Entä jos pimeä kolo olisi toimiston sihteerin jalkojen välissä??sivustahuutaja kirjoitti:^^ Kerro nyt mitä itse urpilainen tarkoitat ennakkoluulolla, jos siihen ei saa liittyä mitään hypoteesia?
Olen toisaalta myös sitä mieltä, että kaikkea tuntematontakin on syytä vierastaa, mikäli mikään ei viittaa siihen, että tuntematon olisi ok. Jos löytäisin toimiston lattiasta pimeän kolon, niin en työntäisi kättäni sinne.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Olet niin ennakkoluuloton, että sinulla on aina aikaa kuunnella Fortune 500 yrityksen CEO:n ajatuksia, vaikka hän oliskin mustaihoinen!sivustahuutaja kirjoitti:En pitäisi rasistisena esimerkiksi sitä, että en pidä neekeria potentiaalisena asiakkaana, enkä siis uhraa aikaani heidän murheilleen. Jos neekeri kuitenkin olisi jonkin TE500 firman toimari, niin tietysti luopuisin nanosekunnissa ennakkoluulostani ja pitäisin neekeriä potentiaalisena asiakkaana.NuoriDaavid kirjoitti:No mun mielestä voi erotella ennakkoluulon ja rasistisen ennakkoluulon.
EDIT: tarinan opetus on siis se, että jos virheellinen ennakkoluulo tai vaikka sitten hypoteesi tai yleistys tai luulo perustuu vaikka hyttysen pieruun, niin fiksu ihminen kykenee tuon minkälie kumoamaan kun tarjolla on oikea todennettavaa informaatiota. Esimerkissäni informaatioksi riitti niinkin vähäinen asia kuin asema organisaatiossa. Mitään vuosien kulttuurikylpyä tai muuta ei tarvittu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Kelpaako tämä ennakkoluulon määritelmä:urpiainen kirjoitti:no kyllä mä ihan oman belief boxin kognitiivisen hygienian vaalimisen kannalta suosittelisin opettelemaan tekemään ja tunnistamaan eron ennakkoluulon ja induktiivisen työhypoteesin tai nöyrän varovaisen asenteen välillä. Ihme sakkia.NuoriDaavid kirjoitti:No mun mielestä voi erotella ennakkoluulon ja rasistisen ennakkoluulon.
Psykologian käsitteitä
Ennakkoluulo
Ennakkoluulosta on kysymys silloin, kun asiasta tai ihmisestä ei ole vielä kokemusta/kokemusperäistä tietoa. Ennakkoluulolla on kielessä yleensä se merkitys, että se on paikkansa pitämätön ja kokemus osoittaa sen vääräksi. Ennakkoluuloja on kuitenkin monenlaisia.
http://www.edu.fi/download/118525_psyko ... tteita.pdf
Kokeillaan osaako urpilainen itse tehdä eron noiden asioiden välillä.
Esimerkki 1: Mustalainen
ennakkoluulo = pöllii, pidä silmällä?
induktiivisen työhypoteesin = pöllii, pidä silmällä?
nöyrän varovaisen asenne = pöllii, pidä varovasti silmällä ettet saa moraa?
Esimerkki 1: Neekeri ovella kun rapussa ei asu neekereitä
ennakkoluulo = kaupustelija tai rahan pyytäjä ?
induktiivisen työhypoteesin = kaupustelija tai rahanpyytäjä ?
nöyrän varovaisen asenne = voihan se haluta rahan lisäksi vaikka aikaa ja vaivaa?
Esimerkki 1: Somali työnhakijana
ennakkoluulo = ei soveltuvaa koulutusta, kokemusta, kielitaitoa, eikä sosiaalista silmää asiakastyöhän
induktiivisen työhypoteesin = ei soveltuvaa koulutusta, kokemusta, kielitaitoa, eikä sosiaalista silmää asiakastyöhän
nöyrän varovaisen asenne = selvitetään, onko soveltuvaa koulutusta, kokemusta, kielitaitoa ja sosiaalista silmää asiakastyöhän
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tässä on hyvin tiukka aikaikkuna, rahat pitäisi saada tänään, tai tilaisuus sulkeutuu!So Hard kirjoitti:Tehdään Dave niin, että laitat sun salkun lihoiksi, mun kaverilla on tarjolla valuuttakauppadiili josta saa 100% tuoton kuukaudessa! Tienaat sen 50.000 parissa viikossa.NuoriDaavid kirjoitti:Isäni, afrikkalainen kuningas, on kuollut. Hänen miljardiperintönsä on jumissa paikallisessa pankissa. Tarvitsisin 50 000 euroa, jotta saisin perinnön Eurooppaan. Nyt olisi jollekulle ennakkoluulottomalla erinmainen sijoitustilaisuus!
-
- Kitisijä
Itse luotettavuus:NuoriDaavid kirjoitti:Olet niin ennakkoluuloton, että sinulla on aina aikaa kuunnella Fortune 500 yrityksen CEO:n ajatuksia, vaikka hän oliskin mustaihoinen!

