Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Onko koiran kannalta parempi, että sitä ei ole olemassa, vai että se on ihmisen domestikoimana eläimenä olemassa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
^ Toi on just tota samaa (väärää) kysymyksenasettelua, jolla sä saat myös tulokseksi, että kun sä ruuhka-aikana ohitat muut bussikaistaa pitkin kenenkään hyvinvointi ei vähene, mutta sun lisääntyy merkittävästi, joten tavan muuttaminen vähentäisi kokonaishyvinvointia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kysymykseni ei ollut tarkoitettu väittämään mitään. Kysyn vilpittömästi. Kun koira ei pärjää ilman ihmistä ja jos koiran pito on väärin koiraa kohtaan, niin eikö silloin looginen ajatus ole, että koiran kannalta olisi parempi, että koiria ei olisi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Teuvo Hakkaraisesta ei ole vastusta kansainvälisellä tasolla:
http://m.hs.fi/inf/infomo;JSESSIONID=48 ... 5592247977
http://m.hs.fi/inf/infomo;JSESSIONID=48 ... 5592247977
-
- Kitisijä
urpiainen kirjoitti:^ Taisin tästä ennen kesälomia Kitinään jotain kirjoitellakin (edit). Kyllä mun mielestä lemmikinpito monesti kääntyy tärkeän ja hyvän asian puolelle, mutta pidän asiaa vaikeana ja problemaattisena. Erityisesti minua ärsyttää automaattinen oletus, että lemmikinpitäjä on oikea eläintenystävä missään vähänkään jäsentyneemmässä mielessä. Eläinoikeusliikkeen keskeisistä hahmoista ainakin Peter Singer muistaakseni kirjoittaa Animal Liberation -teoksessaan samasta asiasta: kun hän ajaa eläimet huomioon ottavaa etiikkaa ihmiset olettavat, että hänellä suurena eläintenystävänä täytyy olla mittava määrä lemmikkejä. Singerin mukaan kuitenkin eläinten viihdekäyttö on monessa mielessä vaikkapa (ei-teollisesti tuotetun) lihan syöntiä problemaattisempaa.
Ymmärrän tuon näkemyksen hyvinkin. Toisaalta mietin sitä, mihin vetää rajan viihdekäytön ja työkäytön välille. Itsellä ehkä keskivertoa enemmän ympärillä lemmikkejä, jotka ovat myös koulutettuja johonkin tehtävään, "työhön". Esim harrastuksessani käytetään paljon etsintäkoiria. Nämä nyt voi laskea selkeästi jälkimmäiseen ryhmään. On kuitenkin paljon eläimiä, esim vanhemmilla ihmisillä, joilla nämä näennäisesti ovat viihdekäyttöön, mutta jos syvemmälle katsoo, näilläkin eläimillä voi olla suuri työ, nimittäin se saattaa olla suurin kontakti toiseen elävään lentoon.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Kyllähän koirat pärjäävät ilman ihmisiä. Jopa pohjoisessa. Helpompaa tosin on olla lemmikki ja saada se ruoka eteen ja lämmin peti.NuoriDaavid kirjoitti:Kysymykseni ei ollut tarkoitettu väittämään mitään. Kysyn vilpittömästi. Kun koira ei pärjää ilman ihmistä ja jos koiran pito on väärin koiraa kohtaan, niin eikö silloin looginen ajatus ole, että koiran kannalta olisi parempi, että koiria ei olisi?
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Toisten navettaan ei mennä riehumaan ilman lupaa. Julkisilla paikoilla ihmisten ei tarvitse erityisesti huolehtia eläimistä, olivat ne sitten kärpäsiä, oravia tai koiria. Kärpäsen omistaja huolehtikoon itse kärpäsestään.saira kirjoitti: No siis kiusaajat nyt on täysin asia erikseen. Tarkoitan toki sitä, ettei eläinten lähellä riehuta, niiden läheltä ei juosta, niiden lähellä ei pidetä äkillisiä, kovia ääniä, niitä ei lähestytä takaapäin, edes tuttuja, nukkuvia eläimiä ei häiritä jne. Vaikka eläin olisi kuinka opetettu ja hallinnassa, se on kuitenkin aina eläin. Tietysti sosiaalistaminen ja koulutus pienentää riskiä vahinkojen tapahtumiseen. MUTTA se riski on aina eläinten kanssa jollain tasolla olemassa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
En ole asiantuntija, mutta mitenköhän perusmusti mahtaa pärjätä 30:n asteen pakkasessa ilman ruokintaa?saira kirjoitti:Kyllähän koirat pärjäävät ilman ihmisiä. Jopa pohjoisessa. Helpompaa tosin on olla lemmikki ja saada se ruoka eteen ja lämmin peti.NuoriDaavid kirjoitti:Kysymykseni ei ollut tarkoitettu väittämään mitään. Kysyn vilpittömästi. Kun koira ei pärjää ilman ihmistä ja jos koiran pito on väärin koiraa kohtaan, niin eikö silloin looginen ajatus ole, että koiran kannalta olisi parempi, että koiria ei olisi?
