, ovatko vaikkapa rkp:n tai kokoomuksen jäseniä ja ovatko näiden puolueiden äänestäjiltä poliittisen mandaattinsa saaneet?
Totean vain, että Evan hourailut eivät missään tapauksessa ole porvarillista politiikkaa, kuten taisit väittää.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: vaikka kokoomus-rkp aktiivisesti ja ennenkuulumattoman härskisti hylkää ennen vaaleja antamansa yksiselitteiset ja yksimieliset sitoumukset, ja de facto ajaa typerää ja vastuutonta talouspolitiikkaa, niin kokoomus-rkp on ainoa fiksua ja vastuullista talouslinjaa ajava puolue (vaikka siis ajaa ei-fiksua ja vastuutonta talouslinjaa), joka toisinaan vain joutuu tai sortuu ajamaan jotain muuta? Outo on ideologisen dogmaatikon mielenmaisema.
Vaikka kokoomus on huono vaihtoehto, ei se tarkoita ettei muut vaihtoehdot voisi olla vielä huonompia. Suomesta yksinkertaisesti puuttuu Lepomäkimäistä oikeistopolitiikkaa ajava puolue.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:Vaikka kokoomus on huono vaihtoehto, ei se tarkoita ettei muut vaihtoehdot voisi olla vielä huonompia. Suomesta yksinkertaisesti puuttuu Lepomäkimäistä oikeistopolitiikkaa ajava puolue.
Joo (tai siis lepomäkeläisyys olisi hirveistä hirveintä, mutta se on tässä irrelevanttia). Mun mielestä sä olet siinä mielessä täällä aika harvinainen kirjoittaja, että sinulla ei ole kummaa tarvetta puolustella dogmaattisesti vaikkapa kokoomusta silloin, kun kyseessä olevan asian kannalta kokoomus ei oikein ole puolustettavissa. Edellisten pressanvaalien aikaan tämä oli Kitinässä oikein ylikorostunutta: Niinistön typerehtimisiä asiassa X ei saanut kritisoida, koska asioissa Y, Z ja Å Niinistön kilpakumppanit olivat raadin mukaan vieä typerämpiä. No, ehkä tuollainen ajatustapa on jotenkin pragmaattisesti perusteltua silloin kun kiinnostuksen kohteena on käytännöllinen ratkaisu siitä, ketä/mitä äänestää, mutta muuten se on aika mielenkiinnotonta.
urpiainen
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olenko mä nyt siis ymmärtänyt oikein - Kitinän pikku-bogomoloffien päissään (no pun intended) piirtämässä poliittisessa kartassa vihervasemmistoa edustavat pääsääntöisesti ne, jotka puhuvat vaikkapa ulkomaalaisten aseman parantamista riippumatta siitä, ovatko vaikkapa rkp:n tai kokoomuksen jäseniä ja ovatko näiden puolueiden äänestäjiltä poliittisen mandaattinsa saaneet?
Totean vain, että Evan hourailut eivät missään tapauksessa ole porvarillista politiikkaa, kuten taisit väittää.
Nääh. Totesin, että Eva edustaa porvaririntamaa, kuten edustaakin. Tai siis tarkemmin rkp:tä. Toki kaikissa puolueissa on erilaisia suuntia ja ajatuksia, osa enemmän tai vähemmän typeriä tai fiksuja (tai no, persuissa on kai vain niitä enemmän typeriä, joten siinä mielessä se on luotettava sitä saa mitä tilaa -porukka), mutta puolueen politiikko nyt silti edustaa omaa puoluettaan. Ovathan nämä eläköidyttyään sosiaalisen omantunnon hankkineet kokoomuksenkin entiset perinteisen oksat poikki ja pinoon -linjan kylmät kypäräpapit Ilaskivi, Holkeri, Viinanen ja ketä niitä onkaan kuitenkin edelleen kokoomuksen edustajia, vaikka demariajatuksia levittelevätkin. Minusta johtopäätös on se, että itsenäisesti ajattelevan henkilön on aika vaikea kritiikittä yhtään puoluetta fanittaa - eikä se, että Eva yhtäkkiä edustaisi vihervasemmistoa, jonka ajatuksista vihreiden ja vasemmiston äänestäjien on sanouduttava irti.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: Minusta johtopäätös on se, että itsenäisesti ajattelevan henkilön on aika vaikea kritiikittä yhtään puoluetta fanittaa
No ei kait kukaan fanitakkaan. Kaikki on paskaa, paitsi kusi, mutta jossain puoluissa kikkareita on enemmän ja toisissa vähemmän.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ihan teoreettisella tasolla: mitähän ilmastopolitiikalle tapahtuisi;

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/pahi ... f-promolnk

Mutta Ken elää, hän näkee.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:sinulla ei ole kummaa tarvetta puolustella dogmaattisesti vaikkapa kokoomusta silloin, kun kyseessä olevan asian kannalta kokoomus ei oikein ole puolustettavissa.
Johtuunee siitä, että olen todella pettynyt puolueen harjoittamaan politiikkaan. Äänestän Kokoomusta ainoastaan oikeistolaisemman puolueen puutteessa. Äänestämäni ehdokkaan linjaukset sopivat mulle kyllä mainiosti. Ei vaan päässyt läpi.

Sä ku tykkäät demonisoida Elinaa, niin ajattelin mainita, että olen äänestänyt myös Piia Noora Kauppia. Saisko siitä maalattua vielä pahempia kauhukuvia? :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^Piitu herätti kovasti itkupotkuraivoa vassareissa.

