Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
exsu
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yritin olla empaattinen.

Todellisuudessahan tämä keskustelu on käyty niin moneen kertaan, että ei olisi järkevää toistella, mutta täydennän nyt silti. Tällä palstalla vitsaillaan niin henkilökohtaisistakin asioista, että on vaikea käsittää, miten vieraan lapsen uutisoitu kuolema on nyt se tabu, joka pitäisi rauhoittaa läpänheitolta. Varsinkin, kun "pilkka" kohdistui Pertin kommenttiin ja sen kautta puoluekantaan, eikä edes lapsen kuolemaan sinällään.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Yritin olla empaattinen.

Todellisuudessahan tämä keskustelu on käyty niin moneen kertaan, että ei olisi järkevää toistella, mutta täydennän nyt silti. Tällä palstalla vitsaillaan niin henkilökohtaisistakin asioista, että on vaikea käsittää, miten vieraan lapsen uutisoitu kuolema on nyt se tabu, joka pitäisi rauhoittaa läpänheitolta. Varsinkin, kun "pilkka" kohdistui Pertin kommenttiin ja sen kautta puoluekantaan, eikä edes lapsen kuolemaan sinällään.
No onhan se noinkin. Joo. Mutta ei jaa poissa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Tällä palstalla vitsaillaan niin henkilökohtaisistakin asioista, että on vaikea käsittää, miten vieraan lapsen uutisoitu kuolema on nyt se tabu, joka pitäisi rauhoittaa läpänheitolta. Varsinkin, kun "pilkka" kohdistui Pertin kommenttiin ja sen kautta puoluekantaan, eikä edes lapsen kuolemaan sinällään.
Suomennan tämän vielä tuhannennen kerran. "Koska täällä ollaan täysiä mänttejä ei sen kenellekään pitäisi tulla yllätyksenä eikä aiheuttaa mielipahaa".
No säkin voit nyt rauhoittua. Olihan se Urpsun heitto mauton, mutta tämä nyt on kitinä jne.

Mutta ehkä on niin, että lapset ja niiden huono kohtelu ovat kuitenkin kitinässäkin tabu, kuten voimme omasta flippauksestani aikoinan päätellä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 19.10.2011 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Yritin olla empaattinen.

Lisäksi palstan asenneilmapiiri, jossa globaaleja, rakenteellisia, tuhansittain ihmisiä koko ajan tappavia yhteiskunnallisia ongelmia väheksytään tai jopa kannatetaan (koska liikakansoitus), mutta liikututaan roskalehden yksittäistapuksella mässäilevän likasankojournalismin äärellä, saattaisi ansaitakin vähän ravistelevaa pilkkaa. Tosin minä sitä en tässä nyt tehnyt, koska oma kommenttini ei tosiaan liittynyt itse uutisen aiheeseen mitenkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
exsu
Kitisijä

Mitä sä Pertti odotit? Empatiaa siitä, että tuli paha mieli uutisesta? Kauhisteluja siitä, miten voikin olla paha maailma, kun nelivuotias tapetaan hyvinvointivaltiossa?
exsu
Kitisijä

exPertti kirjoitti: Kolmantena on se alkuperäinen asia, josta halusin vaan todeta palstalaisten (ilmiselväksi) harmiksi että ajatus nelivuotiaitten murhaamisesta hyvinvointivaltiossa saa minut miltei toimintakyvyttömäksi. Niin käsittämätöntä se on.
Joo, tää on se itselle käsittämätön juttu, mihin puutuin. Tavallaan oon tästä vähän kateellinenkin, mä haluaisin kans asua siinä tynnyrissä, jossa tämän tyyppinen iltapäivälehtiuutisointi oikeasti ravistelee maailmaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:mä haluaisin kans asua siinä tynnyrissä, jossa tämän tyyppinen iltapäivälehtiuutisointi oikeasti ravistelee maailmaa.

Hanki lapsi niin pääset tynnyriisi.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
exsu kirjoitti:mä haluaisin kans asua siinä tynnyrissä, jossa tämän tyyppinen iltapäivälehtiuutisointi oikeasti ravistelee maailmaa.

Hanki lapsi niin pääset tynnyriisi.
Oxytocin potkii aivoissa, ei siinä sen kummempaa tynnyriä tarvi. Sama kemikaali joka estää kuristamasta sen rääkyvän kakkakäärön kuoliaaksi viikon valvomisen jälkeen ja myös pyyhkii äitien traumat synnytyksestä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Vaikka tämä onkin kulunut kortti, niin suhde lapsiin yleensä muuttuu, kun saa omia lapsia.

