Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Veikkaan, että "raiskattu" poika oli 130%:lla innolla mukana hommassa. Pojan äitihän tästä on vetänyt herneen nenään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Luulisi olevan pojalle pelkkä meriitti.NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että "raiskattu" poika oli 130%:lla innolla mukana hommassa. Pojan äitihän tästä on vetänyt herneen nenään.
-
- Kitinä VIP-jäsen
"Hurmaavaksi ja romanttiseksi kuvattu Cumming"Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/maai ... 33316.html
Hauska sukunimi tällä sirppiveikolla.

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
"Hurmaavaksi ja romanttiseksi kuvattu Cumming on äitinsä mukaan jäänyt koukkuun lastentekoon." Äippäkin kovasti romantisoi pojan taipumusta.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Täytyy perehtyä.urpiainen kirjoitti:Niin, mä en tiedä, kuinka rakentavaa syyllisten nimeäminen on, mutta kai niitä halutessa löytää vähän sieltä täältä. Lueskelin muuten tässä viikonloppuna vielä tätä: http://finance.aalto.fi/en/people/putto ... 5-2011.pdf - onhan se 2,5 kk vanhana jo vähän vanhentunut, mutta spekuloi ainakin etukäteen sillä, että josko Yhdysvaltain luokitus tippuu AAA:sta ja maa nosta velkakattoaan. Syyllisten nimeämistäkin löytyy.NuoriDaavid kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Obama ... 5268391798
"Kun Euroopassa, Espanjassa, Italiassa ja Kreikassa on ongelmia, ne huuhtoutuvat ennen pitkää myös meidän rannikoillemme", Obama maalaili"
Ai se onkin eurooppalaisten syytä..
-
- Kitisijä
Tekö olette ihan vakavissanne sitä mieltä, että poikaa ei voi hyväksikäyttää, se on aina positiivinen juttu ja "meriitti"?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Luulisi olevan pojalle pelkkä meriitti.NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että "raiskattu" poika oli 130%:lla innolla mukana hommassa. Pojan äitihän tästä on vetänyt herneen nenään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä en ole tuota mieltä. Olen sitä mieltä, mitä kirjoitin.Lolita kirjoitti:Tekö olette ihan vakavissanne sitä mieltä, että poikaa ei voi hyväksikäyttää, se on aina positiivinen juttu ja "meriitti"?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Luulisi olevan pojalle pelkkä meriitti.NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että "raiskattu" poika oli 130%:lla innolla mukana hommassa. Pojan äitihän tästä on vetänyt herneen nenään.
-
- Kitisijä
Itse tarkennan omaani sen verran, että tuntuisi hyvin oudolta, jos poika olisi raiskattu, kuten juttu väittää. Niin oudolta, etten oikein usko tuota. Meriitti-kommentti on täten vain johdonmukainen jatko epäuskolleni.NuoriDaavid kirjoitti:Mä en ole tuota mieltä. Olen sitä mieltä, mitä kirjoitin.
-
- Kitisijä
http://www.ts.fi/online/ulkomaat/246385.html
Asiantuntijat: Sosiaaliset normit eivät enää sido mellakoijia
Turun Sanomat 9.8 2011 13:28:19
Brittiläiset asiantuntijat varoittavat etsimästä kaiken selittävää syytä Lontoon mellakoinnille. Yhtenä olennaisena tekijänä kuitenkin pidetään nuorten syrjäytymistä ja putoamista yhteiskunnan ja sen normien ulkopuolelle. – Tässä ei ole kyse etnisyydestä, uskonnosta tai luokasta. Yksi vahvimmista syistä on jako niihin joilla on ja niihin joilla ei ole. Kyse on heistä, jotka on jätetty ulkopuolelle, kommentoi ICC-tutkimuslaitoksen johtaja, professori Mike Hardy uutistoimisto Reutersille.
Nuorisokulttuurin tutkija, professori John Pitts huomauttaa, että monilla mellakoitsijoista ei ole enää mitään syytä käyttäytyä yhteiskunnan normien mukaisesti.
– Monet mellakoihin osallistuneista tulevat matalan tulotason ja korkean työttömyyden alueilta, eikä monilla heistä juuri ole tulevaisuutta, hän kuvailee Guardian-lehdelle.
