urpiainen kirjoitti:
Ainakin minua riepoo aivan tavattomasti Suomenlahden rannikkovesien karmea tila. Ja siitä vastaavat pääasiassa Suomen päästöt, Venäjän päästöjen pysyessä pitkälti Suomen saariston ulkopuolella ja kontribuoidessa ensisijaisesti Suomenlahden syvänteiden happikatoon ja Itämeren pääaltaan huonoon tilaan. Rajoittamalla vain Suomen hiilidioksidipäästöjä ei ilmastonmuutoksen vaikuteta hittojakaan, mutta rannikkovetemme ovat riippuvaisia myös ja pitkälti ensisijaisesti omista päästöistämme. Siksi oma vesien suojelu kannattaa, vaikka Venäjä seuraisikin perässä vain hitaasti.
Ok. Tieto lisää tuskaa. Eli Suomi ei tämän perusteella voi pestä käsiään (no pun intended) rannikoiden tilanteesta.
Edit: tai itse asiassa tarkemmin miettien tieto tässä tapauksesa vähentää tuskaa. Suomen puuhastelu ei olekaan järjetöntä, vaan hyödyllistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
No, kyllä mä nyt olisin varovaisen toiveikas, että asia saadaan hoidettua. Tuo puudelin kanssa poseerava missi varmasti laittaisi Andrein kuriin, jos kuulisi, että hänen miehensä on Itämeren pahin saastuttaja!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:hmm. Mä taas uskon, että Halonen nappaa Andreita arasta paikasta kiinni ja komentaa siivomaan paskat pois.
Tuossa linkissä Holnen paljastaakin jo salaisen aseensa, Nurmisen säätiön. Keskustelu menee siis näin:
- Täällä puhuu Talja
- Talja who?
- Plesident of Finland
- Ok?
- Me ollaan kelätty huljasti lahaa ja nyt me tullaan laittaan sun tehtaas jätevesihommelit kuntoon. Onko selvä?
- Daaah? Assarit hoitaa detaljit. Now fuck off.
Varmaan arvostavat ne käyttäjät, joilla on tuonne tallennettu varmuuskopioita henkilökohtaisista asioistaan, tai kukaan muu joka kys. palvelua käyttää laillisiin tarkoituksiin.
Onneks on darknet <3
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Varmaan arvostavat ne käyttäjät, joilla on tuonne tallennettu varmuuskopioita henkilökohtaisista asioistaan, tai kukaan muu joka kys. palvelua käyttää laillisiin tarkoituksiin.
Onneks on darknet <3
Mit vit? Megaupload on kiinni?
Joo-o, niin on.
Vois alkaa viritteleen proxyjä pystyyn ja pistään LOIC:ia käyntiin, sen verta rankasti alkaa toi TO-mafia mielivalta vituttaan.
Onneks on darknet <3
Joo-o, niin on.
Vois alkaa viritteleen proxyjä pystyyn ja pistään LOIC:ia käyntiin, sen verta rankasti alkaa toi TO-mafia mielivalta vituttaan.
No. Jos (kun) oli itsestään selvää, että megauploadissa harjoitetaan tekijänoikeuksien vastaista toimintaa runsaasti, niin ehkä sinne ei kannattanut niitä varmuuskopioita laittaa?
Miksi sun pitäis kostaa rikollisella toiminnalla rikollisen toiminnan torjunta?
exPertti kirjoitti:
Joo-o, niin on.
No. Jos (kun) oli itsestään selvää, että megauploadissa harjoitetaan tekijänoikeuksien vastaista toimintaa runsaasti, niin ehkä sinne ei kannattanut niitä varmuuskopioita laittaa?
Miten niin itsestään selvää? Lukeeko siellä etusivulla että SISÄLTÄÄ LAITONTA MATERIAALIA? Ei lue.
Niin, minä kyllä tiedän että siellä on laitonta materiaalia, mutta tietääkö kaikki? Ja miksi se koko paska pitää sulkea, eikö sen laittoman materiaalin blokkaus ole tarpeeksi?
Arvasin että jäbä on ensimmäisten juokossa jeesustelemassa, odotin kyllä tosin että Tix ois kerenny ensin, mutta on varmaan paltsussa tms.
Haemaeraemies kirjoitti:
Arvasin että jäbä on ensimmäisten juokossa jeesustelemassa, odotin kyllä tosin että Tix ois kerenny ensin, mutta on varmaan paltsussa tms.
Me ollaan jaettu Tixin kanssa päivystysvuorot
Haemaeraemies kirjoitti:
Me ollaan jaettu Tixin kanssa päivystysvuorot
Haha, arvasin!!
Haemaeraemies kirjoitti:
Niin, minä kyllä tiedän että siellä on laitonta materiaalia, mutta tietääkö kaikki? Ja miksi se koko paska pitää sulkea, eikö sen laittoman materiaalin blokkaus ole tarpeeksi?
No kyllä mä pystyn myöntämään, että onhan se ongelma, jos ja kun joku aivan viattomana ja tietämättömänä on tallettanut sinne laillisia tiedostojaan ja nyt ei pääse niihin käsiksi.