Jälkeläisten suojeluvietti on kuitenkin ihmisen voimakkain vietti.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka tämä onkin kulunut kortti, niin suhde lapsiin yleensä muuttuu, kun saa omia lapsia.

= Oxytocin. Helpottaa asian käsittelemistä kun tajuaa miksi on vähä sekaisin yllättäen :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
exsu
Kitisijä

Ilmeisesti myös vanhemmuus saa tulkitsemaan uutista haluamallaan tavalla, koska mun lukemassa uutisessa ei mainittu sanallakaan leikkikentälle"ihan muuten vaan" tapettua nelivuotiasta, vaan metsään muita lapsia paennut, ja sieltä viisi tuntia myöhemmin kuolleena löydetty nelivuotias.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No on tässä vähän sekin, että jokaisella on varmaan ihan oma tulkintansa nettietiketistä. Myönnän kyllä toki ihan mielelläni, että heittoni oli typerä ja tarpeeton. Ja olen pahoillani, jos ja kun aiheutin mielipahaa Pertille: anteeksi. Ei ollut tarkoitus, pyrin vain sellaiseen tyhjänpäiväiseen one lineriin joita toisinaan täällä viljellään.

Mä jotenkin ajattelin, että koska lainasin vain se osan Pertin viestiä, jonka sananvalintoihin typerä heittoni liittyi, niin kenellekään ei tulisi mieleenkään yhdistää sitä siihen asiaan, joka Pertin linkin takaa löytyy. Tämä oli vähän autistista minulta ja liittyy varmaan siihen, että en muutenkaan kiinnostu näistä yksittäisillä tragedioilla mässäilyistä roskalehdissä, vaan jopa paheksun niitä ja niiden lukijoita.

Sinänsä jaan kyllä sen Daven linjauksen, että lapset ovat tietyssä mielessä vähän tabu täällä, ja hyvä niin. Olen itsekin harkinnut aikanaan numerosarjamiehen ja Crowbarin tai ketä näitä teinisatanisteja nyt täällä onkaan/olikaan norausta juuri sillä perusteella, että en oikein syty niille lasten tappo- ja raiskausjutuille. Näin vaikka siis edelleenkin tämä mässäilyjournalismi ja sille perustuva elämysteollisuus on minusta vastenmielistä ja ansaitsisikin vähän pilkkaa kuvittelin, että hölmö heittoni ei assosioidu mitenkään uutisen sisältöön kenenkään mielessä.

Mä jopa pidin tämän päivän aivopieruistani netti-etiketin kannalta kyseenalaisempana aiempaa naureskeluani Vesperin työelämäsaavutusten ympärillä - kaikenlaiset vähättelijät ja nollaajat toisten loistavien saavutusten parissa ovat todella lannistavia urpoja. Uskalsin jutun kuitenkin laittaa juuri Vesperin kohdalla, koska Vesperin kyvykkyys, aikaansaavuus ja ansiokkuus ovat kai niin ilmeisiä, että juttu ei toivottavasti vakavastiotettavaksi vähättelyksi kenenkään silmissä asettunut. Epävarmuus kuitenkin iski, joten lisätään vielä tähän varmuuden vuoksi onnittelut Vesperille hienosta saavutuksesta ja vakuutus siitä, että ymmärsin toki jutun juonen heti ensimmäisistä viestistä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 19.10.2011 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

^Pahoja asioita tapahtuu maailmassa.

Likasankojournalistit raportoivat.

Tunnemmeko samalla tavalla lastentappo-uutisiin ympäri maailman?

Pitäisikö?
masa

huima kirjoitti:^Pahoja asioita tapahtuu maailmassa.

Likasankojournalistit raportoivat.

Tunnemmeko samalla tavalla lastentappo-uutisiin ympäri maailman?

Pitäisikö?

Ainakin minä olin melkoisen järkyttynyt Kiinassa tapahtuneesta yliajosta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201110 ... 4_ul.shtml
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exsu kirjoitti:Ilmeisesti myös vanhemmuus saa tulkitsemaan uutista haluamallaan tavalla, koska mun lukemassa uutisessa ei mainittu sanallakaan leikkikentälle"ihan muuten vaan" tapettua nelivuotiasta, vaan metsään muita lapsia paennut, ja sieltä viisi tuntia myöhemmin kuolleena löydetty nelivuotias.
En osaa tuohon sanoa, mutta en oikein näe, miten tämä olisi kovin oleellista nyt keskusteltavan aiheen (herkkänahkaisuus lapsiin kohdistuvan väkivallan suhteen) kanssa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka tämä onkin kulunut kortti, niin suhde lapsiin yleensä muuttuu, kun saa omia lapsia.