---------------------
Siinäpä se tärkein mielestäni tuli. Tuo rehaaminen on kaiken pahan olon, syrjäytymisen, rasismin ( kyllä, sitä oikeaakin rasismia on vaikka sana on kokenut inflaation härmässä) ja kehnojen sosiaalisten olojen yhteissumma, jota ei voi selittää millään "roskasakki riehuu" kommenteilla, vaikka se olisikin älyllisesti kevyempi ja helposti hyväksyttävä vaihtoehto.
Asiantuntijat: Sosiaaliset normit eivät enää sido mellakoijia
Turun Sanomat 9.8 2011 13:28:19
Brittiläiset asiantuntijat varoittavat etsimästä kaiken selittävää syytä Lontoon mellakoinnille. Yhtenä olennaisena tekijänä kuitenkin pidetään nuorten syrjäytymistä ja putoamista yhteiskunnan ja sen normien ulkopuolelle. – Tässä ei ole kyse etnisyydestä, uskonnosta tai luokasta. Yksi vahvimmista syistä on jako niihin joilla on ja niihin joilla ei ole. Kyse on heistä, jotka on jätetty ulkopuolelle, kommentoi ICC-tutkimuslaitoksen johtaja, professori Mike Hardy uutistoimisto Reutersille.
Nuorisokulttuurin tutkija, professori John Pitts huomauttaa, että monilla mellakoitsijoista ei ole enää mitään syytä käyttäytyä yhteiskunnan normien mukaisesti.
– Monet mellakoihin osallistuneista tulevat matalan tulotason ja korkean työttömyyden alueilta, eikä monilla heistä juuri ole tulevaisuutta, hän kuvailee Guardian-lehdelle.
---------------------
Siinäpä se tärkein mielestäni tuli. Tuo rehaaminen on kaiken pahan olon, syrjäytymisen, rasismin ( kyllä, sitä oikeaakin rasismia on vaikka sana on kokenut inflaation härmässä) ja kehnojen sosiaalisten olojen yhteissumma, jota ei voi selittää millään "roskasakki riehuu" kommenteilla, vaikka se olisikin älyllisesti kevyempi ja helposti hyväksyttävä vaihtoehto.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
^ WTF! Camila Batmanghelidjh? Asiantuntija on muuten titteliltään "nuorisokulttuurin tutkija" - onkohan tässä joku doublespeak-merkitys, jota en täysin hiffaa.
IT-asiantuntijan lääkkeet. Korjausoperaatio #1: maahanmuuttajille ei sosiaaliturvaa ensimmäisen 3-4 vuoden aikana, pl. perusterveydenhuolto. Turvapaikan saaneille minimitoimeentulo, mikä vastannee peruspäivärahaa ja asumistukea, joka riittää asumiseen jossain periferiassa. Tämä jo karsisi paskasakkia luultavasti noin kymmenykseen.
IT-asiantuntijan lääkkeet. Korjausoperaatio #1: maahanmuuttajille ei sosiaaliturvaa ensimmäisen 3-4 vuoden aikana, pl. perusterveydenhuolto. Turvapaikan saaneille minimitoimeentulo, mikä vastannee peruspäivärahaa ja asumistukea, joka riittää asumiseen jossain periferiassa. Tämä jo karsisi paskasakkia luultavasti noin kymmenykseen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Olen samaa mieltä. Tuo sakki pitäisi saada töihin.Haemaeraemies kirjoitti:Siinäpä se tärkein mielestäni tuli. Tuo rehaaminen on kaiken pahan olon, syrjäytymisen, rasismin ( kyllä, sitä oikeaakin rasismia on vaikka sana on kokenut inflaation härmässä) ja kehnojen sosiaalisten olojen yhteissumma, jota ei voi selittää millään "roskasakki riehuu" kommenteilla, vaikka se olisikin älyllisesti kevyempi ja helposti hyväksyttävä vaihtoehto.
