exPertti kirjoitti:Vastaan tähän vaikket minulta kysykään. Rekat roikkuvat vaarallisesti perässä jokaisessa kohdassa missä pitää ajaa alle heidän rajoittimensa lukema. Eli kaikki alle 80 rajoitukset ja osa niistäkin.
Mä tosiaan ajan kyllä vähän paikoissa, missä rekoilla olisi mahdollisuus roikkua perseessä. Motarilla ne ei pysy perässä ja kaupunkiliikenteessä taas ajetaan jonossa joka tapauksessa.
Ainut tapa miten ne eivät roiku perseessä valtateitten 60 ja ties mitä rajoituksilla on se, että saa kurottua niihin väliä ennen sitä rajoituksen vaihtumista. Mikä yleensä pelastaa asian. Mutta jos tulee pitempi pätkä kuuttakymppiä niin pitää ihan pohtia mitä liikkuu olevinaan ammattimiehen päässä kun hän katselee autonsa ohjaamosta kahta takapenkillä olevaa pientä lasta ja hiillostaa perheautoa.
Sitten on vielä se ihan oma kansanosansa, joka on sitä mieltä että rekasta on pakko mennä ohi. Ja jäävät sitten roikkumaan rekan eteen, mielellään vielä äkkijarrutuksia tehden.
Henkilökohtaisesti tykkään ajaa hitaammilla teillä rekan perässä. Huomattavasti mukavampaa kuin monien pikkuautojen perässä. Tasainen nopeus, ei äkkinäisiä liikkeitä, ei äkkipysäyksiä. Hirviäkin saa tulla vaikka laumassa.
elco kirjoitti:
Eikös tuo ole normaali moodi: noinhan käyttäydytään vaikka kaikki muut ajavat moitteettomasti säännösten mukaan.
Jouduin laittamaan jäitä hattuun pari vuotta sitten kun mua yritettiin kiilata 120km/h vauhdissa tieltä ulos. Vastapelurilla taisi hitsata kiinni vissiin vähän liikaa.
Viimeksi muokannut masa, 27.08.2012 18:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vuodet lappeen Rannassa ja lähialueilla on saanut aikaan aikamoisen rekkainhon. Järkyttävää toisten hengellä leikkimistä, lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna. Suomalaiset rekkakuskit vielä jaksaa ajoittain käyttäytyä, mutta muttereita tiputtavat venäläiset rekkakuskit on oma luku sinänsä. Mä en ole kermaperse teillä saati agressiivinen tai helposti säikkyvää tyyppiä mutta muutaman kerran on tullut kiitettyä ylempiä voimia elossa olosta. Paska keli, näkyvyys nolla, mutta rekat ne ajaa ja ohittelee kuin mielipuolet.
Ei voisi vittuakaan kiinnostaa jos joku muu on eri mieltä.
^^tämä liittyy siten, että useamman urpon tiedän jotka väen vängällä ohittavat rekan (ylinopeutta) ja jäävät sen jälkeen rekan eteen roikkumaan hiljaisempaa nopeutta kuin mitä rekka on alunperin ajanut. Ja sitten itketään kun rekka ajaa ihan takana.
Liki jokaisen vaaratilanteen tai muuten kurjan jutun liikenteessä on aiheuttanut tunaroiva tai kiilaileva henkilöautoilija. Rekkoja ei edes pääsääntöisesti juuri edes huomaa, jos ne eivät ole tientukkeena. Kyllä ammattimiehet ajavat keskimäärin paljon siivommin kuin sunnuntaikuskit ja kiireiset toimitusjohtajat.
So Hard kirjoitti:Liki jokaisen vaaratilanteen tai muuten kurjan jutun liikenteessä on aiheuttanut tunaroiva tai kiilaileva henkilöautoilija. Rekkoja ei edes pääsääntöisesti juuri edes huomaa, jos ne eivät ole tientukkeena. Kyllä ammattimiehet ajavat keskimäärin paljon siivommin kuin sunnuntaikuskit ja kiireiset toimitusjohtajat.
