Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Yritetään nyt vähentää yhteiskunnan holhousta eikä lisätä sitä!

Onhan ravintoloilla nytkin sulkemisajat. Mun mielestä se ei ole holhousta että ravintolat saisivat olla auki vaan klo 2.00.

Se on holhousta että olutta ei saa kaupasta ennen kello yhdeksää tai että sen myynti lopetetaan klo 21.00
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Yritetään nyt vähentää yhteiskunnan holhousta eikä lisätä sitä!

Onhan ravintoloilla nytkin sulkemisajat. Mun mielestä se ei ole holhousta että ravintolat saisivat olla auki vaan klo 2.00.
No onhan se holhousta. Masa ja Päivi päättävät, koska on oikea aika lähteä kapakkaan ja kapakasta kotiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

NuoriDaavid kirjoitti: No onhan se holhousta. Masa ja Päivi päättävät, koska on oikea aika lähteä kapakkaan ja kapakasta kotiin.
Eihän tuosta pitkä ole kuin aukioloaikoja jatkettiin. Haluaistko että kapakat olisivat 24h auki?i
masa

Jurassic Park on todellisuutta vuonna 2XXX?

http://www.iltasanomat.fi/tiede/tiedemi ... 75651.html
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Eihän tuosta pitkä ole kuin aukioloaikoja jatkettiin. Haluaistko että kapakat olisivat 24h auki?i
Aletaanko kohta osoittamaan argumentaatiovirheitä, vai onko trollaus haluttu keskustelulaji?
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Tää on vähän tällaista.

Se mihin se ryyppääminen sitten siirtyy olisi hauska kysymys - kuten myös se, että miten se sitten aiheuttaisi poliisille töitä - kun tappelut syntyvät yksityisasunnoissa ja paikoissa, joissa ei ole enää järjestyksenvalvojia.

Eli en ihan niele tuota Räsäsen argumentointia.

Muistaakseni briteissä saatiin hyvää näyttöä pubien aukioloaikojen leikkaamisen vaikutuksista ihmisten juopotteluun, joka siis koveni ja vauhdittui kun bileaikaa oli vähemmän.
Eihän tuo johtaisi mihinkään muhuun kuin siihen, että nakkikiskalla ja taksijonossa ei olisi mitään porrastusta. Moni lähtee ennen pilkkua, mutta jos pilkku tulisi jo kahdelta, tappelut ja ongelmat vain lisääntyisivät.

Puhumattakaan siitä, että yökerhot elävät sillä minkä saavat viikonloppuisin puolenyön jälkeen.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:
No onhan se holhousta. Masa ja Päivi päättävät, koska on oikea aika lähteä kapakkaan ja kapakasta kotiin.
Niin ja ruokakauppaankin saa mennä enimmäkseen vain 8-21 välillä ja lauantaisin ei kuuden jälkeen ollenkaan. Viikonloppuisin ei saa käydä mm. pankissa tai vakuutusyhtiöissä. Iltaisin niihin on myös aika turha mennä asioimaan, just kun olisi aikaa.

Miten ravintoloiden aukuiolojen rajoittaminen olisi erityisesti holhousta?

pakko-edit: lisää haluamasi hymiöt valitsemiisi kohtiin
Viimeksi muokannut Kiukkutipu, 21.02.2012 9:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: No onhan se holhousta. Masa ja Päivi päättävät, koska on oikea aika lähteä kapakkaan ja kapakasta kotiin.
Eihän tuosta pitkä ole kuin aukioloaikoja jatkettiin. Haluaistko että kapakat olisivat 24h auki?
Joo. Haluaisin, että kauppaa, kapakkaa, lääkäriasemaa, toimistoa, autokorjaamoa, kuntosalia tai mitä tahansa saisi pitää halutessaan auki 24/7/365.

Miksi kapakka ei saisi olla 24h auki? Miksi masan ja päivin pitäisi päättää, koska on oikea aika pitää kapakkaa auki?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:
Niin ja ruokakauppaankin saa mennä enimmäkseen vain 8-21 välillä ja lauantaisin ei kuuden jälkeen ollenkaan. Viikonloppuisin ei saa käydä mm. pankissa tai vakuutusyhtiöissä. Iltaisin niihin on myös aika turha mennä asioimaan, just kun olisi aikaa.

Katso ed. Kaikki aukiolorajoitukset ovat typeriä.

Alle 400:n neliön ruokakaupat muuten saavat nykyään olla auki 24/7
So Hard
Kitisijä

Kiukkutipu kirjoitti:Niin ja ruokakauppaankin saa mennä enimmäkseen vain 8-21 välillä ja lauantaisin ei kuuden jälkeen ollenkaan. Viikonloppuisin ei saa käydä mm. pankissa tai vakuutusyhtiöissä. Iltaisin niihin on myös aika turha mennä asioimaan, just kun olisi aikaa.

Kyllähän tuotakin holhousmuotoa on pyritty (kokoomuksen) toimesta poistamaan.
Universaali disclaimer.
masa

huima kirjoitti:
masa kirjoitti: Eihän tuosta pitkä ole kuin aukioloaikoja jatkettiin. Haluaistko että kapakat olisivat 24h auki?i
Aletaanko kohta osoittamaan argumentaatiovirheitä, vai onko trollaus haluttu keskustelulaji?

Täh?
masa

Ihmellissiä kilarointeja taas jengillä. :nuts:
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:Ihmellissiä kilarointeja taas jengillä. :nuts:
Täh?
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Ihmellissiä kilarointeja taas jengillä. :nuts:
Täh?