-
- Kitisijä
Kyllä, jos ei ole tulevaisuutta, niin miksi ei rehaisi kun tilaisuus sen sallii? Sama kuin Ranskan maahanmuuttajalähiöiden ongelma: Synnyt väärään paikkaan-> joudut väärään kouluun -> ei läheskään samoja mahdollisuuksia kuin pareman alueen penskoilla -> Miksi ei riehuisi, kuin ei millään ole mitään väliä?sivustahuutaja kirjoitti:Olen samaa mieltä. Tuo sakki pitäisi saada töihin.Haemaeraemies kirjoitti:Siinäpä se tärkein mielestäni tuli. Tuo rehaaminen on kaiken pahan olon, syrjäytymisen, rasismin ( kyllä, sitä oikeaakin rasismia on vaikka sana on kokenut inflaation härmässä) ja kehnojen sosiaalisten olojen yhteissumma, jota ei voi selittää millään "roskasakki riehuu" kommenteilla, vaikka se olisikin älyllisesti kevyempi ja helposti hyväksyttävä vaihtoehto.
Sama kuin törkyisen isot korvaukset graffitista: ikuinen velkavankeus ajaa monelle kuuppaan mielikuvan " miksi yrittää kun ei kuiteskaan kannata?", ja näin samat kaverit jatkavat toimintaansa pikavoiton jälkeen. Töitäkään ei kannata tehdä, niin miksi ei sitten maalaisi lisää junia. Ruotsissa tästä on paljon esimerkkejä. Ennenaikaa tyypit koittivat edes olla jäämättä kiinni, niin nykyään se on se ja sama = tuhon määrä kasvaa ekspotentiaalisesti.
Ei mitään fiksuinta toimintaa, ei tosiaan, mutta niin se ihminen toimii.
-
- Kitisijä
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Christer näyttää mallia:Haemaeraemies kirjoitti:Kyllä, jos ei ole tulevaisuutta, niin miksi ei rehaisi kun tilaisuus sen sallii?
http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkel ... 5265087184
-
- Kitisijä
No jos kerran yksilöllä ei ole mitään vastuuta teoistaan niin miksi ihmeessä Systeemin pitäisi uhrata rahtuakaan ymmärrystä yksilölle?Haemaeraemies kirjoitti:
-
- Kitisijä
Kotona/koulussa/koulukodissa/poliisilaitoksella/vankilassa pitäisi olla sellainen idarihampuusin peruskurssi, jossa taotaan liimanhaistelun hidastamaan kaaliin riittävän monta kertaa, että teoilla on seurauksia. Perusajatus olisi jotain seuraavanlaisen mullistavaa: "Jos teet rikoksia niin siitä seuraa rangaistus ja korvausvelvollisuus. Jos jatkat rikosten tekemistä niin rangaistukset kovenevat ja korvausvelvollisuus kumuloituu (viimeinen sana korvattava jollain idarihampuusille sopivalla). "Haemaeraemies kirjoitti:
Sama kuin törkyisen isot korvaukset graffitista: ikuinen velkavankeus ajaa monelle kuuppaan mielikuvan " miksi yrittää kun ei kuiteskaan kannata?"
-
- Kitisijä
Sanoinko että pitäisi? Mutta olisiko yhteiskunnalle kannattavampaa pitää jäsenistään sen verran huolta, ettei ilman omaa tyrimistä tipahda kelkasta, jolloin ei tuollaisiin toimiin olisi niin suurta intoa, kun olisi jotain hävittävää?elco kirjoitti:No jos kerran yksilöllä ei ole mitään vastuuta teoistaan niin miksi ihmeessä Systeemin pitäisi uhrata rahtuakaan ymmärrystä yksilölle?Haemaeraemies kirjoitti:
-
- Kitisijä
Hyvä idea, laitahan täytäntöön.elco kirjoitti:Kotona/koulussa/koulukodissa/poliisilaitoksella/vankilassa pitäisi olla sellainen idarihampuusin peruskurssi, jossa taotaan liimanhaistelun hidastamaan kaaliin riittävän monta kertaa, että teoilla on seurauksia. Perusajatus olisi jotain seuraavanlaisen mullistavaa: "Jos teet rikoksia niin siitä seuraa rangaistus ja korvausvelvollisuus. Jos jatkat rikosten tekemistä niin rangaistukset kovenevat ja korvausvelvollisuus kumuloituu (viimeinen sana korvattava jollain idarihampuusille sopivalla). "Haemaeraemies kirjoitti:
Sama kuin törkyisen isot korvaukset graffitista: ikuinen velkavankeus ajaa monelle kuuppaan mielikuvan " miksi yrittää kun ei kuiteskaan kannata?"