Samoja huomioita. Mä en ole ikinä rekoista ollut vittuuntunut ellei ne nyt tuki tietä hitaudellaan.
Mutta ne ulkomaalaiset kuskit, harva niistä osaa edes peruuttaa rekkaansa mutkan kautta laivaan. Suomi-kuskit pesee pääsääntöisesti 100-0.
exPertti kirjoitti:Siis tässä on kyse siitä, että rekat haluavat ajaa kaikki kuudenkympin alueet sitä 92 km/h joka on rajoittimen yläraja
Mitäs se Pertsa liiottelee?
Finlex.fi " Nopeudenrajoittimen tulee estää N2-ja N3-luokan ajoneuvon nopeuden kohoaminen suuremmaksi kuin 90km/h."
Vai unohditko salmiakkisi mittarivihreen?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
exPertti kirjoitti:[Sattumalta tiedän, että osa laitteista palauttaa kaasun takaisin alamäessä ennen satasen vauhtia mutta käyttäjät ovat aika hys hys aiheesta.
Ai siis sen jälkeen, kun järjestelmä imaisee kaasun lattiaan maksiminopeuden ylitettyä, se palautuu käyttöön nopeuden ollessa karvan alle 100km/h?
Saahan noita ohitettuakin. Asentaja laittaa sopivat kilkeet paikalle ja jopa opastaa käytössä
Onhan noita mökkireissulla tullut tavattua puolen yön jälkeen, kun alamäessä rekkajonon vauhti kiihtyy niin ettei jonon ensimmäisestä pääse ohi ajamatta yli 120km/h
Mutta säätö on alle 90 km/h !
Eri asia onko käytössä muulloin kuin viranomaisten tutkiessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
exPertti kirjoitti:
Juu. Kyllä tuollainen modernitehoinen yhdistelmä jaksaa reilusti yli satasta mennä.
En sitä epäillytkään, mutta tuo polkimen ylösnousu on ihan uus juttu mulle. Oon ajanut vain sellaisia joissa poljin palautuu vasta nopeuden laskettua 80km/h..
Amusella tuossa kehä 3:lla mulla oli mittarissa 90 ja nuppi pyyhki ohitse kuin tyhjää vaan. Ja alla oli tasainen tie..
Olen aina pitänyt Himasta täytenä nollana, mutta täytyy kyllä miettiä josko kanta kaipaa tarkistamista: jos se pystyy vedättämään satoja tuhansi siihen, että se reissaa bjisneksessä hörhökamujensa kanssa niin ei se niin dorka ehkä olekaan.
Mitä jos vaan leikattaisiniliimattaisiin urpiaisen tekstejä tältä palstalta yhteen ja myytäisiin Himas-tason teos Käteiselle seitsemällä kympillä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Olen aina pitänyt Himasta täytenä nollana, mutta täytyy kyllä miettiä josko kanta kaipaa tarkistamista: jos se pystyy vedättämään satoja tuhansi siihen, että se reissaa bjisneksessä hörhökamujensa kanssa niin ei se niin dorka ehkä olekaan.
Mitä jos vaan leikattaisiniliimattaisiin urpiaisen tekstejä tältä palstalta yhteen ja myytäisiin Himas-tason teos Käteiselle seitsemällä kympillä?
Mistä tiedät, että Urpiainen ei ole Himanen?