= Oxytocin. Helpottaa asian käsittelemistä kun tajuaa miksi on vähä sekaisin yllättäen :P
On se muutakin, kuin pelkkää oksitosiinia. Toki silti pelkkää kemiaa, neuronien yhteistoimintaa ja sähköimpulsseja.
exsu
Kitisijä

Ai? Mä ymmärsin tuon jutun niin, että on hyvinkin mahdollista että lapset on koheltaneet jotain metsässä, johon yksi on jonkun surullisen sattumuksen seurauksena kuollut. Tästä näkökulmasta iltapäivälehden jutun lukemisesta sijaistraumatisoituminen ja kepeästä läpänheitosta pahastuminen ovat hienoista ylireagointia.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:N
Mä jopa pidin tämän päivän aivopieruistani netti-etiketin kannalta kyseenalaisempana aiempaa naureskeluani Vesperin työelämäsaavutusten ympärillä - kaikenlaiset vähättelijät ja nollaajat toisten loistavien saavutusten parissa ovat todella lannistavia urpoja. Uskalsin jutun kuitenkin laittaa juuri Vesperin kohdalla, koska Vesperin kyvykkyys, aikaansaavuus ja ansiokkuus ovat kai niin ilmeisiä, että juttu ei toivottavasti vakavastiotettavaksi vähättelyksi kenenkään silmissä asettunut. Epävarmuus kuitenkin iski, joten lisätään vielä tähän varmuuden vuoksi onnittelut Vesperille hienosta saavutuksesta ja vakuutus siitä, että ymmärsin toki jutun juonen heti ensimmäisistä viestistä.
Hyvä että otit asian puheeksi, koska tämä vaivasi muakin.

*kimppahali*

Psst.. tuleekohan Vesper mukaan..
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exsu kirjoitti:Ai? Mä ymmärsin tuon jutun niin, että on hyvinkin mahdollista että lapset on koheltaneet jotain metsässä, johon yksi on jonkun surullisen sattumuksen seurauksena kuollut. Tästä näkökulmasta iltapäivälehden jutun lukemisesta sijaistraumatisoituminen ja kepeästä läpänheitosta pahastuminen ovat hienoista ylireagointia.
En oo jaksanut lukea noita juttuja, mutta mä olen ollut siinä (virheellisessä?) käsityksessä, että kyseessä on selvä henkirikos.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti: Ainakin minä olin melkoisen järkyttynyt Kiinassa tapahtuneesta yliajosta.
Just. Vanhemmat kauhistelee ihmisten välinpitämättömyyttä, kun kukaan ei pysähdy auttamaan 2 vuotiasta. Itsellään oli ilmeisesti parempaa tekemistä kuin omasta lapsestaan huolehtiminen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:*kimppahali*
Että pääsisit pettämään minua urpsun kanssa. :)
Mustasukkaisuusdraamaa poikien kesken?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
masa

Vagabondo kirjoitti: Just. Vanhemmat kauhistelee ihmisten välinpitämättömyyttä, kun kukaan ei pysähdy auttamaan 2 vuotiasta. Itsellään oli ilmeisesti parempaa tekemistä kuin omasta lapsestaan huolehtiminen.
Kauhistelin myös samalla kiinalaisten polkupyörien parkkeerausta ja polkupyöristä syntyvää saastetta. Seuraavaksi ajattelin kauhistella kiinalaisten kulkukoirien elinoloja, ja syömäpuikoista syntyviä jätevuoria.
Viimeksi muokannut masa, 19.10.2011 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tsuk, tsuk, Daven ja Pertin juna se puskuttaa kohti pimeää tunnelia.
Paras päivä ikinä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:Missä olivat vanhemmat kun eivät vahtineet jälkikasvuaan hirviömäisten ihmisten varalle!!!1!
Njet. Enemmänkin mitä hittoa 2 vuotias tekee maantien laidalla ilman vanhempiaan. Ilmeisesti vanhemmat ei ole olleet edes lähellä, kun eivät itse ole saapuneet lastaan auttamaan. Sitten vielä hurskastellaan ihmisten välinpitämättömyydestä. Ei nyt tullut ainakaan multa sympatiapisteitä näille vanhemmille.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aina tarvitaan päällysmies ja sori, piti sanoa puksuttaa.
Paras päivä ikinä.