Halmehan heitti aikoinaan Teatterin terassin aidan yli jonkun naisia ahdistelleen mokkakikkelin. Helvetilinen haloohan siitä nousi.elco kirjoitti: Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.
Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin". Eli siihen, että monesti kukaan ei puutu asiaan, vaan kaikki tuijottavat lattiaan tai ikkunasta ulos.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tilanteeseen puuttuminen tuskin oli. Tuon julkituonti vailla sen kummempaa sisältöä liippaa läheltä.urpiainen kirjoitti:...oliko homma paheksuttavaa populismia vai kiitettävää toimintaa.
Mun mielestäni Sauri toimi hienosti ja samaan voi kannustaa muitakin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Ja nyt vaadin niitä paljon puhuttuja perusteluita. Vai onko tämä data kehitetty legendaarisella Harrison-Stetson metodilla, vai mistä päättelet näin? Vai onko nyt kyseessä se paljon käytetty marttyyri-muuvi, missä huudetaan vihapuhetta ja rasismia ironiseen sävyyn, jos kehtaa eri mieltä olla?elco kirjoitti:Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.Haemaeraemies kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, ja kontrollikysymyksenä, joita niin itsekin suosit: Onko kaikki puna-vihreillä laseilla varustettu, jos on eri mieltä sinun kanssa?
Vai, onko sinualla oikeasti jotain sanojesi tueksi? Eläkä nyt käännä tätä mihinkään punavihre-anarkomarko-Maotappoienemmänkuhitler-väännöksi,vaan vastaa kysymykseeni: Mihin perustat olettamuksen, että Naakkarainen joutuis eroamaan, jos tekisi samanmoisen tempun mustalle miehelle, ILMAN rasistisia huomioita, tai muuta asiatonta?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Tämä Sauron on tietenkin mielestäni perusvastenmielinen tyyppi, mutta jos hän meinaa toimia raitiovaunuissa vigilanterasistiportsarina niin antaa puolestani palaa vaan.NuoriDaavid kirjoitti: Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Joo. Elcon pointti siis on, että Saurin toiminta ei ansaitse kiitosta, koska jos asiallisesti ja selvinpäin toimiva Hakkarainen, joka olisi vieläpä kykeneväinen keskustelemaan teostaan järkevästi ja erittelevästi, estäisi seksuaalisen ahdistelun öisessä puistossa, saisi Hakkarainen vain moitteita teostaan. Argumentti voi olla susi jos premissit ovat epätosia tai logiikka ontuu. Elcon pölinä yhdistää molemmat. Mut hei, tällaisesta valittaminen on vain tylsää saivartelua! Pääasia, että vihreiden jäsentä ei saa kehua, koska Elco ei niistä tykkää.NuoriDaavid kirjoitti:Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.exPertti kirjoitti:Tai katsella miten ihan kantasuomalaisia teinityttöjä ahdistellaan ihan päivänvalossakin. Lapsia hekin ovat.elco kirjoitti:Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.
Voisin jangata tässä maailman tappiin, että saisin aikaiseksi skenarion, joka menisi läpi ilman mussutusta, mutten taida viitsiä. Kenttäkokeena voit mennä tarkkailemaan ei-etnissuomalaisen nuorison käytöstä rautatientorin ympäristöön tahi Kaisaniemen puistoon viikonloppuaamuyöstä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.09.2011 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Menee Jugnerin, Urpilaisen ja Tuomiojan kanssa täysin samaan lokeroon.elco kirjoitti: Tämä Sauron on tietenkin mielestäni perusvastenmielinen tyyppi,.
-
- Kitinä VIP-jäsen
No jos niin kävisi, niin Saurin pitäisi varmaankin sanoutua siitä irti. Niin kauan kun pysytään siinä, että lapsia ahdistelevat juopot ohjataan ulos julkisista liikennevälineistä, ei tarvi pyytää anteeksi.exPertti kirjoitti:Onko Sauri nyt sitten yllyttäjä, kun viherhipit alkavat hakata muusiksi humalaisia metrossa ja Saurin pitäisi irtisanoutua moisesta vihapuheesta?NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin". Eli siihen, että monesti kukaan ei puutu asiaan, vaan kaikki tuijottavat lattiaan tai ikkunasta ulos.
