Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kohti Lontoota!

Kuva
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kohti Lontoota!

Mä haluan saman sairauden kuin tolla eukolla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

masa kirjoitti:Mä haluan saman sairauden kuin tolla eukolla.
Oli muuten ihan paras tää sairauskortti tän kuvan jutussa. Ei vittu, oikeesti. Sairauden nimi on muuten kaiken ylittävä ja keinoja kaihtamaton voiton tavoittelu.

Tää köriläs on mielestäni jo pari standardia Björgeniä läjämpi, jos ja kun pohditaan "lisäravinnepuolta".
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Kahta en vaihda. Toinen on Turun sinappi ja toinen kotimainen emäkämmi jalkapallokilpailussa. Mut, hei, kaikkihan on hyvin, koska kausi on pitkä ja virheet kasvattavat. Sit seuraavassa matsissa ei tee enää sitä samaa virhettä, koska aina voi keksiä jonkun uuden virheen. Kiäh kiäh.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässähän olisi vielä seitinohut mahdollisuus.

Aika hyvä kisa kymppisijasta tuli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestähän Hesarin syyttäminen erityisen puolueelliseksi tai peräti jonkinlaista puoluepoliittista agendaa ajavaksi propagandalehtiseksi on vähän foliohattuilevaa - ja aika tasapuolisesti lehteä syytetäänkin demari-, kokoomus-, vihreä- tai kepumyönteiseksi, riippuen mikä kutakin syyttelijää milloinkin erityisesti korpeaa. Mutta! Jääkiekkopuolella on toisin. Siellä salaliitto on faktaa!

Sen jälkeen, kun Sanoma-konserni ryhtyi Jokerien merkittäväksi omistajaksi (onkohan sitä vielä?), IFK:n voitot Jokereista on otsikoitu Jokereiden tiukoiksi taisteluiksi, tai ainakin pääaiheeksi on nostettu jonkun Jokeri-pelaajan toiminta. IFK:n voitot maalaisjengeistä otsikoidaan "IFK:lle pisteet nihkeällä pelillä" - jos niistä ylipäänsä kirjoitetaan Jokeri-hehkutuksen välissä.

Aika hyvä esimerkki siitä, miten melkein mikä tahansa jääkiekko-uutinen kelpaa kuinka surkean aasinsillan kautta tahansa Jokerien esilläpitämiseen, löytyy taas päivän aviisista: http://www.hs.fi/urheilu/Ex-jokeri+louk ... 5557689563 (7 ottelua yli 10 vuotta sitten :roll: )
Kiinnostaisi tietää, tekevätkö Hesarin toimittajat itse nämä jutut vai onko Hjalliksella töissä joku tyyppi markkinoinnissa, jonka päätehtävänä on spammata (Hesarin) urheilutoimittajien sähköposteja Jokerit-esiinnostoilla?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Jahas, kolme muna tiputtiin säbässä. Harmittaa luonnollisesti ja hiljaiseksi vetää. En vaan käsitä, miten näin käy liigan parhaalla materiaalilla taas.
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jahas, kolme muna tiputtiin säbässä. Harmittaa luonnollisesti ja hiljaiseksi vetää. En vaan käsitä, miten näin käy liigan parhaalla materiaalilla taas.
Nimenomaan taas. Organisaation tuuletus paikallaan? Peltolan perintöä toi häviämisen kulttuuri? Naapuri kuitenkin kampeaa listoilta tulikuumat Espoon junnut. Tai siis tuskin kampeaa. Tulikuuma öljy polttaa tollaset nääs nääs -miehet!

Riitesuolle ja kumppaneille hats off!!
Bluntly
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Kotikylän pojilla olisi mahdollisuus. Saa nähdä käytetäänkö se.
Ei käytetty, vaan turpiin ihan huolella.
masa

Mites IFK-miehet sai viime yön nukuttua?
Dumiz
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:Mites IFK-miehet sai viime yön nukuttua?
Yllättävän hyvin. Vaikka oli kyllä erittäin musta maanantai.
Ei voi sanoin kuvailla että kuinka vituttaa nyt kun oma hengetön mikki hiiri-lauma on persraiskattu naapurin toimesta. En tiedä mitä se Matikainen yritti, mutta kyllä se tappoi ainakin kaiken hengen joukkueesta, jonka luominen piti olla Matikaisen erikoisalaa.

