Shrink
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Re: Shrink
Viime yönä "sisäinen shrinkki" kehtasi herättää 90 min unen jälkeen pariksi tunniksi puimaan juttuja. Jos sitä olis voinu lyödä, niin olisin lyönyt.
Tosin siinä vaiheessa tää koko case alkaisi muistuttaa "Fight Clubia".. setä mielikuvittelee alter-egon, jonka kanssa luulee tappelevansa, mutta tosiasiassa vetelee vaan itseään turpaan.
EDIT:
Huonosti alkanut päivä muuttuu koko ajan huonommaksi, mutta ei kai tässä voi muuta kuin sinnitellä kehänurkkauksessa, ottaa iskuja vastaan ja odottaa erätaukoa ja erotuomarin väliintuloa. Jos jaksan tätä p*skaa täydet 15 erää, ja voitan edes yhdellä dumariäänellä, se riittää.
Tosin siinä vaiheessa tää koko case alkaisi muistuttaa "Fight Clubia".. setä mielikuvittelee alter-egon, jonka kanssa luulee tappelevansa, mutta tosiasiassa vetelee vaan itseään turpaan.

EDIT:
Huonosti alkanut päivä muuttuu koko ajan huonommaksi, mutta ei kai tässä voi muuta kuin sinnitellä kehänurkkauksessa, ottaa iskuja vastaan ja odottaa erätaukoa ja erotuomarin väliintuloa. Jos jaksan tätä p*skaa täydet 15 erää, ja voitan edes yhdellä dumariäänellä, se riittää.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Avoin keksustelu työnantajan kanssa tuotti tulosti. Duunitaakka kevenee loppuvuodeksi, jotta jää aikaa hotfixata himahommeleita :varovainen hymy:
Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hienoa!KKK kirjoitti:Avoin keksustelu työnantajan kanssa tuotti tulosti. Duunitaakka kevenee loppuvuodeksi, jotta jää aikaa hotfixata himahommeleita :varovainen hymy:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
KK, paljon sulla tulee tehokkaita työtunteja viikossa?
Mun mielestä toi sun case on niin päivänselvä burn out kuin vain voi olla. Fiksu kaveri kehittää tuohon toleranssia joka iteraatiolla ja osaa tunnistaa oireet aikaisemmin - vielä fiksumpi haarukoi työkuorman kestäväksi pitkällä tähtäimellä.
Oma stressinhallintakyky on parantunut jatkuvasti. Vaikka homma menisi kuinka vituiksi tahansa mantrat "shit always works out/aurinko nousee huomenna/voisi mennä huonomminkin/ei tämä nyt niiin huonosti ole mennyt" auttavat. Toinen mikä auttaa on, että mulla on aina joku loma tai muu helpotus plänättynä, joka on vähänniinq majakka pimeässä.
Mun mielestä toi sun case on niin päivänselvä burn out kuin vain voi olla. Fiksu kaveri kehittää tuohon toleranssia joka iteraatiolla ja osaa tunnistaa oireet aikaisemmin - vielä fiksumpi haarukoi työkuorman kestäväksi pitkällä tähtäimellä.
Oma stressinhallintakyky on parantunut jatkuvasti. Vaikka homma menisi kuinka vituiksi tahansa mantrat "shit always works out/aurinko nousee huomenna/voisi mennä huonomminkin/ei tämä nyt niiin huonosti ole mennyt" auttavat. Toinen mikä auttaa on, että mulla on aina joku loma tai muu helpotus plänättynä, joka on vähänniinq majakka pimeässä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
^ "Tehokkaita" normaali lakisääteinen ja siihen se varallaolo + sen poikimat työtunnit päälle. Ylitöitä per vuosi tulee kyl sen verran, ettei kehtaa tähän kirjoittaa.