Mun mielestäni Sauri toimi hienosti ja samaan voi kannustaa muitakin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
No ei ole mitään IPCC:n kaltaisen tahon vertaisarvioitua tieteen/uskonkappaletta kyllä nyt tästä case Hakkaraisanalogiasta just esittää, ei.Haemaeraemies kirjoitti:
Ja nyt vaadin niitä paljon puhuttuja perusteluita. Vai onko tämä data kehitetty legendaarisella Harrison-Stetson metodilla, vai mistä päättelet näin? Vai onko nyt kyseessä se paljon käytetty marttyyri-muuvi, missä huudetaan vihapuhetta ja rasismia ironiseen sävyyn, jos kehtaa eri mieltä olla?
Vai, onko sinualla oikeasti jotain sanojesi tueksi? Eläkä nyt käännä tätä mihinkään punavihre-anarkomarko-Maotappoienemmänkuhitler-väännöksi,vaan vastaa kysymykseeni: Mihin perustat olettamuksen, että Naakkarainen joutuis eroamaan, jos tekisi samanmoisen tempun mustalle miehelle, ILMAN rasistisia huomioita, tai muuta asiatonta?
Enkä ymmärtääkseni sanonut, että hän joutuisi eroamaan, vaan että hänen eroaan vaadittaisiin. Vaadittiinhan demareiden puoluesiihteritasoa myöten Halla-ahon eroa, kun norjassa riehui joku pomminheittäjä.
-
- Kitinän uhri
Erikoista. Ajattelin vain, että hyvin kirjoitettu ja viihdyttävä.huima kirjoitti: Jumakauta tää toimittaja jaksaa urpoilla ilman rajoja.
Sanon Saurista vielä sen, että itse teko oli tietenkin oikein, mutta se että hän tapahtuman jälkeen tuo asiaa laajasti esiin julkisuudessa on kyseenalaista. Oman vastenmielisen, joskin viihdyttävän lisänsä asiaan tuo se, että hän siivittää moraalista närkästystään neuvokkailla käskylauseilla, kuten "huuda rasistille lopeta". Höpinöissä on samaa koomista mahtipontisuutta ja itsensä korostamista kuin joissakin Soinin puheissa. Voihan se olla, että Sauri on ihan vain oikealla asialla ja kokee velvollisuudekseen poliitikkona puuttua yhteiskunnan epäkohtaan omalla esimerkillään, mutta en itse ole valmis vielä näillä näytöillä liittymään hänen selkään taputtelijoidensa joukkoon. Populismi on kuitenkin toimiva keino vedota muihin ihmisiin ja sitä harrastaa useampikin poliitikko.
Viimeksi muokannut Fiona, 13.09.2011 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitisijä
Oma perustelu ei mielestäni tässä kerro mistään muusta kuin siitä, että poliitikko on riittävän fiksu ymmärtääkseen miten asia tulisi muille perustella. Ylipäätään mahdollisen populistisuuden olemassaolon määrittää tietenkin lukija.NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin".
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mun erehtymätön moraalikompassini näyttää, että Saurinator on rehellinen tässä.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oma perustelu ei mielestäni tässä kerro mistään muusta kuin siitä, että poliitikko on riittävän fiksu ymmärtääkseen miten asia tulisi muille perustella. Ylipäätään mahdollisen populistisuuden olemassaolon määrittää tietenkin lukija.NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin".