Mutta eniveis siistiä, että kestävää kehitystä tuetaan lentelemällä busineksessa ympäri palloa ja asumalla hyvissä hotelleissa. Mäkin haluan tukea kestävää kehitystä!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
^^ Minusta on erikoista, että tuohonkin tilaukseen viitataan "tutkimuksena". En usko, että Himanen pyrkiikään olemaan tuotoksillaan missään oikean yhteiskuntatieteellisen debatin kärkirintamassa. Kyseessä on iso ja varsin nimekäs businesskonsulttiselvitys, ja siinä kategoriassa - ei perustutkimuksen - pitäisi hintatasoakin tarkastella. Ja ovathan ne Himasen proffakamut kiinnostavampia kuin McKinseyn ekonominplantut. Ties vaikka Haakon ja Tutu kirjoittaisivat esipuheen!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Olen pitkittänyt asekaapin hankintaa nyt pari vuotta, kun en tiedä millainen se pitää olla. Ei oikein huvita laittaa 600 euroa kaappiin kiinni ja kuulla kuukauden päästä että se on vääränlainen. Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Olen pitkittänyt asekaapin hankintaa nyt pari vuotta, kun en tiedä millainen se pitää olla. Ei oikein huvita laittaa 600 euroa kaappiin kiinni ja kuulla kuukauden päästä että se on vääränlainen. Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Kun perheessä on lapsia, en kyllä miettisi kaapin hankkimista vaan hankkimista.
Ei ne uudet säädökset mitään Fort Knoxia voi vaatia, koska se olisi poliittinen itsemurha. Eli jos ostat nyt asiallisen (ei halvimman) kaapin, niin varmasti riittää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa kirjoitti:Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan. Taas toheloiden tekemisiä ollaan maksattamassa lainkuuliaisilla. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva poliittisten irtopisteiden keräily tragedioilla ratsastaen.
Kun perheessä on lapsia, en kyllä miettisi kaapin hankkimista vaan hankkimista.
Ei ne uudet säädökset mitään Fort Knoxia voi vaatia, koska se olisi poliittinen itsemurha. Eli jos ostat nyt asiallisen (ei halvimman) kaapin, niin varmasti riittää.
Aseita voi säilyttää muutenkin turvallisesti. Kaappi ei ole pakollinen. Vielä.
masa kirjoitti:Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan.
Mites toi keissi, missä toinen lapsi ampui toisen hengiltä? Lakihan vaatii säilyttämään lukitussa tilassa ja ymmärtääkseni lukollinen ulko-ovi katsotaan lukituksi tilaksi. Eli eikö voida katsoa, että kotona oleva ase oli säilytetty nykysääntöjen mukaisesti?
Olen ihan pikkuisen harkinnut itsellekkin paloturvallisen turvakaapin hankkimista ihan vain papereille. Eikös se riitä jos aseen strateginen osa on tuommoisessa lukon takana ja loput pyssystä siivouskaapin ylähyllyllä?
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan. Taas toheloiden tekemisiä ollaan maksattamassa lainkuuliaisilla. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva poliittisten irtopisteiden keräily tragedioilla ratsastaen.
Ai miksei voisi hankkia?
Nokkakärryllä ja hissillä kaappi menee kerrostaloon helposti.
NuoriDaavid kirjoitti:Mites toi keissi, missä toinen lapsi ampui toisen hengiltä? Lakihan vaatii säilyttämään lukitussa tilassa ja ymmärtääkseni lukollinen ulko-ovi katsotaan lukituksi tilaksi. Eli eikö voida katsoa, että kotona oleva ase oli säilytetty nykysääntöjen mukaisesti?
Ei. Vaihtoehtoja on kaksi - joko erillinen asekaappi tai lukittava aseteline tai sitten niin, että ase on osissa purettuna siten, että jokin toiminnallisesti oleellinen (käytännössä lukko) osa on ihan aidosti oikeasti erillisessä lukitussa paikassa. Patruunat täytyy aina säilyttää lukitussa, erillisessä palovarmassa tilassa. Sellaista tilannetta, että kotona sisällä on ladattu toimintakelpoinen ase irrallaan tai sillä lailla, että 8-vuotias pystyy sen ottamaan käytöönsä ja lataamaan ei voi syntyä, jos noudattaa lakia.
Mulla on aseiden lukot ja kaikki patruunat omassa kassakaapissaan joka on pultattu seinään. Ei ole mitään turvallisuuslisäarvoa, että joku vaatisi minua säilyttämään aseiden tukit ja piiputkin jossain kaapissa. Ilman lukkoja varas ei tee niillä mitään.