-
- Kitisijä
^Mä taas uskon siihen, et kollektiivisesti ollaan vastuussa toisista ihmisistä ja eläimistä, myöskin miettimällä sitä omaa käytöstä ja sitä kautta pienentämällä riskejä yhteenottoihin. Mun mielestä se, että ei opeteta sopivia käytöstapoja ja vastuu otetaan VAIN itsestä ja omistaan on pelkästään paskamaista itsekkyyttä. Tuota syytähän voi käyttää nimittäin kuinka pitkälle vietyihin asioihin hyvänsä. "Vain minä ja me, muut hoitakoon asiansa miten hoitavat." Eli pyydän perustelemaan vastauksesi, miksi näin?
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Niiden koirien perusteella, joita myöskin tunnen, kyl ne yllättävän hyvin pärjää, mut ei se kivaa ole. Eli siis pelastettuja Virosta ja Venäjältä, katukoirina osa ollut monta vuotta.NuoriDaavid kirjoitti:En ole asiantuntija, mutta mitenköhän perusmusti mahtaa pärjätä 30:n asteen pakkasessa ilman ruokintaa?saira kirjoitti:Kyllähän koirat pärjäävät ilman ihmisiä. Jopa pohjoisessa. Helpompaa tosin on olla lemmikki ja saada se ruoka eteen ja lämmin peti.NuoriDaavid kirjoitti:Kysymykseni ei ollut tarkoitettu väittämään mitään. Kysyn vilpittömästi. Kun koira ei pärjää ilman ihmistä ja jos koiran pito on väärin koiraa kohtaan, niin eikö silloin looginen ajatus ole, että koiran kannalta olisi parempi, että koiria ei olisi?
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Mutsis housuissa oli Kantkin kategorinen imperatiivi.urpiainen kirjoitti:Kantkin kategorisessa imperatiivissaan
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
Vastaava tilanne mulla meidän omasta dreeveristä, tosin hampaat meni ohitse. Oli kyl niin nolona, raukka, seuraavat pari päivää, vaikka minähän se sen säikäytin (ja mua oli kyl varoitettu häiritsemästä nukkuvaa koiraa, sillä hetkellä oli vaan unohtunut käsky). Maailman herttaisin olento oli kyllä!Kottarainen kirjoitti:Vielä tuosta koirien käyttäytymisestä. Itsellä on aina ollut varsin säyseitä koiria, yhteensä kolme kaikkiaan. Kaksi niistä ei koskaan purrut ketään. Yksi näykkäsi kerran vierasta poskeen ollessaan hoidossa äitini luona. Vieras meni koiran nukkuessa kumartumaan sen ylle halaamaan sitä. Reikiä ei poskeen tullut, eikä asiasta tullut sen kummempia vaateita. Koira eli 14-vuotiaaksi eikä koskaan muulloin purrut tai uhannutkaan ketään muuta ihmistä.
~Albert Einstein
~Albert Einstein
-
- Kitisijä
Auttaako jotenkin koiran pitämisessä kontrollissa jos koiran omistajalta poistaa munat?
Masturbation is for the poor.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Onneksi et sanonut chihua!Kottarainen kirjoitti:Auttaa totta kai. Ei hanki sitä rottweileria vaan perhoskoiran.elco kirjoitti:Auttaako jotenkin koiran pitämisessä kontrollissa jos koiran omistajalta poistaa munat?
-
- Kitisijä
Masaltahan munat on jo poistettu, joten mars-ars Chihua hakemaan!