-
- Kitisijä
Varauksella samaa mieltä. Olen kyllä sitä mieltä, että yksilöllä on kaikissa tilanteissa viime kädessä vastuu itsestään.Haemaeraemies kirjoitti: Sanoinko että pitäisi? Mutta olisiko yhteiskunnalle kannattavampaa pitää jäsenistään sen verran huolta, ettei ilman omaa tyrimistä tipahda kelkasta, jolloin ei tuollaisiin toimiin olisi niin suurta intoa, kun olisi jotain hävittävää?
Mutta sanohan onko mitään järkeä päästää maahan jatkuvalla syötöllä lisää ulkomaalaisia, jotka vissiin sitten toistaitoisina ja kielitaidottomina vääjäämättä putoavat kelkasta huutaen Rassistia ja syyttäen Systeemiä?
Viimeksi muokannut elco, 09.08.2011 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sanon nyt pahasti, mutta jos nämä mellakoijat käyttäisivät edes puolet tuosta organisointi taidostaan että innostaan rettelöidä, varastaa ja tuhota siihen että heistä voisi "tulla jotakin" niin asiat voisivat olla toisin.
Maailma on pullollaan huonoista oloista tulleita vähintään keskiluokkaisesti eläviä ihmisiä, ihmisiä joilla on ollut tahtoa tehdä elämälleen jotakin. Maailma on myös pullollaan ihmisiä, joilla oli kaikki mahdollisuudet pedattu eteen, mutta nyt ei ole yhtikäs mitään.
Maailma on pullollaan huonoista oloista tulleita vähintään keskiluokkaisesti eläviä ihmisiä, ihmisiä joilla on ollut tahtoa tehdä elämälleen jotakin. Maailma on myös pullollaan ihmisiä, joilla oli kaikki mahdollisuudet pedattu eteen, mutta nyt ei ole yhtikäs mitään.
-
- Kitisijä
No taas hei perspektiiviä hieman.Haemaeraemies kirjoitti:Sanoinko että pitäisi? Mutta olisiko yhteiskunnalle kannattavampaa pitää jäsenistään sen verran huolta, ettei ilman omaa tyrimistä tipahda kelkasta, jolloin ei tuollaisiin toimiin olisi niin suurta intoa, kun olisi jotain hävittävää?
Täällä euroopassa on länsimaissa niillä, jotka on asiat huonosti vieläkin paljon hävittävää. Ei noiden Lontoon polttotöiden tekijöiden ympäristö muuttunut ainakaan paremmaksi tekojen takia.
Mä en oikein tajua, että miten ihmiset pääsevät kasvatuksen ja koulutuksen kautta irtautumaan ajattelusta, että asiat tulisivat jostakin itsestään ja millään ei olisi muka mitään väliä. Uhrimentaliteettia ylläpitävät tahot vaan tekevät itselleenkin hallaa, koska ihmiset eivät itse rakenna mitään, vaan entisestään odottavat että joku muu ratkaisee ongelmat heidän puolestaan.
Eikä tämä tarkoita, etteikö sosiaalisia ongelmia pitäisi ratkaista ja kamppailla niiden estämiseksi - mutta on se jokin roti myös siinä pään silittelyssä ja vastuun pakoilussakin.
Voiko maailma olla pullollaan keskiluokkaisia ihmisiä?RP kirjoitti:Maailma on pullollaan huonoista oloista tulleita vähintään keskiluokkaisesti eläviä ihmisiä, ihmisiä joilla on ollut tahtoa tehdä elämälleen jotakin. Maailma on myös pullollaan ihmisiä, joilla oli kaikki mahdollisuudet pedattu eteen, mutta nyt ei ole yhtikäs mitään.
-
- Kitisijä
Olenko sanonut että tämä on järkevää? En ole sanonut ikinä missään vaiheessa että typerä maahanmuutto-politiikka olisi jotain tavoittelemisen arvoista. Olen sanonut, että maahanmuuttajat kannattaa integroida yhteiskuntaan, ja välttää slummiutumista, eli ei kannata sulkea kaikkia samoihin lähiöihin. Olen myös sanonut että ihmisellä jolla ei ole tulevaisuutta, ei ole intoa olla mukana yhteiskunnassa, oli se sitten härmäläinen, slaavilainen tai vaikka afrikkalainen.elco kirjoitti:Varauksella samaa mieltä.Haemaeraemies kirjoitti: Sanoinko että pitäisi? Mutta olisiko yhteiskunnalle kannattavampaa pitää jäsenistään sen verran huolta, ettei ilman omaa tyrimistä tipahda kelkasta, jolloin ei tuollaisiin toimiin olisi niin suurta intoa, kun olisi jotain hävittävää?