Mutta munakasta ei voi tehdä rikkomatta munia. Jos saitti olisi jätetty toimintaan, mutta johtajat pidätetty, niin tietenkin kaikki rikokseen syyllistyneet olisivat käyttäneet tilaisuutta hyväkseen siivotakseen jälkensä.
Poliisilla ei taas mitenkään ole resursseja käydä läpi valtavaa määrää dataa ja päätellä, blokatako tämä vai ei. Ja tuskinpa yksityiset käyttävät välttämättä edes haluaisivat, että poliisi kävisi heidän datansa läpi ja koettaisi selvittää, onko tämä kotivideomateriaali nyt kuvattu itse vai laittomasti kopioitu.
Haemaeraemies kirjoitti:
No kyllä mä pystyn myöntämään, että onhan se ongelma, jos ja kun joku aivan viattomana ja tietämättömänä on tallettanut sinne laillisia tiedostojaan ja nyt ei pääse niihin käsiksi.
Mutta munakasta ei voi tehdä rikkomatta munia. Jos saitti olisi jätetty toimintaan, mutta johtajat pidätetty, niin tietenkin kaikki rikokseen syyllistyneet olisivat käyttäneet tilaisuutta hyväkseen siivotakseen jälkensä.
Poliisilla ei taas mitenkään ole resursseja käydä läpi valtavaa määrää dataa ja päätellä, blokatako tämä vai ei. Ja tuskinpa yksityiset käyttävät välttämättä edes haluaisivat, että poliisi kävisi heidän datansa läpi ja koettaisi selvittää, onko tämä kotivideomateriaali nyt kuvattu itse vai laittomasti kopioitu.
Miksei Youtube saa samaa kohtelua? Megaupload poisti tekijänoikeus-sisältöisen materiaalin pyynnöstä, samoin kuin JewTube tekee. Megauploadin etuna pitää sanoa että laittomaan matskuun ei törmännyt niin helposti vahingossa mitä tubessa, vaan sitä pitä ihan hakea.
Haemaeraemies kirjoitti:
Miksei Youtube saa samaa kohtelua? Megaupload poisti tekijänoikeus-sisältöisen materiaalin pyynnöstä, samoin kuin JewTube tekee. Megauploadin etuna pitää sanoa että laittomaan matskuun ei törmännyt niin helposti vahingossa mitä tubessa, vaan sitä pitä ihan hakea.
No mun on ehkä tässä tapauksessa nyt pakko tunnustaa, että mäkin kuuliin megauploadesta vasta eilen, mutta eihän se estä mua esiintymästä asiantuntijana
YouTubessahan toi tekijänoikeuksia rikkovan materiaalin poisto toimii mun mielestäni aika tehokkaasti. Olisiko ollut niin, että MU ei olisi yrittänyt riittävän kovasti??
NuoriDaavid kirjoitti:
No mun on ehkä tässä tapauksessa nyt pakko tunnustaa, että mäkin kuuliin megauploadesta vasta eilen, mutta eihän se estä mua esiintymästä asiantuntijana
Tuleeko tuo kaikkien alojen erikois-asiantuntijan itsevarmuus ihan lääkiksessä, vai onko se jonku jatkokoulutuksen ansioita? ;D
NuoriDaavid kirjoitti:YouTubessahan toi tekijänoikeuksia rikkovan materiaalin poisto toimii mun mielestäni aika tehokkaasti. Olisiko ollut niin, että MU ei olisi yrittänyt riittävän kovasti??
MU otti vastaan ihan mitä tahansa tiedostoja - jos se oli salasanalla suojattu zip-paketti, niin eipä siinä ole oikein hirveästi keinoja selvittää että mitäs nyt ollaan jakamassa.
Haemaeraemies kirjoitti:
Tuleeko tuo kaikkien alojen erikois-asiantuntijan itsevarmuus ihan lääkiksessä, vai onko se jonku jatkokoulutuksen ansioita? ;D
Se on mulla synnynnäinen ominaisuus, Jumalan armosta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Joo-o. En tiedä kuinka kauan spotify voi näin toimia. Toisaalta piratismilatauksistä bändi saa nolla euroa. Mutta 50:ä on aika lähellä nollaa käytännössä.
Joo-o. En tiedä kuinka kauan spotify voi näin toimia. Toisaalta piratismilatauksistä bändi saa nolla euroa. Mutta 50:ä on aika lähellä nollaa käytännössä.
Montako euroa artisti saa siitä, että suosittu radiokanava soittaa biisin 400.000 kuulijalle kerran? Tuskin merkittävästi enempää.
Oleellinen kysymys taitaa olla, että kuinka moni niistä 400.000 kuuntelusta olisi korvautunut euron hintaisella biisin latauksella jos spotifyä ei olisi - epäilisin, että sen verran, että artististillekin olisi niistä euroista jäänyt enemmän kuin 50.
So Hard kirjoitti:
Oleellinen kysymys taitaa olla, että kuinka moni niistä 400.000 kuuntelusta olisi korvautunut euron hintaisella biisin latauksella jos spotifyä ei olisi - epäilisin, että sen verran, että artististillekin olisi niistä euroista jäänyt enemmän kuin 50.
Ainakaan kovin paljoa vähempää ei voi jäädä