Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
saira
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

JOS tämä juttu pitää paikkansa, niin mielestäni Hautala ei ole tehnyt mitään väärää.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:JOS tämä juttu pitää paikkansa, niin mielestäni Hautala ei ole tehnyt mitään väärää.
Katos vaan. Tuo kyllä mun mielestäni tarkoittaa, että Hautala oli syytön. Yrityksen olemassaolohan ei ole mielipidekysymys.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kaikki poliitikot kiemurtelee kiinni jäätyään, vaikkei se mikään oikeutuskortti olekaan. On jotenkin moralisoivaa, halpaa ja populistista huudella eroa.
Niin että sopii kyllä teettää pimeää työtä kunhan muistaa pyytää anteeksi?
Mikä logiikka on puolustaa yhtä vääryyttä toisella vääryydellä?
"On jotenkin moralisoivaa..." Pitäisikö sitä eroa pyytää, öh jotenkin tyylikkäämmin? Tulee mieleen vitsi väärin sammutetusta tulipalosta. :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ei eronnut. Ehkä se oli oikein, viitaten tuohon SK:n juttuun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Elinkautinen napsahti molemmille. Positiivinen yllätys. Toivottavasti ei muutu hovissa. Eli onko se nyt kuitenkin niin, että murhasta voidaan tuomita, vaikka ei tarkoituksella tapa uhria?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml

Mun ei kannata veikata :D

Edit: Ilmeisesti se on tosiaan murha, jos jompi kumpi täyttyy; "vakaasti harkiten" TAI "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla"?

http://www.oikeus.fi/60471.htm

Edit nro2: täytyy kuitenkin tappaa tahallaan. Mä en usko, että vanhemmat tappoivat tahallaan. Veikkaan, että muuttuu hovissa. Toivottavasti olen väärässä.
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriDaavid kirjoitti:Elinkautinen napsahti molemmille. Positiivinen yllätys. Toivottavasti ei muutu hovissa. Eli onko se nyt kuitenkin niin, että murhasta voidaan tuomita, vaikka ei tarkoituksella tapa uhria?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml

Mun ei kannata veikata :D

Edit: Ilmeisesti se on tosiaan murha, jos jompi kumpi täyttyy; "vakaasti harkiten" TAI "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla"?

http://www.oikeus.fi/60471.htm

Edit nro2: täytyy kuitenkin tappaa tahallaan. Mä en usko, että vanhemmat tappoivat tahallaan. Veikkaan, että muuttuu hovissa. Toivottavasti olen väärässä.
Ei kai murha sitä tarkoita, että ne kaikki kohdat pitäisi toteutua vaan riittää kun jokin niistä toteutuu.
Tosin vähän kummalliset perustelut laitettu tuossa kun ensin mainitaan että ei ollut vakaasti harkittu mut vähän myöhemmin, että suunnitelmallisesti valmistettu annos ja erehdytetty toinen juomaan se. Vielä sokerina päälle, että kuolinkamppailu on kestänyt tunteja. Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Kirjoittelin tuossa sekavasti. Kyllä mulle se on ollut selvää, että se on "vakaasti harkiten" tai "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla", mutta tämän Eerikan tapauksen takia vähän aikaa rupesin arpomaan, että riittääkö pelkkä "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla", mutta ei se riitä, vaan teon pitää myös tahallinen. Mun pointtini on se, että en usko, että vanhemmat tahallaan tappoivat. Eli veikkaan, että tämä muuttuu hovissa.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leevi kirjoitti:Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
Mistä ihmeen hovista? Tämä oli käräjiltä.

Luulen, että päätös muuttuu viimeistään KKO:ssa, tai sitten menee iso pino oikeuskirjallisuutta uusiksi. Tietysti toivoisi ettei muutu, mutta olen skeptinen.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
Mistä ihmeen hovista? Tämä oli käräjiltä.

