Eihän tässä ole mitään epäselvää. Lähtee.Vagabondo kirjoitti:Lähteeköhän Vihreiden yli-innokkuuden takia taas työpaikkoja Suomesta.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Mun pointti on, miksi helvetissä se pieni ylinopeus on rikollista, jos kerta ihan kaikki - poliisia myöten - ajavat niin?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinä VIP-jäsen
Koska osa autoilijoista ajaa aina niin lujaa kuin sakoitta voi ajaa. Jos vain suurista ylinopeuksista sakotetaan, niin silloinkin autoilijat tasapainoilisivat sakkorajalla, mutta ero rajoitusnopeuteen olisi suurempi. Asteittain nouseva sakko on ihan järkevä.elco kirjoitti:Mun pointti on, miksi helvetissä se pieni ylinopeus on rikollista, jos kerta ihan kaikki - poliisia myöten - ajavat niin?
Kokonaan toisia asioita on pitäisikö koko nopeussakkojärjestelmän perustua kiinteisiin maksuihin tai onko nopeusrajoitukset Suomessa sopivalla tasolla noin yleisesti tai tiekohtaisesti tarkasteltuna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
On teoreettisesti mahdollista tässä tapauksessa, että julkisella uhkauksella koitetaan vain luoda poliittista painetta muihin puolueisiin, jotta nämä jyräisivät vihreiden kannan tässä asiassa. Kulisseissahan näitä uhkauksia on varmasti esitetty jo pitkään. Nähtäväksi jää toteutetaanko uhkaukset. Paperiteollisuuden kohdalla pidän sitä kyllä aika todennäköisenä, kun kapasiteettia tuotannon siirtämiseksi on jo valmiina.NuoriDaavid kirjoitti:Eihän tässä ole mitään epäselvää. Lähtee.Vagabondo kirjoitti:Lähteeköhän Vihreiden yli-innokkuuden takia taas työpaikkoja Suomesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Raja ei ilmeisestikään ole kohdallaan, jos kerran rajaa valvovien pyssymiesten paavikin paskat sillä nakkaa.Kottarainen kirjoitti: Koska johonkin se raja pitää vetää? Ja mitä järkeä on sanoa että rajoitus on 60 km/h jos se oikeasti on 70 km/h. Joo, ajan aina sen 70, jos se on sopiva tilannenopeus.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Eikös toi asia ole jo päätetty? Ei mun käsittääkseni Suomen vihreiden kanta vaikuta siihen enää yhtään mitään.Vagabondo kirjoitti:On teoreettisesti mahdollista tässä tapauksessa, että julkisella uhkauksella koitetaan vain luoda poliittista painetta muihin puolueisiin, jotta nämä jyräisivät vihreiden kannan tässä asiassa. Kulisseissahan näitä uhkauksia on varmasti esitetty jo pitkään. Nähtäväksi jää toteutetaanko uhkaukset. Paperiteollisuuden kohdalla pidän sitä kyllä aika todennäköisenä, kun kapasiteettia tuotannon siirtämiseksi on jo valmiina.NuoriDaavid kirjoitti:Eihän tässä ole mitään epäselvää. Lähtee.Vagabondo kirjoitti:Lähteeköhän Vihreiden yli-innokkuuden takia taas työpaikkoja Suomesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Juu, nykyisen tilanteen laillistaminen olisi järkevämpää. Nostettaisiin kaikkia rajoituksia kympillä ja otettaisiin sakotusmarginaaliksi se mittaustekninen +3 km/h.Kottarainen kirjoitti:Ja mitä järkeä on sanoa että rajoitus on 60 km/h jos se oikeasti on 70 km/h.
Minä toki haluaisin paikoitellen suurempiakin rajoituksen nostoja.
-
- Kitisijä
Kansanedustajille ipadit.
Ozmo Soininvaarahan tunnetusti pelaa civilizationia valiokuntakokouksissa, joten nyt muutkin voivat surffailla vapaasti.