Mutta sanohan onko mitään järkeä päästää maahan jatkuvalla syötöllä lisää ulkomaalaisia, jotka vissiin sitten vääjäämättä toistaitoisina ja kielitaidottomina putoavat kelkasta huutaen Rassistia ja syyttäen Systeemiä?
Vaikka vihaat sanaa rasisti, ja uskottelet että se on aina MoKu:ttajien harrastamaa väärinkäyttöä kun se esiintyy, niin kyllä sitä ihan oikeasti on olemassa. Valkoisena keskiluokkaisena lihaa syövänä hetskuna et siitä saa varmaankaan nauttia, mutta sitä on ihan oikeasti, myös härmässä.
En ymmärrä tapaasi esittää sana "rasismi" kontekstissa, jossa pyrit selvästi mustamaalaamaan kys. sanaa, ihan kuin tarpeellisella hokemisella yrität tehdä siitä merkityksemättömän.
Mikä mielestäsi sitten on rasismia, mihin saa puuttua, mikä sinun niin suuresti arvostamaa "kriittistä maahanmuuttokeskustelua" ?
-
- Kitisijä
Niin, jos kasvatus tulee katkeroituneelta ihmiseltä, oli se sitten valkoinen, musta, latino tai slaavi, niin kyllä se jättää jälkensä siihen kasvatettuun tapaukseen. Jenkkeissä on tämän asenteen perintöä niitettävissä esimerkiksi vaikkapa mustan kansalaisen asenteessa poliisia kohtaan, tai valkoisen keskiluokkaisen asenteessa köyhää mustaa kostaan.huima kirjoitti:No taas hei perspektiiviä hieman.Haemaeraemies kirjoitti:Sanoinko että pitäisi? Mutta olisiko yhteiskunnalle kannattavampaa pitää jäsenistään sen verran huolta, ettei ilman omaa tyrimistä tipahda kelkasta, jolloin ei tuollaisiin toimiin olisi niin suurta intoa, kun olisi jotain hävittävää?
Täällä euroopassa on länsimaissa niillä, jotka on asiat huonosti vieläkin paljon hävittävää. Ei noiden Lontoon polttotöiden tekijöiden ympäristö muuttunut ainakaan paremmaksi tekojen takia.
Mä en oikein tajua, että miten ihmiset pääsevät kasvatuksen ja koulutuksen kautta irtautumaan ajattelusta, että asiat tulisivat jostakin itsestään ja millään ei olisi muka mitään väliä. Uhrimentaliteettia ylläpitävät tahot vaan tekevät itselleenkin hallaa, koska ihmiset eivät itse rakenna mitään, vaan entisestään odottavat että joku muu ratkaisee ongelmat heidän puolestaan.
Eikä tämä tarkoita, etteikö sosiaalisia ongelmia pitäisi ratkaista ja kamppailla niiden estämiseksi - mutta on se jokin roti myös siinä pään silittelyssä ja vastuun pakoilussakin.
Molemmissa keisseissä on kylvetty maahan siemeniä, joista kasvaa epäluulo,viha ja pelko. Yhteiskunnalle olisi hyödyllisempää jos 9v poika ei vihaa poliisia, koska kohtelee tätä väärin ihonvärinsä takia, ja valkoiselle sekä mustalle olisi parempaa jos ei olisi automaattisia ennakkoluuloja puolin jos toisin jo nuoresta asti. Tuo 9v poika joka on oppinut vihaamaan kyttiä alusta asti erittäin suurella tod näköisyydellä vihaa viis-nollaa loppu elämänsä, varsinkin jos kokee mitään joka tukee tuota mielikuvaa. Älykästä? Ei ole ei, mutta mikäs teet, muuta kuin koitat vaikuttaa asenteisiin alunperin.
Varmaan kuittaatte tämän MoKuttajan höpinöinä, mutta siinäs sitten.