-
- Kitisijä
Mulla taitaa olla samanmerkkinen koNpassi.NuoriDaavid kirjoitti:Mun erehtymätön moraalikompassini näyttää, että Saurinator on rehellinen tässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Toisin kuin vaikkapa Elcon horinoissa, tässä kritiikissä alkaa olla järkeä. Vaikka en muuten kuulu Saurin ihailijoihin noin niinkuin henkilötasolla (minulle on muissakin yhteyksissä syntynyt hänestä vähän turhan itserakas kuva), niin tässä asiassa olen kuitenkin taipuvainen symppaamaan häntä. Kontekstina kun kuitenkin on, että rasismin puolelle herkästi kaatuvan "maahanmuutokritiikin" julkisesta ilmaisemisesta on tullut persujen ja muiden hommailijoiden esiinmarssin jälkeen entistä suositumpi ja sosiaalisesti sallitumpi kansanhuvi (lähde), jolloin on hyvä, että (apulais)kaupunginjohtaja puuttuu sekä ilmiön yleisyyteen että siihen mainittuun "puuttumattomuuden kulttuuriin" ihan konkreettisellakin tasolla. Tässä tilanteessa pidän kannustavaa tyytyväisyyttä perustellumpana alustavana reaktiona Saurin toimintaan kuin itse suosimaasi kyynistä torjuntaa.Fiona kirjoitti:Sanon Saurista vielä sen, että itse teko oli tietenkin oikein, mutta se että hän tapahtuman jälkeen tuo asiaa laajasti esiin julkisuudessa on kyseenalaista. Oman vastenmielisen, joskin viihdyttävän lisänsä asiaan tuo se, että hän siivittää moraalista närkästystään neuvokkailla käskylauseilla, kuten "huuda rasistille lopeta". Höpinöissä on samaa koomista mahtipontisuutta ja itsensä korostamista kuin joissakin Soinin puheissa. Voihan se olla, että Sauri on ihan vain oikealla asialla ja kokee velvollisuudekseen poliitikkona puuttua yhteiskunnan epäkohtaan omalla esimerkillään, mutta en itse ole valmis vielä näillä näytöillä liittymään hänen selkään taputtelijoidensa joukkoon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mä en ymmärrä tuota populismin määritelmää lainkaan. Tietty yksinkertaistaminen, tunneperäistäminen ja kansanomaisuus kyllä, mutten lainkaan jaa sitä näkemystä, etteivätkö populistit pääsääntöisesti pitäisi ajamiaan asioita oikeina.NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärtäisin populismin niin, että poliitikko syyllistyy populismiin sanoessaan/tehdessään jotain sellaista, jonka uskoo uppoavan kansaan, mutta jonka itse tietää vääräksi.
Jos ja kun Sauri hyvin tod. näk. piti tekoaan itsekin oikeana, se ei mielestäni ole populismia.
Minusta on hyvin vaikea kuvitella, että Soini aidosti pitää Kreikan tukemista hyvänä asiana Suomelle, mutta vastustaa sitä, koska sillä saa ääniä.
On mielestäni suorastaan riemukasta, että päivystävä punainen dosenttimme automaattisesti piti Daven määritelmää täsmälleen oikeana.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mielestäni Soinin Kreikan lainojen vastustaminen ei olekaan populismia, vaan hän varmasti vilpittömästi on tuota mieltä. Se, että suurin osa kansastakin sattuu olemaan samaa mieltä, ei tee mielipidettä populistiseksi.elco kirjoitti:Mä en ymmärrä tuota populismin määritelmää lainkaan. Tietty yksinkertaistaminen, tunneperäistäminen ja kansanomaisuus kyllä, mutten lainkaan jaa sitä näkemystä, etteivätkö populistit pääsääntöisesti pitäisi ajamiaan asioita oikeina.NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärtäisin populismin niin, että poliitikko syyllistyy populismiin sanoessaan/tehdessään jotain sellaista, jonka uskoo uppoavan kansaan, mutta jonka itse tietää vääräksi.
Jos ja kun Sauri hyvin tod. näk. piti tekoaan itsekin oikeana, se ei mielestäni ole populismia.
Minusta on hyvin vaikea kuvitella, että Soini aidosti pitää Kreikan tukemista hyvänä asiana Suomelle, mutta vastustaa sitä, koska sillä saa ääniä.
On mielestäni suorastaan riemukasta, että päivystävä punainen dosenttimme automaattisesti piti Daven määritelmää täsmälleen oikeana.
Miten sä määrittelet populismin?
Eikös vihreiden ydinvoimaoksennus japanin jälkeen ja saman sukuisen sakin itkuparku aseita kohtaan norjan tapahtumine jälkeen ole eräänlaista populismia?NuoriDaavid kirjoitti: Miten sä määrittelet populismin?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Vaikea sanoa. Suuri osa vihreistä lienee aidosti sitä mieltä, että ydinvoima on Paha Asia ja sitä vastaan tulee taistella kaikin laillisin keinoin.masa kirjoitti:Eikös vihreiden ydinvoimaoksennus japanin jälkeen ja saman sukuisen sakin itkuparku aseita kohtaan norjan tapahtumine jälkeen ole eräänlaista populismia?NuoriDaavid kirjoitti: Miten sä määrittelet populismin?
