Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jos tää menisi näin, niin menisi paremmin kuin pelkäsin. Mutta katsotaan nyt ensin, mikä on päätös

http://www.hs.fi/politiikka/Tuloverotus ... 5558327235
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Näinhän tässä sitten kävi.

http://www.hs.fi/politiikka/STTK+ja+Aka ... 5558328231

Mitään kunnollista ei tehdä. Luikurit voi jatkossakin vedättää, putkeen pääsee ja nuoremmat maksavat koko ajan isompia eläkemaksuja saadakseen yhä pienemmät eläkkeet yhä myöhemmin. Hei kaikki, efektiivinen pakko-otto palkasta nousee parin vuoden päästä pysyvästi puoli prossaa ja se on vasta alkusoittoa. Kivaa!
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^En tyrmäisi noin jyrkästi. Onhan tuossa liikettä oikeaan suuntaan ja mikään päätöshän ei ole lopullinen, eli tähän tietenkin palataan myöhemmin.

Nyt SDP oli nuijunut kannakseen ehdottoman ein eläkeiän nostolle tällä hallituskaudella, mutta erittäin tod. näk. SDP:n kanta muuttuu jatkossa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:^En tyrmäisi noin jyrkästi. Onhan tuossa liikettä oikeaan suuntaan ja mikään päätöshän ei ole lopullinen, eli tähän tietenkin palataan myöhemmin.

Nyt SDP oli nuijunut kannakseen ehdottoman ein eläkeiän nostolle tällä hallituskaudella, mutta erittäin tod. näk. SDP:n kanta muuttuu jatkossa.
Suomi alkaa olla maailman viimeisiä maita Kreikan ohella, jossa tämän kyseisen puurolautasen ympärillä kierretään. Kaikissa sivistysmaissa on jo tunnustettu, että aiemmat eläkesysteemit on rakennettu kuvitelmien varaan. Meillä nuoremman ikäpolven vedätys ja kuppaaminen senkun pahenee vuosi vuodelta.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Miten voi olla mahdollista!!1
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^En tyrmäisi noin jyrkästi. Onhan tuossa liikettä oikeaan suuntaan ja mikään päätöshän ei ole lopullinen, eli tähän tietenkin palataan myöhemmin.

Suomi alkaa olla maailman viimeisiä maita Kreikan ohella, jossa tämän kyseisen puurolautasen ympärillä kierretään. Kaikissa sivistysmaissa on jo tunnustettu, että aiemmat eläkesysteemit on rakennettu kuvitelmien varaan. Meillä nuoremman ikäpolven vedätys ja kuppaaminen senkun pahenee vuosi vuodelta.
Seuraava hallitus nostaa eläkeikää. SDP nyt typeryyksissään meni nuijimaan ehdottoman kantansa ja ei pysty kunniallisesti perääntymään, mutta tuskin ensi kerralla tekee samaa.

Eli älä huolehdi, kyllä se eläkeikä ehtii nousta, ennenkuin sinä ja minä eläköidymme :wink:
So Hard
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Eli älä huolehdi, kyllä se eläkeikä ehtii nousta, ennenkuin sinä ja minä eläköidymme :wink:
Eläkeiän pitäisi nousta NYT ja eläkkeiden tason laskea NYT, koska kaikki mitä ei NYT tehdä on suoraan mun palkasta ja "eläkkeestä" pois.
Universaali disclaimer.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli älä huolehdi, kyllä se eläkeikä ehtii nousta, ennenkuin sinä ja minä eläköidymme :wink:
Eläkeiän pitäisi nousta NYT ja eläkkeiden tason laskea NYT, koska kaikki mitä ei NYT tehdä on suoraan mun palkasta ja "eläkkeestä" pois.
Se urpilaisen välähdys niistä omaehtoisten eläkkeiden kartuttamisesta ja verollepanemisemesta oli minusta äkkiseltään hyvä. Siis että miksi valtion veropolitiikan pitäisi tukea eläkesäästämistäja aiemmin eläkkeelle siirtymistä, kun koko ajan puhutaan työurien pidentämisestä.

Vai mitä mieltä?
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Se urpilaisen välähdys niistä omaehtoisten eläkkeiden kartuttamisesta ja verollepanemisemesta oli minusta äkkiseltään hyvä. Siis että miksi valtion veropolitiikan pitäisi tukea eläkesäästämistäja aiemmin eläkkeelle siirtymistä, kun koko ajan puhutaan työurien pidentämisestä.

Vai mitä mieltä?
No ei pitäisikään. Sama koskee sitä leskeneläkehommaa - en ymmärrä miksi jollekulle pitäisi maksaa vuosikymmeniä ukkovainaansa eläkettä omansa ohella. Ilman mitään kattoja ja leikkureita.
Universaali disclaimer.
masa