Kuten tosiaan aikaisemmin kirjoitin, työkuorma on vain yksi pieni osa tätä isompaa vyyhteä. En sitten tiedä millä nimellä tätä pitää kutsua, mutta duuni on vain yksi osa kokonaisongelmaa. Peiliinkatsomisen paikka. Komea kundihan sieltä katsoo, mutta alfaukon pinnan alla ryömii sitten jotain muuta.
Tuo stressinhallinta on semmoinen juttu, joka mun on pakko oppia. On ollut paha tapa haalia itselle liikaa hommia, laiminlyödä tauot yms > paskaa kertyy niskaan, tunnetuin seurauksin. Ja kun pinna on kireenä, sen pahan fiiliksen vie mukanaan himaan > lisää pahaa oloa kaikille siellä asuville > oma vitutus lisääntyy, korkki narskahtaa > aamulla vituttaa entistä enemmän. Loppumaton kierre, joka on nyt katkaistava.

Kuten tosiaan aikaisemmin kirjoitin, työkuorma on vain yksi pieni osa tätä isompaa vyyhteä. En sitten tiedä millä nimellä tätä pitää kutsua, mutta duuni on vain yksi osa kokonaisongelmaa. Peiliinkatsomisen paikka. Komea kundihan sieltä katsoo, mutta alfaukon pinnan alla ryömii sitten jotain muuta.
Tuo stressinhallinta on semmoinen juttu, joka mun on pakko oppia. On ollut paha tapa haalia itselle liikaa hommia, laiminlyödä tauot yms > paskaa kertyy niskaan, tunnetuin seurauksin. Ja kun pinna on kireenä, sen pahan fiiliksen vie mukanaan himaan > lisää pahaa oloa kaikille siellä asuville > oma vitutus lisääntyy, korkki narskahtaa > aamulla vituttaa entistä enemmän. Loppumaton kierre, joka on nyt katkaistava.

Amazing shit happens!
-
- Kitinä VIP-jäsen
^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
KKK kirjoitti: Ja kun pinna on kireenä, sen pahan fiiliksen vie mukanaan himaan
Kolmen vartin duunimatka omalla autolla auttaa mulla tohon hyvin. Siinä ajassa omissa hajuissa ja musiikeissa ehtii jo hyvin painamaan duuniasiat taka-alalle, eikä niitä tule raahattua kotiin.
En tosin kyllä tee vuoden aikan ylitöitä sekuntiakaan. Jos tänään teen, pidän sen jo huomenna vapaana joten tulos on 0+0.
NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke.
Alko on kyllä oikeastaan huono lääke ihan mihin tahansa. Toki se nousuhumala hyvissä fiiliksissä on melkoista euforiaa, mutta ei se fiilis kyllä seuraavana päivänä ole ikinä mikään voittaja.
-
- Kitisijä
Hyvä että TA tajusi ja toimi. Tosi hyvä alku, mut tätä vuotta on jäljellä 1,5kk. Minä toivoisin että sun työtaakka vähenis niin että se on "normaalilla" tasolla ihan toistaiseksi tai jopa pysyvästi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Sen takia lääkärit vois joskus ottaa noita ongelmia vakavastikin, ja määrätä jotain muutakin mirtazapinia samalla jotain psykohoitsujen puhelinpäivystysnumeroita jaellen, jos oleminen selvinpäin lähinnä ahdistaa. Alko jää liian monelle ainoaksi lääkkeeksi lääkitä vitutusta ja ahdistusta, joka vain lisää vitutusta ja ahdistusta huomiseksi.NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
Lääkärit eivät oikein voi ottaa noita juttuja vakavasti, koska heille valehdellaan aivan suoraan noista alkoholijutuista.MrM kirjoitti:Sen takia lääkärit vois joskus ottaa noita ongelmia vakavastikin, ja määrätä jotain muutakin mirtazapinia samalla jotain psykohoitsujen puhelinpäivystysnumeroita jaellen, jos oleminen selvinpäin lähinnä ahdistaa. Alko jää liian monelle ainoaksi lääkkeeksi lääkitä vitutusta ja ahdistusta, joka vain lisää vitutusta ja ahdistusta huomiseksi.NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.