Ei jatkoon.
masa

Dumiz kirjoitti:
Ei jatkoon.

Jos IFK tästä vielä nousee niin ihme on ja ehkäpä se olisi se kutosvaihde mestaruuteen. Rantapalloja povailen minäkin.
Dumiz
Kitisijä

Markus Granlund sai pelata 2 peliä pleijjareita ennenkuin nakattiin sivuun ykkösketjusta. Mihinköhän asti Matikaisen kokeilut menee... ?
MiG:llä on ilmeisesti ollut kaiken tohinan lisäksi kylkiluu murtuneena "flunssan" aikana. Pesonen on pelannut ihan päin honkia, ikinä ole nähnyt noin paljon kaikkea turhaa kaukalossa tekemässä kuin viimeisessä 3 ottelussa. Peltonenkin sutii ohi kaikesta.

En kyllä kestä kuulla enää yhtään tekosyytä Matikaiselta.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Matikainen ei ole tähtilauman valmentaja vaan sellainen joka saa keskivertokaverit tsemppaamaan. Joukkue ja valmentaja ovat mismatch. Toisaalta viime vuosina näytöt henkilöiltä jotka saavat kovapalkkaiset starat pelaamaan tasollaan ovat aika vähäiset. Ts. Summanen, koska se on niin vitun pelottava jätkä, että taalapyllyt joko pelaa tai itkee ja pelaa. Otan Matikaisen ihan mielelläni takas Bluesin ruoriin, siellä riittää lahjakasta junnua.
Universaali disclaimer.
Dumiz
Kitisijä

Markus Granlund nelosessa Liivikin ja Pöystin kera. Huoh.
Nelosessa pitäs rouhia ja runnutella, niin sinne laitetaan jengin PIENIN ja heiveröisin jätkä.

Matikainen, ei vittu.
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Kas. Espooseen saatiin sateentuoja - uudestaan.

Blues aikoo nostaa hiukan pelaajabudjettia, joka oli tälle kaudelle 2,2 miljoonaa euroa.

"Tärkeintä on kuitenkin saada katsojia", puheenjohtaja Saarikangas sanoi.

Korotettu budjetti edellyttää Saarikankaan mukaan 4 000 yleisökeskiarvoa.
Ei muuta kuin onnea!!! Kaikki lajit mukaan luettuna, niin tota samaa kakkua kun tuolla pääkaupunkiseudulla on viipaloimassa... no niin, no. Onnea sateentekijälle.
masa

Katohan Stögöä. Kuka olisi uskonut?

http://www.iltasanomat.fi/jaakiekko/tor ... 56481.html
masa

Kai Suikkanen on kyllä tämän maan kovin valmentaja tällä hetkellä.

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/20120 ... 0_jk.shtml

Toivotaan että Pelikaanit nappaa heti ensimmäisenä mitalinaan kultaisen.
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:Kai Suikkanen on kyllä tämän maan kovin valmentaja tällä hetkellä.
Joo. Keskinkertaisuuksilla hyvää tulosta säännönmukaisesti - Suikkanenhan alkaa kuulostaa ideaallta maajoukkuevalmentajalta.
Universaali disclaimer.
Dumiz
Kitisijä

Hovinen pelas pleijjarit lonkka murtuneena, arvasin.

http://www.hs.fi/urheilu/IS+Niko+Hovine ... 5560668089
Dumiz
Kitisijä

Nyt kun olen itkuni itkenyt IFK:n osalta (onnittelut Nykäskylään), niin aika kääntää katseet ensi kauteen ja joukkueen kasaamiseen. Heti alkuun nasahti musta pilvi päälle. Ilmeisesti Kuhdalle ei ole tarjottu jatkopahvia, koska Somervuorella on soppari ensi kaudesta. Tätä ei voi hyväksyä, koska Kille on IFK:n mies ja Eero "vain" palkkasoturi. Olkoonkin että odotusarvo maalien suhteen on Somervuorelle niukasti edullisempi.

Voimahyökkääjiä on ilmeisesti tulossa junallinen maakunnista, joten kilpailu taitopelaajien paikoista on verinen.

