Autoilu 2
-
- Kitisijä
Re: Autoilu 2
Ooppeli toimii vielä kohtuu vähillä investoinneilla. Katsotaan kun laukeaa isosti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sä olet Toteuttaja isolla T:llä.Bluntly kirjoitti:Ooppeli toimii vielä kohtuu vähillä investoinneilla. Katsotaan kun laukeaa isosti.
-
- Kitisijä
Ehkäpä joku päivä alan todelliseksi toteuttajaksi ja ostan jotain ranskalaista tai italialaista välittämättä helvetin suuresta todennäköisyydestä lyödä käteni maksalaatikkoon. Heti kun rikastun.
Sulla on aika monta haaveautoa ostamatta ennen noita.Bluntly kirjoitti:Ehkäpä joku päivä alan todelliseksi toteuttajaksi ja ostan jotain ranskalaista tai italialaista välittämättä helvetin suuresta todennäköisyydestä lyödä käteni maksalaatikkoon. Heti kun rikastun.
-
- Kitisijä
Täytyyhän sitä edes jostain haaveilla kun ei mielikuvitus muuhun riitä.
-
- Kitisijä
Niin, olen joskus haaveillut Lancia Delta Integralesta...
-
- Kitinä VIP-jäsen
Eiku toteuttamaanBluntly kirjoitti:Niin, olen joskus haaveillut Lancia Delta Integralesta...

Kannattaa varmaan pitää se ooppeli vara-autona...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Joo, eihän sillä mene vakionakaan kuin 5.5 sek / 0-100kmh.exPertti kirjoitti:Hei, 16 venttiilinen peräti. Kylä lähtee.
-
- Kitisijä
HF Internaale ois kyllä sellaisen miehen auto, joka ajelee omia ritsojaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
exPertti kirjoitti: Sopii kenelle: Pitkää takuuta arvostavalle,
Nykyautoissa 5 vuoden takuu, joka oikeasti hyundain tapauksessa myös toimii, on ihan ylivoimaisen kova juttu.
-
- Kitisijä
^ Eikös tuon hyundain 5v takuun ehtona ole varsin tiheä huolto-ohjelma merkkihuollossa? Muutenkin muistelen, että tuo ei todellakaan olisi mikään 'no hassle, no questions asked'-tyyppinen.
15000 kilsan välein valtuutetussa huollossa, ja noita valtuutettuja, ei "marmoritiskejä" on maa pullollaan.sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös tuon hyundain 5v takuun ehtona ole varsin tiheä huolto-ohjelma merkkihuollossa? Muutenkin muistelen, että tuo ei todellakaan olisi mikään 'no hassle, no questions asked'-tyyppinen.
Tosin, edes maahantuonnin yhteydessä olevassa merkkiliikeessä ei perushuollot maksa maltaita. Tämä noin 100 000 ajetun hyundaikilometrin kokemuksella.
Viimeksi muokannut masa, 29.05.2013 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
No eikös se ole selvä, että takuuaikana pitää auto huollattaa huolto-ohjelman mukaan, jos haluaa takuun pysyvän voimassa.sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös tuon hyundain 5v takuun ehtona ole varsin tiheä huolto-ohjelma merkkihuollossa? Muutenkin muistelen, että tuo ei todellakaan olisi mikään 'no hassle, no questions asked'-tyyppinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Duunikaveri aikanaan tuota huolto-ohjelmaa pähkäili ja totesi sen tulevan aika kalliiksi. Hyundain takuu menee siis näin:NuoriDaavid kirjoitti:No eikös se ole selvä, että takuuaikana pitää auto huollattaa huolto-ohjelman mukaan, jos haluaa takuun pysyvän voimassa.
- maksat takuuvarmasti kalliista huolto-ohjelmasta
- jos auto hajuaa kaikille valmistajille pakollisen 2v takuun jälkeen, niin vika saatetaan korjata takuuseen, mutta ei välttämättä
Kokonaisuutena tuo 5v ei siis ole niin hyvä kuin miltä se kuulostaa. Ei se toisaalta huonokaan ole.
sivustahuutaja kirjoitti:
Duunikaveri aikanaan tuota huolto-ohjelmaa pähkäili ja totesi sen tulevan aika kalliiksi. Hyundain takuu menee siis näin:
- maksat takuuvarmasti kalliista huolto-ohjelmasta
- jos auto hajuaa kaikille valmistajille pakollisen 2v takuun jälkeen, niin vika saatetaan korjata takuuseen, mutta ei välttämättä
Kokonaisuutena tuo 5v ei siis ole niin hyvä kuin miltä se kuulostaa. Ei se toisaalta huonokaan ole.
