Jutussa on aika naurettava näkemys siitä, että PSA nousisi voitolle 2015. Korealaiset, kiinalaiset ja piru vie intialaisetkin tulevat kuin juna. Monet muut länkkärit petraavat koko ajan. Kilpailu on kovenemassa, joten miksi kahden vuoden päästä olisi paremmin?
Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille. Kiire tulee silti voitolliseksi kääntämisessä.
Bluntly kirjoitti:Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Kyllä kinkeille ja intialaisille citikan ja pösön bränditkin kelpaa. Vaikka noita kuinka arvosteltaisiin, niin kyllä myynnin aloittaminen euroopassa olisi helpompaa noilla kuin jollain täysin uudella merkillä.
exPertti kirjoitti:Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.
exPertti kirjoitti:Ajattelin tätä enemmänkin siten mihin Mokka perustuu. Tuntuu helpommalta hahmottaa itselle. Corsa kai tuossa on pohjalla eli B-segmentti. Kuten Clio - tuleva Captur.
Luokittelu on silti J, kuten sillä ehkä suorimmalla kilpailijalla, eli Qashqailla. Qashqai esim. käyttää rellu-nissanin c-plattista, jota taas käyttää nippu muitakin malleja. Mokka taas käyttää GM Gamma II alustaa, jota käyttää tulevan Corsan lisäksi iso nippu muita malleja: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_II
Maasturilta näyttävä korotettu pikkuauto ei sentään onneksi vielä ole se perusauto, vaikka j-segmentti 3. myydyin onkin.
Mä olen taas ainakin toistaiseksi kokenut olevani henkisesti liian nuori mersun rattiin. Saa nähdä tuleeko musta koskaan tarpeeksi vanhaa.
BMW:llä ajelisin, jos raaskisin sijoittaa niin paljon rahaa autoon. Ne rahat vaan olisi sitten pois urheiluvälinehankinnoista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
exPertti kirjoitti:^ itse näin Eestissä Rellun Capturin. Tuollainen Juken/Clion pohjalta pulautettu korotettu henkilöauto. Tykkäsin. Haluaisin vaan, että laittaisivat Jukesta tutun nelivedon tuohon niin eiköhän ahtaat tilat sitten unohtuisi.
Ihan turha keksintö. Auton pitää olla iso ja tilava tai sitten suorituskykyinen sportti...tai siis auton pitää olla suorituskykyinen ja joko iso ja tilava tai sitten pieni ja ketterä turhake.
Pääsin muuten tässä taannoin ajamaan uutta meganea. Ei voi käsittää miten autoon on voitu tehdä niin surkea ohjaus. Ei niin minkäänlaista tuntumaa renkaisiin. Vois melkein väittää, että missä tahansa 90-luvun autossa on parempi ohjaustuntuma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.
Osta sitten se CLA vai mikä se hirveä keski-ikäisen suunnittelijan ajatus teinisedanista oli? *rumpusoolo*
Seuraava auto joka tapauksessa nykyisellä CO2-verorakenteella (joka siis kiristyi 4/2012) tulee olemaan joku muu kuin iso maasturi. Siinä pitää kuitenkin olla 5 paikkaa. Sitten kun eka lapsi muuttaa pois kotoa, niin tulee ajankohtaiseksi 4 paikkaiset.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.
Mun on jotenkin hirveän vaikea muotoilla tähän poliittisesti korrektia vastausta, mutta sanotaan vaikka, että olen samaa mieltä sekä vaimosi että sinun kanssa.
Mun on jotenkin hirveän vaikea muotoilla tähän poliittisesti korrektia vastausta, mutta sanotaan vaikka, että olen samaa mieltä sekä vaimosi että sinun kanssa.
No mutta sehän on hyvä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
exPertti kirjoitti:
Ihan uutta? En ole sitä ajanut, vanhemmissa malleissa osa ihmisistä vierastaa rellun tapaa säätää sähköisen tehostimen ohjaustuntuma. Uudessa Cliossa oli _mielestäni_ hyvä tuntuma, tietty rellutyyliin kaiken, ohjauksenkin, pitää toimia höyhenenkevyesti.
Joo. Mä luulen, että iso ongelma on ylipäätään noi sähköiset ohjaustehostimet. Ainakaan toistaiseksi en ole ajanut sellaista sähköistä ohjaustehostinta joka olisi ollut ajotuntumaltaan parempi kuin perinteisempi ratkaisu. Toi Megane vaan oli tuntumaltaan selvästi huonoin tähän mennessä. Otanta ei kylläkään ole vielä tilastollisesti merkittävä, joten sen pohjalta ei kannata vetää liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
Joku paremmin asiaan perehtynyt voisi tietysti perustella, miksi autoteollisuus on siirtymässä sähköisiin ohjaustehostimiin? Onko ne halvempia valmistaa? Onko ne helpompia konehuoneen tilajärjestelyjen kannalta? Onko niillä oikeasti edes mahdollista saavuttaa perinteistä ohjaustehostinta parempi ajotuntuma ja jos on niin mikä automerkki on siinä onnistunut?
Hetkinen, oliko tämä hesarin keskustelupalsta. *tarkistaa*
Eiku mä oon vaan niin kiva tyyppi, etten halua aiheuttaa liikaa pahaa mieltä. *ryhmähali*
Polttoaineen kulutus tai pikemminkin päästöt ovat nimenomaan se syy miksi sähköisiin ohjaustehostimiin ollaan jo pitkälti siirrytty.
Ja melkein uskaltaisin väittää, että 50 kilsan jälkeen mun mersun ohuehkoissa kuppijakkaroissa sais Daven ja Vagan tuntemaan itsensä selkänikamineen jo vähän liian vanhoiksi mersun rattiin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti:Ja melkein uskaltaisin väittää, että 50 kilsan jälkeen mun mersun ohuehkoissa kuppijakkaroissa sais Daven ja Vagan tuntemaan itsensä selkänikamineen jo vähän liian vanhoiksi mersun rattiin.
Voihan sitä monenlaista väittää. Kannattaa kuitenkin huomioida, että mä ajan autolla ihan sujuvasti pari tuhatta kilometriä päivässä