Joo. Dave on mielestäni taas oikeassa. Manzel on vähän epäjohdonmukainen tuottaessaan itse tuollaista hommalaisen harhaista kärjistystä ja vastakkainasettelevaa mustavalkoisuutta, jolle ei ole mitään perusteita todellisessa tilanteessa (sen tuottaminen on joko typeryyteen tai ilkeämielisyyteen perustuvaa keinotekoisuutta) - ja toisaalta jeesustellessaan tähän malliin:NuoriDaavid kirjoitti:No ihan vilpittömästi ja ilman saivartelua: kyllä mun mielestäni Suomessa tällä hetkellä saa varsin vapaasti kritisoida esim. islamilaiseen kulttuurin liittyviä negatiivisia piirteitä, kunhan tekee sen asiallisesti.Manzel kirjoitti:Olet mielestäni todella fiksu tyyppi kitinän mittapuulla. Mutta jos et oikeasti ymmärtänyt kirjoittamaani ponttia, olet tyhmä. Uskon kuitenkin, että tarkoituksesi oli saivarrella - ja sitä ei jaksa kukaan.NuoriDaavid kirjoitti:^Kuitenkin kirjoitit, että naisen autonajosta saamaa raipparangaistusta ei saa Suomessa arvostella. Eli oletko sitä mieltä vai et?
Itse en ole kertaakaan nähnyt, että kukaan vakavissaan olisi paheksunut raipparangaistuksen arvostelua. Oletko sinä?
Siis kukaan ei rajoita todellisuudessa. Samalla valitat sitä, että keskustelua pakotetaan keinotekoisesti hölmöihin ääripositioihin. Ja paraatiesimerkki tällaisesta valitettavasta ja keinotekoisesta pakkopolarisoinnista on se oma alkuperäinen viestisi, josta tämä keskustelu lähti.Manzel kirjoitti:Ei sitä kukaan rajoita. Suomessa vaan imho tuppaa olemaan nykyään sellainen ilmapiiri, että on ainoastaan kaksi opponenttia – ehdottomat maahanmuuton sallijat vs. rajoittajat – joihin leimautuu. Sanot puoleen tai toiseen, olet heti joko natsi tai vihervasuri.
Itseäni kumpikaan puoli ei puhuttele, kuten ei yleensäkään minkään puolueen rojina sellaisenaan, vaan napsin sellaiset rusinat ajatuspullasta, mitä en itse ole ajatellut aiemmin, puolueesta riippumatta. Mielestäni on lähinnä sairautta, että ihminen ajattelee yksi yhteen jonkun liturgian kanssa.
Mä en tiedä onko vakavastiotettavassa poliittisessa keskustelussa todellisuudessa mukana yhtään sellaista "mokuttajaa", "ehdotonta sallijaa" tai muuta mielikuvituskeijukaista, joita hommalecojen fantasioissa toistuvasti esiintyy. Asiaa auttaisi, jos jokainen aihepiiriä kommentoija tuntisi vastuunsa ja noudattaisi edes minimaalista älyllistä rehellisyyttä - eikä esimerkiksi väittäisi faktana, että Suomessa ei saa arvostella naisiin kohdistuvia pöyristyttäviä raipparangaistuksia.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nyt kannattaa keskittyä suppilovahveroihin. Viikinlopun tavoite ainakin pari ämpärillistä!