Dr. Hunter S. Thompson
Dr. Hunter S. Thompson
-
- Kitisijä
^ Luulisi mitään päihdeongelmista ymmärtävän ammattilaisen osaavan multiploida ilmoitetut kulutusmäärät lähemmäksi todellisuutta.
Alkoholiongelmaiset vähättelevät usein juomistaan ja paisuttavat alkoholin myönteisiä vaikutuksia
- Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Eihän lekurille valehtelemisessa useimmiten mitään järkeä ole. Paitsi ehkä vakuutusyhtiön lääkärille.
Alkoholiongelmaiset vähättelevät usein juomistaan ja paisuttavat alkoholin myönteisiä vaikutuksia
- Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Eihän lekurille valehtelemisessa useimmiten mitään järkeä ole. Paitsi ehkä vakuutusyhtiön lääkärille.
Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Noinhan sitä haluais itse ajatella, mutta omat kokemukset ovat kyllä päinvastaiset. Menin myöntämään että alkonkäyttö oli lisääntynyt masennuksen aikana ja siitä syntyi ihan helvetilliset taistelut sitten kelan kanssa, kun se lääkärinlausunto sinne asti pääsi. Postiluukusta alko tippumaan lisäselvityspyyntöä ja maksa-arvoissa juoksemisehdollistamista tai saikkua ei tipu, sillä alkoholin käytön lisääntyminen on noiden mielestä aina oma syy sairauteen, eikä seuraus siitä.KKK kirjoitti:Eihän lekurille valehtelemisessa useimmiten mitään järkeä ole. Paitsi ehkä vakuutusyhtiön lääkärille.
Niin ja se määrä mitä myönsin oli, että vedän usein lasin viiniä arki-iltoina ruuan kanssa, ja vähän paksummat tumut pari kertaa kuussa. Sitä myöten katosi kaikki normaali kohtelu byrokratian rattaan suunnalta.
Mulla on myös pari kaveria jolla on vastaavia kokemuksia -- rehellisyys ei tässä suhteessa yksinkertaisesti kannata. Jos tuntuu siltä että juo ihan oikeasti tilanteen takia eikä alkoholin itsensä takia normaalia enemmän, en voi missään nimessä suositella sen asian paljastamista lääkäreille. Ja niitä, jotka ovat joskus menneet myöntämään käyttäneensä huumeita, tai vetäneensä nappeja alas viininsä kanssa, kohdellaan koneiston puolesta vielä pari kertaluokkaa huonommin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Erikoista. En itse ole vastaavaan törmännyt. Tosin en kyllä psykiatrisia b-lausuntoja juuri koskaan tee. Mun käsittääkseni Kela ei edes voi ketään määrätä käymään missään maksakokeissa.MrM kirjoitti:Noinhan sitä haluais itse ajatella, mutta omat kokemukset ovat kyllä päinvastaiset. Menin myöntämään että alkonkäyttö oli lisääntynyt masennuksen aikana ja siitä syntyi ihan helvetilliset taistelut sitten kelan kanssa, kun se lääkärinlausunto sinne asti pääsi. Postiluukusta alko tippumaan lisäselvityspyyntöä ja maksa-arvoissa juoksemisehdollistamista tai saikkua ei tipu, sillä alkoholin käytön lisääntyminen on noiden mielestä aina oma syy sairauteen, eikä seuraus siitä.KKK kirjoitti:Eihän lekurille valehtelemisessa useimmiten mitään järkeä ole. Paitsi ehkä vakuutusyhtiön lääkärille.
Muutenkin kuulostaa oudolta, koska mun mielestäni ihan rehellinen alkoholismikin oikeuttaa sairauspäivärahaan. Humalatilan takia työnantajan ei tosin tarvitse sairauspäivärahaa maksaa, mutta jos ihminen on alkoholismin takia työkyvytön niin kyllä sille sairauspäivärahaa mun käsittääkseni maksetaan. Mutta en tosin hc-alkkiksia hoida, eli en väitä olevani mikään asiantuntija asiasssa.
