Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
nowaysis
Kitisijä

Murhanhimoisuus printteriä kohtaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dear Eki,

Vaihdoin värikasetin tulostimeen. Nyt se p*ska herjaa, että pitäisi vaihtaa värikasetti. Olen sammuttanut laitteen ja painanut jokaista nappia jo monta kertaa. Tarkistanut uusien kasettien olevan asiallisesti paikallaan. Olisi kolme tuntia aikaa saada tuo pska toimimaan. Sama juttu joka vtun kerta, kun vaihdan nuo värit. Epson Stylus DX7400 motherfucker. Se mustevalo palaa punaisena. Josko sitä vähän ravistelisi, silleen varovasti? Tai läpsäisisi?
Prepare for the worstest.
masa

Re: Murhanhimoisuus printteriä kohtaan

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Dear Eki,

Vaihdoin värikasetin tulostimeen. Nyt se p*ska herjaa, että pitäisi vaihtaa värikasetti. Olen sammuttanut laitteen ja painanut jokaista nappia jo monta kertaa. Tarkistanut uusien kasettien olevan asiallisesti paikallaan. Olisi kolme tuntia aikaa saada tuo pska toimimaan. Sama juttu joka vtun kerta, kun vaihdan nuo värit. Epson Stylus DX7400 motherfucker. Se mustevalo palaa punaisena. Josko sitä vähän ravistelisi, silleen varovasti? Tai läpsäisisi?
Kai otit teipit pois patruunan suulta?
nowaysis
Kitisijä

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Jep. Ja tarkistin, että joka kasetissa myös on mustetta.
masa

Oisko tossa apuja?

nowaysis
Kitisijä

Kotiin toimitettuna ehkä olis :(

Muuta kiitos silti.

typerä printteri.
:shooting gif:
masa

nowaysis kirjoitti: typerä printteri.
Olen todennut sen, että mikäli käytössä oleva printteri on hintaluokaltaan "halpa", kannattaa uusien värikasettien sijaan ostaa uusi printteri musteen loppuessa :lol:
pierupylly
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

masa kirjoitti:
nowaysis kirjoitti: typerä printteri.
Olen todennut sen, että mikäli käytössä oleva printteri on hintaluokaltaan "halpa", kannattaa uusien värikasettien sijaan ostaa uusi printteri musteen loppuessa :lol:
Juu. Meidän skanneri/tulostin taisi olla itse asiassa hieman halvempi kuin sen käyttämät väripatruunat.
Pröötprööt
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ovatko Androidin paikkatiedot muuten palanneet ennalleen? Nykyään näyttää vain Suomea ja lämpötilaa. Celsiukset ovat oikein ja Suomessahan toki olen, mutta olisi kuitenkin mukavampaa, jos tarkkuus olisi tarkempi. Tiedän toki itse missä olen, mutta mutta...
Paras päivä ikinä.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^ Ei oo. Epämääräinen Suomi löytyy, jos löytyy mitään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Pitäs hankkia torppaan kattovalaisiamia ja ledi alasvalot haarukassa.

Mites kirkkaita niiiden pitää olla, että toimivat keittiön kattovaloina?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Pitäs hankkia torppaan kattovalaisiamia ja ledi alasvalot haarukassa.

http://www.lampputieto.fi/midcom-servea ... s_2010.pdf

sivu 25

Ei muuten kannata uskoa nimettömien kiinalaisvalmistajien ilmoittamia tehoja tai värilämpötiloja Ne härskisti valehtelevat. Jos haluat, että lampun valoteho ja värilämpötila on oikeasti se, mitä valmistaja lupaa, ei kannata ostaa aivan nanonanomerkkejä.

Ledeillä irl lumen/watti lukemat ovat samaa suurusluokkaa kuin energiansäästölampuilla. Etu tulee siitä, että syttyvät heti ja kestävät pidempään. Ovat toki paljon kalliimpia.

Itse olen talooni yhteensä 9 12v ledispottia, 2 E27 kantaista ledia, 2 r7 kantaista himmenttävää, 8 G9 kantaista laittanut.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 31.01.2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

exPertti kirjoitti: Ei taida olla luximäärät tässä haussa, luulen.

?

On muuten ledivalaisimet kalllita vs. halogeeni. Hyi helv..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kalliita ovat, mutta kivasti saa piiloon kun on sen verran matalaa profiili.

Tätä tulee välitilaan: http://www.lapetek.fi/index.php?module= ... uct=625883
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Pitäs hankkia torppaan kattovalaisiamia ja ledi alasvalot haarukassa.

http://www.lampputieto.fi/midcom-servea ... s_2010.pdf

sivu 25

Ei muuten kannata uskoa nimettömien kiinalaisvalmistajien ilmoittamia tehoja tai värilämpötiloja Ne härskisti valehtelevat. Jos haluat, että lampun valoteho ja värilämpötila on oikeasti se, mitä valmistaja lupaa, ei kannata ostaa aivan nanonanomerkkejä.
Ei taida olla luximäärät tässä haussa, luulen.
Njoo.