So Hard kirjoitti:Sama koskee sitä leskeneläkehommaa - ´
Toi olikin ihan käsittämätön juttu. Lienekö perua jostain herrojen kelmeilemästä hyväveli-diilistä?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
Näinhän se on.
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:
Toi olikin ihan käsittämätön juttu. Lienekö perua jostain herrojen kelmeilemästä hyväveli-diilistä?
Minusta kaikkein erikoisinta on se, että jos et mene naimisiin ennen kuin täytät 50, saat sitä lopun ikääsi. Joku nuorena kuoleen lääkärin rouva kun nettoaa 5000 € kuussa seuraavat 50 vuotta, niin ei se varmaan kauheasti kannustakaan pitämään huolta omasta elannostaan. Rattopojan kanssan vaan avoliittoon!
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:
Minusta kaikkein erikoisinta on se, että jos et mene naimisiin ennen kuin täytät 50, saat sitä lopun ikääsi. Joku nuorena kuoleen lääkärin rouva kun nettoaa 5000 € kuussa seuraavat 50 vuotta, niin ei se varmaan kauheasti kannustakaan pitämään huolta omasta elannostaan. Rattopojan kanssan vaan avoliittoon!
Hui! Täytyy valmistaa omat ruoat jatkossa.
So Hard
Kitisijä

On ne aikuisia, on :D

http://www.hs.fi/politiikka/AKT+perumas ... 5558340358

Eivät saa sovittua edes pöytäkirjan tarkastamisesta :D
Universaali disclaimer.
So Hard
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Hui! Täytyy valmistaa omat ruoat jatkossa.
Muista foliokokinhattu!
Universaali disclaimer.
masa

So Hard kirjoitti:On ne aikuisia, on :D

http://www.hs.fi/politiikka/AKT+perumas ... 5558340358

Eivät saa sovittua edes pöytäkirjan tarkastamisesta :D
Eikö Ahteen kannattasi vetää homma rosikseen ja vaatia korvauksia?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
Olen tiedostanut tämän jo monta vuotta sitten, ja ottaen huomioon että olen vasta (kohta) 36, niin aika hyvin on pullat uunissa toistaiseksi. Jätän irtisanomisilmoitukseni maanantaina 14.4.2031, mikäli silloin olen töissä (enkä työttömänä tai haudassa), koska edellisenä lauantaina, joka sattuu hupaisasti olemaan hiljainen lauantai (eli lankalauantai), olen railakkaasti enkä yhtään hiljaisesti juhlinut 55-vuotissynttäreitä. Siitä alkaa eläkeaika. Tosin oikeaa eläkettä en vielä tule saamaan tietenkään, mutta kuten sanoin, suunnitelma on jo toteutusvaiheessa. Se siitä pidemmästä työurasta :twisted: Mutta älkää huoliko, en tule muiden valtion kassalle, tarkoitus on olla ihan omillaan.
Että mua ei ihan hirveesti henkilökohtaisesti haittaa vaikka mitään ei tapahdu NYT, muuta kuin siksi harmittaa, että eläkemaksut nousee koko ajan. Sitä en vaan ymmärrä että miksi ihmiset, joilla ois mahdollisuus varautua, eivät sitä tee, vaan ajattelevat että "saanhan mä sitten eläkettä". No oletkos IHAN varma että saat? Minä en.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:Eikö Ahteen kannattasi vetää homma rosikseen ja vaatia korvauksia?
No eipä irtisanomista kukaan voi yksipuolisesti peruuttaa, vähän epäilen että ei Ahde sinne palaa. Sopimalla saa yleensä paremmin rahaa kuin tuomioistuimesta.
Universaali disclaimer.
masa

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ratti ... 02839.html

No asehan menee takavarikkooon kuten kuuluukin, mutta eikö tässäkään tapauksessa voitaisi takavarikoida autoa?
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ratti ... 02839.html

No asehan menee takavarikkooon kuten kuuluukin, mutta eikö tässäkään tapauksessa voitaisi takavarikoida autoa?
No ainakin pitäisi.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Olen tiedostanut tämän jo monta vuotta sitten, ja ottaen huomioon että olen vasta (kohta) 36, niin aika hyvin on pullat uunissa toistaiseksi. Jätän irtisanomisilmoitukseni maanantaina 14.4.2031, mikäli silloin olen töissä (enkä työttömänä tai haudassa), koska edellisenä lauantaina, joka sattuu hupaisasti olemaan hiljainen lauantai (eli lankalauantai), olen railakkaasti enkä yhtään hiljaisesti juhlinut 55-vuotissynttäreitä. Siitä alkaa eläkeaika.
Tarkoitat työttömyysaika?
annepa
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Olen tiedostanut tämän jo monta vuotta sitten, ja ottaen huomioon että olen vasta (kohta) 36, niin aika hyvin on pullat uunissa toistaiseksi. Jätän irtisanomisilmoitukseni maanantaina 14.4.2031, mikäli silloin olen töissä (enkä työttömänä tai haudassa), koska edellisenä lauantaina, joka sattuu hupaisasti olemaan hiljainen lauantai (eli lankalauantai), olen railakkaasti enkä yhtään hiljaisesti juhlinut 55-vuotissynttäreitä. Siitä alkaa eläkeaika.
Tarkoitat työttömyysaika?
Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.

EDIT: siis kansan suussahan eläkeaika on sitä kun on niin vanha ettei enää tarvi tehdä töitä. Tai sitten muuten kyvytön jolloin on työkyvyttömyyseläkkeellä. Englanniksi tämä menee järkevämmin: I'll be retired, not pensioner.
Viimeksi muokannut annepa, 22.03.2012 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard
Kitisijä

annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?
Universaali disclaimer.
annepa
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?
Jos en ole töissä, olen työttömänä. Ei se tarkoita sitä että nostaa työttömyyskorvausta.