Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaihteeksi tukea Halla-aholle: http://www.hs.fi/politiikka/Halla-aholl ... 5573468404

Olen toki edelleen sitä mieltä, että HAlla-ahon kyseinen(kin) kirjoitus on typerä, tyylitön, epärakentava, mauton ja älyllisesti aika vaatimaton, mutta niin kauan kun typeryydestä ei kirjaimellisesti sakoteta, ei tällaisia asioita pitäisi hoitaa oikeusprosessein. Olen tästä kyllä aikamoisen tuohtunut. Pidän asiaa suorastaan jonkinlaisena skandaalina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.hs.fi/kotimaa/Veronkorotus+n ... 9037110772

Kyllä tässä maassa osataan ruoskia kansalaisten selkänahkaa.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Veikkaan että morsion ryöstö ja kengästä skumpan juominen jää väliin.

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... g-day.html
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:) Ainakin ensimmäinen ohjelmanumero, ellei paikalle tilata jotain raskaisiin muuttoihin erikoistunutta firmaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Veikkaan että morsion ryöstö ja kengästä skumpan juominen jää väliin.

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... g-day.html
Eniten tässä askarruttaa, että aloittiko neiti syömisen vasta siinä kohdassa kun sai kihlan sormeen? Now I can get fat!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Löytyykö ko. kirjoitus jostain?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194746 ... staan.html
muistan lukeneeni. Jutussa siteerattiin kalevan juttua syrjäytyneistä juopoista jossa luki 'voitaisiin sanoa kännäämisen ja juopuneena puukkotappelun olevan suomalainen geneettinen erityispiirre' johon hallis jatkoi oman pohdiskelunsa, että tuohon olisi reilua kirjoittaa esim...
Uskomattomin tuomio ikinä.
Joo, en muista, onko kyseessä kaksi kirjoitusta vai yksi kirjoitus kahdella teemalla, mutta Halla-aho siis (a) tuohtui tuosta suomalaisten geneettisillä erityispiirteillä spekuloinnista ja pohdiskeli, miltä vaikuttaisi, jos samanlaista pohdintaa tehtäisiin somalien geneettisistä erityispiirteistä suhteessa somaliyhteisön parissa yleisimpiin rikostyyppeihin sekä (b) kritisoi fundamentalistista ja kirjaimellista islam-tulkintaa pohtimalla, että siitä voitaisiin tietyssä mielessä johtaa pedofilian hyväksyminen. Typerää, mutta ei missään nimessä rikostuomion arvoista. Tai jos lain mukaan on, lakia pitäisi muuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Vielä tähän Halla-aho-soppaan liittyen: tilanne on kyllä mielenkiintoinen ja oikeastaan erilaisten keskeisten hallintoelinten legitimiteetin (ainakin kansan silmissä) uskottavuutta aika monisyisesti nakertava.

Jos ymmärsin oikein (tai siis jos Hesarin toimittajat olivat ymmärtäneet oikein), niin siinä missä käräjä- ja hovioikeus hylkäsivät syytteet kansanryhmää vastaan kiihottamisesta ja tuomitsivat Halliksen vain uskonrauhan rikkomisesta (voi taivas mikä rikosnimike...), niin korkein oikeus nyt sitten kuitenkin Jussille sen kiihottamis-tuomionkin lätkäisi. Jos siis näin, niin kyllä Lapintie on periaatteessa oikeassa sanoessaan, että kyllä lainsäädäntötyön ja koko eduskunnan uskottavuutta ja legitimiteettiä syö aika vahvasti se, jos hallintovaliokuntaa johtaa tyyppi, joka on korkeimmassa oikeudessa tuomittu rasistisesta rikoksesta nimenomaan aihepiirissä, joka kuuluu hallintovaliokunnan alaan. Plus tietty mainittu uskonrauhan rikkominen - kirkollisasiat ovat kai myös hallintovaliokunnan alaa?

Lisätwistin asiaan tuo kuitenkin se, että minäkin joudun kirjoittamaan Lapintien olevan oikeassa periaatteessa, ei käytännössä. Ja tämä johtuu siitä, että käytännössä on selvää, että kko:n tuomio on monessakin mielessä aikamoinen skandaali. Näin ollen ilmeisen hölmö tuomio ei käytännössä minusta ole kovin raskauttava Halla-aholle. Mutta tämä taas tarkoittaa sitä, että joko kko:n uskottavuus ja legitimiteetti on jo aika rapautunut, tai sitten ainakin tuomion taustalla olevan lain. Miten vain, ei tämä koko soppa mitenkään lisää ihmisten luottamusta virallisiin elimiin - ja tällainen luottamuspula tunnetusti sataa suoraan oikeistopopulistien laariin kuten kepulainen sanoisi. Siis Halla-ahon laariin. Voi meitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mun mielestäni haukut väärää kohdetta (KKO:tta). Olenko sitten naiivi, mutta kyllä mä uskon, että KKO pyrkii parhaansa mukaan tuomitsemaan lain mukaan. Ei ole tuomioistuimen asia pohtia, onko laki tyhmä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mun mielestäni haukut väärää kohdetta (KKO:tta). Olenko sitten naiivi, mutta kyllä mä uskon, että KKO pyrkii parhaansa mukaan tuomitsemaan lain mukaan. Ei ole tuomioistuimen asia pohtia, onko laki tyhmä.
Joo, mutta toisaalta
urpiainen kirjoitti:Typerää, mutta ei missään nimessä rikostuomion arvoista. Tai jos lain mukaan on, lakia pitäisi muuttaa.
urpiainen kirjoitti:joko kko:n uskottavuus ja legitimiteetti on jo aika rapautunut, tai sitten ainakin tuomion taustalla olevan lain.
Tai siis tarkoitukseni oli olla ihan yhteensopiva pointtisi kanssa. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että kirjoitukseni oli huonosti kohdistettu. Vaikka olisi minun tapaani sitä mieltä, että uskonrauhan rikkomista ei pitäisi minkään lain erikseen mainita, ja että kihottamisesta kansanryhmää vastaan tulisi puhua ihan eri kokoluokan asioissa, niin jos ja kun lait ovat näin, niin KKO tekee sinänsä hyvää työtä kun ei lähde ollenkaan mukaan tähän hommapersujen hölmöilyyn, jossa mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla todistellaan, että joku persujen rasistisiiven kirjoitus ei ole kirjaimellisesti rasistinen eikä siis riko lain kirjainta, vaikka kaikille on selvää, että pointti on rasistinen ja lain hengen vastainen. Tuomas Nevanlinnahan joskus takavuosina kirjoitti hyvin siitä, että Halla-ahon ja hännystelijöidensä kirjoitukset ovat vink, vink -kirjoituksia: kirjoitetaan niin, että sanatarkasti ottaen ei sanota mitään kovin raskauttavaa, mutta kirjoitukseen sisältyy jonkinlainen kirjallinen silmänisku: sanon näin, mutta - vink, vink - ymmärrettähän, että tosiasiassa tarkoitan tätä paljon rankempaa viestiä, jota ei tässä kukkahattutätien maassa viitsi niin jyrkästi sanallistaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Persujen laariin satamisesta on merkkejä aina luotettavasta ilmapuntarista eli facebookista. Monikin taho postailee persumyönteisiä blogi- ja uutislinkkejä, vaikkakin lisäten kiistoja, etten ole persu, mutta näinhän homma menee.

