NuoriDaavid kirjoitti:Monet sanovat, että töissä on helpompi olla kuin kotona.
Niin, koska työasiat vievät ajatukset pois varsinaisesta ongelmasta. Ei ne ongelmat silloin minnekään poistu.
NuoriDaavid kirjoitti:Monet sanovat, että töissä on helpompi olla kuin kotona.
Ei ne poistu myöskään sillä, että ollaan poissa töistä, jos ne eivät mitenkään liity töissä olemiseen.masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti:Monet sanovat, että töissä on helpompi olla kuin kotona.
Niin, koska työasiat vievät ajatukset pois varsinaisesta ongelmasta. Ei ne ongelmat silloin minnekään poistu.
NuoriDaavid kirjoitti: Ei ne poistu myöskään sillä, että ollaan poissa töistä, jos ne eivät mitenkään liity töissä olemiseen.
masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti: Ei ne poistu myöskään sillä, että ollaan poissa töistä, jos ne eivät mitenkään liity töissä olemiseen.
Typerää ajattelua.
NuoriDaavid kirjoitti:Kiitoksia tästä rakentavasta kommentista.
Mulla meni syntaksi sekasin tän takia!KKK kirjoitti:Flashin ActionScriptissä muistaakseni "tiukka vastaavuus", mikäli en väärin muista. Luojan kiitos ei sitä tarvitse enää "osata"NuoriDaavid kirjoitti:Eikös != ainakin tarkoita "eri suuri kuin"?
Miksei? Siis jos toimeentulo ei olisi ongelma?NuoriDaavid kirjoitti:Ei niin kuitenkaan tehdä.
Varmasti, koska suuri osa työelämän ulkopuolella on muutenkin sellaista sakkia, joilla ei oma elämä juurikaan ole hallussa.NuoriDaavid kirjoitti:Tilastollisesti tosin töissä olevat ovat terveempiä ja elävät pidempää, kuin samanikäiset työelämän ulkopuolella olevat.
Eikö se ole yksilöllistä että kannattaako sitä saikkua käyttää vai ei? Kyllä mullekin ehotettiin saikkua sillon kun olin masentunut, mutta totesin että se ei ole hvyä idea, koska en tuntenut Helsingistä juuri ketään ja olisin mösöttänyt yksin kaiket päivät siinä 25 neliön kopissa. Kun kävin töissä, piti aamulla nousta ylös, huolehtia hygieniasta, syödä aamupala, mennä töihin, tavata ihmisiä jne. Se toi päivään rakennetta. En minä täysin työkykyinen kyllä ollut, mutta ratkaisu oli mulle oikea.NuoriDaavid kirjoitti:Yritän vielä selittää; Jos henkilön terveysongelma on esim. vaikea ylipaino, niin voi ajatella, että kirjoitetaan vuosi saikkua, että saa harrastaa liikuntaa ja elää terveellisesti. Ei niin kuitenkaan tehdä.
En mä kait väittänyt, että töissä oleminen erityisesti on hyödyksi ongelmien ratkaisussa. Tilastollisesti tosin töissä olevat ovat terveempiä ja elävät pidempää, kuin samanikäiset työelämän ulkopuolella olevat.
Niin no. Me olemme yhdessä tällaisen systeemin sopineet. Jos jokainen jäisi vuodeksi pois töistä kuntoillakseen ja muutenkin hoitaakseen itseään, systeemi romahtaisi.masa kirjoitti:Miksei? Siis jos toimeentulo ei olisi ongelma?NuoriDaavid kirjoitti:Ei niin kuitenkaan tehdä.
Pyhitin vuonna 2005 6 viikon kesäloman kokonaan kuntoilulle, ulkoilulle ja fiksulle ruokavaliolle viinaksia vältellen. Laihduin 6 viikossa 9 kiloa ja menin takaisin töihin energisempänä, positiivisempana ja paremmalla päällä kuin ikinä ennen. Viettäisin samanlaisen loman riemusta kiljuen koska tahansa uudelleen ihan jo pelkädtään sen takia, että tuona aikana minä pystyin keskittymään tuollaiseen diettiin ja kuntokuuriin 100%sesti. Duunissa ollessa en saa mitenkään itseäni kiinnitettyä vastaavaan tahtotilaan vaan rötväilen ja romahtelen joka toinen päivä mässyille.