.
Leevi viittasi tuohon linkittämääni Vaasan hovioikeuden päätökseen.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Leevi viittasi tuohon linkittämääni Vaasan hovioikeuden päätökseen.
Tjaa. En mä näe kyllä siinä mitään pajatsoa.
Universaali disclaimer.
Leevi
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Leevi viittasi tuohon linkittämääni Vaasan hovioikeuden päätökseen.
Tjaa. En mä näe kyllä siinä mitään pajatsoa.
Outoa, ettei tuossa murhan tunnusmerkit täyty.
Tosin olihan siellä joku toinenkin keissi, että virkamiehen yli ajettu, kun oli virantoimituksessa ja pahus sattui kuolemaan niin ei murhasta tuomita. Ja olihan siinä se "lieventävä asianhaara" että ajeli kännissä.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koska heillä ei ole ollut ihmisarvoa lapselle eivät hekään sitä ansaitse, häkkiin ja häkin avain kankkulan kankkuun?
Toisaalta päätöstä on aseteltu niin kauan että julkinen paine vähän helpotti oikean päätöksen tekoa? Tämä ei ollut edes pedofiliaa, jonka suorittaja ei käsitä tekoaan edes rikokseksi, tämä oli täydellistä piittaamattomuutta lasta kohta kaikilla tasoilla, jollaista voin tuntea vain muita kitinäläisiä kohtaan..
Pyyhin Netikettiin..
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Rainbow flag painted on house across from Westboro Baptist Church

http://news.msn.com/us/rainbow-flag-pai ... ist-church
People be like: Why are you doing something that I don't immediately understand? And I'm like: What?!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^^ Sakko on kova, mutta toisaalta kukaan ei vahingossa aja 124km/h 80:n alueella. Tuostahan on vielä vähennetty tekninen vähennys 3 km, joten todennäköisesti todellinen nopeus oli 127km/h.

Itse ajan mittarinäyttämällä 20km/h ylinopeutta eli pysyn rikesakon rajoissa. Jos ylittää tuon, niin se on tietoinen riski.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Leikittelen ajatuksella, kertoako tästä uutisesta kotona. Ainakin nopea pakotie on syytä olla tiedusteltuna etukäteen, samaten repussa muutaman päivän muona ja vaihtovaatteet...

Tutkimus paljastaa miksi naiset lihovat: Liian vähän kotitöitä
Amazing shit happens!
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

KKK kirjoitti:Leikittelen ajatuksella, kertoako tästä uutisesta kotona. Ainakin nopea pakotie on syytä olla tiedusteltuna etukäteen, samaten repussa muutaman päivän muona ja vaihtovaatteet...

Tutkimus paljastaa miksi naiset lihovat: Liian vähän kotitöitä
Itse mainitsin tästä kotona, mutta kumma kyllä olen edelleen hengissä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Sakko on kova, mutta toisaalta kukaan ei vahingossa aja 124km/h 80:n alueella. Tuostahan on vielä vähennetty tekninen vähennys 3 km, joten todennäköisesti todellinen nopeus oli 127km/h.
Keijo Kopra nappasi aikoinaan useammatkin jättisakot, joten hyvin on malli mennyt perille.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/to ... ko/360186/

Muistelisin Kopran veljeksillä olleen sakkoja aiemminkin ja oisko toinen vetänyt autonsakin lunariin. Ei ole ihan se turvallisin suku liikenteessä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Itse mainitsin tästä kotona, mutta kumma kyllä olen edelleen hengissä.
Mutta nivusiin sattuu edelleen?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Sakko on kova, mutta toisaalta kukaan ei vahingossa aja 124km/h 80:n alueella. Tuostahan on vielä vähennetty tekninen vähennys 3 km, joten todennäköisesti todellinen nopeus oli 127km/h.
Keijo Kopra nappasi aikoinaan useammatkin jättisakot, joten hyvin on malli mennyt perille.

Muistelisin Kopran veljeksillä olleen sakkoja aiemminkin ja oisko toinen vetänyt autonsakin lunariin. Ei ole ihan se turvallisin suku liikenteessä.
:D

No joo.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

NuoriDaavid kirjoitti:Itse mainitsin tästä kotona, mutta kumma kyllä olen edelleen hengissä.
Mutta nivusiin sattuu edelleen?
Ääni on kyllä pari oktaavia korkeampi kuin aiemmin!
Leevi
Kitinän uhri

Melkein voisi suositella, että menee kokeilemaan oikeuden kautta niin korottavat vielä tarkemman syynin jälkeen.
Koprakin vois yksinkertaisella tavalla säästää ajamalla rajoitusten mukaan. Valtio kiittää tällaisia tomppelitoimareita, joilta saa sopivan potin silloin tällöin.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Sinänsä traagisesta uutisesta löytyy yksi hykerryttävä nimi :lol:
Amazing shit happens!
Fiona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

KKK kirjoitti:Sinänsä traagisesta uutisesta löytyy yksi hykerryttävä nimi :lol:
Ei helvetti :lol: Ei nimi yksin, mutta yhteys.
fa-q.