Valtakoneisto luultavasti savustaa Halla-ahon valiokunnasta ja/tai persuista. Obi-Wan Kenobin sanoin: "If you strike me down I shall become more powerful than you can possibly imagine."
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.kko.fi/58715.htm

En mä kyllä vieläkään oikein vakuutu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tämä on melko musta päivä suomalaiselle oikeushistorialle, koska korkeimman oikeuden tuomio on mitä suurinta pöljäilyä perusteluissaan. Toki tämä jatkuu EIT:ssä ja luultavasti sieltä tulee langettava tuomio jonka seurauksena kukkahattutädit joutuvat hampaitaan kiristellen muuttamaan rasssismisrassismialakejaan.

Erikoisinta tässä on se, että KKO meni, toisin kuin viime aikoina yleensä, aika lailla eri linjoilla kuin EIT.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti:http://www.kko.fi/58715.htm
Elämän hassuja ja pikkuruisia paradokseja: käräjäoikeus, hovioikeus ja korkein oikeus käyttävät noini neljä vuotta poistattaakseen netistä neljä erään nimeltä mainitsemattoman blogitekstin kappaletta. Näin tehtyään korkein oikeus menee ja julkaisee samat, juuri äsken laittomaksi määrittelemänsä tekstit omilla verkkosivuillaan.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos oppilas ei vapaaehtoisesti anna pois moraa, niin en kyllä rohkaisisi opettajaa ottamaan sitä moraa pois väkisin. Kyllä se fiksu tapa on soittaa poliisille ja erottaa tenava koulusta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos oppilas ei vapaaehtoisesti anna pois moraa, niin en kyllä rohkaisisi opettajaa ottamaan sitä moraa pois väkisin. Kyllä se fiksu tapa on soittaa poliisille ja erottaa tenava koulusta.
Riippu tilanteesta. Kyllä mä opettajana joltain uhmakkaalta, muille ja itselleen vaaralliselta natiaiselta yrittäisin astalon pois ottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos oppilas ei vapaaehtoisesti anna pois moraa, niin en kyllä rohkaisisi opettajaa ottamaan sitä moraa pois väkisin. Kyllä se fiksu tapa on soittaa poliisille ja erottaa tenava koulusta.
Riippu tilanteesta. Kyllä mä opettajana joltain uhmakkaalta, muille ja itselleen vaaralliselta natiaiselta yrittäisin astalon pois ottaa.
Eikös vaaran välttämiseksi saa sen puukon ottaa pois oli siihen muuten oikeutta tai ei?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vaaran välttämiseksi saa sen puukon ottaa pois oli siihen muuten oikeutta tai ei?
Enpäs tiedä, nowahan on ope.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vaaran välttämiseksi saa sen puukon ottaa pois oli siihen muuten oikeutta tai ei?
Enpäs tiedä, nowahan on ope.
Tarkoitin ihan yleisesti. Jos kadulla heiluu sekopää kirveen kanssa ja sivullinen nappaa kirveen veke, niin tuskin tuosta poliisi pamputtaa tai sakottaa?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vaaran välttämiseksi saa sen puukon ottaa pois oli siihen muuten oikeutta tai ei?
Enpäs tiedä, nowahan on ope.
Tarkoitin ihan yleisesti. Jos kadulla heiluu sekopää kirveen kanssa ja sivullinen nappaa kirveen veke, niin tuskin tuosta poliisi pamputtaa tai sakottaa?
juu ei
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Mitalihan tolle faijalle pitäs antaa.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 34369.html
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitalihan tolle faijalle pitäs antaa.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 34369.html
Sopii minulle.
Joko hätävarjelu tai pakkotila, jos jenkkilässä moiset tunnetaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joko hätävarjelu tai pakkotila, jos jenkkilässä moiset tunnetaan.
Näissä tapauksissa lautamiestuomiot ovat usein oikeudentajuisempia kuin ammattituomarien. Ts. tuomiota ei tule, vaikka lain mukaan kuuluisikin tulla.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Ts. tuomiota ei tule, vaikka lain mukaan kuuluisikin tulla.
jep
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.