Pisteet Viinikumille siitä, että hän onnistui edes jotenkin kommentoimaan aihetta.
Viinikumi kirjoitti:En ole koskaan suhtautunut ennakkoluuttomasti ja tyynesti minkään olennon hyväksikäyttöön.
Ennakkoluulottomuutta ja tyyneyttä tarvittaisiin jo siinä vaiheessa, kun mietitään mikä on hyväksikäyttöä ja mikä ei ole.
Kyllähän koira tekee mitä käsketään ja nauttii vaikka homeisen kepakon noutamisesta, kun saa miellyttää isäntäänsä. Laumaeläimillä on kova miellyttämishalu laumanjohtajaa kohtaan. Koira on kovin helppo ehdollistaa vaikka tappamaan isäntäänsä miellyttääkseen, jos sellainen on tavoitteena.
Arvon Viinikumi ei tainnut tutustua linkkiini lainkaan. Siinä kerrotaan kokeesta, jonka avulla voidaan suht' aukottomasti osoittaa koirien haluavan seksiä siksi että ne nauttivat siitä lähtökohtaisesti,
ei siis siksi että ne olisivat ehdollistuneet haluamaan sitä.
Miksi puhut samassa yhteydessä nautinnosta, kun puhutaan vallasta ja vastuusta? Minusta on vain surkuhupaisaa että vedät yhtäläisyysmerkin sen välille, että saako olento hyväksikäytöstään seksuaalista nautintoa siihen, onko se hyväksikäyttö sallittavaa vai ei.
En vetänyt tällaista yhtäläisyysmerkkiä. Sanoin, että koska jotkut koirat itse haluavat seksuaalista mielihyvää (myös ihmisten kanssa) ilman että ne ehdollistettaisiin haluamaan sitä, tästä seuraavaa toimintaa ei voi määritellä hyväksikäytöksi.
Jos pedofiilin uhri nauttii seksistä, onko se hyväsyttävää tai edes vähemmän rangaistavaa? Jos on, miksi? Ja jos ei ole, selitä, mikä oleellinen ero sillä on lemmikkieläimen hyväksikäyttöön? Äläkä luojan tähden sano, että ihminen on ihminen ja eläin on eläin, se ei riitä alkuunkaan.
Sukukypsä eläin on psykologisesti kykenevä päättämään oman seksuaalisuutensa toteuttamisesta, lapsi ei ole.
Olet itsekin lukenut henkilöstä, jolla on koiraansa seksuaalinen suhde ja joka on agressiivinen. Sivuutit sen olankohautuksella. Miksi? Koska se ei olisi sopinut käsitykseesi asiasta.
Sanoin, että jos saan asiasta lisää esimerkkejä, otan sen huomioon - eli en sivuuttanut olankohautuksella, kuten väität. Kyseisessä yksittäistapauksessa ei tiedetä, oliko koira jo valmiiksi aggressiivinen vai oliko aggressiivisuus seksin harrastamisen seuraus. Hölmöhän minä olisin, jos tällaisen näytön perusteella tekisin päätelmiä asiasta.
Et löytänyt zoofiliaa käsiteleviltä sivuilta viitettä moiseen? Miksi? Siksi, että asia kiinnostaa etupäässä koirien hyvinvoinnista huolestuneita, ei zoofiileja, joiden fokus zoofilian ongelmissa on niissä ongelmissa mitä heille itselleen aiheutuu siitä - tautiriski, kiinnijääminen, rangaistukset yms. Ei heitä kiinnosta se, mitä ongelmia siitä koirille aiheutuu.