-
- Kitisijä
Tämä meni munkin kaiken ymmärryskyvyn ulkopuolelle: en voi ymmärtää mitä eroa se tekee, jos ihminen on kuitenkin ko. lausunnon mukaan ilmiselvästi työkyvytön. Mutta näin ne tosiaan siellä pelaa. Soitin kelalle selvittääkseni asiaa ja selvitettyäni asiaa reilun vartin verran puhelimessa päätös luvattiin ottaa uudelleen käsittelyyn, ja sain kun sainkin ne saikkurahat lopulta pari kuukautta myöhässä. Vittumaista tuossa on se, jos ei tiedä millä eläisi sen pari kuukautta.NuoriDaavid kirjoitti:Erikoista. En itse ole vastaavaan törmännyt. Tosin en kyllä psykiatrisia b-lausuntoja juuri koskaan tee. Mun käsittääkseni Kela ei edes voi ketään määrätä käymään missään maksakokeissa.
Muutenkin kuulostaa oudolta, koska mun mielestäni ihan rehellinen alkoholismikin oikeuttaa sairauspäivärahaan. Humalatilan takia työnantajan ei tosin tarvitse sairauspäivärahaa maksaa, mutta jos ihminen on alkoholismin takia työkyvytön niin kyllä sille sairauspäivärahaa mun käsittääkseni maksetaan.
Mun serkku on lääkäri ja kirjoittelee b-lausuntoja toisinaan, ja se itse totesi että toi on valitettavan yleistä kelan kanssa asioidessa. Ne yrittää etsiä kaikki mahdolliset porsaanreiät miksi ei maksaa, ja vierittää vastuu sairastumisesta potilaan omille niskoille. Ketään apua tarvitsevaahan tämmönen ei auta pätkääkään, vaan luo ainoastaan lisää ahdistusta elämään. Ja lääkärillä itsellään on vittumainen duuni olla sosiaalisena välikätenä tässä välissä -- sehän ne lausunnot kirjoittaa ja ottaa yleensä myös sen ei-niin-valoisan palautteen vastaan potilaan suunnalta kun hommat menee vaikeiksi.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitinä VIP-jäsen
^joo-o. En oikein tiedä, mahtaako tuollainen olla lain mukaista, koska sairaspäivärahaa maksetaan, jos ihminen on sairauden vuoksi työkyvytön ja alkoholismi on sairaus. Eli veikkaan, että jos joku veisi homman oikeuteen niin Kela häviäisi.
-
- Kitisijä
Ootko varma? Tietyt F-koodit ja kaikki Z-koodit on ymmärtääkseni sellaisia, että Kela ei maksa.NuoriDaavid kirjoitti:^joo-o. En oikein tiedä, mahtaako tuollainen olla lain mukaista, koska sairaspäivärahaa maksetaan, jos ihminen on sairauden vuoksi työkyvytön ja alkoholismi on sairaus. Eli veikkaan, että jos joku veisi homman oikeuteen niin Kela häviäisi.
