Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Suloista kun toinen on niin tohkeissaan!
:D Viimeksi olen ollut näin innostunut kun näin Oulussa stripparin!

Käytän silloin säästyneet 500 nyt tähän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa olemaan aika kyllästynyt "älypuhelimeen", kaikki tärkeät staatit kusee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

^ Juurikin siitä.

Liian leveä arkikäyttöön eikä akku kestä viikkoa virransäästötilassa.
Bluntly
Kitisijä

Kallein, minkä ilmaiseksi sai.

Viitisen päivää kestää akku meikäläisen käytöllä. GPS ei saa yhteyttä kuin aukealla.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Universaali disclaimer.
Bluntly
Kitisijä

Koska B-kriteerit eivät kohtaa nussivan maailman kriteerien kanssa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Se että kestää reilun vuorokauden on tavallaan aika optimi, sen sitten tulee tökänneeksi rutiininomaisesti laturiin aina iltaisin. Enemmän mulla oli akun loppumisen kanssa ongelmia vanhan puhelimen kanssa, jossa se kesti monta päivää.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti: Liian leveä arkikäyttöön eikä akku kestä viikkoa virransäästötilassa.
No sitten älypuhelin ei ole valintasi. Muistelen, että N8 pelasi joskus kuusi päivää valmiudessa ja se on jotakin ihan uskomatonta.
Mä olen pohtinut omaa suhdetta älypuhelimiin ja päättänyt, että siinä vaiheessa kun kaipaan mobiilin netin matkaani, hommaan 10" näytöllä varustetun tabletin. Pienemmällä ei viitsi nettiä selailla.

Puhelimena semiälypuhelin vastaa parhaiten tarpeitani ja olenkin ollut hyvin tyytyväinen Nokian 5530 malliin. Sopivan pieni, mutta kosketusnäyttö on jo sen verran iso, että valokuvia ja karttaohjelmaa on jo järkevää selata ja netistäkin pystyy katsomaan asioita tarvittaessa, vaikka eihän sen käyttö noin pienellä näytöllä mukavaa ole. Fyysistä näppäimistöä en ole kaivannut kertaakaan. Hyvä ääni, joten toimii mp3 soittimena tarvittessa. Perusnäkymässä hyvin oikopolkuja ja riittävästi muokattavuutta, että pääsen kaikkiin säännöllisesti käyttämiini toimintoihin 1 tai 2 painalluksella. Näppäinlukko liukukytkimellä. Sähköposti toimi hyvin kunnes firma vaihtoi Google Apps:n, mutta siinä ilmenevät ongelmat on googlen päässä.

Vaihtanen johonkin vastaavilla ominaisuuksilla olevaan puhelimeen, kun lakkaa toimimasta. Joku N9 on kyllä hieno puhelin, mutta liian kallis ja ehkä aavistuksen liian iso tarpeisiini. Ainakaan sitä isompaan puhelimeen en sotkeudu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
Mulla on eräretkiä varten peruskapula, sopii muutenkin paremmin reissujen henkeen kuin netin korpeen tuova älypuhelin.
Universaali disclaimer.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Mulla on eräretkiä varten peruskapula, sopii muutenkin paremmin reissujen henkeen kuin netin korpeen tuova älypuhelin.
Mulla on kaikkea varten peruskapula. (Tai no, duunissa on E5, joka joko on tai ei ole älypuhelin.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Nyt on pakko todeta, että Macin uusin käyttis on täys paska. Aivan susipaska. Osaa nekin sössiä näköjään.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Applen Q4 oli karua menoa 'markkinajohtajalle': "Karkeasti voi arvioida, että Apple tekee voittoa iPhonella yhtä paljon kuin Nokia tekee kännyköillä liikevaihtoa."
http://www.talouselama.fi/nokialandia/a ... ia/a762566
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

sivustahuutaja kirjoitti:Applen Q4 oli karua menoa 'markkinajohtajalle': "Karkeasti voi arvioida, että Apple tekee voittoa iPhonella yhtä paljon kuin Nokia tekee kännyköillä liikevaihtoa."
http://www.talouselama.fi/nokialandia/a ... ia/a762566
Joo. Hurjaa menoa Applella.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Sitä odotellessa joku Android-guru voisi kertoa miten isoja eroja käytettävyydessä/tehossa on HTC:n mallien Wildfire S ja Desire sekä Desire S:n välillä.
.
No guru no comparison.