Tästäkin huomaa, että et tutustunut sivustoon kunnolla. Sanot, ettei zoofiileja kiinnosta koirien ongelmat, vaikka zoofiili tarkoittaa nimenomaan ihmistä joka
rakastaa eläimiä, eikä pelkästään seksuaalisessa mielessä. Ihminen, joka harrastaa seksiä eläimen kanssa mutta ei rakasta sitä, on zoo
seksuaali - eikä ole yksiselitteistä että heillekään olisi aivan sama jos eläimelle tulee ongelmia. Zooseksuaaleista suurinta osaa kiinnostanee eläinten hyvinvointi saman verran kuin vaikkapa sinua itseäsi, zoofiileja se sen sijaan kiinnostaa yhtä paljon kuin kumppanisi hyvinvointi kiinnostaa sinua. Eli he välittävät elinten hyvinvoinnista
vieläkin enemmän kuin sinä. Paitsi jos sinäkin välität eläimistä yhtä paljon tai enemmän kuin kumppanistasi, eli jos olet zoofiili. Vain tietämätön voi väittää etteivät he sivustollaan, jolla käsitellään kaikkia mahdollisia zoofiliasta seuraavia ongelmia, mainitsisi myös tästä aggressiivisuusongelmasta koirien suhteen, jos sellaisen olemassaolosta olisivat tietoisia.
Kehottaisin joskus keskustelemaan vaikkapas koko ikänsä koiria kasvattaneen ihmisen kanssa siitä, millainen on lopputulos jos koira ei tiedä paikkaansa lauman jäsenenä. Pieni vinkki - ei ainakaan psyykeeltään terve koira.
Uskon kyllä, mutta siitä en ole varma ettäkö seksi koiran kanssa sekoittaisi arvojärjestyksen automaattisesti. Miten voit itse olla siitä varma? Koska olet kokeillut? Jos et ole kokeillut, sinulla ja minulla on yhtä paljon tietoa asiasta.
Olen todella pettynyt sinuun. Olen aiemmin pitänyt sinua hyvänä ihmisenä. Puheenvuorosi jälkeen en taida haluta kirjoittaa enää koko foorumille. Luulin että vain pahat ihmiset voivat nauttia muiden olentojen hyväksikäytöstä. Pidän sinua erityisen vastenmielisempänä sen takia, ettet edes ymmärrä hävetä perverssiä kiihottumistasi eläinten hyväksikäytöstä, vaan tuot sen julki ja haet näkemyksellesi tukea. En tiedä onko ihmistuntemuksessasi parantamisen varaa, arvomaailmassa olisi kyllä aika lailla.
Ymmärrän paheksuntasi, joka mitä ilmeisimmin kumpuaa silkasta tietämättömyydestä. Hyvyys ja pahuus, aivan kuten kieroutuneisuuskin, ovat käsitteitä joita käytetään useimmiten varsin subjektiivisesti. Jos sinun mielipiteesi on että olen paha ja kieroutunut, niin objektiivinen totuus on että olen
Viinikumin mielestä paha ja kieroutunut. Tällä hetkellä Viinikumin mielipide ei minun vaa'assani paljon paina, mutta jos onnistuisit keskustelemaan tästä asiasta vakuuttavasti ja hyväntahtoisesti - sillä otteella jota sinussa aiemmin olen arvostanut - mielipiteesi paino lisääntyisi heti. Huomaatko? Jos käyttäytyisit niin, että arvostaisin sinua ihmisenä, ja edelleen pitäisit toimintatapaani huonona, mielipiteelläsi saattaisi jopa olla jotakin vaikutusta.
Siinä olet väärässä, että hakisin täältä näkemykselleni tukea. Minun täytyisi olla vajaamielinen, sisälukutaidoton tai molempia kuvitellakseni saavani tukea tällaiselle asialle sen jälkeen kun puoli foorumia on vuodattanut eläinseksiantipatioitaan kahteen eri ketjuun. Ja kun en aiemminkaan ole tänne kirjoitellut tukea tai ymmärrystä saadakseni, miksi kummassa aloittaisin juuri nyt ja juuri tällaisella aiheella?
Kiitos ja näkemiin. Sain tästä yhteisöstä tarpeekseni. Voisikohan ylläpito poistaa tunnukseni.
Eli sinuakaan ei kiinnosta keskustella aiheesta kanssani? Tämä kummastuttaa minua. Jos kerran olet vuorenvarmasti miettinyt tämän äärimmäisen tärkeänä näkemäsi asian läpikotaisin kaikista mahdollisista näkökulmista, ja ennakkoluulottomalla harkinnalla tullut siihen tulokseen, että esimerkiksi minun edustamani näkökanta on väärä, mitä menetettävää sinulla voisi olla jos keskustelisit asiasta kanssani?
No, kukin tyylillään.