Ollaan samixii, mäkin olen äänestänyt Elinaa ja Piitua.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:Sä ku tykkäät demonisoida Elinaa, niin ajattelin mainita, että olen äänestänyt myös Piia Noora Kauppia. Saisko siitä maalattua vielä pahempia kauhukuvia? :D
No parikin juttua tulee heti mieleen. Ensinnäkin, mun täytyy myöntää, että olen molempien rouvien politiikkaan tutustunut vain aika pintapuolisesti lyhyiden lehtijuttujen ja netin vaalisivujen perusteella eli on toki mahodllista, että oikeasti ovat paljon hienosyisempiä ja syvällisempiä ajattelijotia kuin mitä kuvittelen. Epäilen kuitenkin. Toiseksi, enhän mä ole "demonisoinut" Elinaa, päinvastoin: mähän olen selittänyt, miten tyypin nopea ja menestyksekäs kansainvälinen ura muut saavutukset tekevät kiistatta vaikutuksen, ja miten kyseessä epäilemättä on erittäin älykäs, aikaansaava, tarmokas, ahkera ja muutenkin pätevä tyyppi. Olen vain koettanut esittää, että saamani vaikutelman perusteella Elinan ajamat poliittiset ratkaisut kuulostavat aika tyypillisiltä yksinkertaistettujen ideaalimallien (tietystä näkökulmasta katsottuna) tuottamia tehostussuositukisa, joiden pohja putoaa pois jos tuntee yhtään vähän empiirisempää yhteiskuntatutkimusta. Paraatiesimerkkinä tämän hänen halunsa edistää mahdollisuuksien tasa-arvoa politiikalla, joka todennetusti rapauttaa mahdollisuuksien tasa-arvoa. Piitusta taas en koskaan saanut samalla tavalla fiksua ja (politiikan ulkopuolella) aikaansaavaa kuvaa. Ehkä samalla tavalla naiivi äärioikeistolainen, mutta ilman sitä vakuuttavaa vaikutelmaa. Molemmat ovat ajaneet hirvittävää politiikkaa, mutta ei kumpikaan mikään persupelle ole, varsinkaan Lepomäki.
sivustahuutaja
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
Jep. Valitettavasti poliittiset kartat taisivat tulla käyttöön vasta 2003 vaalien jälkeen, joten meidän on tyytyminen pelkkiin Evan vastauksiin. Varsinkin jälkimmäinen, eli hesarin vaalikone, maalaa Evan punikiksi nato-kantaa lukuunottamatta:
http://www.yle.fi/vaalit/vanhat/vaaliko ... 96&kieli=0
http://www2.vaalikone.fi/eduskunta2003/ ... dokas=3139

Onko tässä nyt lyöty porvaripuolueen Evaa riittävästi? Onko uskottavaa menoa urpilaiselle?

PS. Urpilainen: Ihan oikeasti fanitan kokoomusta vuosi vuodelta enemmän. Puolue on ainoa, jonka ajatuksista siintää jotain korkeampaa älyä etupolitiikan alta. Vihreäillä olisi mahdollisuus olla toinen aidosti tulevaisuutta rakentava puolue, mutta he ovat uhranneet kaiken älyn hörhöilyn alttarille.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Piitusta taas en koskaan saanut samalla tavalla fiksua ja (politiikan ulkopuolella) aikaansaavaa kuvaa. Ehkä samalla tavalla naiivi äärioikeistolainen, mutta ilman sitä vakuuttavaa vaikutelmaa.
Piitu on pirun fiksu ja nopea. Olin livenä katsomassa joskus stiller showta kun piitu pisti stillerin verbaalisesti aivan siltaa. Tuon ja muiden havaintojen pohjalta pitäisin piitua keskimääräistä reilusti fiksumpana ja aikaansaavampana poliitikkona.

Ihmisen älykkyys ei kuitenkaan kerro mitään siitä mitä tavoitteita henkilö ajaa: Omiaan? Kannattajiensa? Onko joukossa hitustakaan yhteistä etua? Naivina en Piitua missään nimessä pitäisi, mutta Piitun ainoa ideologinen ajattelu taitaa keskittyä omien kannattajien edun maksimointiin, kuten monien muidenkin kokkareiden oikeistohaukkojen.

Lepomäki tuntui olevan Piitun kanssa samaa kastia, mutta Lepomäen aivoituksista en tunne muuta kuin vaalikonevastaukset.

Poliitiikka olisi niin paljon helpompaa, jos tyytyisi vain valitsemaan itselleen parhaat edut lupaavan kansanedustajan. Kokkareista on todella vittumaista seuloa pois niitä, jotka oikeasti ajavat kokonaispotin kasvattamista, eivätkä vain pienempiä veroja etupiirilleen.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:Olen vain koettanut esittää, että saamani vaikutelman perusteella Elinan ajamat poliittiset ratkaisut kuulostavat aika tyypillisiltä yksinkertaistettujen ideaalimallien (tietystä näkökulmasta katsottuna) tuottamia tehostussuositukisa, joiden pohja putoaa pois jos tuntee yhtään vähän empiirisempää yhteiskuntatutkimusta. Paraatiesimerkkinä tämän hänen halunsa edistää mahdollisuuksien tasa-arvoa politiikalla, joka todennetusti rapauttaa mahdollisuuksien tasa-arvoa.
Mä taas olen tullut siihen käsitykseen, että omat ennakkoluulosi vaikuttavat merkittävästi muodostamaasi vaikutelmaan ja sisällytät helposti sellaista amerikkalaisen/englantilaisen-koulutusjärjestelmän ihannointia, jota tekstissä ei oikeasti ole.