Joakim Erikssonin tulo enteilee kuulemma että Wirtanen lähtee nyt haistelemaan isompia tilipusseja. Vielä se ykkössena puuttuu. Ja ykkösmaalivahti(sekä pari ketjullista voimalaitureita), että ei juuri paljon mitään :D
Dumiz
Kitisijä

Jokereiden "Big Fish" on Sami Lepistö.
http://www.hs.fi/urheilu/Sami+Lepist%C3 ... 5560729626
Bluntly
Kitisijä

Tapparan valmennusryhmä: Jukka Rautakorpi, Jussi Tapola, Aleksander Barkov, Marko Ojanen ja Petri Tuononen.

Uusia pelaajia: Teemu Aalto, Pekka Tuokkola, Markus Kankaanperä, Jesse Jyrkkiö, Ville Nieminen, Jarno Koskiranta, Elmeri Kaksonen, Jarkko Maline ja Bostonin yliopistojoukkueen kapteeni Chris Connolly

Tapparassa eivät jatka Jani Nieminen, Viktor Ekbom ja Tomi Pekkala.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dumiz kirjoitti:Nyt kun olen itkuni itkenyt IFK:n osalta (onnittelut Nykäskylään), niin aika kääntää katseet ensi kauteen ja joukkueen kasaamiseen. Heti alkuun nasahti musta pilvi päälle. Ilmeisesti Kuhdalle ei ole tarjottu jatkopahvia, koska Somervuorella on soppari ensi kaudesta. Tätä ei voi hyväksyä, koska Kille on IFK:n mies ja Eero "vain" palkkasoturi. Olkoonkin että odotusarvo maalien suhteen on Somervuorelle niukasti edullisempi.

Voimahyökkääjiä on ilmeisesti tulossa junallinen maakunnista, joten kilpailu taitopelaajien paikoista on verinen.

Joakim Erikssonin tulo enteilee kuulemma että Wirtanen lähtee nyt haistelemaan isompia tilipusseja. Vielä se ykkössena puuttuu. Ja ykkösmaalivahti(sekä pari ketjullista voimalaitureita), että ei juuri paljon mitään :D
Kyllä mä nyt olisin sillai realistinen, että Eriksson on kyllä ihan mitat täyttävä ykkössentteri SM-liigaan. Tietysti ihan kiva, jos joku Niko Kapanen HIFKiin tulee, mutta kyllä mä veikkaan, että lähtökohtaisesti IFK:n sentterit ensi kaudella ovat Eriksson, Ma. Granlund, Liivik ja Piiparinen. Jos nämä eivät riitä, odotettavissa on sitten joku "Redenbach" täydentämään porukkaa.

Jos/kun ajatellaan, että IFK:n ketjussa on voimahyökkääjä, sentteri ja maalintekijä, niin tuohon tarvitaan sitten neljä voimahyökkääjää ja maalintekijää. Voimahyökkääjiä on kai nyt kasassa Luttinen, Talaja, Pakarinen ja Åsten. Åsten on mun näkemissä peleissä (tosi vähän) ollut ihan onneton, eli siitä pitäisi päästä eroon. Muuten osasto näyttää hyvältä, ja ehkä Partanen korvaa Åstenin. (Edit: jatkoajan sopimustilannepäivityksessä ei ollut Nyholmia - sekin saattaisi käydä tähän.)

Maalintekijöitä on sitten Peltonen ja Somervuori. Neloseen nyt riittää joku karvaajapörrääjä tai vaikka Kivelä, mutta kyllä tämä osasto Kuhtaa huutaa - en ollenkaan ymmärrä, miksi Somervuoren jatko olisi Kuhdalta pois.

Olettaen, että Kuhta jatkaa, niin minusta ketjut ovat jo nyt aika hyvät. Keskushyökkääjää voidaan hakea artistirajalla tai tammikuussa, toivottavasti osutaan. Jos maalinteko tökkii, myös kova maalintekijä on tarpeen. Heti, jos Kuhta ei jatka.

Pakisto on minusta myös aika riittävä tähän vaiheeseen, erityisesti jos huhuttu Laakso toteutuu. Ei syytä hötkyilyihin. Maalivahtipuoli on odotusarvoisetsi paras aloituskaksikko aikoihin. Kyllä mä tällä joukkueella aika luottavainen olisin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 04.05.2012 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard
Kitisijä

^ Mäkin olen luottavainen, että kun Granlund Senior häipyy parempiin piireihin, HIFK tippuu pari pykälää viime kaudesta.
Universaali disclaimer.