Ozmo Soininvaarahan tunnetusti pelaa civilizationia valiokuntakokouksissa, joten nyt muutkin voivat surffailla vapaasti.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Asiasta on käsittääkseni päätetty, mutta vielähän päätöksen halutessaan ehtisi perumaan. Hassi ja Hautala ovat käsittääkseni ollut merkittävässä asemassa asetuksen määrittämisessä ja voimakkaasti ajanut Suomelle/Itämerelle muuta eurooppaa nopeammin kiristyviä määräyksiä.NuoriDaavid kirjoitti: Eikös toi asia ole jo päätetty? Ei mun käsittääkseni Suomen vihreiden kanta vaikuta siihen enää yhtään mitään.
http://www.uusisuomi.fi/raha/52806-suom ... n-maksavat
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jos Hassi ja Hautala alkavat perua päätöksiään sen takia, että teolliset työpaikat uhkaavat kadota Suomesta, niin olen Paavi. Sehän juuri on vihreiden tavoite.Vagabondo kirjoitti:Asiasta on käsittääkseni päätetty, mutta vielähän päätöksen halutessaan ehtisi perumaan. Hassi ja Hautala ovat käsittääkseni ollut merkittävässä asemassa asetuksen määrittämisessä ja voimakkaasti ajanut Suomelle/Itämerelle muuta eurooppaa nopeammin kiristyviä määräyksiä.NuoriDaavid kirjoitti: Eikös toi asia ole jo päätetty? Ei mun käsittääkseni Suomen vihreiden kanta vaikuta siihen enää yhtään mitään.
http://www.uusisuomi.fi/raha/52806-suom ... n-maksavat
-
- Kitisijä
Kuten olen aiemmin sanonut niin että kun persuja jaksetaan papukaijan tavoin moittia populismista niin minusta olisi tilaus oikeistopopulistiselle puolueelle, joka räjäyttää populismilla koko liiterin sileäksi:Vagabondo kirjoitti: Minä toki haluaisin paikoitellen suurempiakin rajoituksen nostoja.
1. Nopeusrajoitusten nosto 10-20km/h ja ylinopeussakkojen lasku
2. Valtiontalouden tasapainottaminen peruspalveluista tinkimättä
3. Välillisen ja välittömän verotuksen keventäminen. Tuloverojen marginaaliverokatto vähintäänkin tai tuloverojen tasaverotus
4. Autoveron lopettaminen
5. Bensaveron keventäminen
6. Työperäisen maahanmuuton kannustaminen ja sosiaalisen maahanmuuton rajoittaminen
7. Miinakieltosopimuksesta irtaútuminen
8. Ympäristöhömpötyksen priorisointi teollisuuden ja hyvinvoinnin jälkeen
9. jneyms
Kyllä tuolla pitäsi pystyä toinen 15% riipimään puoluekartalta.
-
- Kitinä VIP-jäsen
En minä sitä järjenkäyttöä vihreiltä odotakaan, vaan niiltä muilta eduskunnassa istuvilta puolueilta.NuoriDaavid kirjoitti: Jos Hassi ja Hautala alkavat perua päätöksiään sen takia, että teolliset työpaikat uhkaavat kadota Suomesta, niin olen Paavi. Sehän juuri on vihreiden tavoite.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Joo-o. Mutta kun Suomen eduskunta ei tästä päätä.Vagabondo kirjoitti:En minä sitä järjenkäyttöä vihreiltä odotakaan, vaan niiltä muilta eduskunnassa istuvilta puolueilta.NuoriDaavid kirjoitti: Jos Hassi ja Hautala alkavat perua päätöksiään sen takia, että teolliset työpaikat uhkaavat kadota Suomesta, niin olen Paavi. Sehän juuri on vihreiden tavoite.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Pistä vaan pystyyn. Lupaan äänestää.elco kirjoitti: minusta olisi tilaus oikeistopopulistiselle puolueelle, joka räjäyttää populismilla koko liiterin sileäksi:
Oikeastaan mä olen itselleni luvannut äänestää mitä tahansa puoluetta, joka uskottavasti lähtee puolustamaan autoilijan asemaa. Muusta ohjelmasta välittämättä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Erotaan EU:sta PRK...eiku. No jokatapauksessa vihreiden vikaNuoriDaavid kirjoitti: Joo-o. Mutta kun Suomen eduskunta ei tästä päätä.

