Statusarvon mä miellän niin, että kyse on myös (ja ennen kaikkea) siitä tunteesta, minkä se antaa käyttäjälleen. Ei pelkästään se, miltä se näyttää ulospäin.sivustahuutaja kirjoitti:Ei niitä erota ulkoapäin, joten ympäristössä status on ihan sama. Mieti kahta samanlaista ja samankokoista taloa westendissä, joista toisessa on vanhentunut talotekniikka = molemmilla on sama statusarvo. Käyttöarvo voi olla erilainen, mutta siitä et puhunut, koska sinähän kiellät koko ajan ompun käyttöarvon ja puhut siitä statusesineenä.NuoriDaavid kirjoitti:Öö?sivustahuutaja kirjoitti:^ valitettavasti 4 on käytännössä ihan saman statuksen luuri kuin 4s.
Jos mulla olisi auto, joka ulospäin näyttäisi ja kuulostaisi uudelta Ferrarilta, mutta joka todellisuudessa olisi lasikuitukorinen jäljitelmä, jossa olisi 1.6 litran moottori ja ääni tehtäisiin jollakin akustisella tempulla, en mä kokisi samaa statustarvoa itselleni, kuin ajaessani oikealla uudella Ferrarilla. Vaikka ne näyttäisivät ja kuulostaisivat Kaivopuistossa kruisaillessa aivan samalta.