Ruokalan kalapuikko Pena
Kyllä mulla munat on tallella ja putket on ainoastaan poikki. Koiriakin on nykyään kaksi. Labbis ja kultainen vetelä.Dumiz kirjoitti:Masaltahan munat on jo poistettu, joten mars-ars Chihua hakemaan!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mistä tiesit?Kottarainen kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti:
Onneksi et sanonut chihua!Sori, tulit mieleen vasta kun oli jo liian myöhäistä-

-
- Kitisijä
No mutta kyvytön olet ja nuo koiratkin siitä kertoo!masa kirjoitti:Kyllä mulla munat on tallella ja putket on ainoastaan poikki. Koiriakin on nykyään kaksi. Labbis ja kultainen vetelä.Dumiz kirjoitti:Masaltahan munat on jo poistettu, joten mars-ars Chihua hakemaan!

Kultainen vetelä meillä oli kun olin kekara ja voi jeesus että se oli tyhmä koira, ehkä tietty se yksilö oli vielä tyhmin versio, mutta kultaista ei enää tule meikän taloon.
Ruokalan kalapuikko Pena
Dumiz kirjoitti: Kultainen vetelä meillä oli kun olin kekara ja voi jeesus että se oli tyhmä koira,
No älä. Jos minusta olis kiinni niin tuolle läskikasalle olisi tullut savu korvaan jo ajat sitten.
Ja jos minusta on kiinni niin tähän taloon ei tule enää ainuttakaan noutajaa enää ikinä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Joo, olisivat uhranneet tuonkin ajan vaikka variksen pelastamiseen savupiipusta.NuoriDaavid kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012081 ... 9_uu.shtml
VMP. Olisivat antaneet roikkua.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 90321.html
-
- Kitinä VIP-jäsen
^
Mua kyllä ottaa pattiin nää eläinambulanssit. Mun käsittääkseni Helsingissä ihan veronmaksajien varoilla pidetään sellaista yllä.
Mua ei hämmästytä, että on ihmisiä, jotka soittavat ambulanssin loukkaantuneelle villieläimelle, vaan se, että viranomaiset tukevat tällaista järjettömyyttä.
Mua kyllä ottaa pattiin nää eläinambulanssit. Mun käsittääkseni Helsingissä ihan veronmaksajien varoilla pidetään sellaista yllä.
Mua ei hämmästytä, että on ihmisiä, jotka soittavat ambulanssin loukkaantuneelle villieläimelle, vaan se, että viranomaiset tukevat tällaista järjettömyyttä.
NuoriDaavid kirjoitti: vaan se, että viranomaiset tukevat tällaista järjettömyyttä.
No siis kun juttuhan on niin, että on olemassa ihmisä jotka arvostavat eläimet paljon korkeammalle kuin ihmiset. On ihan oikein leikata vanhustenhoidosta yms. jonninjoutavasta paapomisesta ja pelastaa harakoita savupiipuista. Prioriteet kuntoon maksoi mitä maksoi.
Meidänkin muori huusi aikoinaan ikkunassa kuin viimeistä päivää kun kukkofasaani nousi kanansa selkään. Muori meinasi että nyt se tappaa tuon toisen ja että siihen pitää mennä väliin!
-
- Kitisijä
Ennenkuin tässä ihan hurjasti hirnutaan, niin eikös noilla palomiehillä ole yleensä n. 80-90% työajasta joutoaikaa jonka sitten käyttävät reenailuun ja kaluston huoltoon tai jopa ihan LORVIMISEEN?
Niin eikös siinä sitten kerkeä jonkun tipun tai kisun käydä pelastamassa ja samalla vaikka saa vähän liikuntaa ja harjoitusta?
Niin eikös siinä sitten kerkeä jonkun tipun tai kisun käydä pelastamassa ja samalla vaikka saa vähän liikuntaa ja harjoitusta?
Ruokalan kalapuikko Pena
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jep jep. Paitsi että Helsingissä on erillinen yksikkö tätä varten.Dumiz kirjoitti:Ennenkuin tässä ihan hurjasti hirnutaan, niin eikös noilla palomiehillä ole yleensä n. 80-90% työajasta joutoaikaa jonka sitten käyttävät reenailuun ja kaluston huoltoon tai jopa ihan LORVIMISEEN?