Arvostan kovasti tällaisia toimia. Kaikki ei edes pysty itse arvioimaan ja toimimaan näin vaikeassa tilanteessa. Tsemppiä!KKK kirjoitti: Eli ihan pienillä, oma-aloitteisilla jutuilla olen saanut jo pieniä korjausliikkeitä aikaan oman olon ja stressitason suhteen. Siksi olo on varovaisen toiveikas, siksi en marssi hakemaan sairauslomaa ja pitkähihaista paitaaMutta on tässä vielä asiaa ulkopuolisen ammattilaisen kanssakin selviteltäväksi.
Jokainen? Ei kai meistä jokainen sellaista lomaa tarvitsisi?NuoriDaavid kirjoitti: Jos jokainen jäisi vuodeksi pois töistä kuntoillakseen ja muutenkin hoitaakseen itseään, systeemi romahtaisi.
No se näkyy kyllä yhteiskunnan pahoinvointina joka päivä.NuoriDaavid kirjoitti: Eli yhteiskunnan toimintamalleissa täytyy ottaa huomioon myös taloudelliset realiteetit
Seuraavassa postauksessa luki "Tietenkin, jos henkilö on työkyvytön, ei töissä ole mitään järkeä olla." Samaten, jos työ pahentaa sairautta, ei töissä pidä olla, johtui sairaus mistä tahansa.annepa kirjoitti:
Tuo mitä Dave sanoi ongelman johtumisesta, eli "jos ongelma ei johdu töistä niin töistä pois oleminen on ihan turhaa". Eli jos katkaisen jalkani vapaa-ajalla (eli ongelma ei johdu töistä) ja jalan pitää olla vedossa, niin en saa saikkua koska en ole työkyvytön? Koska minähän teen töitä käsilläni ja päälläni enkä jaloillani.
Jos taas katkaisen jalkani työpaikalla kompastuessani portaita, saan sakkua koska koska ongelma on työperäinen (eli sattui työmaalla)?
NuoriDaavid kirjoitti: Normipalkansaaja olisi varmaan ollut pari kuukautta saikulla..
Sellaisessa yhteiskunnassa, jossa taloudellisia realiteetteja ei oteta huomioon, voidaan pitkän päälle vielä huonommin. Kyllä suomessa sairaslomaa aina saa, jos työ pahentaa sairautta tai työnteko ei sairauden takia onnistu. Laihduttamista varten Suomessa (ja tuskin missään muuallakaan?) sairaslomaa ei saa. Tietysti joku voi ajatella, että täydellisessä maailmassa saisi. Itse en osaa sanoa. Jos maailmassa olisi rajattomat resurssit, niin ehkä. Toisaalta silloinhan työnteko olisi muutenkin pelkkä harrastus.masa kirjoitti:No se näkyy kyllä yhteiskunnan pahoinvointina joka päivä.Eli yhteiskunnan toimintamalleissa täytyy ottaa huomioon myös taloudelliset realiteetit
Oliko lopputuloksessa eroa?masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti: Normipalkansaaja olisi varmaan ollut pari kuukautta saikulla..
Ensimmäisen eturistisideleikkaukseni jälkeen olin saikulla 5 päivää ja toisen jälkeen pidin sen kaksi kuukautta vapaata.
Oli. Eka ristisidekorjaus meni pilalle liiallisen hätäilyn takia. Toisen tajusin jo ottaa rennosti ja paranemis / kuntoutusprosessi meni tuhannesti helpommin.NuoriDaavid kirjoitti:Oliko lopputuloksessa eroa?
Ok. Hyvä.masa kirjoitti:Oli. Eka ristisidekorjaus meni pilalle liiallisen hätäilyn takia. Toisen tajusin jo ottaa rennosti ja paranemis / kuntoutusprosessi meni tuhannesti helpommin.NuoriDaavid kirjoitti:Oliko lopputuloksessa eroa?
Aseet ja känni ei ole hyvä yhdistelmä. Ei edes aseet ja krapula. Meillä ei metsästyksenjohtaja päästä metsään jos ei pysty ajamaan autoa. Jos lähtee ominpäin niin se on sitten oma juttunsa. Kyllä mekin illalla välillä naukkaillaan, mutta siihen malliin että aamulla pitää nousta klo 6 ja lähteä liikkeelle. Että kyllä ne ryyppyhommat on sitten ihan eri tilanteissa.masa kirjoitti: Aseiden kanssa kyllä pärjäisi kännissä maastossa, mutta se 10 kilsan päiväretki huonokulkuisesessa maastossa kamojen ja kahden aseen kanssa ei ole mikään kevyt tepasteluretki. Kuntohan siinä jurriselta loppuu vähintään.