Huima.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Noista baareista sen verran, että ensin vaadittaisiin semmoisia mestoja mihin viitsii edes mennä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
Miksi kapakka ei saisi olla 24h auki? Miksi masan ja päivin pitäisi päättää, koska on oikea aika pitää kapakkaa auki?
Minä perustelin kantani muutamalla kohdalla jotka näin paremmiksi kuin nykyinen meno. Perusteletko sinä kantaasi vaan rajoituksien poistamisella?

Olen ollut aina sitä mieltä että on perseestä, kun jengi tulee kapakoihin vasta puolen yön maissa. Olisi paljon mukavampaa jos jengi olisi baarissa jo aikaisemmin. Minä kun en ymmärrä, miksi kännääminen pitää tapahtua aina keskiyöstä aamuyöhän. Mukavampaahan se on kännissä olla silloin, kun ei ole kuin nukkuneen rukous.
masa

So Hard kirjoitti: Puhumattakaan siitä, että yökerhot elävät sillä minkä saavat viikonloppuisin puolenyön jälkeen.
Yökerrhojen myynti on todella surkeaa kolo 02.00 jälkeen. Viimeinen kitutunti ei edes maksa kapakan kuluja.
Viimeksi muokannut masa, 21.02.2012 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiukkutipu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Päiväkänni on parhautta! :D
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Kiukkutipu kirjoitti:Päiväkänni on parhautta! :D

Todellakin.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiukkutipu kirjoitti:Päiväkänni on parhautta! :D
Joit kaljan lumenkolauksen päälle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:Olen olut aina sitä mieltä että on perseestä, kun jengi tulee kapakoihin vasta puolen yön maissa. Olisi paljon mukavampaa jos jengi olis baarissa jo aikaisemmin. Minä kun en ymmärrä, miksi kännääminen pitää tapahtua aina keskiyöstä aamuyöhän. Mukavampaahan se on kännissä olla silloin, kun ei ole kuin nukkuneen rukous.
Tuntuu olevan aika universaali toimintamalli, että alkuilta istuskellaan ja loppuillasta vasta yökerhoon. Ei ole oikein missään maassa tullut vastaan yökerhoa jossa olisi merkittävissä määrin toimintaa ennen puoltayötä. Pikemminkin tuntuu siltä, että se mikä Suomesta puuttuu on se istuskelukulttuuri - vaikka Vltavaan kello 18 maissa pyrkivä voi ollakin eri mieltä. Näkisin, että syyllinen tähän on se, että ravintolahinnat ovat niin hävyttömän kalliit.

Sivistysmaissa yökerhot saavat olla auki helposti aamukuuteen, ja niissä meno jatkuu aamukuuteen. Kaikki on niin kovin suhteellista.

Ihan hyvä kirjoitus: http://anttiraunio.blogit.fi/aukioloajat/
Viimeksi muokannut So Hard, 21.02.2012 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Puhumattakaan siitä, että yökerhot elävät sillä minkä saavat viikonloppuisin puolenyön jälkeen.
Yökerrhojen myynti on todella surkeaa kolo 02.00 jälkeen. Viimeinen kitutunti ei edes maksa kapakan kuluja.
Miksi kapakoitsija ei sitten laita kioskia kiinni? Ei sitä ole pakko pitää auki, jos ei kannata. Liiketoiminnan harjoittaminen on onneksi aivan vapaaehtoista.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Huima.
Setä chillaa vaan.

Yritän vain tunnistaa, että mitä keskustelulajia käytät ja haluat käydä - kun trollaus tuli ensimmäiseksi mieleen ottaessasi argumentiksisi sen, että se että ravintoloiden aukioloaikoja aikaisemmin jatkettiin olisi esimerkki siitä että holhous on vähentynyt, kun niitä nyt yritetään uudestaan kaitsia.

Antaa ravintoloiden itse päättää aukioloajan ja muutetaan systeemiä muuten.

- Työehtosopimukseen korotukset yötyölle

- Herkemmin menettämään anniskeluluvat tai ravintoloille merkittäviä sakkoja toistuvista järjestyshäiriöistä

On erilaisia keinoja, joilla voisi koettaa muuttaa systeemiä tylpän työkalun sijaan.
So Hard
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:
Miksi kapakoitsija ei sitten laita kioskia kiinni? Ei sitä ole pakko pitää auki, jos ei kannata. Liiketoiminnan harjoittaminen on onneksi aivan vapaaehtoista.
Totta kai se kannattaa jos paikka on hyvä. Kallessa saa jonottaa sidukkaa pilkunkin aikaan. Henkilökunta myy niin paljon kuin ehtii, ei suinkaan odottele ostajaa.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Minä perustelin kantani muutamalla kohdalla jotka näin paremmiksi kuin nykyinen meno. Perusteletko sinä kantaasi vaan rajoituksien poistamisella?

Olen ollut aina sitä mieltä että on perseestä, kun jengi tulee kapakoihin vasta puolen yön maissa. Olisi paljon mukavampaa jos jengi olisi baarissa jo aikaisemmin. Minä kun en ymmärrä, miksi kännääminen pitää tapahtua aina keskiyöstä aamuyöhän. Mukavampaahan se on kännissä olla silloin, kun ei ole kuin nukkuneen rukous.
Mä perustelen kantaani juurikin yhteiskunnan holhouksen vähentämisellä. Ei ole sun, mun tai Päivin asia päättää, koska kapakka on auki ja koska ihmiset menevät sinne. Yhtä vähän kuin yhteiskunnan pitää rajoittaa esim. kaupankaan aukioloa.

Mun mielestä on perseestä, että keskuskomitea päättää, koska saa mennä kauppaan, kampaajalle, korjaamolle tai kapakkaan. Päättäkööt markkinat.