Merck & Co
EDIT: Belief boxini mukaan tuo jätkä on meikäläistä fiksumpi, Harwardit käyty ja kaikki:
http://www.blackentrepreneurprofile.com ... c-frazier/
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 02.02.2012 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Tehdään niin, että pistät salkun lihoiksi tänään, otat siitä sen 50.000 ja sijoitat loput! Tää ei voi pettää.NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on hyvin tiukka aikaikkuna, rahat pitäisi saada tänään, tai tilaisuus sulkeutuu!So Hard kirjoitti:Tehdään Dave niin, että laitat sun salkun lihoiksi, mun kaverilla on tarjolla valuuttakauppadiili josta saa 100% tuoton kuukaudessa! Tienaat sen 50.000 parissa viikossa.NuoriDaavid kirjoitti:Isäni, afrikkalainen kuningas, on kuollut. Hänen miljardiperintönsä on jumissa paikallisessa pankissa. Tarvitsisin 50 000 euroa, jotta saisin perinnön Eurooppaan. Nyt olisi jollekulle ennakkoluulottomalla erinmainen sijoitustilaisuus!
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Rahoja ei saa tänään, jos salkun myisi tänään. Muuten en luonnollisestikaan vaivaisi teitä tällaisella pikku asialla!So Hard kirjoitti:Tehdään niin, että pistät salkun lihoiksi tänään, otat siitä sen 50.000 ja sijoitat loput! Tää ei voi pettää.NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on hyvin tiukka aikaikkuna, rahat pitäisi saada tänään, tai tilaisuus sulkeutuu!So Hard kirjoitti:
Tehdään Dave niin, että laitat sun salkun lihoiksi, mun kaverilla on tarjolla valuuttakauppadiili josta saa 100% tuoton kuukaudessa! Tienaat sen 50.000 parissa viikossa.
-
- Kitisijä
Mulla on kaveri, joka voi laittaa sulle rahat tänään tilille, jos siirrät salkkusi hänen arvo-osuustililleen! No problem! 50K sun tilille ja loput sijoitetaan. Noniin, asiahan on sovittu.NuoriDaavid kirjoitti:Rahoja ei saa tänään, jos salkun myisi tänään. Muuten en luonnollisestikaan vaivaisi teitä tällaisella pikku asialla!
Universaali disclaimer.
-
- Kitinän uhri
Mutta kyllä sä saat tänään 50k pankista lainaksi, jos muutaman päivän päästä on kilahtamassa tilille vaikka 100k.NuoriDaavid kirjoitti:Rahoja ei saa tänään, jos salkun myisi tänään. Muuten en luonnollisestikaan vaivaisi teitä tällaisella pikku asialla!So Hard kirjoitti:Tehdään niin, että pistät salkun lihoiksi tänään, otat siitä sen 50.000 ja sijoitat loput! Tää ei voi pettää.NuoriDaavid kirjoitti:
Tässä on hyvin tiukka aikaikkuna, rahat pitäisi saada tänään, tai tilaisuus sulkeutuu!

-
- Kitinä VIP-jäsen
Mutta onhan se harmillista, että jos Kenneth C. Frazier yllättäen ilmestyisi kotirappusi ovelle, et päästäisi häntä sisäänsivustahuutaja kirjoitti: EDIT: Belief boxini mukaan tuo jätkä on meikäläistä fiksumpi, Harwardit käyty ja kaikki:
http://www.blackentrepreneurprofile.com ... c-frazier/

-
- Kitinä VIP-jäsen
sivustahuutaja kirjoitti: Psykologian käsitteitä
Ennakkoluulo
Ennakkoluulosta on kysymys silloin, kun asiasta tai ihmisestä ei ole vielä kokemusta/kokemusperäistä tietoa. Ennakkoluulolla on kielessä yleensä se merkitys, että se on paikkansa pitämätön ja kokemus osoittaa sen vääräksi.
Mielestäni ei voi sanoa, että ennakkoluulo olisi paikkansa pitämätön, sillä kokemus voi osoittaa sen oikeaksi tai vääräksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Tuo on hyvin epätodennäköinen ongelma. Enemmän harmittaisi jos respa käännyttäisi ukon tuonne pakkaseen.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta onhan se harmillista, että jos Kenneth C. Frazier yllättäen ilmestyisi kotirappusi ovelle, et päästäisi häntä sisään :wink:
-
- Kitisijä
Ken tuskin tulee kotiovelle, joten duunipaikan respasta olen enemmän huolissani.exPertti kirjoitti:Meinaat, että ovimiehesi ei päästäisi tuntematonta kotitalosi aulaan? "Kuules nyt setä Tuomo, ei tänään"
-
- Kitisijä
Taas olisi korkeapalkkaista suojatyöpaikkaa virkaheitolle poliitikolle tarjolla:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... htajapeli/
Vastenmielistä paskaa. Koskahan kaupunkien johtotehtäviin aletaan valitsemaan pätevyyden eikä jäsenkirjan perusteella?
