^
Aluksi menee korjauksiin vähemmän, mutta arvonalennus on tietty 70ke+ autoissa reipasta.
Toisaalta tollasella voikin ajella 10 vuotta jos pää kestää samalla johtotähdellä ajella. Kyyti on kuitenkin ihan toista kun 30-40ke autoluokassa, kuten olet varmaan huomannut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Pulkannaru kirjoitti:^
Aluksi menee korjauksiin vähemmän, mutta arvonalennus on tietty 70ke+ autoissa reipasta.
25 tonnin ajoilla huoltoihin ja sen aiheuttamiin kuluihin silti saa laskea 100€/kk.
Pulkannaru kirjoitti:
Toisaalta tollasella voikin ajella 10 vuotta jos pää kestää samalla johtotähdellä ajella. Kyyti on kuitenkin ihan toista kun 30-40ke autoluokassa, kuten olet varmaan huomannut.
No onhan se erilaista. 9 vuotta vanha eemeli hakkaa jokaikisen neljän kympin auton ajo-ominaisuuksillaan koska tahansa ja vieläpä ihan kirkkaasti. En silti enää halua maksaa siitä riemusta + 500€/kk. Sille rahalle on parempaakin käyttöä.
Eikös tuolla saa uuteen Mersuun jo hps:än sijaisautolla (A-mallinen MB) ?
Tai allekin jos ajot 25tkm/vuosi. Hps:n voi muistaakseni jatkaa 6v/200tkm asti, joista toki jälkimmäinen puolisko on hieman kalliimpi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Pulkannaru kirjoitti:Eikös tuolla saa uuteen Mersuun jo hps:än sijaisautolla (A-mallinen MB) ?
Tai allekin jos ajot 25tkm/vuosi. Hps:n voi muistaakseni jatkaa 6v/200tkm asti, joista toki jälkimmäinen puolisko on hieman kalliimpi.
HPS ei kyllä ainakaan lehtitestien mukaan ole mikään halpa.
25tkm/v ja 3v HPS uusiin MB malleihin E200CGI, E250CGI, E200CDI, E220CDI, E250CDI kustantaa 79e/kk. + sijaisauto 14e/kk jos haluaa sen ottaa.
Ei mielestäni ole valtavasti. Johan yhdet pyyhkijänsulat vastaa kuukauden maksua. Tosin pelkkä eka 25tkm huolto on kuulemma 200cdi:hin vain n 300€ pks:n merkkihuollossa, jos ei lisätöitä. Se tekee n 25e/kk. Jos mikään muu ei hajoa tai uusi diesel päätö(tömyys)tekniikka kärsi hiukkasten kertymisestä vääriin paikoihin. Takuun ulkopuoliset murheet tekee helposti reippaan lisälaskun joka merkissä, joista MB ei kuitenkaan lie halvin.
Tietysti kukin tekee omat laskelmat ja ajaa sellaisella autolla, jolla haluaa/ajautuu/joutuu ajamaan.
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru kirjoitti:25tkm/v ja 3v HPS uusiin MB malleihin E200CGI, E250CGI, E200CDI, E220CDI, E250CDI kustantaa 79e/kk. + sijaisauto 14e/kk jos haluaa sen ottaa.
Ne jotka ostavat noita autoja uuten tuskin laskevat euroja kuten minä, ja heitä tuskin harmittaa kolmen vuoden aikana tapahtuneen 25 000 euron arvon alenemisen sijaan satasen HPS kuukaudessa.
En tiedä millä tavalla rahojasi lasket, mutta kyllä yllättävän moni tuon hintaluokan auton ostaja ihan oikeasti laskee tarkasti rahansa ja minne ne laittaa. Vähän niq tyyliin 'ei ne suuret tulot vaan pienet menot'.
-
Rauno Räsänen:
^
Joskus 100tkm oli paljon. Siitä on aikaa jo aika monta vuotta.
Nykyään 300tkm on paljon. Ostajien mielestä.
Faija ajoi edellisellä autollaan 7v/350tkm, auto oli vielä niin hyvässä tikissä että jobbarilta sen ostanut loppukäyttäjä soitti ja ihmetteli mitä vikaa tähän on haudattuna kun on niin pirun hyväkuntoinen kilometrien nielijä
-
Rauno Räsänen:
Mun hakema hintaluokka on siis 3-4 tonnia ja diesel. Siihen hintaluokkaan ei paljoa alle 200 tonnia ajettuja ole tarjolla ja jos onkin, on ne sen kokoluokan autoja ettei ne käy.
Arvon nyt avensiksen ja citikan c5 välillä. Mutu suosittelee avensista vaikka on 70 tonnia enemmän ajettu ja kolme vuotta vanhempi kuin citikka. Pari totia saa nyt auttaa päätöksenteossa. Huomenna täytyy joku ritsa löytää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Speksit on: 3000 - 4000 ecua, ilmastointi, vetokoukku. Kaivas yksi esimerkki.
Ranskisten ulkopuolella noilla specseillä tuppaa ajautumaan ruosteongelmiin, kun autolla pitää olla aika paljon ikää, ennen kuin hinta laskee tuolle tasolle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Vagabondo kirjoitti:
Ranskisten ulkopuolella noilla specseillä tuppaa ajautumaan ruosteongelmiin, kun autolla pitää olla aika paljon ikää, ennen kuin hinta laskee tuolle tasolle.
Tuolla hinnnalla ja noilla spekseillä ei yksinkertaisesti muuta ole saatavilla.
masa kirjoitti:Edit, Jössen miten laiska masiina. eihän tolla pääse rekasta ohi edes alamäessä. Onko sinkkikori?
Dieseleistä ei kokemusta, joten moottoria ei pysty kommentoimaan. Kori on sinkitty. Myin pari vuotta sitten -98 mallin 406 pois noin 330 tkm mittarissa. Itse ajoin sillä noin 150 tkm. Käytännössä ruosteeton. Takaluukusta rekisterikilven valon telineen reunasta pieni ruosteen alku.
masa kirjoitti:Edit, Jössen miten laiska masiina. eihän tolla pääse rekasta ohi edes alamäessä. Onko sinkkikori?
Dieseleistä ei kokemusta, joten moottoria ei pysty kommentoimaan. Kori on sinkitty. Myin pari vuotta sitten -98 mallin 406 pois noin 330 tkm mittarissa. Itse ajoin sillä noin 150 tkm. Käytännössä ruosteeton. Takaluukusta rekisterikilven valon telineen reunasta pieni ruosteen alku.
Soitin. Siinä on väärät tiedot. Se on 80kw. Myyjä on tosin joku DIY-mies ja on vaihtanut jakopään itse.
So Hard:lla ei taida olla paljoakaan kokemusta autoista. Hearsay hearsay.
Noissa ranskanpullissa ei todellakaan ole sen kummemin vikaa kuin saksalaisissa. Ton vuosimallin citikan heikoin lenkki on sahkot ja ilmastointi.
Ajoin 406 peugeotin 350tkm:iin. Normi huoltojen lisaksi joutu syylarin vaihtamaan koska meni irtokivi lapi. Kone oli kylla se vanha 1.9td mita ei ajamalla saa rikki niin kauan ku oljya riittaa! Vaha niinku vanhat toyotat. Myin pohjois-afrikkaan taksiksi.
Nyt on alla 407-farkku ja 210tkm mittarissa, ei mitaan vikaa tahan mennessa. Ruostetta ei todellakaan ole vaikka taallakin teita suolataan.
Firman uudet bmwt volkkarit ja audit seisoo pajalla tuon tuosta.