Kill All:n jälkeen: Desire S, Total memory 596, used 383, free 213.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:Jokos se ND alkaa pian tilittää Lumiastaan? :)
Verkkokaupan kioskista saisi tänään klo 24, mutta taidan kuitenkin odottaa huomiseen :)
masa

exPertti kirjoitti:Käytät siis Desire S:ää nyt? Mitä olet tykännyt?
Olen tykännyt kovasti. Akun kesto ja kosketusnäyttö vituttavat satunnaisesti
masa

exPertti kirjoitti:Mikä siinä akkua syö? Kosketusnäyttöpulmat?
Jaa-a. En totta puhuen tiedä. Ehkä luulen vaan että siinä on heikko akku.

Ei kosketusnäytössä muita pulmia ole kuin se, että mun sormet on liian nakit.
masa

exPertti kirjoitti: Ahaa, ok. Miten usein sitä sitten saa ladata?
Emmä tiedä oikeesti. Lyön sen laturiin silloin kun muistan. Mut en kyl lähtisi mokkiviikonlopulle ilman laturia.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Lumia 800:n hankin eilen. Olen tietty epäpätevä arvioija, kun en ole nykyaikaista puhelinta aiemmin käyttänyt. Mutta hieno puhelin.

- Nopea
- Fb integroitu käyttöjärjestelmään, ei vaadi erillistä sovellusta. Fb päivitykset tulevat automaattisesti ihmiset-hubiin.
- Spotify toimii hienosti
- Office, PowerPoint ja word
- Skydriveen voi ladata tiedostoja pc:ltä ja puhelimesta. Puhelimesta pääsee helposti skydriven tiedostoihin.
- Tekstin kirjoitus yllättävän helppoa virtuaalinäppiksellä, suomenkielen oikoluku tätäkin kirjoittaessa ja sanojen ehdotus toimii hyvin.
- Live tiiliä tukevia sovelluksia ainakin HS:lla ja IS:lla, eli uutisotsikot.
- Moniajo toimii.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Musta on nyt tullut aivan MS:n fanboy.

WP8:

http://pocketnow.com/windows-phone/excl ... 8-detailed

Veikkaan, että tuo kohta "Business support" on merkittävä myynnin kannalta.

Tietysti välitön taustasynkkaus skydriven kautta on hieno asia myös.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kiri kiri!

Applella on jo 74% alan voitoista, joten Nokialta saisi jo tulla niitä positiivisia myyntituloksia.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1202116265

iPhone 5 tulee 2012 puolivälissä ja WP8 ei ilmesty ainakaan ennen tuota. Voi tulla verinen launch-taistelu.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lumia 800:n hankin eilen. Olen tietty epäpätevä arvioija, kun en ole nykyaikaista puhelinta aiemmin käyttänyt. Mutta hieno puhelin.

- Nopea
- Fb integroitu käyttöjärjestelmään, ei vaadi erillistä sovellusta. Fb päivitykset tulevat automaattisesti ihmiset-hubiin.
- Spotify toimii hienosti
- Office, PowerPoint ja word
- Skydriveen voi ladata tiedostoja pc:ltä ja puhelimesta. Puhelimesta pääsee helposti skydriven tiedostoihin.
- Tekstin kirjoitus yllättävän helppoa virtuaalinäppiksellä, suomenkielen oikoluku tätäkin kirjoittaessa ja sanojen ehdotus toimii hyvin.
- Live tiiliä tukevia sovelluksia ainakin HS:lla ja IS:lla, eli uutisotsikot.
- Moniajo toimii.
Ei siinä ole moniajoa, se yrittää paikata sitä muistamalla mihin kohtaan edellistä sovellusta jäit kun menet sinne takaisin. Musiikkisoitin on ainut poikkeus.

Miten akku kestää? Älä muuten päästä sitä sitten tyhjäksi.
Akusta vaikea sanoa, kun vasta viime yönä latasin ensi kertaa aivan täyteen.

Eilen akku tyhjeni ad sammutus ja ei siitä mitään komplikaatioita tullut.

Moniajosta: ok, sanotaan, että se hyvin matkii moniajoa. Eli samalla kun kuuntelee musiikkia voi tsekata meilit ja surffata netissä ja kun painaa pidempään "takaisin" nappulaa, niin aukeaa useampi "käynnissä" oleva sovellus, joista voit hypätä suoraan samaan kohtaan, missä aiemmin olit. Eli sovellusten välillä voi vaihtaa lennosta toiseen.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

En oo vielä kokeillut siirtää dataa puhelimesta skydriveen. Toisin päin kyllä kokeilin siirtää kuvan ja excel-tiedoston ja se toimi hyvin.