Vastenmielistä paskaa. Koskahan kaupunkien johtotehtäviin aletaan valitsemaan pätevyyden eikä jäsenkirjan perusteella?
Universaali disclaimer.
-
- Kitinän uhri
Tuskin koskaan. Ei kai ne nyt tuosta luovu. Mutta on todellakin vastenmielistä paskaa. Pitäiskö tässä hankkia se jäsenkirja, niin pääsis tuollaisiin suojatyöpaikkoihin.So Hard kirjoitti:Taas olisi korkeapalkkaista suojatyöpaikkaa virkaheitolle poliitikolle tarjolla:
-
- Kitisijä
Mitenkään puolustamatta tai edes kannattamatta poliittisia virkanimityksiä, pois se minusta, niin en nyt kuitenkaan malta olla laittamatta tällaista vähän Dave-pointtia: jos tosiaan uskot puoluejäsenyyden riittävän hyvin palkattuun, helppoon suojatyöpaikkaan, niin mikset tosiaan jäsenkirjaa hanki? Tai toisinpäin: jos se puoluereitti on niin tavattoman helppo tie hyvinpalkattuun loikoiluvirkaan, miksei sitä useampi käytä?Leevi kirjoitti:Pitäiskö tässä hankkia se jäsenkirja, niin pääsis tuollaisiin suojatyöpaikkoihin.
Ja disclaimer: ymmärrän toki oikeasti. Poliittinen tie ei tietenkään ole helppo, eikä sen kautta haettuun menestykseen moni pysty, mutta pelkkä vaikean tien kulkeminen ei tietenkään pätevöitä mihin tahansa. Toisin sanoen, vaikka poliittinen "pätevöityminen" olisi kuinka haastavaa ja massat karsivaa tahansa, ei ole selvää, että sitä kautta valikoituu näihin tehtäviin oikeat henkilöt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Minä luulen, että jäsenkirja on tarpeen noihin suojatyöpaikkoihin. Mutta jäsenkirjan lisäksi tarvitaan puolueen sisäistä hyväveliverkkoa. Siinä eteneminen taas vaatii supliikkia, sulo- ja ruskeakielisyyttä. Kaikista ei siihen ole, vain sosiaalisilla ihmeillä riittää sellaista karismaa. Ja niin saadulla hyvän miehen maineella ei ole silläkään paljoa tekemistä sen kanssa, osaako hoitaa sitä virkaansa ammattitaidolla.urpiainen kirjoitti:Tai toisinpäin: jos se puoluereitti on niin tavattoman helppo tie hyvinpalkattuun loikoiluvirkaan, miksei sitä useampi käytä?
.
-
- Kitisijä
No siinä tapauksessa se tuskin olisi tuntematon.NuoriDaavid kirjoitti:Entä jos pimeä kolo olisi toimiston sihteerin jalkojen välissä??sivustahuutaja kirjoitti:^^ Kerro nyt mitä itse urpilainen tarkoitat ennakkoluulolla, jos siihen ei saa liittyä mitään hypoteesia?
Olen toisaalta myös sitä mieltä, että kaikkea tuntematontakin on syytä vierastaa, mikäli mikään ei viittaa siihen, että tuntematon olisi ok. Jos löytäisin toimiston lattiasta pimeän kolon, niin en työntäisi kättäni sinne.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Minusta kun tuntuu, että koko ajan vaan yhä useampi käyttää. Vai oletko jotenkin sitä mieltä, ettei julkisen sektorin koko ja pöhö ole jatkuvasti kasvanut?urpiainen kirjoitti: Tai toisinpäin: jos se puoluereitti on niin tavattoman helppo tie hyvinpalkattuun loikoiluvirkaan, miksei sitä useampi käytä?
Masturbation is for the poor.
Lopetetaan se VR:n kritisointi. Se on maailman paras.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012020 ... 4_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012020 ... 4_uu.shtml
-
- Kitisijä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/voima ... 06533.html
Miten vitussa tämä miehen voimailuharrastus liittyy itse asiaan tai että sillä olisi uutisessa mitään merkitystä?
Miten vitussa tämä miehen voimailuharrastus liittyy itse asiaan tai että sillä olisi uutisessa mitään merkitystä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Haluaisitko työskennellä tällaisessa duunipaikassa?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1202116455
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1202116455
-
- Kitisijä
^ Stand up on hemmetin toimiva kun ketään ei kiinnosta jaaritella jalkojen väsyessä, pääsee nopeasti takaisin työpisteelle juomaan kahvia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Ton nimisellä johtajalla olisi Suomessa läjäpäin hauskoja lempinimiä.Ohjelmistoyhtiö Adobe Systemsin ohjelmistojohtaja Ian Witucki on laskenut
-
- Kitisijä
Oikeastaan aika hassu härpäke, mutta olisi voitu viedä pidemmälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.