-
- Kitisijä
^Eikös Suomenkuvalehdessä tms. Hassi kommentoinut, että nämä rajat on päätetty jo 2005 tms. kansainvälisessä merenkulkuyhteistyöelimessä, ja niihin on sitoutunut myös jenkit ja muut. Ja että tää epäonnistuminen siinä vaikuttamisessa on nyt peitelty sillä, että Hassista tehdään syntipukkia.
-
- Kitinä VIP-jäsen
huima kirjoitti:^Eikös Suomenkuvalehdessä tms. Hassi kommentoinut, että nämä rajat on päätetty jo 2005 tms. kansainvälisessä merenkulkuyhteistyöelimessä, ja niihin on sitoutunut myös jenkit ja muut. Ja että tää epäonnistuminen siinä vaikuttamisessa on nyt peitelty sillä, että Hassista tehdään syntipukkia.
Mun käsittääkseni suomalaiset kyllä oli innokkaasti alkuun ajamassa näitä itämeren tiukempia pykäliä. Selvennys: nämä tiukat säännöt ovat voimassa vain itämerellä. Helppohan jenkkien yms on niihin sitoutua. Suomalaisetkin varmasti ovat valmiita Välimeren liikenteen nollapäästöihin!
-
- Kitisijä
Ymmärtääkseni noista rikkidirektiivirajoista on ollut päättämässä kolme kepuministeriä. Ei yhtään vihreää. Se voi toki olla, että vihreiden agendalla on ollutkin tuollainen, mutta vastuuministereitä oli ainakin SK:n artikkelin mukaan Vanhanen pääministerinä ja pari kepuliskoa asiasta vastaavana.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^http://www.imo.org/ourwork/environment/ ... on-14.aspx
Eikös tossa ole, että jenkkeihin olisi tulossa nyt jo.
-
- Kitinä VIP-jäsen
huima kirjoitti:^http://www.imo.org/ourwork/environment/ ... on-14.aspx
No näin näyttäis olevan. Yllättävää. Toisaalta merirahdeilla taitaa olla Yhdysvaltojen viennille aika pieni merkitys ja vienti ylipäätään vähäinen osa kansantaloutta.
Mutta seison korjattuna.
-
- Kitisijä
Mitä helvettiä olet oikein vetänyt?NuoriDaavid kirjoitti: Toisaalta merirahdeilla taitaa olla Yhdysvaltojen viennille aika pieni merkitys ja vienti ylipäätään vähäinen osa kansantaloutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Bluntly kirjoitti:Mitä helvettiä olet oikein vetänyt?NuoriDaavid kirjoitti: Toisaalta merirahdeilla taitaa olla Yhdysvaltojen viennille aika pieni merkitys ja vienti ylipäätään vähäinen osa kansantaloutta.
Yhdysvaltojen viennille. Ei Suomen viennille Yhdysvaltoihin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tässä yksi näkemys rikkipäätöksen taustoista ja synnystä.So Hard kirjoitti:Ymmärtääkseni noista rikkidirektiivirajoista on ollut päättämässä kolme kepuministeriä. Ei yhtään vihreää. Se voi toki olla, että vihreiden agendalla on ollutkin tuollainen, mutta vastuuministereitä oli ainakin SK:n artikkelin mukaan Vanhanen pääministerinä ja pari kepuliskoa asiasta vastaavana.
http://eijariitta.puheenvuoro.uusisuomi ... %A4%C3%A4n
-
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Toi on kyllä aika hyvä. Autoilijan asiaa ajavan puolueen arvopohja ei voi olla täysin pielessä.Vagabondo kirjoitti: Oikeastaan mä olen itselleni luvannut äänestää mitä tahansa puoluetta, joka uskottavasti lähtee puolustamaan autoilijan asemaa.