Ei minusta alkkikselle mikään saikkupäiväraha kuulu. Ilmainen keskitysleiri korkeintaan. Sairauspäiväraha on työelämän maksama etuus ja tarkoitettu työkyvyttömälle, ei työhaluttomalle.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Siis onko ne alkoholistit sitten sun mielestäsi vain työhaluttomia?So Hard kirjoitti:Ei minusta alkkikselle mikään saikkupäiväraha kuulu. Ilmainen keskitysleiri korkeintaan. Sairauspäiväraha on työelämän maksama etuus ja tarkoitettu työkyvyttömälle, ei työhaluttomalle.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
Kyllähän ne Kelan lääkärit voi patistaa vaikka mihinkä jatkotutkimuksiin, ilmeisesti maksa-arvot on yksi tälläinen vaihtoehto. Kaverin magneettikuvauksessa todettu rannevamma mitätöitiin sillä, että Kelan lääkäri arvioi kättelyn perusteella käden toimivaksi.NuoriDaavid kirjoitti: En oikein tiedä, mahtaako tuollainen olla lain mukaista, koska sairaspäivärahaa maksetaan, jos ihminen on sairauden vuoksi työkyvytön ja alkoholismi on sairaus. Eli veikkaan, että jos joku veisi homman oikeuteen niin Kela häviäisi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Jos kela ei maksa työelämässä liiasta työnteosta burnoutista saaneille mitään, niin ei sen kuulu kyllä maksaa niillekää jotka valitsevat tenuttamisen työnteon sijaan. Aivan sama onko se sairaus diagnoosiluokituksissa, itseaiheutettua se silti on jos ei voi töitä tehdä koska alko. Jos ei halua lopettaa alkoilua ja mene vieroitukseen, saikkupäiväraha ei kuulu etuudeksi. Vain henkilö, joka haluaa alkosta eroon ja työelämään ei ole työhaluton.MrM kirjoitti:Siis onko ne alkoholistit sitten sun mielestäsi vain työhaluttomia?So Hard kirjoitti:Ei minusta alkkikselle mikään saikkupäiväraha kuulu. Ilmainen keskitysleiri korkeintaan. Sairauspäiväraha on työelämän maksama etuus ja tarkoitettu työkyvyttömälle, ei työhaluttomalle.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
No sehän on ihan itsestäänselvä asia. Mutten usko että on kovin monia alkoholisteja, jotka eivät haluaisi eroon alkosta ja elämänsä mieluummin raiteilleen. Ongelmana vain on se, että jos sitä jaloilleenpääsyä vain vaikeutetaan kaikin mahdollisin keinoin, ne alkot jää alkoiksi, ja tuottavuuden sijaan ainoastaan kuluttavaksi osaksi yhteiskuntaa.So Hard kirjoitti:Vain henkilö, joka haluaa alkosta eroon ja työelämään ei ole työhaluton.
Tilannetta ei yhtään auta se jos sellaisistakin ihmisistä jotka eivät ole alkoholisteja, aletaan leipoa väkisin alkoholisteja kelan asiantuntijalääkärien rakentamilla omilla syy-seuraussuhteilla.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
No en mä tuosta ole eri mieltä.MrM kirjoitti:Tilannetta ei yhtään auta se jos sellaisistakin ihmisistä jotka eivät ole alkoholisteja, aletaan leipoa väkisin alkoholisteja kelan asiantuntijalääkärien rakentamilla omilla syy-seuraussuhteilla.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Paheiden summa näyttää muuten olevan vakio. Leikattuani reippaasti alkon kulutusta (viimeksi kaksi viskiä reilu viikko sitten) olen useana aamuna löytänyt itseni röökipaikalta pikkusikke huulessa.
Toisaalta, siinä on mukava harjoitella tuota sosiaalisempaa elämäntapaa, joten joskohan nää palkeet kaksi Moodsia per päivä hetken kestäisivät?
Semmoinenkin asia kuin "juttele ihmisten kanssa työpäivän aikana" pitää aikuisen miehen erikseen opetella. Älytöntä sinänsä. Eilen tuli kahvihuoneessakin kommenttia konttorin tytöiltä tyyliin "mikä sua vaivaa, kun olet hyvällä tuulella?"
Toisaalta, siinä on mukava harjoitella tuota sosiaalisempaa elämäntapaa, joten joskohan nää palkeet kaksi Moodsia per päivä hetken kestäisivät?
Semmoinenkin asia kuin "juttele ihmisten kanssa työpäivän aikana" pitää aikuisen miehen erikseen opetella. Älytöntä sinänsä. Eilen tuli kahvihuoneessakin kommenttia konttorin tytöiltä tyyliin "mikä sua vaivaa, kun olet hyvällä tuulella?"

Amazing shit happens!