Tämä on ehkä parempi opas

http://www.helen.fi/pdf/kodin_lamppuopas.pdf
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ei taida olla luximäärät tässä haussa, luulen.

?

Ei kun itseäni kiinnostaisivat konkreettiset esimerkit tämä loisteputki/halogeeni vastaa _oikeasti_ tällaista lediä ja että onko niistä mihinkään vieläkään.

ND:n linkissä oli vaan lukseja.
http://www.helen.fi/pdf/kodin_lamppuopas.pdf
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Eli, osta halogeeneja.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Eli, osta halogeeneja.
No aika pitkälti näin kyllä. Voihan ne vaihtaa sitten myöhemmin, jos haluaa. Muuntajat pitää vaihtaa kyllä myös sitten, mutta ne on halpoja ja kunhan muistat jättää huoltoluukut, ei ongelma.
masa

Ok. Tattis. Täytyy poiketa bauhausessa tänään..

Ainiin. Kylppärin kattoon täytyy olla kostean tilan valaisimet eikös juu?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Sellainen asia vielä, että jos sulla on himmennettävät halogeenit ja ne haluaisit vaihtaa myöhemmin himmennettäviin ledeihin, niin joutuis vaihtamaan myös himmentimet muuntajien lisäksi. Tuon takia en ole himmennettäviä halogeeneja ryhtynyt vaihtamaan, koska se ei varmaan koskaan maksaisi itseään takaisin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Bullshit. Kiinalaisia saa 3-6 yhden merkkilampun hinnalla ja merkkilamppu pahimmassa tapauksessa häviää valovoimallaan kiinanihmeelle. Pieniä värilämpötilaeroja noissa voi olla joo, tai ainakin muutamat ihmiset ovat valitelleet, mutta mun lamput tuottavat kyllä kaikki niin samaa sävyä etten silmällä erota.

Laatuvaihtelut noissa tietysti on jonkinmoisia. Mulla pamahti toinen kahdesta keittiön spottihässäkkävalaisimessa olleesta vilkkumaan juuri parin vuoden käytön jälkeen, mutta alle 6:n euron hinnalla en juuri valita kun ei ne halogenitkaan tuolla sen kauemmin elä. Korvaa valoteholtaan 35w halogenin helponoloisesti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla paria tällaista.

Hinta on sitä luokkaa että kannattaa ehdottomasti kokeilla ja ostaa pari varallekin, ellei halua joko törsätä rajattomasti tai laittaa kiukaallisen verran lämpöä tulemaan katosta.
masa

Manaaja kirjoitti:
Hinta on sitä luokkaa että kannattaa ehdottomasti kokeilla ja ostaa pari varallekin, ellei halua joko törsätä rajattomasti tai laittaa kiukaallisen verran lämpöä tulemaan katosta.
Ole sä innovaattori. Mä luotan 12v halogeeniin.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Bullshit.
Noin 1kk sitten HS testasi eri lamppuja ja kiinalainen nanonano led tuotti puolet lupaamastaan valovoimasta. Merkkilamput tuottivat sen, mitä lupasivat.

Kyllähän se on ihan yleinen trendi nimettömillä kiinalaisilla valmistajilla tuotteesta riippumatta, että laittavat spekseiksi mitä huvittaa. Keskon tukkuostaja lehdessä kertoi, että kymmenen kilon rautakankikaan ei paina kymmentä kiloa, ellei joka erää tarkasta. Yrittävät koko ajan pudottaa painoa.

Jos sä katsot ledextremen kiinalaisledien speksejä, niin monet lupaavat lumen/w suhteeksi huomattavasti enemmän, mitä merkkilänsimaiset.

Eli joko kiinalaiset nanonano valmistajat osaavat ledien teon paljon länsimaisia paremmin tai sitten he valehtelevat.

Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Joten mikä on silloin se todellinen syy maksaa samasta tuotteesta 3-6 kertainen hinta? Paperiin lyöty speksi, vaikka valoa ei tulisi lumeniakaan enempää siitä 3-6 kertaa kalliimmasta?

Kyllä mä tiedän että noiden lumenimäärät on monesti optimistisia. Tiedän myös sen että siellä on laatuvaihteluja melkoisesti. Siellä tehdään laadultaan ihan mitä tahansa täysin käyttökelvottoman kuran ja asiallisen merkkivehkeen välimaastosta. Hyväksi osoittautuneet lamput ovat toimineet hintaansa nähden hyvin ja tuottavat valoa erinomaisesti. Problem?