Bullshittia.
- Kaikkia autoja pitää huoltaa takuuaikana huoltohjelman mukaisesti.
- 5 vuoden takuu on 5 vuoden takuu. Mulla ei ole 4 vuotta ja 10 kk vanhassa yli 200 000km ajetussa tucsonissa pudonnut ainuttakaan osaa itse maksettavaksi.(kuluvat osat erikseen) Vian ilmetessä vaihtoivat osat jopa kalliimasta päästä tehden noin 2000-3000 euron edestä korjauksia. Viimein viaksi selvisi muistaakseni ilmamäärämassamittari joka maksoi suunnilleen 100 €
Hyundain takuu pesee varmasti kilpailijansa 100-0. Kia:an en ota kantaa.
-
- Kitisijä
^ Joo, se duunikaverin tekemä selvittely oli ennen 2010. Noissa uusissa ehdoissa on just korjattu niitä epäkohtia.
sivustahuutaja kirjoitti:^ Joo, se duunikaverin tekemä selvittely oli ennen 2010. Noissa uusissa ehdoissa on just korjattu niitä epäkohtia.
Duunikaverisi puhuu potaskaa. Taksikäytössä huihailla on 2 vuoden takuu. Taviskäytössä 5 vuotta ja se toimii kuin häkä.
-
- Kitisijä
^ Onko noin? Itseäni ilmainen lounas hieman epäilyttää.
sivustahuutaja kirjoitti:^ Onko noin? Itseäni ilmainen lounas hieman epäilyttää.
Miten muuten saat uudelle tuntemattomalle merkille luotettavan ja hyvän maineen maassa jossa kaikkeen uuteen suhtaudutaan epäluuloisesti?
Tuo toteamus suoraan maahantuonnin omistaneen Ennevaaran suusta kuultuna. Sama jannu on myös Korpivaaran (tojota) entinen toimari.
-
- Kitisijä
Jos laatu on kohdallaan, 5 tai 7 vuoden takuu ei oikeastaan tuo kauheasti lisää. EI-kuluvien osien pitäisi pääsääntöisesti kestää muutenkin helposti tuo aika tai tietty KM-määrä. Se tulee suoraan kuluttajansuojasta. Jos takuu on voimassa vaikka yksityishenkilö myisi auton edelleen, niin se on oikeastaan ainoa käytännön extra lainsäädännön päälle.sivustahuutaja kirjoitti:^ Onko noin? Itseäni ilmainen lounas hieman epäilyttää.
Ymmärrän tiheän huoltofrekvenssin enemmänkin niin, että se tuo valmistajalle useamman checkpointin katsoa auto ennen kuin vika menee kalliiksi korjata.
Universaali disclaimer.
exPertti kirjoitti:Kyllä 15t tuntuu tosi vähältä nykypäivänä. .
Miten sen nyt ottaa. Itse en ainakaan luottaisi ns. longlife öljyjen toimuvuuteen 2 vuoden ja about 30 tkm rajoituksilla.
Perusöljynvaihto kun kustantaa 100-150 ecua.
-
- Kitisijä
Öljyt ja moottorinosien koneistustarkkuudet ovat tulleet aika pirusti eteenpäin 80-luvulta.masa kirjoitti:Miten sen nyt ottaa. Itse en ainakaan luottaisi ns. longlife öljyjen toimuvuuteen 2 vuoden ja about 30 tkm rajoituksilla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
On toki, mutta silti noita tukkeutuneita öljysiivilöitä esim. audissa on tullut vastaan. Tuostakin ongelmasta olisi selvitty tiheämmällä vaihtovälillä.MrM kirjoitti:Öljyt ja moottorinosien koneistustarkkuudet ovat tulleet aika pirusti eteenpäin 80-luvulta.masa kirjoitti:Miten sen nyt ottaa. Itse en ainakaan luottaisi ns. longlife öljyjen toimuvuuteen 2 vuoden ja about 30 tkm rajoituksilla.
-
- Kitisijä
Öö onko noi susta siis jotenkin samannäköisiä muutenkin, kuin että molemmat on 3-ovisia kopperoita ja Clio on rumempi?
Universaali disclaimer.