Mun mielestä populismia on esim. Persujen eduskuntaaliohjelmassa ollut vaatimus lapsilisien poistosta hyvätuloisilta. Uskoakseni Persut kyllä osaavat laskea sen verran, että tajuavat, että sillä ei olisi mitään valtiontaloudellista merkitystä.
-
- Kitisijä
Timo SoiniNuoriDaavid kirjoitti:Miten sä määrittelet populismin?
Tarkoitin tuota lyömistä käyttämällä tragediaa lyömäaseena.NuoriDaavid kirjoitti:
Vaikea sanoa. Suuri osa vihreistä lienee aidosti sitä mieltä, että ydinvoima on Paha Asia ja sitä vastaan tulee taistella kaikin laillisin keinoin.
.
-
- Kitisijä
No tuossa yllähän sitä yritin kolmella sanalla tehdä. Lienee käynyt selväksi, että minusta davenurpiaisen määritelmä on minusta sanalla sanoen huono.NuoriDaavid kirjoitti: Miten sä määrittelet populismin?
-
- Kitinä VIP-jäsen
"yksinkertaistaminen, tunneperäistäminen ja kansanomaisuus"elco kirjoitti:No tuossa yllähän sitä yritin kolmella sanalla tehdä.NuoriDaavid kirjoitti: Miten sä määrittelet populismin?
Eikö noi nyt aika pitkälti ole kaiken poliittisen viestinnän peruskauraa?
Kyllä mun mielestäni populismin ydin on nimenomaan kansanmielipiteen kosiskelu silloin, kun tosiasiat eivät tue kansan mielipidettä.
-
- Kitisijä
Ja siis ydinvoiman poistamisella ei ole kansantaloudellista merkitystä ja että ydinvoima voidaan kyllä korvata tuulipöristimillä, aurinkokennoilla, nollaenergiataloilla ja energiapajurisusavotalla?NuoriDaavid kirjoitti: Vaikea sanoa. Suuri osa vihreistä lienee aidosti sitä mieltä, että ydinvoima on Paha Asia ja sitä vastaan tulee taistella kaikin laillisin keinoin.
Mun mielestä populismia on esim. Persujen eduskuntaaliohjelmassa ollut vaatimus lapsilisien poistosta hyvätuloisilta. Uskoakseni Persut kyllä osaavat laskea sen verran, että tajuavat, että sillä ei olisi mitään valtiontaloudellista merkitystä.
-
- Kitisijä
Niinno, minusta Soinin pärjääminen perustuu pitkälti hänen kykyynsä viestiä kansanomaisella ja yksinkertaistetulla tavalla. Jos katsoo jotain urpi(l)aista niin hän ei sitä todellakaan osaa tehdä.NuoriDaavid kirjoitti: Eikö noi nyt aika pitkälti ole kaiken poliittisen viestinnän peruskauraa?
Kyllä mun mielestäni populismin ydin on nimenomaan kansanmielipiteen kosiskelu silloin, kun tosiasiat eivät tue kansan mielipidettä.
Minusta teet virheen vetoamalla joihinkin "tosiasioihin", jotka vain älymystö kykenee ymmärtämään ja joita kansa lähtökohtaisesti vastustaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jep, populismi on poliittisen viestinnän peruskauraa. Kyllä siihen oikeastaan kaikki puolueet syyllistyy, kun ilman on vaikea vaaleissa pärjätä.NuoriDaavid kirjoitti:elco kirjoitti: "yksinkertaistaminen, tunneperäistäminen ja kansanomaisuus"
Eikö noi nyt aika pitkälti ole kaiken poliittisen viestinnän peruskauraa?
Viimeksi muokannut Vagabondo, 13.09.2011 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tämä onkin todella mielenkiintoinen kysymys populismikysymyksen ulkopuolella.elco kirjoitti:Ja siis ydinvoiman poistamisella ei ole kansantaloudellista merkitystä ja että ydinvoima voidaan kyllä korvata tuulipöristimillä, aurinkokennoilla, nollaenergiataloilla ja energiapajurisusavotalla?NuoriDaavid kirjoitti: Vaikea sanoa. Suuri osa vihreistä lienee aidosti sitä mieltä, että ydinvoima on Paha Asia ja sitä vastaan tulee taistella kaikin laillisin keinoin.
Siis se, miksi ilmeisesti jotkut aivan laskutaitoiset ihmiset esittävät, että 1+1 ≠ 2. Kyse on kaiketi jonkin sortin uskonnosta.